Sedm let stejné ceny. Švýcarsko nezdraží veřejnou dopravu, zvýhodní přepravu kol a psů
Přednádražní prostor v Thunu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Od jara má dojít k dalšímu zlevnění jízdenek pro děti a mládež.
Od jara má dojít k dalšímu zlevnění jízdenek pro děti a mládež.
Psy = pochcané rohy, sloupky apod. V podchodu obzvláště trvanlivé a výživné.
Takto si úroveň nepředstavuju.
O ohleduplnosti pejskařů nemluvě. Několikrát jsem si, s malými dětmi, měl tu troufalost požádat o nasazení náhubku. Pamatuju si i po letech.
souhlas, pejskaři jsou bezohlední a arogantní…
Je dobré si uvědomit, že ve Švýcarsku narozdíl od Česka není téměř žádná inflace. Mezi roky 2015 a 2021 činí kumulativní inflace 1.25%, zatímco v Česku to bylo 16.09%. Pokud tam zahrneme i rok 2022, tak je to 4.87% versus 37.60%.
Můžu se zeptat znalejších, proč ve Švýcarsku je takřka stejný počet automobilů ku počtu obyvatel jako v ČR?
Přece švýcarské zdanění aut je citelné a zejména otázka parkování. A přesto si švýcaři kupují víc a víc aut
https://www.statista.com/statistics/452435/switzerland-number-of-registered-passenger-cars/
Švýcaři jsou bohatí a mohou si dovolit auta vlastnit, platit za ně daně i je parkovat v garážích. Švýcarsko není tak centralizované jako Česko, spousta lidí bydlí na vesnicích a mnohem víc lidí tam dojíždí za prací. Na osobo-kilometry tu používají auta téměř 1.5x tolik co u nás (očištěno o populační rozdíl) a vlaky víc jak 2.5x víc jak u nás. Dá-li se tedy věřit těmto číslům:
https://www.sydos.cz/cs/rocenka-2019/rocenka/htm_cz/cz19_511000.html
https://www.bfs.admin.ch/bfs/en/home/statistics/mobility-transport/passenger-transport/performance.html
Díky za názor.
Ale mě ty čísla vychází jinak. Průměrný švýcar/švýcarka:
– autem najede o 30% osobokilometrů víc
– vlakem najede o 61% osobokilometrů víc
než průměrný čech/češka.
P.S. Jestli švýcarská statistika je za rok 2021, tak mi není jasné proč srovnáváte s českou statistikou za 2019. Pokud použiji srovnání českými údaji za 2021, tak průměrný švýcar/švýcarka ujede
– autem o 20% osobokilometrů
– vlakem o 161% osobokilometrů
než průměrný čech/češka
Když jsem se před pár lety setkal s několika mladými místními, říkali, že jezdí autem, protože veřejná doprava je pro ně moc drahá. Pokud jsou studenti nebo nemají stálé zaměstnání na úrovni, tak jsou pro ně ceny vysoké podobně jako pro nás. Nebo jedna dívka (původem z Německa) říkala, že bydlí asi 20 km od Zürichu, ale skoro tam nejezdí, protože na to nemá.
Díky
Jste absolutně mimo. Děkujeme za hezký odkaz na švýcarské zrušené tratě, takové pěkné stránky potěší. Místo vlastních interpretací si raději třeba procvakejte zrušené normálněrozchodné tratě SBB, abyste si všimnul, že s výjimkou jediné (před 18 lety) skončily všechny v minulém století, buď v devadesátých nebo ve třicátých letech. Taky to byly většinou camfourky, pár kilometrů. Někde ani nebyl důvodem zrušení přechod na bus, ale zkrácení nějakou Neubaustrecke.
Já se ptal proč za posledních 20 letech ve Švýcarsku přibylo o třetinu víc automobilů.
Nevidím souvislost s tím co jste napsal
To nepřekvapuje.
„Taky to byly většinou camfourky, pár kilometrů.“
Ale ten řev, za ty 4 km do Mochova, když kraj zrušil objednávku vlaků pro 30 lidí denně. A touha náhodným lidem ze msty odřezávat elektřinu, protože Borecký přestal platit 810 za 180 Kč/km. A dodnes stesky, jak se tam teď už nedá dostat.
Kžc jezdí letos šoto za 227 kc/vlakovym km v průměru za 10 linek. Kde jste našel částku 180 kc/vlakový km?
Borecký nástup do Švajcu!
Tam by si Borecký měl brát příklad…
Vždyť bere. Pozvolna narovnava ceny jízdného a busy nahrazují vlak, tam kde to dává smysl. Tak jako ve Svycarsku
Nějaký odkaz o tom Švýcarsku?
Vy se prosím věnujte dal hlubokomyslnym úvahám o potravinové soběstačnosti, o politickem systému a o nákladní dopravě ze všech možných úhlu pohledu.
Prosím Vás pokud diskutujete fundovane, tak vám na aspekty svacarske dopravy nemůže zbyt čas i kdybyste to studoval místo spani
O politickém systému jako takovém jsem nic nepsal. Jen jsem se zeptal,čím máte FUNDOVANĚ podložené tvrzení, jak se nahrazuje ve Švÿcarsku?
Již jsem odpověděl, že s Vámi diskutovat nehodlám, neboť na dopravním webu prevadite diskuzi na nesouvisející témata a mám pocit že Vas přístup je povrchní.
Kazdy si může dohledat kde v současnosti ve Švýcarsku elektrobusy nahrazují vlak
Takž nemáte koule ani na obhajobu svého hlubokého názoru, který je k tématu o ceně? Budu neodbytný švýcarsko mne zajímá a tak spoléhám na Vaši fundovanou odpověď. Díky moc.
On má koule jen dokola pouštět ten svůj flašinet polopravd, nesmyslů a někdy i lží.
Seznam vypnutých železních tratí ve Švýcarsku je také lež?
https://eingestellte-bahnen.ch/
Vypíná se leda tak elektrický proud…
Naprostá vetšina úseků, byla zrušena z důvodu novostaveb.
Veliký rozdíl je, že v naprosté většině jsou nádraží a zastávky v centru / v širším centru, zatímco v Čechách nejsou výjimkou 2..4 km co je potřeba překonat pěšky.
Vtvt si holt žije ve své bublině. Ono na nárůst cestovních dob na 2-3 násobek nikdo zvědavý nebude.
Jakože když dokládám, že současný rozsah železniční dopravy v ČR není udržitelný, tak nemám pravdu?
A rozsah a rozšiřování silniční dopravy je udržitelný?
Ve Švýcarsku platí obecná zásada, kam jede vlak nejede autobus. Autobus je určen ke svozu k vlakům.
A proto např. na trati Lenzburg–Wildegg už nejezdí vlaky. Ale jezdí busy. A trať je odstraněna
https://www.admin.ch/gov/de/start/dokumentation/medienmitteilungen.msg-id-1798.html
Podobně jako nechuť švýcarské vlády financovat prodělečné tratě.
Patrně jste chtěl napsat, že ve Švýcarsku není souběh autobusové a vlakové linky, ne? Jenže jste šotouš, tak jste si realitu trochu upravil, protože ve fantazijním šotosvětě vlak vždycky musí „vyhrát“ nad jinými formami dopravy
Z vašeho odkazu .. na té trati nic nejezdili od roku 1984 a uzavřena tedy byla až v roce 2000 to je po šestnácti letech a budou tam budovat novou železniční trať…
Předřečník psal, že ve Švýcarsku kde jezdí vlaky, nejezdí busy.
A já uvedl příklad, že vlaková doprava byla nahrazena autobusovou.
