Siemens dokončil vývoj nového rychlovlaku na 360 km/h, bude o 30 % úspornější
Společnost Siemens začala s testováním úplně nového typu rychlovlaku, který poprvé ukáže veřejnosti v září. Oproti jiným soupravám pro vysokorychlostní
Společnost Siemens začala s testováním úplně nového typu rychlovlaku, který poprvé ukáže veřejnosti v září. Oproti jiným soupravám pro vysokorychlostní tratě má být hlavně úspornější.
Nový vlak Velaro Novo představil Siemens zatím jen v tiskové zprávě a na obrázcích. Testování už běží od dubna. První prezentaci pro veřejnost naplánoval na zářijový veletrh Innotrans v Berlíně.
„Velaro Novo je naše odpověď na celosvětovou poptávku po vysokorychlostní dopravě. Cestujícím nabízí lepší komfort, dopravcům lepší ekonomiku provozu,“ řekla šéfka divize Siemens Mobility Sabrina Soussan.
Vývoj nové jednotky trval pět let. Siemens slibuje, že při rychlosti 300 km/h bude mít o třicet procent nižší spotřebu, než stávající modely Velaro. Je to i tím, že je o patnáct procent lehčí. Prostor pro cestující má být o desetinu větší, než dosud. Vlaky bude Siemens nabízet pro rychlosti mezi 250-360 km/h s výkonem od 4 700 do 8000 kW. Nabízet ho bude v sedmi nebo čtrnáctivozové verzi.
Nižší spotřeby má vlak dosáhnout aerodynamičtějšími tvary, firma se více zaměřila na zakrytí podvozků nebo tvar střechy. Více informací o uspořádání vlaku či další technické detaily zveřejnil Siemens ve své prezentaci.
Siemens chce zákazníky nalákat i větší flexibilitou pro vybavení interiéru, dopravci si budou moci vybavit vlak více podle svých představ, než dosud.
Velaro má už od roku 2000 celkem čtyři různé verze, Novo Velaro je pátou. V Německu je Deutsche Bahn provozují jako ICE 3 (řada 407), Siemens Velara dodal například také do Turecka, Ruska, Španělska nebo Číny. Po světě jezdí už tisíc těchto vlaků.