Siemens se dohodl s Egyptem na stavbě 2 000 kilometrů vysokorychlostních tratí a nových vlacích
Tratě budou postaveny na rychlost 230 km/h.
Společnost Siemens Mobility dokončila po více než roce jednání s egyptským ministerstvem dopravy na zásadní investici do místní železnice. Ve sdružení s dalšími partnery postaví v Egyptě síť 2 000 kilometrů vysokorychlostních tratí a dodá do země nové vlaky. Půjde o 41 osmivozových vysokorychlostních jednotek Velaro, 94 jednotek Desiro HC pro regionální dopravu a 41 lokomotiv Vectron pro nákladní dopravu. V Egyptě má vzniknout šestá největší síť vysokorychlostních tratí na světě.
Podpis kontraktu oznámil Siemens v tiskové zprávě. Nová železnice má propojit celkem 60 měst. Stavba vytvoří 40 tisíc nových pracovních míst. Partnery Siemensu v Egyptě budou Orascom Construction a The Arab Contractors. Podíl Siemensu na celé zakázce je 8,1 miliardy eur. Detailněji je popsána na stránkách Siemensu. Materiály neuvádí, kdy má být stavba zahájena a dokončena.
Egypt bude po Maroku druhou zemí v Africe s vysokorychlostní železnicí.
Siemens o jednání informoval poprvé loni v lednu, tehdy se mluvilo jen o tisíci kilometrů tratí. Tratě budou na maximálně 230 km/h, což někdy není považováno ještě za vysokorychlostní koridor.
Půjde o celkem tři tratě. První se přezdívá Suezský kanál na kolejích. Celkem 660 km dlouhý úsek spojí města Ain Sokhna na pobřeží Rudého moře s Marsa Matrouh a Alexandrií na pobřeží Středozemního moře. Druhá trať bude měřit 1 100 kilometrů a spojí Káhiru s Abu Simbel u súdánských hranic, povede podél Nilu. Třetí trať spojí Luxor a Hurghadu, její délka bude 225 km.