O nové výstavbě se na onom odkazu z roku 2002 nic nepíše. A pokud vím, tak dodnes na této trase nová trať nevznikla.
Das heutige Trassee Solothurn – Herzogenbuchsee wird für den Bau einer Verbindung zwischen der Bahn 2000-Neubahnstrecke Mattstetten – Rothrist und der Jurasüdfuss-Linie benötigt.
Ach jo, psal jsem o trati Lenzburg–Wildegg
Tak proč uvádíte jinou trať?
protože z toho vašeho odkazu byla i ta druhá trat zrušena…
Vážený pane, to nemá smysl.
Já o kole, Vy o voze.
Trat Lenzburg – Wildegg, slouzila jako spojení Lenzburgu na Tah (Bern) – Aarau – Zurich. Po stavbě Neubaustrecke Killwangen Aarau, se toto spojení stalo úplně zbytečným.
Panáčku já nejsem šotouš, tyhle nálepky si nech na někoho z příbuzenstva.
Doložil jsem příklad, který vyvrací Vaše tvrzení. A Vy mě nazýváte lhářem.
Po ovoci poznáte je. A takto se chovají šotouši, když je konfrontuji s faktem, že se vyplácí vícekapacitní vlaky = nízkokapacitní vlak jako typ 810 je fakt ekonomický propadák.
Proto si zasloužíte označení šotouš.
S Vámi je škoda diskuze. Já (a asi hodně lidí tady) tvrdí, že pokud má být veřejná doprava použitelná, musí tvořit síť, kde i po venkově ráno a v podvečerních hodinách něco v taktu po 2 hod jede. To je minimum. Vaše iluze, že lidi si přijedou 15 km autem k vlaku na frekventované trati jsou nesmysl. Takoví lidé pojedou autem až do cíle, leda by cestovali podstatnou vzdálenost a rychlost hlavní tratě byla kolem 200/hod. To u nás nehrozí. Pak snad ještě kolem velkoměst, kvůli parkovacím potížím a zácpám. Takže tu síť je potřeba dotvořit a zachovat, včetně zapadlých… Číst vice »
Na číslech dokládám, že současný rozsah železniční pasažérské dopravy v ČR prostě není udržitelný.
Ve zdejší diskuzi mi nikdo nevysvětlil, jak to zaplatit.
Pouze furt dokola slyším šotosny, co by mohlo být.
Ale kde na to vzít?
Přece 1+1 musí být 2. Ne 7 nebo 11 (například).
Dve hodiny nejsou zadne minimum! To je naprosto nepouzitelna vec a proto tema vlakama “nikdo*” nejezdi. Chapu, ze to leckde rychleji nejde, ale pak fakt nema smysl to provozovat. Bydlim v okresnim meste a do prace jezdim 7 km autem nebo na kole. Spolehat se na vecne zpozdeny vlak, ktery jede jednou za dve hodiny je proste za trest (a nakonec na vyhazov v praci). Podotykam, ze mi nevadi, ze z vlaku to mam do prace jeste dalsi kilometr prsky (a do stejnojmenne vesnice asi ctyri), ale chapu, ze to leckomu vadit muze. Pokud je predstava zeleznicnich fandu, ze vlak… Číst vice »
Ano – po ovoci. Z vás musí mít církev opravdu radost.
Busy nahrazují vlak tam, kde to dává smysl. V případě Švýcarska tedy v podstatě nikde. Výjimkou jsou okrajové spoje na lokálkách ve 4 ráno a kolem půlnoci.
Hm. Doložil jsem příklad zrušené švýcarské železniční tratě, kterou nahradil bus. Další příklady jsou na odkazu výše.
A z poslední doby:
„Eine beliebte Massnahme sei der Ersatz der Zugverbindungen durch Busse, da diese weniger Kosten verursachen.“
https://www.nau.ch/news/wirtschaft/diesen-regionalen-ov-strecken-droht-das-ende-65663599
Co chceš od člověka který nemá rád železnici, to nikdy nebude fungovat.
Jakože tím, že říkám, že v ČR si nekterymi tratěmi pěstujeme železniční skanzen?
Čím to že v Německu
-mají o polovinu řidší železní sit
-využívánou 2x víc, přestože tam nejezdí 40sedackove vlaky 810
-dopravci za německé žel tratě, delší 4x víc než v ČR, platí 40x víc, než kolik platí dopravci za české tratě do SZDC
?
Holt, méně je více, snad pochopí i šotouš
Stačilo by aby byli přípoje a pravidelnost a lidi by jezdili víc a ne ,že uděláš podle mě schválně blbej jízdní řád a pak se divíš že s tím nikdo nejede.Nakonec to prořežeš jak strom na jaře.
To platí i pro tratě jako Čejč-Hodonín?
Pak není divu kolik peněz spotřebuje železnicni pasažerské doprava.
Priklad:
U ČD koupím jízdenku za 100 Kč pro dopravce a 10 Kč je 10%ni Dph
Firma ČD v průměru dostane 350 Kč provozní dotace od státu či kraje
A SŽDC v souvislosti s touto jízdenku v průměru vynaloží 500 až 1000 korun státní dotace (poplatek dopravce za koleje je nic moc).
A to se vyplatí
(ironie)
A ve Švýcarsku není dotovana železnice? Jak jsem psal naposled, pokud někdo schválně upravuje JŘ.tak aby nešel kloudně použít tak s tím nikdo nepojede to má rozum.
Takže nevíte, a proto odvádíte diskuzi jinam.
Vy nevíte já psal o JR ne o penězích, stačí se kouknout víš.
vzhledem k tomu, že veřejná doprava je až na výjimky dotována, tak jizdní řád vychází z množství dotací.
Čili nevíte a proto odvádíte diskuzi jinam.
Jste natvrdlej já psal o JÍZDNÍM ŘÁDU!!!
S ultras šotoušem jako jste Vy, to fakt nemá cenu.
Nemohl byste prosím zvolit nějaký jiný (unikátnější) nick, , neboť nick Martin je dost obecný a nerad bych měl stejný diskusní přístup ke všem Martinům.
Díky.
Nemůžou za Vás.
Hlavně váš nick je unikát, když neumíš odpověď k věci, tak píšeš blbosti, já psal o nastavení JŘ, i kdyby jsi mohl mít dotace jako v Dubaji a nemít návaznost tak ti nikdo jezdit nebude .To je problém to pochopit??
Pan „Vtvt“ má vzácnou schopnost odpovídat na úplně jiné téma, než byla replika na jeho příspěvek.
Příklad:
Dotaz: Kolik je hodin?
Odpověď: V noci byla tma.
Hlavně váš nick je unikát. Já psal o nastavení JR i kdyby jsme měli dotace jak v Dubaji a nemít návaznost tak s tím nikdo jezdit nebude.
Jestli na 1 korunu od cestujícího stát dotlačí 10 Kč, CO je teda tak drahé, že na silnici to tak není? Ten mašinfíra? Jak to, že autíčkáři stačí 10000 ročně na nákup ojetiny a 3 Kč na km na benzín? Ujede třeba 40 km denně, 15000 km ročně, za 55000. Vlakem ho to bude stát 20000, a Ty tvrdíš, že stát k tomu 200000 přihodí. Pak je asi někde nějaký problém, ne? Jestli 10 lidí, co jedou společnou kraksnou stojí každý 4x tolik jako 10 lidí, co jedou individuálně 10 kraksnama. Možná jsi nadsadil ty náklady za železnici, možná jsou… Číst vice »
Možná jsem to neopsal správně. Podívejte se sám.
