Seznam Zprávy: Majitelé žádají o miliardovou pomoc pro ČSA, jinak hrozí úpadek
Boeing 737-700 společnosti Smartwings a Airbus A319 ČSA. Foto: Letiště Praha
Letecká skupina Smartwings, pod kterou patří i České aerolinie, adresovala minulý týden některým ministrům naléhavou žádost o nevratnou státní pomoc
Pan Nečas jí privatizoval a teď chtějí pomoci? Měli by tu společnost zpět bezúplatně převést na stát a dát si pozor, aby nebyly zde převedeny dluhy vytvořené jinde, ale né, že někomu do kapsy nalejete miliardu, je hrozné, že lidé, kteří žádají o podporu ve výše třeba 11tis, tak ÚP se s vyplácením cuká a tady nevratná miliarda?
Jo a daně taky neplatím. Takže si může tuto společnost tentorkát vydržovat někdo jiný. Ale za své. Hezký den přeji.
Marek Xara Quarda
Pokud tak jedine kapitalovy vstup do cele skupiny navysenim kapitalu za tvrdych podminek.
Zapomenel jsem jen dodat, ze by to museli odsouhlasit Cinane. Coz je problem. A nevim jaky blazen kyvl mit ve firme Cinany s podilem 50%….
Pokud by došlo ke vstupu dalšího majitele (navýšením kapitálu) , tak by podíl čínanu klesl …
Obávám se, že Šimáně tu miliardu nechce uvolnit ze svého. Buď to je miliardář a má ze svého krýt podnikatelskou ztrátu nebo není, pak ale musí nést odpovědnost jinou formou. Každý neúspěšný podnikatel běží za státem škemrat o dotaci. Je to normální? Politické riziko je také riziko podnikatelské.
Přijde mi docela sprosté si říct o nevratnou státní dotaci, a přestože si myslím, že už mě v tomhle absurdistánu máloco překvapí, poslední dobou nevycházím z údivu. Budou takové dotace k dispozici ostatním? V ČR asi asi mnohým uniklo, že „Č“ v názvu neznamená České, ale Čínské.
Dotace ostatnim miliardarum uz probehly, staci si o tom neco najit.
Jednalo též o NEVRATNÉ státní dotace? Pošlete mi prosím odkaz, rád se poučím.
https://covid.gov.cz/situace/kompenzace/covid-sport-iii-lyzarska-strediska
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/miliardar-valenta-koupil-skiareal-povede-se-mu-lepe-nez-rattajovi-na-jestedu-115512
jen tak na úvod
Brecite hezky ale beztak vam to bude k ….. 😀 scenar uz je predpokladam davno vymyslenej a nikdo kompetentni vase lzi a zavistive mektani necte a cist nebude 😀 takze ztrata casu. 😉 Muzete si i nadale prepinat nicky a nadale si jakoze odepisovat. Bohuzel to bude mit jenom jediny efekt a to, ze se budou pouze prohlubovat vase psychicke potize a flustrace. Nakonec vase leceni zaplatime my vsichni ! Danovy poplatnici ! 😀
a ty jsi se uz k psychiatrovi objednal?
To sedi od cloveka co ma nekolik nicku 😉 Minule tady zrovna pan Sura poznamenal , ze tady ten nesvar je. A lidi z jedne IP adresy vystupuji pod nekolika jmeny. Mozna by to mohl zverejnit . Byla by bžunda 😀
„Nakonec vase leceni zaplatime my ………“ Minule jste psal v diskuzi o B737 MAX toto: Janko 8 dny U nas v polsku max vzletne asi taky tak nejak – unor/ brezen. SW fandim. Krize jim pomohla. Firma se ocistila personalne, vedeni snad uz taky pochopilo co je PR. Je co zlepsovat ale myslim si, ze to ma spravny smer. Tak jste Polák nebo Čech pracující v Polsku. Pokud jste Čech pracující v Polsku, tak asi dobře víte, že vy to platit ze svých daní nebudete, protože je neplatíte v ČR (předpokládám) Ale děkujeme, že se staráte o naše duševní zdraví… Číst vice »
Jste to opet nepochopil 😀 ten dovetek o danich byl myslen jako ironie. Tim se tady totiz lidi jako vy ohaneji casto. A ANO pracuji v polsku jiz 6 let !
zajimavy ze dotovani dani nizkonakladovek z tvejch dani ti nevadi 🙂
Nebojte, dobře to dopadne. Jako vždy. Teď snížili daně pro lidi,tak s dalším dárkem musí Babiš počkat…to bude jeho trumf před volbami.Jak společně zachránili ČSA / SW…. jak nás zachránil před covidem,důchodce,dokončil moder. D1, snìž. Spotřební daň na naftu…. daně….. apod…. = všechno má svůj čas.
A až to pomine za rok ,tak budeme všichni utahovat opasky na všem dalších 5 let…. učebnice dějin
To jste optimista, vidím to tak na 30let – ne utahování opasků, to se řídí ekonomickým cyklem, ale ty splátky toho dluhu.. No za 9 měsíců už bude po volbách..Takže Andrej už jede stylem po mně potopa..A tu si vy…už někdo jiný – vlastně my všichni..:-(
Je už načase, aby vedení Smartwings dalo na stůl nějaké jednatelné návrhy, jak by mohly být případné půjčky státu zajištěny. Zatím Šimáně jen natahuje ruce a licituje s miliardami. Když Německo dávalo peníze LH, muselo vedení firmy přistoupit na postoupení podstatného balíku akcií. Jenom škemrání nikam nevede.
Dokud se nevyřeší majetková struktura, primárně “hádky” mezi akcionáři, jakákoliv pomoc státu je (podle mě) nemyslitelná. Přivedli si je současní majitelé (v Číně není soukromá a státní firma v evropském slova smyslu, nikdy nebyla, dobří z CEFC a zlí ze CITIGu, Čína je totalitní země nerespektující euro-americké pojetí právního a lidskoprávního světa, chce-li někdo, tak i anglo-saské obchodní právo), musí nést ti, co tam akcie prodali za účelem svého zisku, svým způsobem i následky a rizika transakce. Rizika věděli nebo měli vědět.Taky neplatí rovnice zmiňovaná v mediich o autobusové přepravě, skiareálech apod., že dostali miliardy, “my musíme taky dostat.” Ty… Číst vice »
je to opravdu smutne, jak ostatni aerolinky dostavaji dotace a podporu a jen v CR panuje takova zavist….
Odlita to RYR se svymi piloty, vse se zdani v Irsku, CR z toho nebude mit nic…
Ale prispevatele zdopravy.cz budou haopy
Tzv. „prispevatele zdopravy.cz“ o tom, ale přece nakonec nerozhodují. Nebo ne?
Souhlas.
Ryanair dostal miliony Liber na podpoře a po pádu Smartwings/ČSA, zde bude národním dopravcem.
Hmm. Blbá vyhlídka.
Odlítá to Buzz a zdaní to v Polsku
Ač mám rád české letectví, tak ČSA už jsou v posledním tažení, a to už několik let. Bohužel, ale covid je zřejmě již poslední, tzv. „rána jistoty“.
Ukazuje se kratkozrakost cechu. Najednou se zapomelo na miliardove skody ktere napachal treba Luftjarda. Ale i dalsi “ odbornici “ prednim a po nem. CSA bylo pred prevzetim SW vic jak 10 let systematicky likvidovano a rozkradano. NA TO SE UZ ZAPOMELO??? AHAAAAA !
myslíte jako tu státní pomoc, kdy tam osinek a letiště praha nalilo snad 4 mld, aby to pak za pár milionů předalo šimáněmu, který po pár letech, pravda za nepříjemné situace, za kterou nemůže, natahuje ruku pro další miliardu. vždyť celé slavné smrtwings neměli vyšší hodnotu než 2-3 mld – když půlku tusím za něco kolem mld prodali číňánům ať to už zkrachuje a je pokoj. v okolí ruzyně si taky oddychnou. a možná naše cestovky budou muset nasmlouvat jiného dorpavce na zájezdy než monopolistu Smrtwings. dražší to o moc být nemůže a možná to i poletí někdy na čas… Číst vice »
Je to naprosto jasné. Konec značky CSA pod taktikou SWG, který byl započat při jejich koupi. Nechají si sloty, značku OK a zbytek půjde ke dnu. ČSA není žádná lukrativní nevěsta, to byla před třiceti lety. Dnes jsou všichni rádi, že jim ubyde konkurence. Akorát teď najdou důvody proč ČSA padla – COVID a stát nedal peníze.
To si rovněž myslím. COVID jim v tom jenom pomohl. A nikdo nikdy nebude říkat, že to oni, bude se říkat, že COVID a stát.
Ano, pro SWG už je předjednán úvěr 2 mld. se státním ručením, v ČSA už kromě slotů žádná zajímavá aktiva nejsou, jen dluhy.
Stát není dojná kráva- nejvyšší státní deficit v historii a k tomu ještě podporovat poločínský cirkus SW přes dve miliardy a ČSA další více než miliarda? Šimáně, prodej si své Hobby markety a máš peněz dost…pořád dokola budou žadonit To by bylo nalití peněz do černé díry bez jakéhokoliv návratu s podporou silně pofiderní firmy.
stát bohužel dojná kráva je. a pak to vše zamáznou zaměstnanci ze svých daní…
Jen ,aby měl stát ještě nějakou korunu za ten měsíc…. není pokladna CZ už na suchu po tom roce Covidu… ?
Je. Konečně to někoho napadlo. A budou to platit ještě naši vnuci.
S těmi vnuky jste trochu optimistický, ne? Dle mého ještě jejich vnuci.
Když jsou dotovaní zájezdoví dopravci a taxikáři, nepochybně dostanou i tito. Ale je mi fuk i když krachnou (nepravděpodobné), jejich zbytné služby ignoruji, stejně jako taxikáře.
K prispevku annonyma “ beija “ 1. Platit dane je zakonna povinnost a ne favor Bezesporu pravda, ale ne moc firem dokaze zamestnat a ufinancovat placeni tisicu zamestnancu a to po desetileti. V CR existuje priorita; politika zamestnanosti a tim nemyslim 1 milion lidi na antiviru. Nejvetsi prijem statniho rozpoctu je ze socialniho pojisteni a to low cost v CR platit nebude. 2. Je zajmem statu a jeho obcanu zajistit letecke spojeni s vyznamnymi svetovymi letisti a to i v dobe pandemie. Tak, abychom mohli cestovat po svete. Tohle low cost neumi nebo aspon zatim. Pokud potrebuji napr. pristi tyden… Číst vice »
Dobrý večer pane Radime. Prosím, příští týden v Po. se do LAX dostanete za cca 17 hodin via SVO s SU a za cca 15 hodin via AMS s KLM. Prosím, stávající situace je pro dálkové lety via něco v skutku neporovnatelná se situací v tomto segmentu při běžném operování.
Dobry vecer,
Dekuji za tip, pres Moskvu nepoletim, ale pres AMS to leti kdy?
muzete me prosim mrknout jeste na Miami?
Idealne lety CSA, BA a Lufhansa u vsech ma voucher
LAX via AMS je v pondělí. To MIA je vážně tragédie, ale je to trošku komplikovanější na dva stopy s LH v pátek PRG-FRA-EWR(New York Newark)-MIA poslední úsek s United Airlines. První dva úseky s LH. Celý let cca 17 hodin. Pak na jeden stop to jde s TK via Istanbul.
dekuji, o tom patecnim letu vim, ale je tam myslim kratky cas na prestup v EWR. Jak jsem psal drive, je moznost odletet v pondeli vecer LH do FRA a tam prespat na letisti a druhy den leti LH FRA-MIA nebo FRA LAX. Problem je, ze to LH nenabizi a nejde to naknihovat ani telefonicky. Letenku ovsem nabizi nejaka US aerolinka myslim United. Mam ovsem obavu, ze tam je nemecky COVID limit 12 hod na prestup nebo jinny problem. Musim jeste nacist. Co jsem se snazil rict; chybi lety nasi ceske aerolinky [ pokud tedy nekoho urazi termin „narodni dopravce“],… Číst vice »
Konec restrikcí kolem vstupu do USA vyprší příští úterý. Jste si jisti, že nebudou prodlouženy? https://edition.cnn.com/2021/01/24/politics/biden-coronavirus-travel-trump/index.html Washington (CNN)“The entry into the United States, as immigrants or nonimmigrants, of noncitizens who were physically present within the Schengen Area, the United Kingdom (excluding overseas territories outside of Europe), the Republic of Ireland, and the Federative Republic of Brazil during the 14-day period preceding their entry or attempted entry into the United States, is hereby suspended,“ the proclamation read in part. The proclamation is in effect for people who do not fall under a number of exceptions spelled out in the order.“ „President… Číst vice »
1)Spousta podniků ruší místa a to nemají vlastníky miliardáře a akcionáře sídlíci v daňových rájích v Nizozemí ( Neville Investments, 30%vlastník firmy UNIMEX Group), čínský vlastník CITIC na Britských Panenských ostrovech). A politika zaměstnanosti znamená pro pana Šimáněho penízky do kapsy na víkend. Jinak by nedával velké části pracovníků sezónní smlouvy jen na léto. Nebo to je podle Vás seriózní politika zaměstnanosti tohoto podniku? Poslat velkou část pracovníků na zimu na Úřad práce? Tak to probíhalo ve všech letech před uzemněním Maxů. Takže ti lidé ty peníze dostali zpět na podpoře v nezaměstnanosti. 2)Well, do USA se už pár týdnů… Číst vice »
1)Spousta podniků ruší místa a to nemají vlastníky miliardáře a akcionáře sídlíci v daňových rájích v Nizozemí ( Neville Investments, 30%vlastník konsorcia UNIMEX Group), čínský vlastník CITIC na Britských Panenských ostrovech). A politika zaměstnanosti znamená pro pana Šimáněho penízky do kapsy na víkend. Jinak by nedával velké části pracovníků sezónní smlouvy jen na léto. Nebo to je podle Vás seriózní politika zaměstnanosti tohoto podniku? Poslat velkou část pracovníků na zimu na Úřad práce? Tak to probíhalo ve všech letech před uzemněním Maxů. Takže ti lidé ty peníze dostali zpět na podpoře v nezaměstnanosti. 2)Well, do USA se už pár týdnů… Číst vice »
Vzhledem k tomu, že Šímáněho byznys je z výrazně větší části sezonní a na zimu ty lidi nepotřebuje, tak by měl dělat podle vás prosím co?
No, mohl zavést kuzarbeit – to by byl úplně nejvíc inovativní. 🙂 Nebo dát poloviční úvazky..Možností by bylo. Tak ať se laskavě neohání politikou zaměstnanosti..
Ale to by ty penízky nešly do jeho kapsy. A teď se chce hojit na státu. Tomu se říká kapitalizace zisku a socializace ztrát.
Eh.. zavést kurzarbit… jako ze by mu stát ty úvazky proplácel, nebo co?
Jsi naprosto mimo. Prostě jsou kšefty na léto, tak nabírá brigádníky na léto.
