Letecké společnosti Letectví

Smartwings si půjčily v roce 2019 od ČSA přes miliardu, odhalila výroční zpráva

Boeing 737-700 společnosti Smartwings a Airbus A319 ČSA. Foto: Letiště Praha
Boeing 737-700 společnosti Smartwings a Airbus A319 ČSA. Foto: Letiště Praha
Smartwings podle svého vyjádření již půjčku od ČSA splatily.

V roce 2019 půjčily České aerolinie společnosti Smartwings 1,1 miliardy korun za více než tříprocentní úrok. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti Smartwings za rok 2019, která se na přelomu roku objevila ve sbírce listin obchodního rejstříku.

Jde o půjčku v rámci takzvaného cash poolingu, v rámci kterého ČSA poskytly krátkodobou půjčku. Na konci roku 2019 byl objem závazků v rámci této transakce 1,1 miliardy korun. V roce 2018 takto Smartwings čerpaly z účtů ČSA 250 milionů korun. Úrok se pohyboval lehce přes tři procenta.

Podle mluvčí Smartwings Vladimíry Dufkové došlo už loni k vyrovnání závazku a dluh je splacen. „Nejedná se o půjčku, ale o optimalizaci využívání finančních prostředků v rámci koncernu Smartwings Group, standardně používané ve vyspělých ekonomikách,“ uvedla Dufková. Ve výroční zprávě je označena jako půjčka.

Ukazuje se tak, že akvizice Českých aerolinií společnosti Smartwings přinesla i možnosti financování. V roce 2019 Smartwings čelily problémům spojených s uzemněním letadel Boeing 737 MAX. Dosud přitom Smartwings vystupují jako firma, která v podstatě ČSA zachránila. Pod vlastnictvím Smartwings se ČSA dostaly do zisku.

Smartwings podle výroční zprávy v roce 2019 vykázaly i přes nezaviněné problémy čistý zisk 133 milionů korun při tržbách 21,258 miliardy korun.

84 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Adam

Vztah SmartWings k ČSA je všeobecně znám. Je to jeden z mnoha, ale zároveň i hlavních faktorů, pro který lidi jako já milující značku ČSA nemáme rádi SW, není to zaujatost

RAF

Chápu, že byť je to vcelku nezajímavá zprava, tak se to řeší tady. Přeci jen specializovaný server. Ale vrtá mi hlavou jedna věc, proč se taková zprava objeví v Událostech v hlavním vysílacím čase.

99% lidi to zaregistruje na půl ucha a 99,999% diváků nemá ani obecnou znalost věci. Slyší jen miliarda a smartwings. Kdopak zase tahá za nitky, aby trochu naházel hnůj na tu firmu, kdyby se nedej bože schylovalo k nějaké státní pomoci.

beija

Tím to není, že to je nezajímavé – bohužel Covid je teď kvůli říjnovým volbám 2020 (a Šimáněho kámošovi Babišovi) větší problém, než nějaký Smartwings.. Prostě jsme WORST in COVID.

4YOU

ČSA jsou v moratoriu do konce února. Z článku vyplývá, že informace o vyrovnání není uvedena ve výroční zprávě 2019. Odkazuje se pouze na vyjádření tiskové mluvčí. Pokud byla částka 1,1 mld Kč. uhrazena do konce března 2020 (a možná i později), měla by se tato informace objevit již ve výroční zprávě 2019. Například ve výroční zprávě 2018 jsou v sekci „významné události po rozvahovém dni“ uvedeny informace z konce března 2019 tzn. běžně jsou tyto události uváděny. Pokud ale Smartwings peníze vrátily, proč jsou ČSA v moratoriu? Nebo Smartwings poskytly ČSA smysluplné služby v této hodnotě? Bylo to za… Číst vice »

RHood

++++++++++++

Anonymus

To by chtelo i vyrocbi zpravu CSA. Ta ma vyjit kdy? Ja bych ale vyrocbi zpravy neprecenoval. Pockejme na nejaky vystupy z valnych hromad, ty maji vetsi dulezitost.

beija

Ona ještě není? Výstupy z Valných hromad ČSA a SW jsou k ničemu, pokud se z nich nic podstatného nedostane na veřejnost. A pořád někde lítá spousta peněz – je někde uvedena ta osobní půjčka miliardáře Šimáněho ve výší 700 000 Kč kvůli uzemněným Boeingům Max, o které v červenci 2020 mluvil do novin, když škemral o státní pomoc? A kterou chtěli schovat do ztrát kvůli koronaviru? Nebo se peníze jen přelily z ČSA? A pokud si divoce zakonspiruju ve stylu Sputnik, co když ta půjčka byla fiktivní? 😀

Dorota

Nejhůře jsou na tom zaměstnanci, kteří ještě zůstali, protože jsou na 60% základu bez prémií, které tvořily podstatnou část platu. U techniků i 30 % a ta dvojka s kormidelníkem Juránem zneužívají jejich poslední loajality k letectví, zatímco pracovníci na vedoucích pozicích jedou o 100 péro.