Vycházel jse z výroční zprávy
ČD,
SŽDC,
SFDI
107 je polovina ze 120? :DD švýcarsko má skoro 130km/1000km²
?
Pokud reagujete na mé srovnání ČR s Německem, tak si to přečtěte ještě jednou.
A zkuste vysvětlit podrobně s čím nesouhlasíte, neboť Vám vůbec nerozumím.
Do Trhového Štěpánova Ti prostě pojede ani ne těch 40 lidí, jen 15. Ale když to zrušíš a donutíš každého mít vlastní auto, nepojedou s ním do Vlašimi, ale do Tábora nebo do Prahy.
Neznám tamní situaci = je to klidně možné.
Jaké navrhujete řešení? Zdražit jízdné na pětinásobek? Nebo zdanit vzduch, aby bylo na dotování vlaků?
Kocurek
Kocourek
Dvě osoby podobného jména.
Proč jsem jel do právce narvaným autobusem, když podle šotopouček jeli všichni autem, protože tam nejezdí lokálka?
Jo. Za drahé švýcarské jízdné General Abo jezdit ve vlaku typu Domino je sen každého.
(ironie)
Zajímavé, že žádná reakce. Patrně protože šotouši netuší o čem je řeč.
Vlaky Domino (viz RBDe 560 a odvozené)
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CH/SBB_RBDe-560.php
Blb blbem zůstane.
Copak to by mi ani tak nevadilo, jen mi vadí proč nás o tom musí pořád donekonečna utvrzovat.
Hm. Za 95 tisíc ročně na GeneralAbo jezdit něčím jako vlaky Domino.
To prostě chceš.
Delirium?
Nic Vám nebrání se přestěhovat do Švýcarska a používat tamní veřejnou dopravu, když na to budete mít.
Já už se musím z vás jen smát. A to je pro mě pozitivní.
No samozřejmě, že bych to chtěl. Ty vlaky jsou naprosto v pohodě, ale zásadní je především to, že jezdí často po 20 minutách, s jistotou, že každý pátý den neuvázneš na přestupu na 2 hod, za peníze, které jsou vzhledem k místnímu příjmu úplně stejné jako u nás.
viz negativní názor švýcarů na vlaky Domino https://www.bernerzeitung.ch/bevoelkerung-und-behoerden-kritisieren-im-berner-jura-die-sbb-317297795238
zejména je zajímavé, že SBB do 2013 dokupovala vagony do vlaků Domino, ale už za pár let chystalo náhradu vlaků Domino (byly vybrány nové Flirty)
Švýcarsko je s hromadnou dopravou úplně jinde. Četnost vlaku a úroveň nádraží je například v Luzernu, což je město s 80 tis. obyvateli na úrovni Prahy. Vlak jede každých pár minut všemi možnými směry, před nádražím je hned velké autobusové nádraží a odjezd MHD, k tomu navíc o pár metrů vedle jeste pristav pro lodě na jezeru. Na vše máte jednu karticku. Sice to není úplně levné, ale co ve Švýcarsku je, ale vše jede na čas a ve vysoké kvalitě.
„Sice to není úplně levné“ To bude možná jeden z důvodů, proč nezdražují.
Inflace tam je cca 3 pct
Bolestně jim tam chybí náměstek Borecký. Ten by tam zdražovat a rušil spoje jedna báseň, protože správná veřejná doprava má být drahá a s co nejmenší nabídkou spojů.
No levná ta jejich veřejná doprava není.
Levna neni pro koho? Pro Cechy? Ja jsem tu se svym platem v podstate chudak a s cenou verejne dopravy nemam nejmensi problem.
„tu“ = ve Švýcarsku? Žiješ tam dlouhodobě?
No, upřímně, tam by to trochu rušit chtělo. Protože na některých tratích nebo směrech spoje po osmi nebo patnácti minutách, každý s osmi vozy, kde v každém jede 6 lidí, to je asi opravdu trochu příliš.
Šťastná to země, šťastní to lidé. U nás se modernizuje tím stylem, že jízdní doba bude mezi největšími městy Česka přinejlepším stejná, ovšem dražší. A zdražovat se bude neustále.
Fakt nevím, co dělají Švýcaři „blbě“.
„Fakt nevím, co dělají Švýcaři „blbě“.“ Za války nestříleli ani do vzduchu. 🙂
A jejich hlavouni nejsou tak zakomplexovaní, aby za každou cenu rozkrádali (totéž v Norsku). A umí líp věci zorganizovat – a tím i zlevnit. A zůstalo jim na bankovních účtech trochu cizích nevyzvednutých peněz.
Jestli to nebude tím, že ve Švýcarsku už dnes je výrazně dražší jízdné než v ČR. A vagóny leckdy dost staré viz EC wagen
Jízdné mají dražší jako všechno, ale tam je celonárodní koncept dopravy na dlouhé léta dopředu. Ne jako u nás co kraj to pokus a omyl.
Kanóny fungují nepřetržitě po staletí. Zatímco krajská regionální doprava jen zhruba 20 let.
To se usadí, až budou vypnutý peníze daňových poplatníků na málo využité tratě s nizkokapacitni mi vlaky a až bude mýto za vjezd autem do krajských mest
První bych vypnul senát. Ten ještě neposloužil nikomu, zatímco ta nejméně používaná trať alešpoň někomu.
Se divíte, že nechci s vámi diskutovat?
Jednak okecavani „v Americe zas bijou černochy“. A taky převádění dopravní diskuze na všeobecné hospodské povrchní tlachani ve stylu: 5 minut tlachat jak hasiči by měli hasit u Hrenska a dalších 5 minut jak trenér narodaku blbě trénuje.
Diky nechci
25.10. 11:01
To je škoda, já jsem reagoval na to, kde brát peníze pro ztrátovou železnici. To s tématem dle mého názoru souvisí.
Předpokládám, že v diskuzi na dopravním webu také budete kvantifikovat individuální vliv nejstaršího řemesla na výběr zdravotního pojištění ve vztahu k rizikovosti tohoto povolání, ne?
-:)
Nemá to cenu s Vámi.
Možná se mýlím, ale žvanil, který chce utrácet peníze ostatních.
Tečka.
Na těchto diskuzích mnohokráte padla otázka, kde brát peníze na ztrátové tratě. Patří to na veb? Podle mne ano. Když odpovím, že brát ze státní správy, kterou nepotřebujeme (v tomto případě podle mého názoru senát), tak to není k tématu? Pochopitelně přebujelý stát je i jinde, toto jsem uvedl jako nejkřiklavější věc, jako utrácení peněěz ostatních. ono ale lze šetřit peníze ostatních i v rezortu dopravy a přitom nerušit službu, nenarazovat ji snížením služby. Zeptám se, není třeba mobilní část ETCS předražená? Kolik ta krabice asi váží? 10kg? Desetikilová krabice za 13 melounů, to snad odpovídá, jestli jsem se nesekl,… Číst vice »
V řadě věci se lze inspirovat švýcarským přístupem, ale to se od Vás nedozvím, protože akorát kibicujete, asi nevíte.
viz investice:
„SBB v soutěži nevybíraly jen podle ceny, velký důraz kladly na kvalitativní ukazatele i náklady na provoz a údržbu.“
https://zdopravy.cz/stadler-ziskal-ve-svycarsku-obri-zakazku-na-510-jednotek-pro-regionalni-dopravu-93409/
Opravdu Vás nechápu. Vypadá to, že Vás lákají nadstandardní a tím i nadstandardně drahé služby, na úkor služeb, které jsou pro lidi plošně. Nechtěl byste se místo rušení lokálek třeba zamyslet, zda nezrušit první třídu? Rozpočetl jste náklady na ni ve srovnání s relevantními příjmy, stejně jako se to snažíte dělat u lokálek?