Chtgěl bych vidět Tebe, jak bys zaměstnával půl roku lidi .. aniž bys pro ně měl práci 🙂
Tak to by mohli ten kurzarbeit zaviesť i zmrzlinári, prevádzkovatelia kúpalísk, prevadzkovatelia vlekov a iní sezónny zamestnávatelia. Vaša úvaha postráda logiku. V lete sa lietajú chartre z PRG, WAW, KTW, BUD, BRQ, BTS atď… Je požiadavka na cabin crew. Sú to prevažne slečny a pani študujúci na VŠ (dostávajú výcvik zadarmo) a po sezóne idú naspäť do škôl…
A milý pane Olbrechte, upozorňuji Vás ještě na to, že pokud jste chtěl letět za byznysem příští týden třeba do Izraele a neměl byste open letenku, tak byste vyhodil peníze za letenku z okna nebo byste je musel vymáhat po letecké společnosti. Izrael má stejně jako USA také uzavřené hranice. A pochybuji, že byste je chtěl překračovat nelegálně z některé sousední země, co nemá zavřené hranice a není s Izraelem ve válce..
No, radši by to chtělo už neštvat lidi dalšími žádostmi o příspěvek ze státních peněz z pera pánů miliardářů vlastníků , když dělníci a matky samoživitelky nemají na nájem a kolikrát ani na jídlo. – aby to nedopadlo jako před pár dny v Nizozemí, kde byly hodně velké občanské nepokoje..:-(
Např. v aj. : https://www.bbc.com/news/world-europe-55799919
Plati Vas RYR nebo WIZZ?
Tohodle trolla co pise prispevky kazdych 5 minut a ktere nemaji nic s logikou veci a jen nam tady vnucuje nake jeho nemocne vyplody by zamestnal doopravdy leda RYR nebo WIZZ. Nebo je nejspis na marodce s hlavou. Takze ho platime vsichni a z nasich dani a odvodu !
Takhle se to pise nejak ne? Aby to to bylo jako echt bulvarni a dostatecne zajimave pro ceske ovce ! 😀
Takové odporné vydírání by mělo být trestné…. Mafiánské způsoby, na blití…
Nevidím důvod, proč by program speciálně pro SW nemohl existovat, když jsou v podstatě jediná česká letecká společnost. A když by chtěli, tak by to mohli rozšířit i na všechny národní železniční dopravce.
Není to hromadná doprava osob , není česká a vydírat se nedáme . Zkrachovali lepší a rozhodně žádnou druhou Alitalii . Železnice je jiná liga a plní základní druh přeprav .
od roku 1914 zakladni druh preprav plni i letecka doprava. Kdyz nepocitame tech 11 let predtim, kdy se vse neslo v ramci experimentu tak je letecka doprava jedna z klicovych a strategickych moznosti dopravy. Vynechme SW a diskuzi o tom zda to je ci neni strategicky dopravce. A zkuste se zamyslet nadtim, proc si staty tak dlouho buduji letistni infrastrukturu, proc hraje letectvo znatelnou ulohu v kazdem konfliktu, v proste zasobovani i jinych vecech. To ze vy nevyuzivate nebo neuznavate leteckou dopravu z toho duvodu, protoze se Vam to nehodi do kramu je sice krasna vec, fakt je ale ten… Číst vice »
Hromadná doprava osob to je. Česká je. A vydírání? čím vydírají? že když nedostnaou peníze, tak to krachne? co je na tom, že konstatují fakt, vydírání?
Tak oni konstatují fakt, že s koncem února jsou na bankrot. Ale potom vyčíslují, kolik je potřeba nalít peněz, aby jaksi bankrot nenastal. A to už zavání vydíráním. Jsou bohužel soukromou firmou, tedy nesou rizika svého podnikání sami. Pokud nebyli schopni přesvědčit banky ani s garancemi od EGAP, je vcelku všem jasné, že poskytovat jim nenávratné půjčky je vyhazování peněz oknem.
No železnice NIKDY nebude tak flexibilní, jako letectví, ať se to všem líbí nebo ne. 3 železnice vás nespojí, tak jako runway s celým světem.
*Tři kilometry železnice, vás nikdy nespojí, tak jako runway s celým světem.
jo, tak vysvětlete lidem co potřebují z plzně do třeboně, jak jim pomůže letiště v praze….
Konecne dojde na moje slova a Ryanair s Wizzairem si v Praze otevre baze s desitkami letadel a budou jednoznacne dominovat. Pro cestujici to bude mit jednoznacnou vyhodu v razantnim snizeni cen jak pro individualni cestujici, tak pro cestovni kancelare ktere budou moct zlevnit zajezdy jelikoz nebudou muset platit nesmyslne nastavene monopolni ceny letenek jako doposud
Nemyslím si, že co se cestovek týče by šlo vymyslet lepší ceny, někde by to byly třeba nějaký to % dolů, jinde zase nahoru, ale pro cestovky jsou SWG docela solidní cenově. Nicméně pokud by padly, tak aerolinek a letadel je k dispozici dost, takže sehnat náhradu by problém nebyl. Nicméně to ti pánové nedopustí.
letadel je sice dost, ale s personalem, jejich rozlitanosti a jinejma vecma to tak jednoduchy nebude. Samozrejme by se nahrada sehnat dala, ale pokud by ke krachu doslo napr. v pulce sezony, muzete mit volnych letadel kolik chcete. Ale s ohledem na „zakonzervovanost“ letadel, spolecnosti a posadek to vubec nemusi bejt takova slava jak si lidi predstavujou. Ty masiny stoji na zemi dlouho, nejaky dily budou potreba vymenit, rozlitat piloty z ktery jsou na zemi taky minimalne dva mesice zabere. Jedna vec je, sehnat si vypomoc na jeden let tejdne, druha na nekolik letu denne. To se samozrejme vztahuje k… Číst vice »
X společností je schopno ihned postavit letadlo kamkoliv, nekomplikujte to, věc je jednoduchá – letadla a posádky jsou k dispozici u mnoha dopravců v podstatě ihned. To je celé.
X spolecnosti schopno je postavit LETADLO kamkoliv, X spolecnosti ma take znatelnou cast personalu na neplacenym volnu a udrzuje si jen minimalni funkcni cast s ohledem na jejich provoz a naklady. Pokud by doslo k nejake silnejsi poptavce, muzu Vam temer garantovat ze zadna spolecnost nepribehne ze dne na den, i kdyz si to asi myslite. Mozna na par jednotlivych letu, ale rozhodne ne na zachranu tri cestovek. Ona si to spousta lidi akorat jednoduse predstavuje, odzemneni letadel je proces ktery se musi planovat, odzemneni posadek je proces ktery se musi planovat – vsechno mesice dopredu, to ze si myslite,… Číst vice »
S desítkami letadel?? A to jste na to přišel jak? Víte, kolik má Wizz a Ryan letadel bazovaných ve Vídni? Wizz 9… a Ryan 0! A to je mnohem větší a hlavně bonitnější trh než PRG. A už vůbec nemyslím, že by zrovna tyto společnosti měli v PRG dominovat…
Takze vy jste tak naivni, ze si myslite ze by Ryanair a Wizzair nevyuzil obrovskou diru na leteckem trhu v Praze? To myslite vazne? Je videt ze o letectvi mate jen mlhave znalosti
A jaké jsou ty vaše znalosti? Kolik let máte praxi? Ale ok, dejte nějaké argumenty, kterymi svoje názory a potažmo znalosti prokažete.
Toho si nevsimejte. On se tu vzdy objeví, do éteru vypustí svuj blud o desitkach letadel a zase zmizí. Takový obecní blázen
Co si to dovolujete? Kdo je u vas obecni blazen? Vy si myslite ze po krachu CSA/TVS neprijde zadna nahrada? Ze tady proste bude dira na trhu?
Ne, nepřijde.
