Siemens představil první vagón pro nové vídeňské metro bez strojvedoucích
Společnost Siemens představila první svařený a nalakovaný vagón pro nové soupravy vídeňského metra, které budou jezdit i zcela bez strojvedoucího.
Společnost Siemens představila první svařený a nalakovaný vagón pro nové soupravy vídeňského metra, které budou jezdit i zcela bez strojvedoucího. Vyrábí je ve svém závodě ve vídeňském Simmeringu, kde vznikaly například i railjety pro České dráhy.
Jde o první vůz z velké zakázky uzavřené před dvěma lety na dodávku 34 šestivozových souprav s opcí na dalších jedenáct vlaků včetně servisu na 24 let. Vídeňský dopravní podnik Wiener Linien je nasadí na novou linku U5, kde budou jezdit v autonomním provozu bez strojvedoucího, část pak bude jezdit na stávajících linkách se strojvedoucím. První souprava má vyjet příští rok do zkušebního provozu, plný provoz s cestujícími začne v roce 2022.
Do 111 metrů dlouhých souprav se vejde až 928 cestujících, z toho 200 sedících. Vlaky budou vybaveny novým elektronickým informačním systémem, který bude cestujícím ukazovat například přípoje na jiné trasy metra.Cestující tak budou vědět dopředu, jakým směrem jít po vystoupení.
Podle Siemensu jsou nové soupravy díky použití nových materiálů výrazně lehčí. Nová generace metra dostala název X-Car.
Nová linka U5 bude pět kilometrů dlouhá, spojí sedmnáctý vídeňský obvod s centrem města.