G700

Mechoši šli na 30%?

Anonymus

Podle zakona musi byt minimalne 60%.Muze byt i vice,ale to ocividne Smartwings neudela. Narozdil od jinych zamestnavatelu.

Kladen

No a asi je jasny proc to neudela. Zrovna vcera jsem to cetl. Pry se dakeko mene leta… 🙂
A snad ze i neco jako krize v letectvi… 🙂

G700

Ale pokud někdo podepsal třeba nižší platový výměr(20-30% dolů) z loajality k firmě, že je firma v pr…, s tím, že teda “alespoň budu mít práci”, a oni ho pak poslali domů na 60%, opravdu může být na 30-40% původní mzdy…. Vůbec bych se tomu v SW nedivil, ale přijde mi to jako z kategorie Sci-fi.

Anonymus

To samozrejme ano, to pak vlastne muze mit o dost nizsi mzdu.

Hanz

Prosim Vas vsechny nez neco zacnete psat, kouknete se do rejstriku na verejne dostupne zpravy o jejich hospodareni za posledni roky. Zjistite, ze CSA bylo permanentne docela v peknych cislech a s velkym podilem hotovosti na uctech. U TVS tohle neplatilo kazdy rok a docela velkou pohledavku u firmy z “koncernu” uz tam jednou meli…

Tenhle zisk u CSA melo na svedomi zejmena trio Adam – Sincak – Stolba a mozna si odpovite sami, proc ten prvni jmenovany sam odesel, kdyz videl, co novy vlastnik s tim ziskem za ty roky udelal…

Ted

Adam sice formálně rezignoval, ale byl by odvolán kdyby to neudělal. ČSA sice mělo nějaký zisk, ale též jako kouli miliardy dluhů.

RHood

To vám pořád říká ten finanční odborník z Buštěhradu ? Víte proč to není pravda, protože kdyby jste rozuměl financím, tak by jste věděl, že kumulována ztráta minulých období byla vykryta prodejem majetku ČSA, Tede.

Tomas

Vykrytí ztrát prodejem majetku … je jen záchranná brzda. Jinak to není nic k chlubení, a rozhodně to není řešení.

RHood

Bohužel to řešení je, krajní, ale je.

RHood

A ještě bych doplnil, že když se podíváte na výkazy zisků a ztrát QS, tak kladný provozní HV Smartwings za 2019 a rovněž tedy celkový HV byl dosažen hlavně vytvořením dohadné položky ke kompenzaci za uzemnění B737 MAX, prodejem emisních povolenek a vymáhání pokut, a to vše ve výši cca 1,6 Mld. Kdyby nebyly tyto ostatní výnosy, tak QS pánové a dámy má ztrátu cca 1 Mld. A my co podnikáme, tak víme, že jednou se ten dohad bude muset rozpustit. Tak jsem zvědav jak to dopadne.

Hlas

V té době byl dluh CSA 0 Kč. Za r.2015-16-17-18 akumulovaný čistý zisk cca 1 mld. Vše hotovost na účtu ještě 8/2018. Snadno ověřitelné z výročních zpráv 2015-2017.To vše navzdory minoritnímu podílu TVS v té době, nikoliv díky TVS… v 9/2018 nabytí 100%, následně loutkové představenstvo a děj se vůle RV…
A že byla půjčka 1,1 mld zaplacena v 2020? A z čeho jako? Utopie… pouze trik…fiktivní prodej sedačkové kapacity a zápočet „pohledávek“…

Hlas

V té době byl dluh 0 Kč. Za r.2015-2018 akumulovaný čistý zisk cca 1 mld. Vše jako hotovost na účtu ještě 8/2018. Vlastní kapitál cca 900 mil. Snadno ověřitelné z výročních zpráv 2015-2018.To vše navzdory minoritnímu podílu TVS v té době, nikoliv díky TVS… až v 8/2018 nabytí majority, následně dosazený loutkový manažment a děj se vůle RV… Že byla půjčka v 2020 zaplacena? A z čeho jako? Žeby fiktivním prodejem sedačkové kapacity a následně zápočtem „pohledávek“? Anebo jiným účetním trikem…