Přesně tak – jsou tam navěšené odsávačky veřejných peněz. To nás brzy srazí na ukrajinskou úroveň. Zvlášť když teď ještě musíme dávat na zbraně 10x tolik než jsme dávali (pro nechápavé: ne ve finančních výdajích, ale v povinném odevzdávání výzbroje na východ).
Senát vám jediným rozhodnutím (odmítnutí nákupu gripenů v roce 2002) ušetřil 60 miliard korun (a to v tehdejších cenách). To je na dotování lokálních železnic na dost dlouhou dobu.
Ten samý senát, který odmítnul zmrazení platů ústavních činitelů? Ten senát, který volí porovnání s ostatními volbami nejméně lidí?
Ano. A to je dobře, že nevolí, můj hlas má tak větší váhu.
Gratuluji za podporu elity národa, která si rozmrazí výšku platu. Jistě máte suprový pocit.
Uklikl jsem se, pardon, mělo být na pana Davida.
Přesně tak senát je politická trafika,kdyby ji zrušili tak si toho nikdo ani nevšimne.
Ale všimne – politické strany.
Ty permanentně potřebují nějakou „úschovnu prasklých duší“, financovanou z veřejných peněz pro své zasloužilé soudruhy.
Čest výjimkám.
ha, volic ikamury nebo babise.
jeste, ze senat mame. jako urcita pojistka funguje dokonale.
Tato diskuze se poslední dobou stává prostředkem k nálepkování. Bohužel argumenty jdou stranou a debata se zvrhává k osobním útokům, nebo se zde podsouvá kdo je koho volič a pod. Sám jsem tady udělal chybu, omluvil sem se a lituju toho.
Otázka pro Vás a pro ostatní nálepkovače: Proč potřebujete v diskuzi berličku? Opravdu nestačí věcná diskuze?
Aby bylo jasno, senát neuznávám a vycházím při tom z vlastního názoru, nikoli z názoru nějakého Babiše, či Okamury.
Senát už zabránil spoustě nesmyslů, které vy nikdy nedokážete pochopit. Já vím, komunistům senát vadí, protože je pojistkou proti zrůdovládě.
„…až bude mýto za vjezd autem do krajských mest. Pane vtvt, nebo Vtvt, poněkud výše jste pana Martina ocejchoval označením „ultrašotouš“ a žádal jste ho, aby si změnil nick. Z důvodu zachování reciprocity bych vás chtěl požádat o následující: 1. Ujasněte si prosím, v jakém tvaru budete používat váš nick, zda „Vtvt“, nebo „vtvt“. Můžete se například vrátit k legendárnímu „Axel“, neboť u něj jste v minulosti problém s psaním prvního písmena neměl. 2. Upřesněte prosím, jak byste ocejchoval sám sebe za neotřelou myšlenku na zavedení mýta za vjezd do krajských měst. „Ultra……..“ * prosím doplňte. Nevím totiž, jak se… Číst vice »
Mýto pro osobní auta za vjezd do krajských měst není můj názor. A nepodporuji to.
Pouze upozorňuji, že takové zdanění ve světě existuje. A vzhledem ke státním dluhům je téměř isté, že daně se zvýší.
Viz poplatek za vjezd do města Oslo v Norsku.
https://andrejruscak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=357795
Takže, voláte po věcné diskusi.
Na téma „nick“ jste pro jistotu nezareagoval…
Téma „mýto do krajských měst“ jste zargumentoval Oslem – Norskem…
Chováte se úplně stejně „flexibilně“, jako jeden pan diskutující, se kterým odmítáte nadále diskutovat.
Zřejmě jste oba ze stejné SW líhně 🙂
Napadá Vás jiný vývoj, než vyšší zdanění? Vždyť to je dominantní téma voleb zhruba od 2008. A taky ve spoustě evropských zemí.
A jak zdanit železniční dopravu, když z větší části je prodělečná?
Zdanit lze v podstatě jen to, kde lze daně vyinkasovat = ty lidi kteří něco mají a nemůžou před daněmi emigrovat.
Smrt a daně – jediné dvě jistoty v životě Benjamin Franklin
Ty máš dost nekonzistentní myšlení. Proč bys to dělal obojí, když jdou ty 2 věci proti sobě? Správný postup je samozřejmě b), s tím souhlas (včetně zpoplatnění pro ty v těch krajských městech žijící).
Co je na něm dražšího, když mají 4x větší průměrný příjem?
Cena/plat?
Švýcarsko je obecně dražší, ale tím to určitě není.
No není pravda že nezdražily vůbec jelikož proškrtaly různé ad-hoc slevy. SuperSavery (lístky na konkrétní spoj dlouho dopředu) již nejsou tak levné a není jich tolik co bývalo třeba před 4 lety. Dále pak třeba omezily studentské GA, nyní je jen do 25 let. Nenabízí také již zvýhodněné víkendové lístky pro dvě osoby atd.
Zrušení všech slev za předprodej považuji za totálně logický a správný krok. V opačném případě by mně někdo musel ukázat, jak dopravce ušetří tím, že bude 14 dní dopředu tušit, kolik lidí pojede. Bude odpojovat nadbytečné vagony? Rušit vložené spoje? Samozřejmě, že to tak není – zejména u státních dopravců, kteří jsou v tomto nesmyslu nejaktivnější.
Samé výhody pro otravné psy. Není nic „příjemnějšího“ než jet s cizími psy v jednom vagónu. Proč se konečně pro tenhle rozmar nevyčlení nějaký starý odrbaný vagón a tam ať si z toho udělají třeba kotec. Je to stejné jako s kuřáky. Ať si to provozují, ale já o tom pokud možno nechci vůbec vědět. Technicky to řešit jde a žádné náklady navíc to nepřináší, resp. přitáhne to do vlaku i lidi, kteří chtějí cestovat na úrovni a jsou ochotni za to i zaplatit.
Jezdíte ve Švýcarsku se psy běžně?
Lidé co chtějí cestovat na úrovni a jsou ochotni za to zaplatit často jezdí první třídou, kolikrát jste v ní potkal psa?
… slepeckého, počítají se taky? 😀
Tak ten mu snad nevadí… doufám, protože jestli ano, tak by spíš měli být zvláštní vagony, pro exoty jako on. A kolikrát to bylo? Jednou za deset let?
Díky bohu, že nenapsal, že mu vadí hluk od dětí. Také takové znám.
Nevím, jak vám sice ničí zdraví psi jako kuřáci, ale to nechme teď být.
Pokud půjdeme stejnou myšlenkou dále, tak já chci speciální vagón pro cestující s malými dětmi, které se neumí chovat. A pak také vagon pro individua, která se s vámi chtějí bavit, i když o to nestojíte.
Takový už existuje, říká se mu auto😉
Starý odrbaný vagón…. Na mnohých linkách právě na vaší Vysočině by tak pro pejsky byl celý vlak…. Např. v osobácích Jihlava – Havl. Brod, hvězdných rychlících Jihlava – Brno, nebo Jihlava – Budějovice…. Anebo i na trase Jihlava – Tábor.
Vsak vase pritomnost jiste taky leckoho otravuje, nebojte. A taky vas nakonec svezou.
Já si myslím, že – podobně jako s rozměrnými předměty v autobusu – by přžeprava měla být ideálně bezplatně, ale za přísnějších podmínek (např. pes není pod sedadlem a jinak je vagon obsazen = příplatek)
ve švajcu by si jistý vtvt šel radši hodit mašli 🙂
Nebo by místní začal přesvědčovat, že to dělají úplně špatně. A místo pasažérských vláčků mají zavézt vyhlídkové autobusky. Ufff, tohle napsat byla fuška. 😝
právě v současnosti elektrobusy nahrazují vlakovou dopravu na jedné švýcarské tratí.
Ale chápu vás, vždyť ultras šotouši uznávají pouze šoto svět, takže realitou si svoji „pravdu“ nenechají pokazit.
Tak už jsme tady podle Axela skoro všichni šotouši a někteří dokonce ultras.
Nejsem spokojený odpovídající hodnotou za to, že loni šlo od daňových poplatníků do českých železnic a železniční dopravy zhruba 80 miliard a dalších pár miliard na daňových úlevách.
Ale jestli se někomu dobře cestovalo v dálkových vlacích po republice, tak nevím.
Holt nejsou priority, ačkoliv podstatná část železnic je skanzenem.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-trendy-analyzy-srovnani-ktere-boli-cesko-se-promenilo-v-zeleznicni-skanzen-209177
A šotouši jsou s takovým stavem spokojení.
No hlavně my jsme vysoce nespokojeni s těmi vašimi kydy – tedy stále stejným flašinetem.
Proč myslite? Za měsíční dopravní jízdenku General Abo velmi zhruba 8000 Kč se každé zdražení projeví na zájmu cestujicich, i když auta ve Svycarsku jsou výrazně zdanena
Vida, oni zavádějí kilometrickou banku. ČD to omezily, protože to cestující:
a) pochopili
b) využívali
Kde to vidíte? Já čtu jenom o zavedení kreditu, a ten už ČD dávno mají jak v online verzi (ČD Kredit) tak offline (peněženka na InKartě).
Však KMB byla kreditová, jen se peníze rovnou přepočítaly na kilometry.
A to je právě ten rozdíl. Tím, že to bylo podle km, KMB znamenala stejnou cenu na kterékoliv relaci. Což není efektivní – někde byla příliš drahé, někde příliš levná
Navíc byla její kontrola příliš náročná a zdržovala průvodčí.
ČD Kredit síce existuje, ale nijak nezvýhodňuje hromadný nákup (dobitie vyššej čiastky), tak ako to bude u SBB.
pochopili a využívali?
No, nevím. Spíš myslím, že jsem byl jeden z mála posledních.
Ovšem ty sliby, že přijde nějaká elektronická náhrada .. no, předpokládám, že se potichu zapomene.
No a my půjdeme typickou českou cestou, takže budeme zdražovat a škrtat spoje, to je totiž dle některých zaručený recept pro atraktivitu veřejné dopravy 🙂
Ale notak. Kolik lidí tady vysloveně řvalo, že děcka a študáci mají mít slevu jen a pouze na cestu do školy a jinak jezdit za plné jízdné. Sleva na děti 6-15 let nikdy nebyla omezená cestou do školy.
Nebo snad nepamatujete tu vlnu, která se zvedla proti 75 % slevám?
Tak kolik? Jde o nějaký osobní vzorek?
Odkážu vás na ony diskuze a můžete si prohlédnout +- a mínus pod příspěvky.
https://zdopravy.cz/15-milionu-denne-stat-zverejnil-kolik-projezdi-za-slevy-studenti-ci-seniori-36935/#comment-163169
Snad to tak stačí
113 komentářů, někteří pro, někteří proti. Tedy, ještě víc nechápu ten Váš příspěvek.
A tady jeden, kde jsou studenti vyhazováni z EC a IC, protože zabírají místo. A náklady na jejich slevy jsou srovnávány s náklady na ilegální migranty. Plusy převažují poměrem 39:23 a já je rozhodně nenaklikal.
https://zdopravy.cz/15-milionu-denne-stat-zverejnil-kolik-projezdi-za-slevy-studenti-ci-seniori-36935/#comment-163052
Jenže oni tak neřvali proto, že by jim to po krátkém zamyšlení vadilo, ale protože bakalovská mafie je utáhla na vařené nudli, že zásadní je nenávidět Babiše a udělat cokoli proti tomu, co prosazoval on. K tomu je naučili ten specifický slovník, přijatelný pro jejich inteligenci (koblihy, prasopes, Bureš, Putler) a z „veřejnoprávních“ sdělovacích prostředků jim poskytli to mentální zázemí, že oni jsou ta mentální smetánka národa – což je lidem jejich ubohosti implantovatelné poměrně snadno.
Putler už se odkopal, že je skutečně Putler. A Babiš půjde co nevidět sedět. No vidíte a ani jsme toho Bakalu k tomu nepotřebovali.
Ta vlna proti slevám se zvedla, protože jistá část lidí cítila puzení nenávidět pana Babiše za každou cenu (a nedokázala si všimnout, že je k tomu manipulována). Totéž jako dnes v otázce nenávisti k Rusům.
To je hodně velké zjednodušení. Navíc porovnávat Babiše a Rusko je hloupé
Až budeme tak bohatí jako Švýcarsko, můžeme si dovolit jít jejich cestou. Do té doby musíme vyjít s tím, co máme.
A nebo seškrtat důchody, nemocnice, veřejnou správu, bezpečnost a obranu, jen aby bylo na levné a luxusní povožení vláčkama.
Obětuju vláčky
I s šotoušema.
Hromadné řešení bude (pokud se zásadní část nerozkrade) pro společnost vždycky levnější, než individualistické. A proto vaše názory a řešení povedou k dalšímu chudnutí a degradaci společnosti.
Mirek ZV. Když prosazujete peníze daňových poplatníků na vlaky, tak myslíte všechny vlaky nebo jenom některé?
Jak Vám do toho zapadá Regionovy na dozile tratí Veselí nL-Č. Velenice?
Ve srovnání s busovou a automobilníspolujizdni dopravou v tomto regionu?
Vy máte nějakou licenci na to, abyste určoval, kde bude osobní dopravu jezdit jen bus, kde je ještě snesitelná jakákoliv reinkarnace M152/ 810 a kde mohou jezdit jiná, poněkud lepší vozidla?
Pokud hodláte vypouštět tyto vzácné myšlenkové perly do veřejného prostoru, nebylo by od věci, abyste uvedl vaše rozhodovací kritéria, aby si jiní, poněkud méně chápaví jedinci, jako jsem já, mohli dovodit, jak jste k vašim vzácným výrokům došel. Bez této logické podpory lze totiž některé vaše návrhy úspěšně považovat za pouhý duševní průjem.
Dotázal jsem se předřečníka.
Nereaguje.
To je jeho právo.
Však při psaní celou dobu sedí na nočníku.
Hromadná řešení jsou v konečném důsledku brzdou pokroku a rozvoje. Je to právě individualita, co pohání rozvoj.
A zrovna v ČR jsou hromadná řešení výrazně dražší.
To není jen o bohatství, ale o přístupu k veřejným věcem. O škrtech píšete vy, já bych peníze na infra vzal podobně, jako Švýcaři. Kdo chce zeleninu z druhé strany Evropy, ať cáluje. Kdo chce všude obří skladiště, ať si je zaplatí ve zboží, bez kterého se nedá žít!
„ať si je zaplatí ve zboží, bez kterého se nedá žít!“
A když mu na to nevyjdou peníze z důchodu, tak má jít na pastvu? Nebo si to hodit?
A to jen proto, že nějaký šotoušek chce vlááčkýýý i tam, kde 10 roků nejel, protože mu to najednou chybí jen poslední den provozu?
