Deutsche Bahn koupí 30 rychlovlaků na rychlost 320 km/h

Vizualizace nových vysokorychlostních jednotek od Siemensu pro Deutsche Bahn. Foto: DBVizualizace nových vysokorychlostních jednotek od Siemensu pro Deutsche Bahn. Foto: DB

Deutsche Bahn rozšíří dál svoji flotilu rychlovlaků. Německý dopravce dnes oznámil, že koupí dalších 30 vysokorychlostních jednotek od společnosti Siemens,

Deutsche Bahn rozšíří dál svoji flotilu rychlovlaků. Německý dopravce dnes oznámil, že koupí dalších 30 vysokorychlostních jednotek od společnosti Siemens, které vychází z jednotek ICE3.

Hodnota zakázky je miliarda eur, součástí kontraktu je opce na pořízení až dalších 60 souprav. Transakce je poměrně překvapivá, protože přichází v době, kdy se poptávka po cestování výrazně propadla. „I když poptávka klesla, vše mluví do budoucna pro železniční dopravu, která je přátelštější k životnímu prostředí,“ řekl šéf DB Richard Lutz. DB slibuje, že do roku 2030 zdvojnásobí v dálkové dopravě počet cestujících.

Infografika Deutsche Bahn k novému nákupu vysokorychlostních vlaků. Foto: DB

Infografika Deutsche Bahn k novému nákupu vysokorychlostních vlaků. Foto: DB

DB jednotky nasadí na vlaky mezi Dortmundem a Mnichovem včetně provozu v úseku mezi Kolínem nad Rýnem a Frankfurtem nad Mohanem, kde je rychlost 300 kilometrů v hodině. Nákup vlaků s rychlostí 320 km/h je částečně překvapivý i kvůli tomu, že v Německu úseků s třísetkilometrovou rychlostí mnoho není: ještě na nové trati mezi Berlínem a Mnichovem v úseku Halle –  Erfurt – Ebensfeld a Norimberk – Ingolstadt. Část tratí je na 280 km/h (Stuttgart – Mannheim, Hannover – Würzburg). Může ale znamenat i plány na další nové vysokorychlostní úseky.

První nové jednotky se objeví na tratích na konci roku 2022, všechny mají být dodány do roku 2026, každá pojme celkem 440 cestujících.

Nové jednotky ještě neexistují, zástupce ředitele Siemensu Roland Busch ale uvedl, že budou vycházet z platformy rychlovlaků Velaro.

DB aktuálně postupně přebírá jednotky ICE4 z objednávky na 137 kusů, současně by měla převzít postupně první vlaky od Talga. V roce 2026 má mít dopravce celkem 421 vysokorychlostních vlaků.

Detaily nového vlaku:

Délka: 200

Počet vozů: 8

Hmotnost (prázdný vlak): 450 tun

Výkon: 8 MW

Počet poháněných náprav: 16

Kapacita: 440 (93 první třída)

Počet toalet: 11

Počet míst pro jízdní kola: 8

Rychlost: 320 km/h

Tagy DB Deutsche Bahn rychlovlaky v Německu siemens Siemens Velaro Top vysokorychlostní železnice
90 komentářů