Mat

Smutné, jak na ně všichni nasazují, přitom i v roce 2019 přes obrovský problém s MAXy byli ve vysokém zisku. Poradí si i teď, když vláda jim odmítla pomoci, ale bude je to stát hodně sil. Pak se nebudeme moct divit, že je zase ČR pozadu a naše aerolinky jsou oproti zahraničním směšně malé, když všechny ostatní státy do svých dopravců sypou miliardy…

chris

Vláda zcela správně odmítla pomoc poločínským aeroliniím. China boys jako 48,92 podílníci v době COVID nedali do firmy nic. Necht si to Vik a Šimáně řídí ze svého, zcela správně s jejich Ćíňany.

DrFj

Odmitla pomoci? Ano, mohli bychom resit, proc vsechno superministrovi tak trvalo, nicmene to se u nas delo napric sektory. Jeden z majitelu tvrdil, ze v cervnu konci, nicmene vydrzeli a vstoupili do moratoria, kde jsou porad, a maji moznost vyuzit ruceni statu. Nyni je problem v tom, ze jim zadna banka zatim nepujcila. To uz neni problem statu. Nesmime zapomenout na (nedostatecny) program podpory pro zamestnance, jenz vyuzivali a vyuzivaji. CR zadne aerolinky nevlastni, takze ani nemuze byt pozadu. Ano, nekolik statu pomohlo aerolinkam zvlast, nicmene velmi casto tyto staty investovaly do sveho, pripadne podil ziskaly, coz je veliky rozdil… Číst vice »

hedonism.bot

Z jakých prostředků ČSA takovou půjčku poskytli? Nabyl právě nedostatek likvidity důvod proč Smartwings do ČSA vstoupili? Nebyl to tedy jen způsob, jak si na “státního” dopravce u banky půjčit a nechat jej zaplatit dražší úroky?

RHood

Máte vůbec základní finanční povědomí. Z jakých prostředlů asi ? ČSA vygenerovalo zisk, ne. Si jako myslíte, že ČSA si půjčilo u finančních subjektů, tedy bank a tyto peníze v druhém kroku půjčilo finančně labilnému QS ? Myslíte, si že by to ty finanční subjekty/banky nechaly jenom tak bez povšimnutí. Si musíme počkat na výroční zprávu té druhé strany, tedy ČSA, tam to uvidíme.

hedonism.bot

postupne po otázkách: doufám, že ano; zisk, obrat a stav na účtech jsou různé věci, účetně jde generovat černá čísla i s prázdným účtem a vysypanou kapsou, třeba prodejem aktiv (třeba v minulosti sloty na JFK, údržba etc.) ; ano, mohlo; ano, banky nemají mimo uzávěrek přístup do interního účetnictví.

RHood

Asi nebudete věřit, ale banky o vašem finančním zdraví ví všechno. A to nemusite být ani klient. My podnikatelé to víme. Schválně, zkuste si zajít do jiné banky, ne kterou máte a zkuste tam uvést nepravdivé finanční nebo osobní údaje. Good luck my boy. Už si neškrtnete.

Jana

Vzdyt Anonymus tvrdi ze vyrocni zpravu Smartwings zfalsoval. A proslo mu to. Takze v bance to logicky taky musi projit

RHood

Bohužel Anonymus, jak v některých příspěvcích píše naprostou pravdu, tak v otázce „fixlování“ účetních výkazů, o kterých říká rovněž zákon o účetnictví šlápl do velkého lejna. Každá výroční zpráva obsahuje výrok auditora. Myslíte si, že by auditor provedl výrok v kontextu, že by potvrdil lež. Tak to v tom případě přijde o licenci auditora a už si neškrtne. I auditoři jsou kontrolováni. Proč si myslíte, že daňové a účetní podvody jsou například v USA druhým nejzávažnějším trestním činem po vraždě.

Jana

Ja tomu nerozumim. Ale Anonymus ma evidentne spolehlivy zdroj zakulisnich informaci zrejme primo od uzsiho vedeni bud Smartwing nebo CSA. Tak neni duvod mu neverit i v pripade ze popisuje zfalsovani vyrocni zpravy.