Proč by šli na pastvu? Stačí, když půjdou k domácímu producentovi, který by se pochopitelně chopil příležitosti a kterého tato doprava spolu s většími dotacemi za hranicí odrovnali.
Což pořád neřeší případ, že na to mít nebude.
Píšete: „jít k producentovi“. Tak jsem zvedavý, jak jede celá Praha (1.000.000 lidí) na venkov, aby si tam nakoupili, protože doprava zboží je drahá, ale lístky na vlak levnější.
Nevěřím Vám, že jste nepochopil, jak to myslím, nebo jsem se prostě vyjádřil blbě.
Zkusím to tedy znovu. Evropou se tahá prakticky stejné zboží ve stejný čas proti sobě. K tomu rostou obří skladiště, ustupuje orná půda, všude beton.
takže za mne osolit kamiony a získat prostředky pro veřejnou dopravu. pokud by došlo k razantnímu osolení dopravy, která sem tahá velmi dotované potraviny, dostali by místní producenti šanci, mohli by konkurovat. Pochopitelně proti rozvozu po republice nic nemám.
Místní producenti nemají ani z desetiny kapacitu na to, aby mohli takový výpadek nahradit, ale chytrý komunista vašeho typu to jistě vyřeší nějakým jiným nařízením.
Tak já ještě pamatuju s dobu soběstačnosti s kvalitními potravinami. To není vychvalování komárů, to je holý fakt. Pak se začaly rušit vepříny, kravíny a začalo se betonovat pro dovoz vytlačovat ornou půdu. Paměť ještě slouží.
O soběstačnost se snažil jistý Mao Cetung. Víte, že většina obyvatel číny v subrotpech či přímo v tropech a tak tam umrznutí moc nehrozí?
I tak 100.000.000 mrtvách hlady.
Jo a fronty, prázdné regály a podpultové zboží pamatuju taky. I to že jedno dítě musí zůstat v ČR, aby rodina nezdrhla za lepším.
V základních potravinách jsme byli soběstační. Tak bych to i vzhledem k producentům bral i dnes. Banány klidně dovážet, na produkci banánů není v ČR klima. Vepříny i kravíny byly naprosto v pohodě. Dnes bohužel dovážíme ošizené sr….y. Otevřte si rybičky určené pro náš trh a porovnejte se samými za hranicemi.
Jo masa se vám zachtělo. A to nevíte, že krávy a prasata prděj a ohrožujou tak životní prostředí? Pokud byste se chtěl zeptat, kdo takovou tézi prosazuje, odpověď bude stejná, jako u cukru, kde jste se také dotazoval…
S rybama v plechu máte naprostou pravdu. Pokud by Češi jen na měsíc přestali kupovat ty sr…y, které tu jsou dražší a horší, než v D/A, tak byste viděl, jak by řetězce zareagovaly. Jenže tady si lidi zanadávají, „odvzdušní s“e a jede se pořád stejně dál…
A porovnejte třeba u nás vyroben é vepřové podle našich norem a to z dovozu. To se nedá jíst ani k tomu čuchat. Zejména z toho je cítit močovina. S tím se naši výrobci vyrovnali již počátkem 80. let a byla to i podmínka kvality.
To není pravda! Panu Hutkovi přece odchod dokonce nařídili!
Hm, a můžete si např. vzpomenout na to, co bylo příčinou toho, že v nedávné minulosti jsme museli zavřít domácí cukrovary a začít dovážet cukr zvenku? Stejná příčina je u „ovoce ze zahraničí“.
Co je to za otázku? Proč nenapíšete argument přímo?
Můžu poprosit o vysvětlení – resp. doplnění. Není zřejmé o tím myslíte.
EU
to si klidně mínusujte, ale je to pravda
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/cukr-muze-zlevnit-konci-kvoty-ktere-v-cesku-prezila-jen-dese/r~ba16e236a52311e7ad190025900fea04/
A u zeleniny také. Dovážet třeba cibuli, česnek, brambory apod. je absurdita a zločin.
Já si pamatuju, že soběstační jsme nikdy nebyli, sortiment byl velice omezený, stejně jako myšlení těch, kdo tu dobu vyzdvihují.
A nikdy tohle už nechci zpátky.
Byli jsme podstatně méně nesoběstační, než dnes.
Asi máte špatnou nebo selektivní paměť. nebo možná pamatujete ještě přídělový systém a léta těsně po válce. To my mladší těžko posoudíme.
Vysočinští zemědělci neví co s bramborama, razantně snížili plochy – zato však máme v republice brambory z tramtárie (i Egypt). Netušil jsem, že bramboráři na Vysočině jsou komunisté volající po nějakém nařízení.
My jsme snad nebyli soběstační v minulosti? Kam na to chodíte? Není problém, abychom byli v potravinách naprosto soběstační – tedy těch, které jsou nutné pro náš život a stravu.
Zrovna u té cibule je to tak, že dodavatel je český, ten ale část produkce dovezl.
Hm, ale to už si v ceně toho zboží dávno platíme, co se změní? Aha, nic. Takže zase jen naivní příspěvěk neznalého děťátka.
Platíme externality? jak platíte hluk kamionů, jak platíte zábor půdy, mrtvé způsobené kamiony, ucpané silnice?
A jak se tohle platí u VHD? Aha, taky nijak, no jo. To je super, jak komunista vždycky vidí jen zlo u svého třídního nepřítele, ale na té „své“ straně ne.
VHD je alternativou individuální dopravy. Předpokládal jsem, že toto víte. Pokud společnost vytvoří podmínky tak, že je VHD solidně obsazena, tak je VHD v externalitách solidní konkurencí autu obsazeného naprostou většinou jedním člověkem.
Netuším, kde kdo vidí zlo, já tady naopak chválím systém švýcarské VHD a způsob financování.
Také se mi nezdá, že by to ve Švýcarsku řídili komunisté.
Třeba jsou tam ve velikém utajení.
A co tak srovnat třeba ty účinky na tkm, oskm apod.? Máte vůbec nějaké znalosti v dané oblasti? Když máte třeba někde denně 10 000 aut s jedním člověkem, kolik vlaků vám tyto lidi odveze? Kolik kamionů nahradí jeden vlak? Započítejte si a pak započítejte třeba i ty externality, opotřebení dopravní cesty, náklady na výstavbu, obnovu, množství potřebné energie, paliv apod. Ale to je moc pracné a chce to mít znalosti, že?
A jen tak na okraj, tohle samozřejmě v ceně zboží člověk platí. Zábor půdy v mýtném a silniční dani, která se promítá do cen zboží. Jo, že vám se nezdá dostatečná, protože nemáte rád kamióny? Není moje chyba.
Hluk? Cena nových vozidel, lepší pneumatiky, STK… všechno v ceně zboží.
Mrtvé? Tohle máte nějak fakt vyčíslené, nebo už vytahujete úplné nesmysly? Ale, když už, tak samozřejmě taky, v ceně pojištění, které dopravci platí.
Určitě považuji cenu mýtného za naprosto nedostatečnou. Kdyby tomu tak nebylo, nejely by ve stejný čas dva jogurty proti sobě.
„Mrtvé? Tohle máte nějak fakt vyčíslené, nebo už vytahujete úplné nesmysly?“
Za mne méně zbytečných jízd=méně mrtvých. Napsal jsem něco špatně?
Tohle jisté zájmové skupiny včetně jimi „naočkovaných“ nikdy neuznají, raději budou nálepkovat „komunistou“. Podle nich jsou co nejvíce dopravy a současně její přesun z kolejí na silnice tou správnou cestou ku všeobecnému blahu.
A bohužel takových lidí je v téhle republice většina. A většinu prostě nepřeválcujeme.
