Siemens se dohodl s Egyptem na stavbě 2 000 kilometrů vysokorychlostních tratí a nových vlacích

Nové vlaky pro Egypt. Foto: Siemens MobilityNové vlaky pro Egypt. Foto: Siemens Mobility

Tratě budou postaveny na rychlost 230 km/h.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

A my neumime ani 200km/h…

Elb

Staví Turci, staví Egypt, teď ještě uklidnit situaci mezi Egyptem a Tureckem udělat něco s Maďarsko-Turecko a třeba tu v budoucnosti budeme mít po omezování letecké dopravy železniční spojení vzdálenosti a dobou obdobné Číně a Rusku.

Martin

…no, mozna ale budete muset dojet autem do sousednich zemi….

Joker

Za 20 let už třetí svět nebude třetí svět. Respektive sociálně a lidskoprávně to nebude žádná hitparáda, ale infrastruktura bude dost dobrá. A až na tom vydělají, tak možná budou i ty práva a soc. systém. Fandím jim.

medvěd

A) Proč by turisté nemohli jezdit k památkám z letovisek pořádným vlakem? Správná volba. B) Francouzi si vydělali v Maroku, Němci v Egyptě. C) Němci mají na pár let kšeft, správná proexportní politika.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Nevadí, my máme zase lokálky s 810!
#kýblnafty

IGCT

No, jestli to postaví, tak budu zvědav,jak bude na poušti trať funkční a spolehlivá.
Nicméně budou pokrokovější než ČR a SR.

Kubrt

Nebude to první železnice pouští na světě a ty další normálně fungují. Ostatně si myslím, že třeba polární kraje jsou pro stavbu a provoz železnice náročnější.
A co se týká té pokrokovosti – já teda radši život v ČR než Egyptě.

IGCT

O tom žádná. Já myslel pokrokovost z pohledu výstavby vrt.

Jiří Kocurek

V ČR se řeší úmenní řízení na VRT. Bez něj se stavba zahájit nedá, totéž platí pro dálnici.
Autoritářské režimy to mohou mít nastavení jinak a majitele domu v cestě popraví i s celou rodinou, aby nebyl dědic, tím pádem dědí stát, loupežná vražda je dokonána.

Princ Krason

To jsou zase konstrukty 😀

Jiří Kocurek

Nemálo autoritářských režimů takhle přišlo k majetku. Pan Kohn, měl v Brně cihelnu.

K.S.

Ne všichni autortiáři jsou komunisti.

Jiří Kocurek

To nebylo za komunismu. Zplynován v Treblince 1942

Air Traveller

ten konstrukt je celkem na miste.

nensice ze by je popravili (to je asi prehnane), ale ze by resily jestli to nekomu povede deset metru od baraku? spis vubec.

K.S.

Nemyslím si že Egypt je takto divoký, ony i ty autoritářské režimy tak trochu vyměkly. Respektive ne každý autoritářský režim se chová jak komunisti. Tady bych to viděl spíš na přesídlení a nějaké drobné držhubné.

Ono to nevypadá dobře když stavíte dvě velká nová města, odsolovačky, snažíte se legitimizovat tím že poskytnete příležitost a dobrý život a pak střílíte lidi v trase VRTky.

Klabavátor

Pan Kocourek má pravdu jen z půlky. Egyptský systém nemá problém se zbouráním domu či půlky domu, patra, místnosti… čehokoliv v majetku chudiny v zájmu veřejné liniové stavby. Mohu zdokumentovat mnoha fotkami ty stavby, kde původním obyvatelům z dálnice koukáte přímo do obýváku.
Jen s těmi popravami to tak horké nebude.

K.S.

A existují ty domy oficiálně vůbec?

Domy chudiny jsou jedna věc, ale VRT asi půjde přes nějaká pole a to už se tak snadno nevyřeší, tedy proto jsem uvažoval o tom přesidlování a držhubném.

Klabavátor

Velmi pravděpodobně jo, jedná se třeba o celé bloky mnohopatrových činžovních domů, ze kterých se nechají stát jen části a ty jsou nadále obývané. U nás dnes těžko představitelné.
Jinak pole jsou v Egyptě vzácná, tipuji, že minimálně z 80% půjde při stavbě o poušť a ta nikoho extra moc nezajímá.

Vojtěch Suchan

Od kdy je 230km/h vrt? To je snad horní hranice konvenční železnice pro smíšený provoz.

Dušan

Ta hranice je pouze administrativně stanovena na V = 250 km/h a víc pro novostavby, a to v členských zemích EU, kde platí NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) č. 1315/2013 – viz níže:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/HTML/?uri=CELEX:32013R1315&from=EN
A Egypt jaksi není člen EU, takže V = 230 km/h je v jeho případě „high-speed-rail“, resp. Siemens má pravdu:-))

Tom

Tato železnice není zdaleka to největší, co se dnes v Egyptě staví. Je to součástí mnohem větších projektů, se které začaly ca. po roce 2014.
Největší z nich je nové administrativní hlavní město pro až 6(!) milionů obyvatel stavěné v poušti u Káhiry (a není to zdaleka jediné nové město). Už nyní je zastavěná obrovská plocha a když se podíváte na satelitní snímky, rozestavěná plocha je větší než Káhira.
Zajímalo by mě, kde na to berou zdroje, od peněz po materiál, a celková udržitelnost projektu.

Kubrt

Město staví firma vlastněná státem a armádou, financování plyne z Číny- od státních firem i soukromých (ať už to v čínském kontextu znamená cokoliv).