RHood

Tak si prosím přečtěte z Trestního zákona toto:
§ 254Zkreslování údajů o stavu hospodaření a jmění
(1) Kdo nevede účetní knihy, zápisy nebo jiné doklady sloužící k přehledu o stavu hospodaření a majetku nebo k jejich kontrole, ač je k tomu podle zákona povinen,
kdo v takových účetních knihách, zápisech nebo jiných dokladech uvede nepravdivé nebo hrubě zkreslené údaje, nebo

kdo takové účetní knihy, zápisy nebo jiné doklady změní, zničí, poškodí, učiní neupotřebitelnými nebo zatají,

a ohrozí tak majetková práva jiného nebo včasné a řádné vyměření daně, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo zákazem činnosti.

Jana

Uz to tady pise i uzivatel Hlas, ze je to podvod. Takze to evidentne bude pravda. Chapu ze jste si nasel nejake paragrafy, ale pri vsi ucte k Vam spis verim uzivateli Anonymus

Hlas

nově dosazené vedení ČSA poskytlo půjčku v hotovosti, z vlastních prostředků. Dluh byl stále 0Kč (stejně by jim nikdo nepůjčil…). To vše lze vidět ve VZ 2017-2018 resp. fin.výkazech. Otázka zní, z jakých prostředků TVS uhradil v 2020 půjčku zpět… ale to se asi hned nedovíme… protože to nebylo zjevně v hotovosti

Anonymus

Hra s čísly? Když je Smartwungs v zisku, proč chtěli tu půjčku od státu? Nechápu. Jak na tom ČSA?

SaulGoodman

Nemáte pocit, že situace v roce 2019, kdy bylo letectví na vrcholu, je trochu jiná, než situace v roce 2020, kdy žádali stát?

Co se týče vztahu mezi ČSA a Smartwings, tam bych vůbec nemluvil o půjčce. Jak píše někdo nade mnou, to je prostě účetní operace majitele, přesun peněz z jedné kapsy do druhé a zpět, zkrátka potřeboval hotovost jinde chvíli.

Anonymus

To je blbost. A nebylo by pro Smartwungs jednodussi mit jen jednu firmu? Proc vse resi 2x? A jak muze Smartwings platit urok CSA, kdyz je to stejne z kapsy do kapsy? To postrada logiku.

chris

protože u dvou firem se daleko lépe přehazují finance tam a zpět a je to daleko méně průhledné, nežli u jedné firmy…

Anonymus

Dle slov Simaneho uz meli doletat v lete 2020. Porad letaji. Smartwings i CSA. Vy opravdu verite potom vsem vyrocni zprave,ktera neni zavazna? Je to jen,co papir snese. Neni to dulezity. 🤮

Jana

Rikate tedy ze vyrocni zprava je zfalsovana? Ze dochazi ve Smartwings/CSA k masivnim financnim machinacim?

DrFj

Reknete nam tedy, co je dulezite, at se muze clanek aktualizovat, dekuji.

Anonymus

Dulezity je, jestli zamestnanci a klienti (letiste, handlingovi partneri apod) dostavaji kazdy mesic radne zaplaceno. To je urcujici. Naka vyrocni zprava muze byt vsem ukradena. Totalne. Z toho vychazet,tak si investori casto vyhodi penize z okna… uplna blbost verit jmvyrocni zprave. Boze.

DrFj

Aby kazdy dostal zaplaceno je rozhodne dulezite. Nicmene odkud cerpate informace o financnim stavu SW, zda vsem radne zaplatili, ignorujete-li vyrocni zpravy? Doporucuji si nejakou zpravu podrobne precist a dozvite se mnoho zajimavych informaci.

Jedna z veci, kterymi se investor typicky ridi, jsou prave vyrocni zpravy, jsou totiz auditovane.

Anonymus

Audit, vy opravdu verite v objektivitu? Ja verim tomu,co tu i jinde pisou lide z firmy a z oboru.

Tomas

Milej zlatej … Zisk nemá nic společnýho s tím, kolik má firma peněz na účtě.

Není nic mimořádného, když skončí firma, která každoročně vykazovala obrovské zisky …. a stejně tak není nic mimořádného, když je firma léta ve ztrátě, a stejně funguje.

Zisky/ztráta a reálné peníze k sobě mají stejně daleko, jako černá a bílá barva.

