Šéf popradského letiště nečekaně zůstává ve své funkci, letišti hrozí kolaps

Airbus A320 společnosti Wizz Air odlétá z letiště Poprad - Tatry. Foto: Letisko Poprad - TatryAirbus A320 společnosti Wizz Air odlétá z letiště Poprad - Tatry. Foto: Letisko Poprad - Tatry

Proti odvolání Petra Dujavy z funkce se postavil zástupce Vysokých Tater jakožto minoritní akcionář, zaměstnancům letiště přitom plynou do konce září výpovědní lhůty.

Ředitel Letiště Poprad-Tatry Peter Dujava zůstává navzdory původní rezignaci ve své funkci. Pondělní mimořádné valné hromadě se totiž předsedu a člena představenstva Dujavu nepodařilo odvolat. Za zmařením plánu je nečekaná obstrukce zástupce města Vysoké Tatry jakožto minoritního akcionáře letiště. Zaměstnancům letiště přitom plynou do konce září výpovědní lhůty. Popradskému letišti tak hrozí kolaps, protože je opět ve hře odchod drtivé většiny zaměstnanců.

Podle slovenského Ministerstva dopravy a výstavby (MDV SR) Dujava v pondělí stáhl svou rezignaci na funkci člena představenstva, kvůli čemuž bylo třeba změnit program mimořádné valné hromady a ředitele odvolat. K bodu se však hromada ani nedostala, protože v bodě o odsouhlasení způsobu svolání a konání mimořádné valné hromady se navzdory předchozímu souhlasu minoritních akcionářů zdržel hlasování zástupce města Vysoké Tatry.

„Pro resort dopravy jako hlavního akcionáře letiště je nepochopitelné, jak se k vyřešení situace postavilo město Vysoké Tatry. Obstrukce a postoj předsedy představenstva a výkonného ředitele, který je přilepen na své židli, nemění nic na tom, že hlavní akcionář navrhne jeho odvolání už na nejbližší řádné valné hromadě,“ uvedla pro Tiskovou agenturu Slovenské republiky státní tajemnice MDV SR Katarína Bruncková.

Až 50 ze 70 zaměstnanců popradského letiště podalo letos v červenci výpovědi s dvouměsíční výpovědní lhůtou. Všechny k tomu vedla jedna věc – nespokojenost s ředitelem letiště Peterem Dujavou a jeho nestandardními praktikami na pracovišti. Poukazovali například na nesnesitelnou šikanu, tzv. bossing a papalášství ze strany jejich ředitele. Mediální obraz letiště se měl zásadně lišit od skutečného dění za jeho zdmi.

Zpravodajský portál Aktuality.sk navíc před pár dny informoval o netradičně vysokých příjmech ředitele popradského letiště. Ten jen na letišti zvládá hned tři funkce, stíhá však být i městským zastupitelem. Za výkon předsedy představenstva, výkonného a ekonomického ředitele si i s odměnami nárokuje měsíčně téměř 7 700 eur, čímž se řadí mezi nejlépe placené státní manažery. Pro porovnání plat slovenského premiéra Eduarda Hegera činí 6 500 eur. Průměrný plat generálního ředitele v soukromém sektoru představuje v roce 2022 podle portálu Platy.sk 5 596 eur v hrubém. V případě středně velkých firem je to zhruba 5 400 eur v hrubém.

Tagy Letiště Poprad-Tatry
14 komentářů