Soud přiřkl ŘSD desítky milionů ve sporu o D47, na hlavní verdikt se stále čeká

Dálnice D1 v Ostravě. Foto: Jan SůraDálnice D1 v Ostravě. Foto: Jan Sůra

Ředitelství silnic a dálnic si připsalo bod v sérii sporů se stavebními firmami o zfušovanou dálnici D47. Rozhodčí soud při

Ředitelství silnic a dálnic si připsalo bod v sérii sporů se stavebními firmami o zfušovanou dálnici D47. Rozhodčí soud při Hospodářské a Agrární komoře rozhodl, že společnosti Eurovia a AWT musejí silničářům zaplatit 26 milionů korun (plus více než desetimilionový úrok z prodlení) za nedodanou ocel do nosných konstrukcí mostů.

Soud uspokojil nároky ŘSD jen z části, organizace žalovala firmy o zaplacení částky přibližně 129 milionů korun. I tak ale považují silničáři verdikt za úspěch a uznání svých argumentů. „Rozhodčí soud částečně uznal nárok ŘSD na slevu z ceny díla za dodání menšího množství oceli, než zhotovitel vyfakturoval a ŘSD zaplatilo. Při posuzování nároku ŘSD rozhodčí soud dospěl k závěru, že použití menšího množství oceli do ocelových nosných konstrukcí obou mostů má ve spojení s dalšími faktory vliv na jejich funkčnost a životnost,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Vysouzená suma bude podle něj použita na údržbu a prodloužení životnosti mostů.

Se stavebními firmami v čele s Eurovií ale vede ŘSD k D47 mnohem významnější spor. Ten se týká zvlnění dálnice kvůli bobtnajícímu podloží a jde v něm o miliardy. Na výrok arbitráže se čeká už několik let, měla by mimo jiné rozhodnout, kdo je zodpovědný za použití bobtnajícího materiálu (studený odval z vysokých pecí) pro stavbu dálnice.

Tagy arbitráž D47 eurovia ŘSD
Žádné komentáře