Firmy nekrachujou proto, že jsou ve ztrátě. Firmy krachujou proto, že nemají na zaplacení svých závazků.

Anonymus

No tak dokud maji na mzdy a zavazky,pak vse v pohode a leta se vesele dal. CSA stejne krachne.

RHood

A je rovněž pravdou, že HV není to nejdůležitější pro život společnosti. Rozhodující je CASHFLOW a schopnost hradit své závazky v čas, tedy do splatnosti a nebo u některých spřízněných subjektů rovněž po splatnosti do určité doby. Negenerování kladného HV je pouze a pouze problém pro akcionáře, který si nemohou vyplatit případnou dividendu, nebo, že tyto prostředky nepoužijete případně na navýšení základního jmění, nebo jako vlastní zdroj při investicích, atd. Ale v případě QS bohužel platí ten problém právě s CASHFLOW.

Filip

No konečně tvrdá fakta. Namísto blábolů o tom, jak šel Šimáně zachraňovat ČSA…

Roman

A co se na to dívat třeba tak že SW vstoupili do ztrátové firmy, která pod jejich vedením začala vykazovat zisk až do takové míry že si SW od ní mohli krátkodobě přesunout více jak miliardu aniž by jí tím položili. Vy tvrdý fakte.

Filip

Nebuďte směšný. Ztrátová firma vyvařila po vstupu Smartwings za jediný rok přes miliardu a to jenom díky úžasné synergii s podvodníky typu Pavla Veselého a odíračem zaměstnanců Vikem. Hlavně si nenechte sebrat křídla, měkký mozku.

Messer

Odíračem zaměstnanců? Víte vůbec o kolik lépe se během COVIDu i přes naprostou vládní aroganci ke svým zaměstnancům zachoval SW v porovnání s místními modlami typu RYR nebo NAX?

Embrosil

Ano, vsechny ty, co tam byli x let nebo dokonce x desitek let vyhazeli.

Messer

Jste četl na Novinkách?

Anonymus

Urcite propousteli stovky lidi. Z medii to je jasny. Obsahuje tyhle udaje vyrocni zprava? Pochybuji,ale treba ji tady nekdo zverejni.

DrFj

Hned v prvnim odstavci se pise, kde zpravu muzete najit. Ale rad Vam dam i odkaz:
https://or.justice.cz/ias/content/download?id=f0b4c496fa1e4c00aba1511d0cd2059b

DrFj

Pardon, odkaz je vazan beztak na session, nicmene verim, ze se do Sbirky listim zvladnete proklikat.

Anonymus

Diky za odkaz

Kladen

No popravde, jedinkrat v zivote jsem byl slusne zaplacen….sezona 2018,2019 u Smartwings.
A i kdyz bych si to treba pral jinak, CSA je soucasti SW group. Proste je jejich. Tecka.

RHood

Bylo by možné vědět, pokud jste pilot, jaký byl asi poměr letů QS vs. lety, které jste letěl s letadlem QS pro ČSA. Děkuji.

Messer

Takže peníze si majitel přesunul z jedné kapsy do druhé a do původní společnosti už je zas vrátil. Závratná informace… Za mnohem zajímavější považuji, že v šíleném roce 2019 s miliardovými vícenáklady za MAXy dokázaly SW zůstat v černých číslech. To je sakra dobrý výsledek. Neuvěřitelné že i s takto bezvadnými výsledky hospodaření i provozně bezpečnostních auditů tu stále někdo polemizuje o tom, že není hanebné jak populisticky se vláda k největšímu dopravci zachovala a narozdíl od skoro všech ostatních evropských zemí ho doslova hodila přes palubu.

Venca

Přesně toto říkám také. Sice SW nemusím, ale pomoc by si zasloužili, už jen z důvodu toho, aby tu létal dopravce na mezinárodních linkách s imatrikulací OK.

Filip

Na tenhle důvod přece nepotřebujete SW.

Messer

Jasný Van Air a Silver Air nás určitě budou hrdě reprezentovat dál.

kulhán

Tak SW ani ČSA nereprezentuje, ba naopak dělá ostudu.

kanafasik

Pletet hrušky a jablka. Imatrikulaci OK mají všechna registrovaná ČR. Pokud máte na mysli OK jako kod jako dopravce, tak ten mají jen ČSA. Smartwings mají kod SW. A pokud jde o imatrikulaci letadla, tak SW často létají s letadly s imatrikulací americkou, kanadskou nebo indickou. Nejdřív sicurovnejte pojmy než něco plácnete.

kanafasik

Překlep. Samozřejmě SW mají kod dopravce QS.