ANo, bude tu díra na trhu, kterou „pokryjou“ lety luftwaffe, klm, airfrance, austrianu a dalších do svých hubů, a pár letadel vezme ryanair.
protože – co bránilo ryanairu sem ty desítky letadel už narvat? ryanair si s ČSA / SWG nijak moc nekonkuruje, každý z nich podniká úplně někde jinde.
Nebo snad ryanair začne lítat do Paříéže, Amsterdamu, říma, dusseldorfu, frankfurtu a dalších destinací?
Ale ja se nebavim o letech do AMS, CDG, DUS, VIE atd. Vy si opravdu myslite ze s koncem TVS/CSA prestane v CR existovat charterova letecka doprava pro CK? Zkrachuji tedy i cestovni kancelare? Prestane se letat na dovolenou? Nebo Ryanair s Wizzairem chytnou sanci za pacesy a rozjedou si tady chartery oni tim, ze nabazuji v PRG desitky letadel? Co myslite?
Myslím si to ze Exim poslal Buzz do …. a kromě SW si pojistil Enter
tak zatím tady píšete slušný bludy, tak se nedivte lidem, že Vás mají za blázna. Až přijdete s reálným komentem, možná budete brán vážně. Do té doby jste k smíchu 🙂
Jinak přeji hezký den… :-DDD
Bez urazky, ale Vam se zde zpovidat nehodlam
Ne? V pořádku, nemusíte…. Ale je to škoda, že se tak stydíte to prozradit, protože pak lze jen obtížně ocenit vaše zkušenosti, znalosti a analytické schopností v oblasti civilního letectví, které tak osvěžujícím způsobem prokazujete ve svých příspěvcích na tomto fóru. A navíc, rád bych se od takového zjevného odborníka něčemu přiučil… když jste byl schopen tak rychle posoudit, že moje znalosti, podložené pouhými třiceti lety praxe v oboru, jsou tak trapně mlhavé…
No já bych to tak optimisticky neviděl, nejdříve se musí otevřít svět a lidi na to musí mít peníze.
A proč tedy WizzAir zrušil v roce 2018 svou bázi v PRG? A proč když tak expandují, se od té doby Praze téměř vyhýbají?
už aby tady byli….zatuchlký SW provětrat a to silně, aby pochopili, co je konkurence.
mokrý sen? To musela být vcelku divočina po těch slovech, co jste napsal 😀
Zamyslete se a zkuste to napsat ještě jednou a trochu jinak 😀
Zajímavý pohled z iDNES.
Jan Molacek 33090
Smartwings jsou skupinou Unimex, která je velmi zisková, proč nepřevedou majetek odsud? Golfová hřiště, bytové domy v centru Prahy, hobby-markety apod apod.. Vlastní soukromá letadla ve stovkách milionů USD. Tady je takových plánů jak získat peníze.. Ale chápu, proč to platit ze svého, když stačí poprosit Andreje, s kterým Vik (spolumajitel) chodí na tenis a Viková na rehabilitace do Průhonic.
Milá Doroto.. .jak se převádí baráky z firmy A … do letecké společnosti?
Nedělej ze sebe blba.
Proč? mě by fakt zajímalo, k čemu bue letecké společnosti, když naní převedu golfové hřiště nebo barák v Praze… Ona je to docela revoluční myšlenka
Za prvé píši, že je to zajímavý pohled a za druhé to nejsou žádní chudáci s holou prdelí, kterým by měl stát věnovat přes miliardu z daní. Pokud je chceš dotovat napiš Šimáněmu o číslo účtu. Já je dotovat nechci. A už nereaguj, nebaví mě lidi, kteří nechápou revoluční myšlenky.
Škoda, že jsi mi neodpověděl… fakt by mě jen zajímalo, k čemu by to bylo?
Vy jste spadl z měsíce?
Pan Tomáš je dle mého názoru Smartwings troll, takže mu nic nedochází. Tedy ani to, že barák či golfové hřiště lze prodat a utržené peníze investovat do Smartwings. To by ale ve vedení nemohl být párek šmelinářů.
hmm… a proc by prodaval golfovy hriste nebo barak? aby zaplatil dalsi dva dny existence csa?
kdyz na to neprispeje stat, tak to simane zavre. jemu je to u zadele. bud csa budou, nebo nebudou…
No, takže celá skupina potřebuje tedy cca 3,5 miliardy korun, což je hodně. Můj osobní názor. Smartwings přežije a pomoc obdrží. Přeci jenom jejích business je založený na poptávce home marketu ve formě letních charterových letů pro CZ cestovní kanceláře a v zimně jim stačí poslat něco na ACMI za náklady + pár charterových destinací v „teple“. Bohužel a je to smutné, velmi smutné, ale myslím si že v této hře, a ona to skutečně hra je ČERNÝ PETR zůstane ČSA a ČSA půjde z kola ven. Bohužel, žádná oslav 100. let nebude. Rád bych se spletl.
A možná je nutné dopsat, že drobný věřitelé, klienti ČSA to budou mít hodně, hodně těžké. Ale doba přeje a za vše může COVID.
Ale bude, i kdyby bylo nejhůř, to by si O’Leary ujít nenechal a tu značku si koupil. Sice by to pak trvalo, než by se objevilo první letadlo v barvách ČSA, ale jednou by to přišlo.
A co by ho k tomu vedlo ?
Prosím vás, pokud si dobře pamatuji, tak RYR vstupoval do boje pouze o AIr LIngus a Alitalia. A otázka zní ? Myslíte si, že kdyby je koupily akcionáři RYR, tak tyto dvě airlines jsou tady ? Nevěřte tomu. Platil by sytém koupit, vybrakovat a prodat, co se dá, zdevastovat a ve finále položit.
Eh .. jako že by si Oleary pořídil ČSA?
To je ještě lepší vtip, než ta dole, že by to byl super kauf pro lufthansu 😀
Nekoupil. SW mu to neprodá.
SW a CSA by urcite meli dostat pomoc od statu. Je uplne jedno kdo tu firmu vlastni. Obe firmy v CR platili dane. Dane to neni pouze dan z prijmu pravnickych osob, ale hlavne dan za socialni pojisteni zamestnancu, DPH a hlavne v neposledni rade dan z prijmu co platili dobre placeni zamestnanci statu. Neni prace = neplati se dane. CSA a SW zamestnavaji a hlavne zamestnavali desetileti velke mnozstvi pracovniku. Provoz CSA a SW neprimo zajistoval praci pro navazujici firmy, ktere vyse popsane dane take odvadeli. To, ze v pripade upadku aerolinku nahradi zahranicni subjekty je jasne. Ale ty… Číst vice »
1)Musím podotknout, že platit daně je zákonná povinnost, ne nějaký favour.
2) Stát má dle Vás nechat otevřené hranice a nechat virus šířit plus nechat všechny nemocné lidi zemřít, jen aby SW mohlo lítat a mít byznys?
3) SW letka diskutujících má v této diskuzi cca hodinu zpoždění. 😉
První dva body jsou věcné…. a tím posledním ses opět pasoval do role blbce
Už to tu bylo zmíněno dávno přede mnou.
Národní aerolinka 😂 si na drogách Radime?
Co se to děje? Hodina po vydání článku a tady pořád jede normální diskuze? Žádné urážky, zesměšňování a salvy mínusů? Redakce rozdávala bany, nebo už ve Smrtwings došly peníze pro trolly?
Tak to vypadá na přípravu na konec podniku ČSA.
Smart wings to přežijí, i když možná zmenšené.
Ale nezbytně budou muset dořešit vlastnickou strukturou a odškodnění od Boeingu, které jim dodá cashflow. Je to otázka času.
pro porovnani. Do skiarealu odtekla jenom na sedackovnem miliarda Kc. Co slo do hotelu ktere vlastni Rusaci ani nemluve… Takze debaty o tom, ze z nasich dani a z nasich penez , jsou uplne mimo.
