Letecké společnosti Letectví

Šéf Ryanairu uhájil příjem až 100 milionů eur na 5 let, firma zmrazila platby za Boeingy

Ryanair a jeho Boeing 737-800. Foto: Ryanair
Ryanair a jeho Boeing 737-800. Foto: Ryanair

Šéf skupiny Ryanair Holdings Michael O’Leary těsnou většinou na včerejší valné hromadě uhájil nový systém jeho odměňování, díky kterému si může během příštích pěti let přijít na téměř 100 milionů eur.

Pro nový systém hlasovalo 50,5 % akcionářů, řada z nich jeho odměny kritizovala. Proti byli například zástupci penzijního fondu, který zastupuje britské železničáře.  Nový balíček pro šéfa Ryanairu, která sám už vlastní 3,9 % akcií aerolinky v hodnotě zhruba 435 milionů eur, přichází v době, kdy firma mluví plánuje propouštění.

O’Leary bude mít podle nového modelu o polovinu nižší základní mzdu než dosud (nyní 500 tisíc eur měsíčně), výrazně mu ale stoupne možnost dodatečných bonusů navázaných na hodnotu akcií firmy. Během pěti let si tak může přijít na téměř 100 milionů eur. Podmínkou pro vyplacení je zdvojnásobení hodnoty akcií společnosti během pěti let, stejně jako zdvojnásobení zisku.

Navýšení možné odměny se týká především možnosti levnějšího nákupu akcií firmy než je hodnota společnosti na burze. „Pokud chcete, abych pro Ryanair dál pracoval, je potřeba mě motivovat,“ řekl akcionářům. Za poslední rok hodnota akcií Ryanairu klesla o více než třetinu.

Na stejné valné hromadě O’Leary potvrdil dřívější tvrzení, že kvůli zpoždění dodávek letadel 737 MAX bude muset firma propouštět zhruba 500 – 700 lidí. „Máme zhruba o 500 pilotů navíc,“ řekl O’Leary. Ryanair přitom tento týden uvedl, že v Polsku otvírá velkou leteckou školu pro nábor dalších pilotů. Může jít současně o nátlak pro další jednání

Ryanair musí podle svých slov kvůli zpoždění dodávek nových letadel zpomalit svůj růstu, firma už oznámila zrušení některých základen, například v Belfastu a na Kanárských ostrovech. Firma očekává, že první letadla 737 MAX 2000 obdrží na začátku příštího roku. Ryanair oznámil, že zmrazil platby za nová letadla a po Boeingu bude požadovat kompenzace.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jaroslav
Host
Jaroslav

Svět je neskutečně zvrácené místo, když tento morálně nedorostlý člověk bere měsíčně více než lékař, učitel, policista nebo hasič za 20 let. Touha po penězích nás všechny přivede do ř*tě.

Radek Janata
Host
Radek Janata

Majitelé firmy si ho tam vybírají proto, že jim dokáže (byť neomaleným přístupem a tvrdým cost cuttingem) vydělat peníze.

A mimochodem, lidi jsou ochotni za tu letenku zaplatit, proto to funguje. Takový učitel – kolik lidí by bylo ochotno za jeho služby zaplatit? Lidi si sami platí leda jazykové a občas nějaké odborné kurzy. Ale abych platil za tu nudu v neužitečných předmětech co si pamatuju ze SŠ i poloviny kurzů na VŠ? Škola je hlavně hlídací koutek pro děti a puberťáky, aby se nepotulovali po ulici.

MildaIV
Host
MildaIV

Jako rodič druháka múžu říct, že smysl má jenom a pouze první třída 🙂

Tomáš
Host
Tomáš

No co vy jste za lopaty, to bych chtěl vidět

Panoramix
Host
Panoramix

Teda jako chápu, že generální ředitel takového kolosu musí mít odpovídající odměnu, ale opravdu je základ 500 tisíc EUR měsíčně, tedy nějakých 13 milionů Kč? Není tam někde chybka v nule? Pořád je to jenom obyčejný člověk, který sice s firmou dosáhl velmi zajímavých výsledků, ale to neznamená, že by to nezvládl někdo jiný za desetinu této částky. Takovéhle přehnané odměňování vybraných jednotlivců už je naprosto mimo mé chápání. Vždyť to se ani nedá i při rozmařilém způsobu života utratit za rozumné věci, i když budou hodně luxusní. Co z toho ten člověk má?

Milan
Host
Milan

A opravdu si myslite ze pritroubly fotbalista ktery kope do balonu ma brat 10x tolik jako sef ryanair?

Jan Pytela
Host
Jan Pytela

Co z toho má je napsáno v článku. Podíl ve firmě.

Gajda
Host
Gajda

Za tu dobu co tam je a z čeho se mu povedlo vytvořit to kde dnes Ryanair je si je zaslouží. A je docela chytrej, dnes nemá Maxy, letadla jsou naplněný na 97% a už není kam dál jít. A z týdle situace, s novejma letadlama s levnějším provozem si dal 5 let na zdvojnásobení zisku a hodnoty akcií, který mu padly o třetinu. To moc těžký nebude

X 1
Host
X 1

Ryanair zmrazil platby Boeingu.
Znám podobný případ.
To v ČR kdysi České dráhy taky zmrazily platby za lokomotivy.
Ale díky naprosto Demokratickým/Demagogickým/Dementním zákonům, našich profesionálně praštěných politiků, lokomotivy stály dvojnásobek.
O’leary může být rád, že Boeing není registrován v ČR. Díky naší legislativě by zaplakali všichni akcionáři Ryanairu. Nestranný rozhodce a poté soudy, by i ty železničářské penzijní fondy přivedly na buben. A nikomu by to nepřipadlo divné, neb vše jest Lege Artis.

železničář
Host
železničář

„penzijního fondu, který zastupuje britské železničáře“
Tak šotoušci, vopatrně s tou kritikou letecké dopravy!

Radek Janata
Host
Radek Janata

No a? Proč nevlastnít kus „nepřítele“ ?

Martin K.
Host
Martin K.

„Udržujte /držte své přátele blízko, nepřátelé ještě blíž“

Sun Tzu

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce