Sedm sdružení dopravců a majitelů kolejových vozidel se spojilo do boje proti digitálnímu spřáhlu

Testování digitálního automatického spřáhla v Brně. Foto: Michal Roh / ČD CargoTestování digitálního automatického spřáhla v Brně. Foto: Michal Roh / ČD Cargo

Dopravci požadují, aby zavedení nové technologie nebylo povinné.

Sedm různých sdružení byznysu železniční nákladní dopravy z pěti evropských zemí nevzdává svůj boj proti plánu na povinné zavedení digitálního automatického spřáhla (DAC).

Na společném jednání předali generální ředitelce DG MOVE Evropské komise memorandum skupiny DAC – Hlas rozumu. V tom požadují, aby investice do automatizace zůstaly nepovinné.

Podle memoranda by měla být prioritou Evropské komise konkurenceschopnost železniční nákladní dopravy. Dopravci se obávají, že naopak po zavedení spřáhla bude železnice nákladově ještě méně konkurenceschopná než dosud. Upozornili současně na technické problémy a problémy s kompatibilitou.

Digitální automatické spřáhlo? Ať je jeho pořízení dobrovolné, říká METRANS

„Naše práce na realističtější debatě k DAC zde nekončí. Po prázdninách plánujeme setkání s novými poslanci Evropského parlamentu a rádi bychom také vyzvali všechny zainteresované strany, aby se připojily k naší iniciativě a spolupodepsaly memorandum,“ uvedl prezident ŽESNAD.cz Martin Hořínek.

K memorandu se kromě ŽESNAD.cz připojilo slovenské sdružení nákladních dopravců AROS, polské ZNPK, maďarský Hungrail, německý Die Güterbahn a dvě české asociace vlastníků kolejových vozidel.

Tagy DAC Digitální automatické spřáhlo Evropská komise
171 komentářů