Siemens dokončil vývoj nového rychlovlaku na 360 km/h, bude o 30 % úspornější

Vizualizace nového vlaku Siemens Velaro Novo. Foto: SiemensVizualizace nového vlaku Siemens Velaro Novo. Foto: Siemens

Společnost Siemens začala s testováním úplně nového typu rychlovlaku, který poprvé ukáže veřejnosti v září. Oproti jiným soupravám pro vysokorychlostní

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
sladlu

ale AGV má podvozek v kloubu mezi vozy… toto řešení už se v praxi osvědčilo a překonává konvenční řešení dva podvozky na jeden vagon. V tomto Siemens je pozadu

Šalinář

Právěže naopak, pro vysokorychlostní vlaky je limit nápravového tlaku 17 tun, tím pádem musí mít AGV kratší vozy. Což vše výrazně prodražuje a ušetříte pouze 2 podvozky za cenu výrazně komplikovanějšího vlaku s hůře využitelným interierem. Cesta Siemensu s extrémně dlouhými vozy (29,3 m) je správná, v kontextu dlouhého vozu a tím pádem velké obsaditelnosti jde o velice lehký vlak, zvlášť při plnění nejnovějších TSI. Siemens je téměř vždy o půl generace napřed.

Martin Khunas

Vlak AGV je asi jako Cnocorde předběhl dobu. koncepce je dobrá, ale zatím ještě příliš drahá.

Asdf

Mno, TGV Duplex má na jeden vagón větší obsaditelnost 😉
To se nedá takhle jednozaně určit, co je lepší, jestli Jakobsův nebo standardní podvozek. Oboje řešení mají své pro a proti. Každopádně Jakobsův podvozek je vynález už víc než 100 let starý a rozhodně není kvůli jeho využití Alstom napřed.

Šalinář

Duplex může mít vyšší obsaditelnost na vagon, ale také nemá distrubovaný pohon. Jestli Jacobs, nebo klasiku, to též záleží na preferenci zákazníků – údržbě. Pokud se podíváme, co je na trhu, tak snad vyjma AGV mají všichni klasické uspořádání. AGV je jistě špičkový vlak, ale zákazníka našel jen jednoho, proč asi.

Asdf

Koukám, že staré Velaro bude co do kvality designu zřejmě už nepřekonané.

Jirka

A u nás se horkotěžko svezeme někde tak 160 tkou 🙁
, ale vypadá dobře o tom žádná…

Martin

Mno, tohle uz vypada lip nez predchozi verze a 7 vozove soupravy ma i pendolino, tak by mohli jezdit na VRT Berlin-Praha (200-300km/h) a dal pozdeji na novou VRT Praha-Brno (az 350km/h), jen bych je videl radsi v barvach nasich pendolin, to je povedenejsi nez najbrt, ten je spis pro klasiku…
Jinak jo, nez se postavi prvni VRT, tak budem jezdit sotva 160 a to jeste casto jen s naklapenim…

Martin

Pro nas asi dulezitejsi jsou udaje o zrychleni a zpomaleni (acceleration – deceleration) ty temer nikdo moc neuvadi, take se mi libi ETR1000 a AGV 575…

poiuz

Německé ICE 2 mají katastrofální akceleraci, ICE 3 taky nic moc (byt´ čínská verze má výkon skoro 20MW a ta má zrychlení jako drak). A tady toto asi taky nebude mít závratnou akceleraci…

Asdf

ICE2 jsou v podstatě řešené klasicky jako vagony tažené lokomotivou, tedy nemají distribuovaný výkon.

poiuz

Dobře, ale viděl jste někdy něco jiného, než 402 na ICE 2? Já totiž ne a nic to nemění na tom, že ICE 2 má katastrofální akceleraci.

Martin Khunas

6 ta trat bude tenhle vlak se už vyrábět nebude.

Martin

No ano, predpokladam nejaky dalsi vyvoj…

mgr.pavel

Je to jen nesouvisející detail, ale na druhém obrázku stojí vlak ve stanici s peronem do oblouku. Takovým, jaký je prý velkým problémem pro brněnské nádraží ve variantě Petrov, podle některých ODSunovačů..

To

A nejen ODSunovačů

Dušan

To zastřešení u toho peronu vypadá skoro stejně jako tady tohle:
https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=ppZKQnKN&id=A18148BEA0B82FCA56B240BF159A6E31DFD53DD4&thid=OIP.ppZKQnKNV4omNxtGpJ-ECwHaFA&mediaurl=http%3a%2f%2fwww.artoo.cz%2fpict%2fref122_6.jpg&exph=406&expw=600&q=vizualizace+praha+-+kladno&simid=608004587938975210&selectedIndex=19&ajaxhist=0

Akorát na té trati do Kladna nemá (zatím) to mřížkování:-). Ale jako mohl by tam ten rychlovlak klidně někdy jet…ty poloměry oblouků vypadají podobně na obou fotkách.

Martin

Akorat na kladenske se pocita se 120km/h a ve meste s 80km/h, je to spise planovano jako takove mezimestske metro pro dvoupatraky…

Gogo

Není to náhodou to horní patro na berlínském hlaváku?

Dispo Tf

Nádraží v oblouku mají např. v Köln Messe/Deutz a jediný praktický problém co jsem kdy řešil, že se vlak velice špatně odbavuje, vidíte maximálně na 2 vagony, což při 16ti vozové soupravě je fakt radost 😀 Jinak se připojuju k tomu so píše Gogo, to by mohl být Berlin Hbf.

VRT

Je to Berlin Hbf, horní patro. Jaký to tam je oblouk stačí použít google a projít obrázky.

Jan

Akorát ICE asi nebude jezdit do Wartenbergu a Ahrensfelde, jak je uvedeno na vizualizaci na tabulích :))