Infrastruktura Silnice

Dálnice s rychlostí 60 km/h. ŘSD pokračuje v provizorních opravách zvlněné D47

Dálnice D1 v Ostravě. Foto: Jan Sůra
Dálnice D1 v Ostravě. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Řidiči na D1 v Ostravě a okolí (dříve označené jako D47) musí nejméně do července počítat s dopravními omezeními. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) oznámilo, že stav dálnice se dál zhoršuje a na některých úsecích musejí jezdit řidiči jen šedesátikilometrovou rychlostí.

Další omezení oznámilo ŘSD v tiskové zprávě. Provizorní opravy začaly loni na podzim, měly skončit do konce roku. Nakonec ale ŘSD uvedlo, že pokračovat musejí i letos. „Provizorní opravy musí ŘSD provést, neboť stav dálnice se i nadále zhoršuje. Na nejproblematičtějších úsecích je proto na prakticky nové dálnici stanovena nejvyšší povolená rychlost 60 km/h,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Předmětem oprav jsou nejnutnější opravy do doby ukončení soudu. Po dokončení oprav dojde ke zvýšení rychlosti ze současných 60 km/h na 110 km/h.

V rámci provizorních oprav budou opraveny nerovnosti povrchu vozovky levého jízdního pásu v km 369,370 – 369,040; v km 365,550 – 362,050; v km 359,250 – 357,250 a pravého jízdního pásu v km 362,050 – 364,860. Dojde k odfrézování asfaltobetonových vrstev dle nově navržené nivelety vozovky (zarovnání výškových nerovností). Oprava míst s profrézovaným povrchem až na štěrkové vrstvy a opětovné položení nových asfaltobetonových vrstev včetně vyztužení geomříží.

ŘSD počítá s tím, že dálnici čeká kompletní rekonstrukce, čeká ale na rozhodnutí Rozhodčího soudu při Hospodářské a Agrární komoře ČR. Dálnici stavělo sdružení firem vedené společností ODS – Ostravské dopravní stavby, které koupila Eurovia. Ta pochybení odmítá.

ŘSD coby objednatel a majetkový správce staveb dálnice D47 zjistilo a reklamovalo zhotovitelům uvedených staveb mimořádné množství závažných vad, konkrétně zejména vady spočívající ve zvlnění vozovky dálnice D47 v důsledku nevhodných násypových materiálů použitých zhotoviteli.

V rámci reklamace dálnice D47 bylo ukončeno již celkem 9 soudních sporů, v nichž bylo ŘSD vráceno celkem 368,11 mil. Kč včetně úroků. Dalších 5 soudních sporů dále probíhá.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří

Ani bych se nedivil, kdyby se mafi… ehm zástupci z ODS Dopravní stavby ostrava, dnes Eurovia, soudili o poškození jména firmy, když je spojováno s tímhle průšvihem. Že to stavěli přece vůbec s dálnicí nesouvisí 😀

Ale zpátky do reality – jaktože tahle firma ještě stále dostává státní zakázky ?! Vždyť co stavba to problém a řádný hospodář jim nemůže zadat ani opravu kanálu v horní dolní 🙁

jan

Já bych to nechal tak jako ve Fukushimě nebo Pripjať – jako memento doby – ukázku politické kultury a umu českého stavitelství za cenu německé dálnice. Bude to další skvělá turistická atrakce. A vedle postavit novou. Si myslím, že dokud se ta struska nevybagruje, že se to bude ještě dál vlnit a bobtnat. Vyhozené prachy. Nebo snížit rychlost na 30. A nakoupit suvy.

Martin - rypalista

Zvlněnou dálnici D47 / D1 nikdy Eurovia neopraví to už všichni občané MSK dávno ví, kromě mistra Unucky, stačí se podívát na most ve Studénce . Já si dovolím položit dotaz na ostatní cestující mezi FM a Ostrava, zdá se mí to nebo je nově opravený úsek Místecké od Makra po Hornbach v levém pruhu hrbolatý? Je to opravovano před 14 dny? Stavěli hoši od Porru.

jan

I ty před tím opravované Svinovské mosty byly hrbolaté. I estakáda na Šanci. Tam se po 2 letech ještě navíc rozpadá asvalt. Kvalitka..

LKB

Vnimam na ceskych dalnicich trochu problem se znacenim ukoncovani useku se snizenou rychlosti. Po konci useku, ktery je realne potreba oznacit se snizenou rychlosti, je bezne zpomaleno jeste nasledujicich cca 50-100 metru, kde uz nizsi rychlost neni vubec potreba, protoze uz vozidla jsou zpet v sirokych pruzich nebo oprava uz tam neprobiha. A nekteri to nedodrzuji…

Ale porad lepsi nez MNOHO silnic I., II. i III. tridy, kde oznaci 30 kilometru pred opravou, ale uz neoznaci KONEC snizene rychlosti!!

Poudy

Proč máte v nadpisu D47 pane Sůro? Kolik už to je let co je to D1? A že se pod označením D47 těch kilometrů postavilo, žejo.. V textu máte D1, v závorce ale že jde o bývalou D47, to je taky asi už zbytečné na to pořád poukazovat, málokdo už tuhle dálnici vnímá jako čtyřicetsedmičku..