Které hotely ti Rusáci mají?
Jste vtipnej 🙂 90% hotelu v Karlovych Varech treba. Marianske lazne, cele centrum Prahy atd. Cerpaji nejen dotace Covid ale taky luzkovne. Za kazde luzko / den. Jenom sem odtece nekolik miliard.
Ale no tak, v areálech v sezoně dělá 45000 lidí (při počtu 450 areálů). Kolik lidí zaměstnávají ČSA? Kolem tisícovky?
LZETE. Na tiskovce rikal Havlicek ze v skiarealech dela cca 3000 lidi. Pocet lidi co vyuziji sluzby skiarealu je neco kolem 2,5 milionu rocne. Takze???
450 arealu 😀 😀 to jste pocital v cele Evrope? 😀
„Dalším důvodem je ten, že nemá leasingovou společnost, která by ji podpořila tak, jak se to stalo v případě Smartwings“
To znamená, že leasingovky vlastnící B737 SW zlevnila splátky a leasingovky vlastnící OK-HEU a ATRka ČSA nikoliv?
Nejsem žádný milovník starých časů a režimu, mám takový posudek na konci osmé třídy ZŠ ze mne s průměrem 1,1 vzali jenom na 3lety učební obor. Ale byla námořní plavba s loděmi Československá.. není , byly ČSA s letadlama co létaly východ západ a vydelavaly, za pana Jakubšeho a teď bída . Tak se ptám , či všechno české a československé skončí v propadlisti ? Německé spolkové země vlastní kus VW, vlastní podíly na strategických firmách, dopravcich a funguji … kurna co jsme to za národ , za zemi , ze umíme poslat předky vybudované hodnoty do kopru?
O jakých hodnotách mluvíte? Tato mimořádná dotace by asi skončila u zahraničních věřitelů SW/ČSA (tím myslím např. irské pronajímatele letadel pro SW/ČSA)
Třeba ty hodnoty, kdy se ČSA prostě bez mrknutí oka jen tak zbůhdarma vyhodilo do rukou cizí společnosti. Nebo takové hodnoty, kdy se stát za hubičku zbavoval distribuce vody, plynu, rozdával strategické komodity a podniky lidem, u kterých bylo jasné, že jejich jediným cílem je vytahat prachy a podnik zlikvidovat.
Blue – žádné ČSA již neexistují… neboť ekonomicky neobstály na trhu. Firmu ČSA koupil konkurent (firma SmartWings). A protože se dneska nedaří skupině SW/ČSA a jsou zadlužení až po uši, věřitelům z Irska… tak žádná současná mimořádná dotace „nevzkřísí“ hodnoty po předcích…
tak když tu na začátku 90.let adorovali všichni tuneldědka Klause a ideologické plky o jediném správném soukromém vlastnictví, načež se rozdal celý průmysl, většinou za pakatel komukoliv, kdo se přihlásil a asi i donesl či slíbil nějaké všimné (ale hlavně ne hnusným Němcům, proto ČKD, Tatra a Škoda Plzeň dopadly jak dopadly, naopak AZNP privatizoval do ruko VW pan Pithart, k nevoli tuneldědka, za tohle bychom měli Pithartovi i jeho spolupracovníkovi (nemůžu si vzpomenout na jméno, vloni tuším zemřel) postavit hodně soch…ještě dokud žije alespoň Pithart), následně management pány politiky odsazený do pár zbývajících státních firem tyto úspěšně rozkrádal…tak co… Číst vice »
Tak to jsou opět „Smart “ řešení. Kolik že si majitelé Smartwings půjčili v roce 2019 v ČSA podle výroční zprávy? Nebylo to náhodou přes miliardu, jak se tu nedávno psalo? A pak se rozhodli, že se díky covidu a svým kontaktům na Bureše zhojí na daňových poplatnících…
https://zdopravy.cz/smartwings-si-pujcily-v-roce-2019-od-csa-pres-miliardu-odhalila-vyrocni-zprava-70906/
Co prodat třeba golfový resort? Nebo Unihobby?
No a co? půjčili si a pak to zase vrátili.
Definujte problém.
Tak dobře. Docela bych mě zajímalo – v momentě, kdy žádají od státu Šimáně a spol. přes miliardu kvůli covidu – zda byla kapitalizovaná či kam zmizela půjčka Šimáněho z dubna 2019 ve výši 700 milionů korun. Podle pozvánky na valnou hromadu v roce 2019 chtěl tuto půjčku kapitalizovat – tedy dostat zpět. Zároveň to dokládá, že firma byla ve špatné kondici již tehdy. Osobně se domnívám a spekuluji, že tu půjčku (pokud skutečně existovala) plánovali vytáhnout z Číňanů, ale přišel covid. Tak s ní čachrují v účetnictví, aby byli na oko v alespoň lehce pozitivních číslechza rok 2019 kvůlu… Číst vice »
A co kdyby splatili těch více jak 200 melounů, co dodnes dluží letišti Praha?
I sam Řehoř říkal že SW žádné dlhy po splatnosti u LP nemá. Z čeho tedy vycházíte?
… že by z moratoria?
Spojení Smartwings s ČSA je mrtvá věc. Dvě vybrakované firmy bez peněz bojující o přežití. I kdyby se nějakým nalitím miliard peněz daňových poplatníků podařilo odvrátit bankrot, tak dlouhodobě tento nesourodý slepenec nemá v konkurenci velkých nízkonákladových konkurentů šanci. Pokud dávat peníze ČSA, tak jen za podmínky jejich znárodnění. Tím by se alespoň otevřela aspoň malá šance na jejich další existenci.
Souhlas
A tvrdé kontroly bez současných majitelů, ředitelů a vedoucích.
Udělat z toho znovu trafiku pro odložené politiky za naše prachy taky není nejlepší nápad.
Jak že to bylo za národního správce Luftjardy? To ČSA prosperovaly, až to práskalo…
tak stát by mohl z konkurzu koupit značku ČSA. viděl bych to tak na cenu cca 1 mio. víc to cenu nemá.
Tohle se pánové z redakce nedělá. Zveřejnit článek po konci směny PR oddělení SW nám dává velkou výhodu na počátku diskuse.
Drzost je, že už chtějí nevratnou dotaci. To ať to klekne a vzejdou noví přepravci a lepší. Mají kapitalistický manýry, ale státe starej se jak za socíku. majitelé mají Panamery, soukromé Cessny, Hoby markety atd atd. Až toto všechno prodají a nebudou mít na jídlo, mohou jít do penze a na pracák.
Trolové z SW už přišli domů.
Je jasný jak to dopadne. SW se s bankama domluví, má podepsané smlouvy s cestovkama, nejspíše i dohodu s lesorama a žádné malé věřitele. ČSA bude mít za měsíc statisíce malých věřitelů, cestovky nedělá, majetek nemá, na státní pomoc nedosáhne. Závěr je jasný, ČSA se odepiše a dal bude pokračovat SW.
SW má spoustu malých věřitelů ve formě zákazníků, kterým dluží prachy za letenky z neuskutečněných letů….
tak byl by hezký byznys zkusit spoustu těchto malých dluhů za jednotky procent zkusit koupit a začít smrtwings ostřelovat. přes insolvenci nebo žaloby.
No tak ať upadnou! Jak dlouho a hlavně z čeho bychom je měli neustále dotovat?
Neustále?
Nepamatuji si, že byste je vy, nebo já dotoval. 🙂
kapitalizace úvěru od státního podniku Osinek za 2,5 mld. Kč, odkup budov, údržby, Holidays Czech Airlines a handlingu státním letištěm a aeroholdingem dohromady za 1,5 mld. Kč, tedy 4 mld. Kč jen za posledních 10 let.