Vševědoucí

Nemáte pravdu SW má všechny letadla v ČR na OK, až na jedno v Maďarsku,Slovensku a Polsku. Jde o HA-LKG, OM-TSG, SP-TVZ. Zbytek je OK.

chris

ano, vláda se zcela správně zachovala, na rozdíl od Vašeho názoru. Nenalila stamiliony do soukromé poločínské firmy. Naštěstí….!!!!!!

Messer

Co je na tom správného? Víte kolik ta firma odvede do státního a jaké obrovské množství služeb exportuje skrze svá letadla? Pokud nebude SW, nebude velké české letectví a zisky, stejně jako ostatní aktivita dopravců operujících z Prahy, se bude danit v jejich zemích, které je předtím podpořily. Nejen, že se tak nechová řádný hospodář, ale naprosto zásadním způsobem to ohrožuje pravidla hospodářské soutěže.

Anonymus

Messer: Smartwings si za to mohou sami, ze nemaji podporu verejnosti. Vite kolik stamilionu dluzi svym cestujicim? Jak jsou arogantni? Fuj,hanba. A to mam ze svych dani je pidporovat? Ani nahodou.

Kladen

Naprosto souhlasim. Jestli je tady nekdo komu je jedno, jestli tady bude letat irska, britska nebo ceska spolecnost, tak mu asi nedochazi, ze z dani placenych do jinych statniho rozpoctu nebude mit zhola nic.
Nevim presne, ale Tvs odvedlo pres 5 miliard…..no a o tom to je. Do jaky kasy se odvadi. Nemluvim o tom, ze naprosta vetsina personalu smartu zije a nakupuje s dph, se spotrebni dani…atd v Čr, coz asi treba Kurt Banhof tyhle dane plati jinde, ne?

Anonymus

Souhlas. Aerolinky si nezaslouzi ststni podpory. Norwegian LOT Alitalia to jsou vyhozene prachy…

Pikenin

To bych nečekal,ten tzv. národní dopravce s čínským státním kapitálem v zádech a tohle?🤔

Petr

Překvapení není jen na Vaší straně. Pokud se nepletu tak se ČSA povedlo v letech 2015-17 vrátit zpět do černých čísel, takže nějaké peníze tam byly, miliarda je opravdu hodně zajímavá částka.

No uvidíme jak se k tomu vyjádří internetoví „odborníci“ s titulem z „Vysoké školy života“. 😉 😀

RHood

Já budu zvědaví na názory, těch, kteří se tady pravidelně vyjadřovali, že QS zachraňuje ČSA. A rád si počkám na vyjádření třeba RAF a Martin. Je jednoznačné, že QS by bez těchto peněz čelily hodně velkým finančním problémům. Takže žádný COVID, ale problém s B737 MAX a financováním těchto letadel, pánové a dámy.

Martin

Romane, chapu ze je v tobe jeste velka zast vzhledem k tomu ze te vyhodili. Ale ocenuji, ze jsi zatim pod timto clankem nenapsal zadny ze svych obvyklych vymyslu a lzi.

Anonymus

Pisete tu casto, ze nekoho vyhodili. Kdy a proc?

Ted

Proto si ji SW koupilo, ne? Nebo vy by jste si firmu kupoval aby jste ji dotoval? Škodovka, Spořka a desítky dalších též pomáhají svým matkám.

RHood

Jedna otázka, a proč je tedy defacto svými rozhodnutími překlopili pouze do tzv. „distribučného kanálu“ ?

Anonymus

Výroční zpráva je stejně jen dokumemt, který snese všechno. Tam můžete napsat cokoli…

DrFj

Jasne, muzete tam napsat cokoliv…vite vubec, k cemu tento dokument slouzi?

Ted

Výroční zpráva každé větší společnosti včetně SW je auditována. Tam opravdu nejde napsat cokoliv.

Anonymus

Kdyz tomu verite. Potom vsem. Ja teda ne

beija

Už jste viděli tu jednu ze zpráv auditora o Smartwings/TravelService, co vypadá jako PowerPointová prezentace a na pozadí je letadýlko? Teď si nevzpomenu z kteréo je roku,ale myslím že 2018 nebo 2017. Připomíná spíš kreativní práce žáka 9.třídy. To samo o sobě fakt hodně svědčí o objektivitě a faktech..