Dopravci Železnice Železniční průmysl

Siemens dodá další Desira pro regionální vlaky v Německu, budou hlásit obsazenost

Jednotka Siemens Desiro HC v barvách pro Ostdeutsche Eisenbahn GmbH (ODEG). Foto: Siemens

Společnost Siemens dodá celkem 23 elektrických jednotek Desiro HC německé společnosti Ostdeutsche Eisenbahn GmbH (ODEG). Kontrakt v hodnotě 300 milionů eur dnes výrobce oznámil v tiskové zprávě.

ODEG nasadí jednotky na linkách v síti Elbe-Spreenetz v Braniborsku. Jde o linky, jejichž provoz vysoutěžil pro dopravní svaz Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg (VBB). Siemens dodá 21 šestivozových souprav a dvě čtyřvozové, vyjet mají v prosinci 2022. Jednotky se budou vyrábět v německém Krefeldu.

„Začali jsme s přípravou celého projektu. Nové jednotky jsou důležitou součástí celého konceptu, který jsme VBB nabídli,“ řekl Arnulf Schuchmann, šéf ODEG

ODEG, který je společným podnikem firem Prignitzer Eisenbahn (patří pod italské státní železnice) a soukromé spolenčosti BeNex, vystřídá na vysoutěžených linkách Deutsche Bahn.

VBB soutěžil celkem 27 milionů vlakokilometrů ročně, jde o zatím největší kontrakt na regionální železniční dopravu, který se v Německu soutěžil. VBB zakázku rozdělil do čtyř částí, ODEG získal dva provozní soubory.

Šestivozové soupravy mají jezdit na páteřní lince RE1 z Magdeburgu do Cottbusu přes Berlín a Frankfurt nad Odrou. Soupravy mají pojmout až 637 sedících cestujících. Čtyřvozové jednotky míří na na linku RE8 z Wismaru do Wittenbergu a RB17 z Wismaru do Ludwigslustu.

Mapa linek, kam ODEG nasadí nové jednotky Siemens Desiro HC. Foto: Siemens
Mapa linek, kam ODEG nasadí nové jednotky Siemens Desiro HC. Foto: Siemens

Kromě již standardní výbavy v podobě prostor pro kola či zásuvek, wifi nebo kamerového systému budou obsahovat i dosud nepříliš rozšířenou funkcí: ukazatel obsazenosti vlaků. Každý vůz bude mít venku i uvnitř displej, na kterém se bude ukazovat aktuální obsazenost, informace bude i online přes aplikaci VBB.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Pavel
Host
Pavel

Ta informace o obsazenosti je dobrá věc. Zejména když je dlouhodobě vyhodnocována. Zažil jsem ve Švýcarsku, kde vyhledávač spojení hlásí předpokládanou obsazenost spoje. A to jak podle rozdělení na 1. a 2.třídu, tak podle úseků: například v 1.úseku mé cesty mi systém hlásí pět červených hvězdiček, ve 2.úseku klesne obsazenost vlaku do žlutého pásma a v závěrečném úseku mé cesty je předpokládaná obsazenost v zeleném pásmu. Podle toho se mohu rozhodnout, jestli zvolím jiný spoj (dříve či později), jestli si koupím 1.třídu, nebo to vydržím, protože v červeném pásmu (přeplněno) bych měl jet jen prvních 15 minut a pak by… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„Šestivozové soupravy mají jezdit na páteřní lince RE1 z Magdeburgu do Cottbusu přes Berlín a Frankfurt nad Odrou.“ Dodám, že z Frankfurtu dále do Cottbusu pokračují jen vybrané spoje ve špičce pracovních dnů; základním konceptem této linky je „jen“ úsek Magdeburg – Berlín – Frankfurt nad Odrou. V úseku Frankfurt nad Odrou – Cottbus je linka vůči Berlínu tangenciální, nikoliv radiální (neboli páteřní). „Čtyřvozové jednotky míří na na linku RE8 z Wismaru do Wittenbergu a RB17 z Wismaru do Ludwigslustu.“ V lednu 2019 (po získání kontraktu) tvrdil ODEG něco jiného, viz https://odeg.de/unternehmen/presse/pressemitteilungen/01/. „RE8a Wismar – Wittenberge – Flughafen BER (Los… Číst vice »

X 1
Host
X 1

Ježkovy voči! Tohle snad červený gumy nerozdejchají. Ani režijky tam nebudou platit!
Kolik je v Německu privátních dopravců v závazku? Snad 200. To znamená 200x si kupovat jízdenku?
😉

Ad. Siemens. Fabrika začíná sbírat objednávky na soupravu, která sotva začala v Porůří jezdit, ve zkušebním provozu. Opakuje se snad scénář s Vectronem? Budou tyto soupravy poté také sekat jako Baťa cvičky?
Co na to Škoda Transka Holland? Stačí ta Česko – Slovenská dojná stračena? A co Jan Tleskač? 😉

Petr
Host
Petr

Chytráka, v Německu režijky neplatí,žlutá gumo.

X 1
Host
X 1

Zaměstnanci DB, mají své vlastní režijky, Gumídku.

Kirschner
Host
Kirschner

Pán je slušnej exot. Dokáže vytáhnout oblíbené téma i tam, kde by to „normální“ člověk nečekal. Gratuluji. 🤔

X 1
Host
X 1

Tak s tou exotikou jsi na tom stejně.
Nicméně, trpíš snad dojmem, že zaměstnance DB téma režijek netrápí? Vždyť už se pomalu nemají jak dostat do Berlína. Jedině za svoje. Jak se budeš tvářit za patnáct let, až do Prahy nepovede jediná trasa obsluhovaná ČD?
Jo holt Říše je v liberalizaci železnice mnohem dál. A taky to zaměstnace se.e.
No a za pár roků, to u nás může vypadat stejně.

jirka
Host
jirka

Tak jistě, tvořit dopravní systém a vybírat dopravce by se mělo především s přihlédnutím k tomu, aby se režijkáři ČD dostali všude zadarmo, to dá rozum. Trošku mi to připomíná logiku jednoho chlapíka od ČD, kterej mi kdysi vysvětloval, že kdyby jezdilo míň vlaků, zbylo víc peněz z krajskejch a státních dotací na vejplaty pro železničáře.

Kirschner
Host
Kirschner

Jediní koho téma režijky trápí jsou ti, kteří je nemají. A proto o nich podle nejrozšířenější české vlastnosti závisti plevelí všechny možné diskuze. A modlí se, ať už konečně ta sousedova koza chcípne.

Filip Chocholatý
Host
Filip Chocholatý

Ta obsazenost bude na základě čeho?? Nějakej čip v sedadle, kamery nebo ručně průvodčí??

pavel
Host
pavel

V Brně to má ve zkušebním provozu už jedna šalina. Nad vstupem je senzor.

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

Pravděpodobně infračervená čidla.

jirka
Host
jirka

Ručně průvodčí, bude to psát na břidličnou tabulku.

Partneři



CSCARGO