Další z produkce SW https://www.youtube.com/watch?v=KjoLm2i-5Js
Náhodou to video se mi líbilo a přišlo mi zajímavé. 🙂
Mě též, ale v dnešní době hrají na city a když znáš herce, tak je to komické.
80% těch, co tam šaškujou jsou standardně flusači na svého zaměstnavatele…. Jako do Neváhej a Toč pro zasmání dobrý….
Lépe bych to nenapsal, protože ten opravdový kádr co tam byl, komplet odešel cca před 6 lety po nástupu toho co tam vystupuje jako ředitel. To co tam vystupuje jsou statisti béčkových seriálů.
Opravdový kádr? Vím s jakými lepmply jsem tam dělal. Dobře je že postupně vyrazili. Že Doroto
U SW dělali 3 Karlové a všichni odešli s kádry, takže milý pane se řadíte dle vás mezi lemply.
Od začátku co jsem tam byl si pamatuji minimálně 8 Karlu kteří technickým prošli. Ale už asi vím kdo jsi ty 🙂
Škoda ztrácet čas pročítáním takovýchto diskuzí. Raději znovu kouknu na to výše uvedené video, z toho aspoň čiší radost, zapálení pro práci, smysluplnost, zkrátka pozitivní vibrace. Pracovníkům technického úseku Smartwings přeju, aby si svou práci mohli brzy užít naplno. (To platí samozřejmě i pro všechny další odborné profese v této společnosti.)
Pane Gaston, budu rád kdy Vy z Vaší peněženky přispějete firmě SW/ČSA… Píšu to protože, za smysluplné považujete nápad, ať poločínská firma dostane mimořádnou dotaci z našich peněženek, a peníze z této dotace asi pošle zejména na splátky do Irska (tamním půjčovnám letadel od kterých si půjčuje letadla SW/ČSA).
On i Gottwald byl zapalený do budování země.
Snad má i ta Babišova vláda dost rozumu na to, aby do tohodle cirkusu prachy nestrkala. Insolvence není zas tak hrozného, pokud by se díky tomu ČSA dostaly třeba jako Austrian Airlines do Lufthansa Group 🙂
probůh … jak by se čsa měly dostat do Lufthansa Group? 😀
neblbněte lidi s tím matrošem 😀
Konkrétní důvod proč by to nešlo by nebyl?
Jaký důvod chcete slyšet?
co by proboha dělala lufthansa s čsa? je jim naprosto k ničemu.
fakt nechápu tyhle vhlké sny čsa-pošuků, co si myslí, že někde za hranicemi jsou tucty zájemců, kteří jakmile čsa bude na prodej, se naženou a budou chrastit pěnezma…
vzpamatujte se 😀
Že bych byl ČSA pošuk? Nemyslím si. Pokud by něco Lufthansa kupovala, tak je to brand a sloty, tím by to skončilo. Ale to se za současné situace stejně nestane, mají svých problémů dost. Tak jako tak z Vaší strany žádný důvod nepadl, takže znova a lépe! 😉
Ehm.. jaký brand? jaké sloty? 😀
ty kokos… tohle je slušný materiál.
Spíš to s tím matrošem nepřehánějte vy. 😉 Také bych se být Vámi zamyslel, protože házíte důvody, které nemáte ničím podložené. Pane Tomas, jděte si prosím lehnout a z tohoto stavu se vyspat. Značka ČSA pořád ještě nějakou hodnotu má a sloty ji přidělené zrovna tak, byť ne tak velkou, jako za normálních časů. Ještě bych si dovolil uvést přepravní práva mezi zeměmi, kdy za českou stranu jsou tato práva napsaná na ČSA. To je také hodnota. A ještě bych se chtěl vyjádřit k urážlivému označení „ČSA pošuci“. To, že mám tu společnost rád a chci pro ní to nejlepší… Číst vice »
Mám rád čsa… Létám s ní rád, kdykoli můžu. A budu jedině rád, pokud zůstane (i třeba za cenu dotací). Ale… tahle sentimentalita je nemístná, je potřeba být realista – hodnota značky ČSA je limitně nulová. A sloty – sloty prosím kam? čsa nelítá prakticky do žádné destinace, kde by byly sloty nedostatkovým zbožím. Takže – jaké sloty má ČSA přidělené? Na jakém letišti? Které z těchto slotů mají nějakou hodnotu? V podstatě jediné aktivum ČSA je, že lítá moskvu. Ale to je taková .. pofidernost, zajímavá pro někoho v ČR. Lufthanse je to, že ČSA může lítat do ruska… Číst vice »
Ohledně slotů se zkuste zamyslet. Třeba AMS, CDG, MAD, FRA, BCN, LHR a určitě jich je více. Prostě na velká letiště, přestupní uzly, kde je velký počet pohybů. V dnešní situaci je slot bezvýznamný, měl jsem na mysli dobu bez Covidu.
Co se týká „práv“, nevím jaká další máte na mysli. Myslím, že právo provozovat linku do dané země za danou zemi je dostačující.
Žádně z těchto letišt není, co se slotů týká, nijak dramatické. S výjimkou LHR. A tdy si nejsem jist, jestli ty sloty, co SWG loni kdesi koupila, jsou koupeny na Smartwings nebo na ČSA. no … mám na mysli „jaká práva jsou psaná na ČSA“ … v jakých zemích. (zkusím vysvětlit – ono je to úplně jedno. není to o právěch na tu linku – je to jen o tom, že ČSA o ně požádala a na základě mezivládních dohod. pokud čsa skončí, tak o povolení létat do dané země může jakákoli jiná aerolinka, která bude „česká“. Lufhanse (nebo jakémukoli… Číst vice »
Je to dost utopická myšlenka. V současné době má Lufthansa velké starosti s vlastním přežitím. Muselo by se jít cestou znárodnění, stabilizace, přečkání kovidového útlumu a až potom zkoušet nějaké prodeje. V minulosti, když byly ČSA na prodej, neprojevila Lufthansa nikdy vážný zájem…
Máte naprostou pravdu, reagoval jsem jen na Tomase, který místo argumentace zesměšňuje.
Lufthansa Group by bylo dobrá věc. Nějaký rozvoj by tam určitě byl i letadla do „nového“ začátku a protože LH Group funguje také na A320 family, tak by to bylo výhodné pro obě strany.
Motivace k takovému kroku pro Lufthansu?
Brand, sloty a práva provozovat linky do zemí za českou stranu.
Brand? jakej brand?
Sloty? které? na co jsou lufthanse sloty ČSA?
Práva linek – k čemu jsou Lufthanse práva na lety z Prahy do Moskvy a ukrajinu? Jiné destinace v non-opensky ČSA nemá. A vůbec, k čemu by Lufhtanse měly bejt „práva“ na lítání z Prahy do Kijeva? 😀
Uplne stejne by byla dobrá věc, kdyby ČSA byly koupeny Emirates.
ale obě dvě tyhle varianty mají jedno společné – jsou zcela mimo realitu.
LH má teď dost starostí sama se sebou, musí řešit katastrofu jménem Eurowings, Austrian také nejsou žádná hitparáda… Rozhodně není v situaci, aby zachraňovala někoho dalšího.
To vím, jen jsem psal, že by to bylo hezký, ne, že se to má stát jak si to „Tomas“ vyložil a všem se za jejich pohled směje.
Smlouva s LufthansaGroup na převzetí celého TVS+CSA byla na stole 2017. TVS nakonec nepodepsal.
LHGroup chtěla jenom jednu část a tu druhou ne. A můžete hádat, kterou ? A klidně se můžete v této záležitosti obrátit na LHGroup.