Jenže to stejně hlavní účel neřeší. Právě v tom Švýcarsku je ta regulace zejména tranzitní kamionové dopravy značná – často jedině přesun vlakem a co je inspirující, že pro výstavbu infrastruktury mají i referenda. Např. dlouhé a drahé tunely tím referendem projdou, zatímco u nás nemáme ani to referendum…
No ono to má ještě jeden háček, že mýtné ve své podstatě neexistuje. Až bude na všechna vozidla a na všech silnicích a v odpovídajících částkách (ne jen symbolických jako dnes třeba u kamionů na dálnicích), pak se o tom můžeme bavit.
Zkuste si někdy zajet k Bodensee a na chvilku si stoupnout a pozorovat cvrkot na parkovišti u diskontů (např. Aldi, Lidl) v německých a rakouských obcích u hranice se Švýcarskem. Přijdete na to, že Švýcaři tam tvoří velmi podstatnou část zákazníků a proto tam tyto diskonty mají filiálky i v obcích, u který by se ve vnitrozemí nikdy neuživily. Popisovaný stav existuje i přesto, že medián švýcarské měsíční mzdy přesahuje 6.500 CHF, v aktuálním přepočtu tedy ca. 160 tis. CZK. Podobná situace je k vidění i těsně za českými hranicemi, pouze s tím rozdílem, že medián české mzdy je asi… Číst vice »
A co to má společného s tím, co jsem napsal?
Asi to že i v bohatém Švýcarsku se vám na nějaké jezdění k lokálním dodavatelům vy…kváknou pokud mají možnost zařídit si to jinak levněji
Tak ono stačí dodávat do toho obchodu – je to na jednom místě i kultura prodeje je jiná.
Děkuji, že jste již 2x v mém zastoupení panu PD odpověděl, tak jak bych odpověděl, pokud bych zde byl.
Vy jste mu to ale napsal mnohem slušněji, než bych to zformuloval já.
A co nám brání být stejně bohatí? Nebude to ta česká švejkovská povaha?
Kdyby jen to, v Česku jsou všichni proti všem, dohoda o čemkoli je prakticky nemožná, nezřízená závist, když někdo něco získá poctivě svou prací, všeobecný obdiv ke všemu cizímu za systémového přehlížení i toho dobrého co zde máme a tisíc dalších věcí. Pro příklady není třeba jít jen do Švýcarska – stačí se podívat např. na Poláky. Jejich soudržnost, vztah ke své zemi…atd…. atd….
Hm, není náhodou ta závist právě hnacím motorem neustálé vaší touhy po likvidaci individuality? Zatím to tu úspěšně dokazujete.
Takže mě nálepkujete tím, že říkám pravý opak. No dobře, i tak se k tomu někdo může postavit. Nejsem si však jist, zda podpora VHD (včetně regionálních tratí) likviduje individualitu. Jsem přesvědčen že nikoli, auta nikdo neruší, protože jsou nezrušitelná.
Mám dojem, že je to česká povaha, která chce lidem v okolí co nejvíce ublížit a závidět jim. A především každého cizího okrást, abych měl pro vlastní rodinu.
Nebo seškrtat daňové úlevy mimo základu na poplatníka, děti a nezaopatřeného partnera či partnerku. Obětuji klidně odpočty na ledacos. Nejde jen o vláčky, ale o celou VHD a tou jezdí lidé i do práce a v souvislosti s ní. Aby pak platily daně ze kterých se financuje i to vámi zmíněné.
U bohatých tím skoro nic nezískáte, a chudší části společnosti hodně uškodíte. To se fakt strašně vyplatí, ale hlavně aby bylo na vláčky. Na lidi s*re pes, že?
Psal jsem to jinde, napíšu to klidně znova tady. Z hlediska využití času je VHD naprosto nejhorší varianta. A v době, kdy lidi už tak mají na rodiny a zájmy málo času, jim ho ještě budeme brát na neefektivní trávení v hromadné dopravě? No neděkujem, vypadněte.
jenže tam, kde efektivně uporavili infra, tam se časy zkrátili. Zrovna tady je řeč o Švýcarsku. Tam jsou také rodiny.
Vám taky ekonomická realita hodně uniká, co?
No jo, já zapomněl, všechno individuální tak strašně zdaníte, a všechno zakážete.
O zákazech tady píšete Vy. Jste jimi dokonce tak zahlcený, že jste ani nepostřehl, že já píšu něco o mýtném, tedy něco o polatku, který pomáhá prostředí ve kterém žijeme.
A mám dojem, že moc spokojené rodiny.
Naopak u bohatých tím získám a u chudých nedojde k poškození, neb ty si nic neodečítají? Nebo máte za to, že si odečítají úroky z hypotéky? Chudí lidé si nemohou vybírat a musí jezdit VHD a vy na ně evidentě kašlete. A opravdu nejste nikdo, kdo by mohl někoho vyhazovat. Prostě jen nemáte argumenty a tak jste arogantní. Pokud nemusíte řešit peníze, ale váš čas, tak z vysoka kakáte na ty, co si takový luxus dovolit nemohou a ještě se vydáváte za chudáka.
Bohatých, kterým můžete reálně něco sebrat, je tak málo, že to státní rozpočet nepozná. A pokud nastavíte tak drastické zdanění, jak by se vám líbilo, ti lidé prostě budou danit jinde, protože EU a protože můžou. A ve finále budete v těžkém minusu.
Chudí lidé dnes samozřejmě jezdí auty stejně jako střední třída a lidé bohatí, pokud musí. Protože zkrátka nemají na vybranou, veřejná doprava je k ničemu, a vždycky bude. Už nežijeme v socialismu, kdy všechny podniky a úřady začínaly ve stejnou hodinu.
Fakt musím vysvětlovat úplné základy a samozřejmosti?
Není pravda, že se za socíku začínalo všude stejně, podniky V6, školy v 8, úřady v 7 a hlavně školy končily naprosto různě. Dnes máme taktovou dopravu snad všude. Co je ale potřeba je zkrácení jízdních dob.
Jinak nic základního tady nevysvětlujete, pouze zmateně hájíte sobectví.
Taktová doprava bohužel pořád všude není. Např. kolem Českých Budějovic, na Karlovarsku a i jinde.. A proč asi? Protože vše „zařizujou“ úředníci, kteří v životě MHD ani vlakem nejeli (vím, o čem mluvím.. zde v jižních Čechách nevlezou do vlaku ani režijkáři z mého podniku.. ani jeden to nevyužívá, protože to tady prostě „nejezdí“) 🙂
Zmateně? Ale tak, komunisto, vaše nechápavost není mou chybou.
Diskutér používá argumenty, mrzáček nálepkuje. Komunistou jsem nikdy nebyl, vždy jsem odmítl vstoupit a že těch tlaků bylo dost, obzvlášť kvůli dětem.
Vaše útoky jsou útoky čítankového ubožáčka. O co vám jde?
Je toto ještě regulerní diskuse?
Rodiny mají málo času na děti? Tak to je zlé. Čemu se věnují?
Hrám na počítači a diskuzím na sociálních sítích, bych tipoval 🙂
Blbý pokus o vtip, nebo fakt neznalost?
Nikoli nálepkovači. Každý rodič na tomto světě, který má rád své děti si pro ně najde to nejdůležitější: čas. Vždy!