Air Traveller

cina si takhle kupuje pulku afriky. funguje to vetsinou tak, ze jim na to “pujci” , cinske firmy to pak postavi a cinani to pak provozuji a kasiruji (a jeste berou splatky z pujcky).

treba zeleznice mombasa – nairobi je presne tento pripad.

mimochodem, ted sedim na letisti na zanzibaru v novem terminalu – komplet postaveno cinany. a vse dovezeno z ciny. do te miry, ze na elektrickych vysousecich na ruce jsou cinsky napisy.

Martin

Jenze tohle uz nekterym statum. adi, neb jim cinane slibili, ze ekonomicky je postavi na nohy… vetsinou je to tak, ze cinane berou nerostne bohatstvi, stavi vse cinane, tezi vse cinane, kasiruji vse cinane a africkym statum se z toho nic nedostava, jeste cine dluzi a museji byt politicky na strane ciny…

K.S.

Slyšel jsem o tom a popravdě mi to i vzhledem k růstu populace přijde jako hezký počin. Někdy si říkám že trochu té monumentálnosti není od věci.

Peníze asi nejsou problém (turismus) a zdroje, Egypt je myslím z nemalé části na vápencích a to je tak vše co potřebujete. (jak je to s pískem nevím některé typy jsou na beton vhodné, jiné ne)

PetrD

Stavět nové město na poušti omg. Odkud asi budou brát vodu,která bude zas chybět jinde

Elb

Odsolenou z moře.

jkjk

Což o to, papír snese všechno (stejně tak jako před rokem a půl, kdy už se taky „brzy“ mělo začít stavět). Ale je třeba taky někde sehnat financování.

Jan

Když platí Čína, tak není problém stavět. Ale o to horší to bude s údržbou. Snad to nedopadne jako naše tramvaje dodané do Káhiry, které rychle dojezdily. https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/egypt-kahira-tramvaje-konci.A140825_161033_zahranicni_vlo

Tomáš Záruba

230 km/h není u novostavby VRT. Ne že „někdy“. Spíš by se patřilo prostě napsat, že v Egyptě se rozhodli postavit „moderní železnici“.

Tomáš Záruba

Klasické PR-přifukování, aby „to lépe znělo“.

Jan

230 km/h není state of the art pro high speed rail. U nás možná ano, ale ve státech s moderní železnicí jako je Francie, Německo nebo Japonsko to odpovídá stavu před několika desetiletími.

PepaM

Egypt není členem EU, takže dané nařízení EP a Rady, které stanoví hranici V = 250 km/h jakožto VRT u novostavby, se jej netýká. Takže může klidně i nové trati s rychlostí do 230 km/h říkat „high-speed rail“.

Leinad

I o obyčejné sbahn dvoukolejce Praha – Kladno někteří říkali, že to je „rychlodráha“ a to byl dostatečný důvod nechtít ji, radši řvoucí diesel než elektrák.

czhunter

„Rychlodráhu“ mají i tramvaje, které jedou 60km/h.
Už asi 50 let.

Alibaba

V Pardubicích se pod názvem „rychlodráha“ myslí kus silnice od nádraží/pošty na Drážku.

K.S.

Mimochodem, už jsem za VRT viděl deklarovanou trať na 160…

Tomáš Záruba

Jasně, ale je to stejné, jako když se naše koridory v počátcích nazývaly „rychlostní“. Prostě snaha se vylepšit aspoň navenek.

K.S.

Takže kdy můžeme očekávat crossover epizodu Vražda v Orient expresu na Nilu? 😀

MaT

Každopádně Poirot bude mít na objasnění celého případu mnohem méně času… 🙂

K.S.

Pravda.

To bude chtít nějak případně nadstavit. Písečná bouře vyvolaná kletbou ukradené sošky Ramesse II.? Nájezdy prodejců artefaktů? Nebo… Co kdyby tu trať provozovali v kooperaci se SŽ? (Nebo to by už přetékalo do hororu?)

Co způsob vraždy? Foukačka a jedová šipka? Nebo tradičnější kyanid?

Já tu vidím značný potenciál.

Ibragim z Bastru

2000 km na 100 milionů obyvatel. Není az tak moc, ale snad co nejdříve aj my zvládneme par stovek km, ať jsme alespoň smysluplného zapojení do celoevropské sítě.

David

Co porovnání přes HDP? 363 mld USD (Egypt) vs 243 mld USD za ČR?

Air Traveller

co treba srovnani hustoty osidleni a obecne geografickych podminek?

egypt – jedna velka placka
cesko – kopec a vesnice ci mesto kam se podivas

Vít Jůza

Egypt rozhodně není jedna velká placka už podle pohledu na mapu.

Air Traveller

no, uznavam, nechal jsem se malinko unest tim nilem 🙂

Kubrt

Každopádně koncentrace obyvatel a ekonomických aktivit podél Nilu, v deltě a na pobřeží Rudého moře tu síť a její výstavbu, v porovnání s plus mínus rovnoměrným osídlením území, zjednodušuje.

PetrH

V těch plánovaných úsecích to placka celkem je – kolem Nilu, kolem Suezského průplavu, snad jen ten třetí z Luxoru do Hurghady bude mít menší kopečky na trase. Ale pochybuju, že by potřebovali nějaký tunel.

Alibaba

Tady bych hustotu posuzoval hlavně okolo Nilu, kde bude v Egyptě většina populace a kudy ta VRT má vést. V ČR máme plošnější rozvrstvení obyvatel což je pro stavbu nevýhodnější.