Tentokrát nikoliv. Byla připravena převzít TVS+CSA. Ano, kvůli CSA. Předjednaná smlouva byla na stole.
Ano, ČSA bylo to lákadlo, bohužel.
Tak do Austrianu nalije rakouská vláda zhruba 500 miliónů EUR, z toho 150 miliónů jako přímou dotaci… A přitom OS je zcela vlastněné LH…
Ještě bychom mohli zadotovat Šimáněmu jeho golfový resort.
A… to je jako špatně, že má golfovej resort? nebo ..? 😀
Naopak, může prodat a zafinancovat letectví, když mu na něm tak záleží.
a jako .. za kolik si myslíte, že prodáš golfový hřiště? a kolik leteckých společností z toho zachráníš? 😀
Vy asi nic nevlastníte že?
Budete se divit, ale víc než si můžete myslet. A mě stačí nenávratně jenom 100 mio.
At má třeba raketodrom a létá do vesmíru. To přeci nikdo nerozporuje. Ale proč by měl jeho soukromý bussiness dotovat danový poplatník ?
A proc dotujete Hotely , bus dopravce a Skiarealy patrici Rusakum???
On někdo ad hoc leje do hotelů peníěz tolik kolik sii řeknou?
Které skiarealy patří Rusakum?
třeba proto, že prakticky všechny letecké společnosti v evropě dostaly obrovské injekce? třeba proto, že konec čsa / smartwings by znamenal na příšžích pár let konec českého letectví…. ale hlavně proto, že celý svět své (a zdůrazňuji soukromé) letectví těžce zadotoval, bylo by na místě, kdyby se to týkalo i ČSA.
Tomas – Vámi popsané důvody, proč mimořádně dotovat poločínskou firmu, mi přijdou hodně slabé. Nepřesvědčil jste mě.
To je v pořádku. Vás jsem ani přesvědčovat nechtěl.
vy si jděte konečně po roce najít, co je to reorganizace 😀
Když nechcete přesvědčit nás daňové poplatníky, tak proč od nás chcete peníze z našich daní pro poločínskou firmu dlužící zejména irským půjčovnám letadel?
(tj. mimořádná dotace, kterou od nás chce Šimáně/čínský stát … by asi skončila zejména u těchto irských půjčoven letadel)…
Já po vás něco chci? od kdy a kde?
Ano, pane Tomas … Vy horem dolem podporujete ten nápad na mimořádnou dotaci pro SW/ČSA…
v zásadě proti ni nic nemam. Stejně jako nemám nic proti tomu, že stát kvůli covidu dotuje hotely, restarurace, ski areály, autobusové dopravce, kamionové dopravce a další odvětví.
Jenže SW/ČSA jsou už konce letní sezony „ekonomicky mrtvé“… Nemají perspektivu… Mj. právě protože jiné aerolinky byly obrovsky zadotovány. A nermá smysl dorovnávat dotacemi z našich kapes, neboť SW/ČSA už před čínským virem byly dost zadlužené… A firmě SW/ČSA se doteď nepovedlo se dohodnout s věřiteli… Proto ani haléř mimořádné dotace pro firmu
sw/ČSA.
Konec českého letectví? Myslíš konec pár pracovních míst, z nichž by obratem mohli ti šikovní jít jinam? Aha, já zapomněl, většina lidí (upozorňuji většina – ne všichni), kteří mají rozum na svém místě, už odtamtud odešla. To, že ty ne a jsi na ně navázaný, je tvoje věc. Ale nediv se, že tady najdeš i lidi, kteří tě nechápou a nepodpoří.
Co já mám co proboha společného s ČSA? 😀 tvl .. dobrej matroš. To hned každej, kdo tady nestojí a neryčí „zrušte čsa“ musí být jejich zaměstnance?
Konec českého letectví ve smyslu „konec know how“. Vytratí se odtud lidi, co jsou schopni utáhnout aerolinku a mají s tím zkušenosti (ne, tím nemyslím lidi, co sedí dole na checkinu apod) – ano, pujdou dělat někam jinam, nejspíš za hranice, protože v čechách … nebudou mít kde dělat (a nebo budou dělat něco jiného).
Nebo znárodnit?
Takže jsou na tom tak špatně, že banky nepůjčí ani se státní garancí, akcionář už taky nechce půjčovat, tak si požádáme o „nevratnou státní pomoc“ mimo jakékoliv běžící programy? Pak je myslím insolvence jediným férovým řešením.
Nejhorší je, že všude po Evropě se do aerolinek sypou miliardy. Včetně takových TAP, které mají z poloviny zahraniční vlastníky. Smartwings a ČSA nemohou dostat ani korunu. Pokud skončí, jejich linky převezmou zahraniční společnosti, které na státní podporu dosáhly. A potom se budeme zase divit, že z ČR všechny zisky odcházejí do zahraničí…
Aspoň budou mít slušnýho zaměstnavatele.
Jako třeba Ryanair? Který si vytvořil společnost Buzz se sídlem v Polsku, aby mohl zaměstnance co nejvíce odírat?
No a kdo je nutí nechat se tam odírat? Kdyby odešli, může to Ryanair zase hezky zavřít a stáhnout vocas.
Naprosto přesně napsané. A takhle to mimochodem je i s rozvojem letiště Ruzyně, pokud bude stagnovat (dráha, terminál atd), provoz se přesune především do sousedních zemí.
A kam odcházejí přes Unimex nyní?
Jasně napříč Evropou lijí vlády miliardy takovým bianco šekem, bez jakýchkoliv podmínek. :))) Tak určitě!! V mnohých mají vlastnický podíl nebo je celé vlastní, případně díky fin pomoci získávají určitou kontrolu v těch firmách, takto štědře podpořených. Současní vlastníci nemajídostatek vlastních prostředků nebo finančních nástrojů na vyřešení této situace? Vyčerpali všechny možnosti? Hodlají se na té záchraně nějak podílet?
Ano, třeba mohou prodat nějakou svou jinou firmu. Tak se to normálně dělá, dkyž vlastník není šmelinář a kamarád Bureše..
V (předkrizovém) roce 2019 odvedla ČSA na dani z příjmů právnických osob 0 Kč, v roce 2018 0 Kč a v letech 2017 a 2016 úplně stejnou částku. Tedy ani není co kam odvádět.
Kolik stojí národní hrdost? Snad zvláštní otázka, ale relevantní s ohledem na to, že jsou to peníze daňových poplatníků, které by měly jít do soukromého subjektu. Konkrétně subjektu, který nejsou ochotny zafinancovat banky se státní garancí.
Nezapomínejte však, že TAP provozuje linky v závazku veřejné služby (např. na Madeiru), takže tam je i státní zájem na tom, aby firma fungovala, nehledě na to, že stát tam má nějaký podíl. Akcie ČSA vlastní Smartwings 98% a Česká pojišťovna 2%. Už jen z tohoto úhlu pohledu je trochu přes čáru žádat stát o „nevratnou půjčku“. Na druhou stranu zase ostatním subjektům v cestovním ruchu stát pomohl, ať už jde o prázdné sedačky dálkovým autobusákům nebo prázdné postele hoteliréům. Všichni výše zmínění se ocitli ve stejné situaci, takže nevidím důvod, proč aspoň nějakou kompenzaci neposkytnout. A to, že je… Číst vice »
Ale no tak, teď tu o Červené karkulce.. TAP z cca 75% vlastní PORTUGALSKÝ STÁT, cca 20% má soukromý portugalský vlastník skrze své firmy a celých 5% akcií mají zaměstnanci TAP. Kde jste vzal ty zahraniční vlastníky? A Portugalský stát je rozhodně vstřícnější než čínští akcionáři. Ale i čínští akcionáři žijí přirozeně v čínské kultuře, v níž by pan Šimáně a pan Vik mohli dopadnout jako poradce prezidenta Zemana Ji Tien Ming. A kde sídlí čínská firma CITIC, která je téměř poloviční vlastník Smartwings – v daňovém ráji na Bristkých Panenských ostrovech. A kde sídlí Neville investments – 30% akcionář… Číst vice »
tak tu o červené chaloupce… stát má v TAPu 50%. 5% patří zaměstnancům. 45% patří čemusi, co se jmenuje Atlantic Gateway Consortium … a to je brazilské (jinak tedy je to brazilsko – portugalská společnost – pokud bychgom to brali podle toho, komu to patří).