Až budeme , až budeme … To slyším 30 let. Zatím máme tretiho prezidenta , kazdy byl horsi nez predchozi , ten prvni rikal ze stejne jako ma OF cislo 7 ve volbach tak bude trvat 7 let nez dozeneme marku. Na lidi se tu kasle , kazdy si hraje na ekonomickeho odbornika , od kasparu jako je uvalsky starosta pres guvernery nb kteri umele oslabuji korunu az po tuneldedka. 30 let tu lide drou za mene nez tretinu mzdy prumeru eu. Nyni kdyz by se mohlo zklizet ovoce te driny zdrazi se elektrina tak , ze se bude davat… Číst vice »
Prima, takže navrhujete vykašlat se na nějaké státní hospodaření, na ekonomickou realitu, a prostě natvrdo narvat stamiliardy ročně do železnice a VHD, jen aby to bylo levné? A za pět let vyhlásit státní bankrot, protože nám nepůjčí už ani lichváři?
Tak to taky neděkujem, vypadněte.
Účel není ten, aby TO bylo levné, ale aby se do VHD dostalo více lidí, aby byla alternativa, aby naše děti měli nějakou přírodu, nějakou ornou půdu….
Jasně, takže útok na city a na děti.
Takže: Jedině když děcko v životě neuvidí pomeranč, tak se dožije stáří?
Tak já prostředí ve kterém žiju pokládám za základ. Pochopitelně, že nemám nic proti dovozu banánů, jen tvrdím, že se máme chovat k přírodě kvůli těm po nás, ohleduplně. To považuji za správné.
I kvůli sobě samým.
A proč se má do VHD cpát více lidí? Kvůli vaší spokojenosti? Kdy už konečně tohle zoufalé komunistické myšlení vymře?
Tak nám tedy řekněte, proč si v tom Švýcarsku tu VHD tak doslova hýčkají, aby přitáhla co nejvíc lidí? Tam přece zoufalé komunistické myšlení není, nebylo a tudíž ani nevymřelo. Je to kapitalistická, demokratická země. Tak co k sakru dělají blbě?
A vaše myšlení byste nazval jak?
1. Děti mělY! 2. Mohl byste prosím rozvést vaší zajímavou tézi o orné půdě? Mám to chápat tak, že vlaky a autobusy se vznášejí, nebo komunikace pro ně nepůsobí zábor pozemku, na rozdíl od silnic, které slouží výlučně pro fuj-IAD? Jak obhájíte vačí „nějakou ornou půdu“ u plánované stavby VRT? Levitací? 3. Možná se mýlím, ale připadá mi, že do roku 1989, kdy byla IAD zdaleka menší, než je teď, po 30 letech, byla naše příroda ve zdaleka horším stavu, než je nyní. Takže asi na stav přírody bude mít zdaleka větší vliv plno jiných faktorů, s IAD vůbec nesouvisejících.… Číst vice »
Omluva za chybu. Tak odzadu. Posuzovat stav přírody v čase je asi složitá záležitost, za komárů tady byly neodsířené elektrárny, fabriky pouštěly do vody cokoli, auta rovněž žádná sláva. To se změnilo a je to dobře, na druhou stranu totálně vzrostla produkce odpadů, což je celosvětový, sakra velký problém. A nyní k dopravě. Automobilová doprava nedává díky dokonalejším motorům tolik jedů do vzduchu. Dále se vývojáři snaží upravit výrobu tak, aby byla ekologická stopa co nejmenší, tady se moc nevede, ale snad nastoupí lepší trend. Ale i kdyby byla auta ze dřeva (stopa) a kdyby auto pouštělo čistý vzduch máme… Číst vice »
Souhlasím s tím, co jste napsal v tomto příspěvku s jednou výhradou.
Odsuzujete parkoviště pro osobní auta „snad u všeho“.
Uvědomte si prosím, že ne všichni lidé jsou úplně zdraví a plně mobilní, ne všichni s problémem mobility bydlí v okresním a větším městě a pokud by byli odkázáni pouze na VHD, jejich život by se moc nelišil od toho, který byl standardem do roku 1989. Tím problémem s mobilitou nemusejí být postižení pouze držitelé ZTP ale i další,kteří kritérii neprojdou, nebo nemají sílu běhat s lejstry po doktorech a různých komisích.
Ono stačí těch peněz narvat méně, ale efektivně. Investujeme miliardy do ‚kosmetiky‘, ale základ nám uniká. Přiměřená kapacita, dostatečná rychlost, dostupnost a návaznosti. U osob i nákladů.
A jak to chcete udělat, když ty peníze prostě nemáte?
Když se špatně hospodaří a penězmi plýtvá do nesmyslů a předražených investic?!
Já bych obětoval pomoc do ciziny a migrantům. Také zbytečná zbrojení. Ale ono to nejde, tu nařizuje někdo jiný
Přidal bych senát. Úplně celý.
Ten bych nechal, je to docela dobrá pojistka proti revoluci se státem řízeným hospodářstvím, kde statisíce plánovačů dohlížejí na chudobu, ale sami dávají do nosu.
Jak co pojistí ti, co mají na starosti jen sami sebe? Ti, co si dávají do nosu jsou tedy jistota pro naivky.
Řekl bych, že jste tomu právě nasadil korunu.
Ještě. Co kdyby ta pojistka selhala? Nechtělo by to zřídit další pojistku, tedy pojistku pojistky? Apak další a další?!
No jo, jak to udělat? Jak přesvědčit lidi, aby si k nám masové uložili prachy, a jak roztočit kolo dějin tak, aby si je ti střadatelé (a defraudanti) už nikdy nemohli vybrat, a úspory tak v masové míře třeba 50 let po uložení propadly státu. …. jasně, to je blbost; jenže.. na čem tedy Švýcaři zbohatli? Čekal bych, že kanton Graubünden nebude o moc bohatší než lesy za Sninou a Stakčínem nebo Codru Moma.
No, můžeme mlčet na stejné téma… 🙂
Nejde přece jen o vlaky. Jde o hromadnou dopravu. Silnice se nedají pořád nafukovat. Parkovací místa ve městech taky nevymyslíte. Jediná cesta je v hromadné dopravě. A pokud nemáte stát v buse má příjezdu do měst v zácpě, tak řešením je kolejová doprava a k tomu bus jako přibližovací prostředek.
Zajímavé… pořád ty samé mantry o nafukování silnic a zácpách, ale já nějak stojící autobusy nepozoruju. Mají své vyhrazené pruhy, a kupodivu, hustota provozu už dobře deset let zůstává stejná. Auta se nemnoží sama od sebe, nejsou živá.
Kolejová doprava není ve městě řešením, protože stejně nebudete mít kapacitu na nádrařích pro ty vaše vysněné objemy.
Ach, ten kontakt s realitou, pořád stejné…
Hmm…
Jak že to je s kapacitou hlavních železničních tratí v Česku?
Kolik dalších osobních vlaků (oproti dnešnímu stavu) se vejde tam, kde to snese označení „hromadná doprava“?
Jak lehce přes Česko po železnici tranzituje nákladní doprava?
A co třeba přestat se okrádat navzájem, platit daně tak, jak se mají atd. atd.
A kdybychom se tak začali chovat od revoluce a šli touto cestou, myslím, že po 33 letech bychom se měli už alespoň jako v Rakousku.
Švýcarům neodchází ročně z republiky 550 mld. na dividendách. Jestli tohle nebude jeden z důvodů, proč zde chybí peníze.
Už dávno ne…
Na VŠE v Praze mají názor jiný.
Přesně! Problém je v tom, že:
– Švýcaři investují své peníze v zahraničí (a nechlubí se tím) = dividendy jdou do Švýcarska
– Češi jsou odvázaní z toho, že si tady zahraniční firma postaví levnou montovnu (a ještě to nadšeně vytrubují do světa) = dividenty jdou z Česka