A máte aktualizované informace?
Ano.
Ta pohádka je myšlena jako alegorie. Nechám na vás, kdo je v tomto příběhu červená Karkulka, kdo je vlk ..
A má otázka byla, jak máte aktualizované informace ohledně TAP. Třeba tady se píše něco jiného: https://simpleflying.com/tap-air-portugal-government-stake/
Jak to vypadá s těmi aktuálními údaji ohledně TAP?
Vaše informace jsou poněkud zastaralé: https://simpleflying.com/tap-air-portugal-government-stake/
Prosím a žádám nezneužít příklad TAP k diskuzi o odkupu ČSA státem. TAP je v úplně jiné pozici. Kvůli ostrovům mimo pevninské Portugalsko se jedná o skutečně strategického dopravce.
Pohádka o červené Karkulce byla míněna jako alegorie. Schválně, kdo by byl vlk a kdo chudák Karkulka?
I hleďme… 🙂
Tohle je agónie, která neprospěje nikomu. Majitelům, občanům ČR, cestujícím i zaměstnancům. Vystupte z komfortní zóny, Mrs. Dufková. Takže, vládo a pánové Viku a Šimáně… Nechte už to padnout. ČSA i tu parodii na leteckou společnost jménem Smartwings…
Parodii na leteckou společnost? myslíte tu celkem úspěšnou charterovku, která do covidu neměla problém?
O slovech „celkem úspěšná charterovka“ by se po přečtení výsledků hospodaření předcovidových let dalo dlouze diskutovat. Nebo naopak krátce…
Mno … výsledky hospodaření před covidem nebyly nijak tragické … v čem je problém, Martine?
… ehm.. vlastně vím .. v tom, že vám nejspíš smartwings šláplo na kuří očičko, a tak byste je nejdraději rovnou zrušil.
Úspěšnou charterovkou myslíte tu co si zajistila, za pomoci tehdejší managmentu ČSA exkluzivitau na charterové lety v ČR a při převzetívHlolydays CSA získala na stříbrném podnose smlouvy s cestovkami v ČR?
to už je tolik tolik let… a cestovkám za tu dobu nic nebránilo uzavřít smlouvy s někým jiným… nebo snad.. smartwings má pod palcem cestovky v čechách? a ty se samy nerozhodují o tom, u koho nakoupí sedačky?
Co ta miliardová půjčka z ČSA v roce 2019? To je bezproblémová firma, co neměla před covidem problém?
a co má být? půjčovaní mezi firmami v jednom holdingu / skupině je bežná záležitost.
nemáš tam něco lepšího?
Tohle docela stačí plus moje odpověď Vám jinde v tomto fóru.
Jen krátce. Insolvence by jim možná prospěla. Pokud mají perspektivu a v této situaci jsou je jen díky obrovskému celosvětovému propadu v letecké dopravě, vyharabou by se z toho. Pokud ne, smůla, ale tak to chodí.
V ČR jsou dvě formy insolvence firem: a) insolvence formou reorganizace – změní se vlastník (z peněz od nového vlastníka se poplatí část firemních dluhů… původní vlastník nedostane nic), a věřitelé odpustí část dluhů b) insolvence formou konkurzu – původní vlastník taky nedostane nic, ale věřitelé dostanou zaplaceno pouze to za tu část majetku firmy o kterou bude zájem na trhu, zbytek firmy bude uzavřen…. Hlavní rozdíl mezi oběmi formami je v tom, že u varianty a) obvykle firma přežije (ve zmenšené podobě). Zatímco u varianty b) firma zanikne. SW/ČSA měli víc rok na to, aby předjednali se zájemci o… Číst vice »
👍
Skvěle napsáno, doufám, že ČSA bude existovat dál a, že ji nový vlastník bude rozvíjet a ne systematicky likvidovat.
Který nový vlastník? Kdo by si nyní kupoval leteckou společnost? vždyť čsa nikdo nechtěl, ani když byla zisková a situace na trhu byla růžová 🙂
Pro Tomas – jestli Váš názor o nezájmu koupit SW/ČSA odpovídá nynější situaci SW/ČSA (brzké uschopnění 737MAX,…) tak potom jste si zároveň odpověděl na AKTUÁLNÍ žádost Šimáně/Čínského státu o mimořádnou dotaci z našich daní… =ani haléř
Aaaa, axel se svými reorganizcemi … koukám ale, že si je dodneska nenastudoval a stále vůbec netuší, co to reorganizace je.
Při reorganizaci ani zdaleka nemusí docházet ke změně vlastníka.
Reorganizace spočívá v něčem zcela jiném – a to o tom, že se připraví „plán co dál“. Např. oseká se část aktivit, které se prodají, nebo se prostě cutnou, a v posílení oblastí tam, kde se firmě daří. S tímto musí souhlasit věřitelé. A pokud s tíjm souhlasí, firma jede dál.
Podstatou reorganizace je obvykle SKUTEČNÉ splacení části dluhů (a proto věřitelé jsou ochotni odpustit další část dluhů). Předpokládám, že v situaci SW/ČSA asi nejsnadnější získání peněz je prodej firmy, s tím, že původní vlastníci nedostanou nic…. Čili vážený pane Tomas – podstatou reorganizace je snížení zadlužení….
P.S.
Dovedu si představit, že firmu SW/ČSA od původních vlastníků by mohli koupit např. věřitelé (tj. reálně by se ZAPOČETLA část pohledávek irských pronajímatelů letadel s částkou požadovanou od majitelů SW/ČSA a další část dluhů by irské půjčovny letadel rovnou odpustili firmě SW/ČSA).
Konkurs neznamená sám o sobě, že firma zcela zanikne, ale že je vydražena. A neznamená, že věřitelé nic nedostanou, ale že jsou, často ovšem jen částečně, uspokojeni z kupní ceny zaplacené za firmu.
Věřitelé obvykle souhlasí s insolvencí formou reorganizace, pokud jsou věřitelé přesvědčeni o perspektivě firmy…. Tj-. že po oddlužení v rámci reorganizace existuje reálný předpoklad, že firma SW/ČSA bude kupovat zboží/služby od současných věřitelů (jako budoucích dodavatelů)…
Zatímco u insolvence formou konkurzu již věřitelé nevěří perspektivě firmy…
Prosím ne. Ať do své společnosti pošlou peníze raději Číňani.
Hmm, jdu si pro popcorn. To zase budevýživná diskuze, až imaginární poláci budou opět v diskuzi lobovat za prachy pro Smrtwings.
😀
ČSA a jakou mají vlastně flotilu?
Pokud myslíte všechna letadla, bez ohledu na majitele, tak 8: 1x Airbus A319, 1x Airbus A320, 5x ATR 72-500 a 1x Boeing 737-800, ten létá v barvách Smartwings ale dle rejstříku ÚCL jej provozuje ČSA.
Pokud myslíte ta, která i vlastní ČSA, tak jim bohužel zbyl jen ten Airbus A319 OK-REQ, nejmladší letadlo ve flotile, dodané jako nové v roce 2011.
Tak tohle asi nemá smysl vůbec dotovat.