Bikesharing Doprava ve městě Nová mobilita

Sdílené koloběžky a skútry re.volt končí, firma zastaví k 6. červnu provoz

Elektrická motorka, kterou nasadila v Praze společnost re.volt. Foto: re.volt
Elektrická motorka, kterou nasadila v Praze společnost re.volt. Foto: re.volt
Utratili jsme úspory a nedosáhli na kompenzace od vlády, vysvětluje firma.

Ze čtyř českých měst odchází jeden z prvních poskytovatelů sdílených elektrických koloběžek a skútrů. Firma re.volt carsharing oznámila, že ukončí svůj provoz, protože nedosáhla na žádné kompenzace a došly jí úspory.

Vyplývá to z informací na facebookovém profilu re.volt carsharing. Dosud firma provozuje svá vozidla v Brně, Novém Jičíně, Příboru a Kopřivnici.

Důvody jsou jednoduché – finanční. Vše se během covidu zastavilo a na žádné kompenzace jsme jako firma nedosáhli. Všechny své úspory jsme již utratili a už nemáme z čeho financovat provoz,“ uvedla firma v prohlášení.

Provozovatel vyzval uživatele, aby využili dobitý kredit a vyčerpali ho co nejdříve. „Konec nás velice mrzí, ale svět se snad bude točit a jezdit i bez nás,“ dodal zakladatel firmy Pavel Kuchta.

Re.volt začínal před třemi lety v Praze se sdílenými žlutými miniauty, později přešel do segmentu koloběžek a skútrů. Firma je současně nabízela i jako investici.

Odebírat
Upozornit na
guest
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Raddie

To je ale překvapení!

Tom

Škoda, budou mi chybět… Hodně štěstí zakladatelům s dalšími projekty!

Polabský

Vůbec mě nemrzí, že ty krámy ubudou. Všude se to plete na chodnících.

Petr

Hlavne aby si s sebou nezapomneli odtahnout i ty kramy z ulic a chodniku.

Pája

Pokud už je nechtějí, stačí říct. Ti naši tři partyzáni zajásají.

xyz

„Vše se během covidu zastavilo“
Někdo by namítl, že naopak část lidí (by?) dala přednost jízdě na epidemiologicky bezproblémovém moto/kolo-voze než v epidemiologicky problematičtější veřejné dopravě.

Zajímavé. 🙂

Jiří Voseček

Největší trh měli v Praze, tam se dlouhou dobu vůbec nechodilo do kanceláří. A totálně zrušený turistický ruch, který byl pro ně určitě důležitým zdrojem financí.

Permonik

Spíše to bylo vylej nálej. Spíše více výlej. Ono tyhle služby využiváji studenti, lide co dělají v kanceláři a pak lide na cestu do obchodu, služeb a restauračních podniku. Takže ikdyž „single mobilita“ byla preferována. Tak počet cest ve finale klesnul. Ono možna problém je i byznys plán. 1, Před třemi roky začli v Praze s elektro auto. Proč to skončilo? 2, Pak přešli na skutry, koloběžky aneb jen ukrojily z kolače. 3, Teď rozjeli byznys v městech na severní moravě. K te 3. A, Začli v těch městech teď v březnu. Březen, Duben – skoro všechno zavřené. I počasi… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Ale jistě, ale to by kolobrndisté nesměli jezdit po chodníku, ale po vozovce, do pěší zóny vůbec nebo jet rychlostí chůze … odstavovat kolobrndy tak, aby netvořily překážku na pozemní komunikaci. Pozemní komunikací je i chodník a mezi stavbou a odstavenými vozidly Kolobrndami) musí být „podle“ norem volný schůdný prostor 1,5 metru …

Jan

Aby mohly jezdit po vozovce a neblokovaly dopravu tak mají mít možnost jet až 50 km/h a ne to uměle omezit na 25 nebo kolik je to teď. Když je z toho takový kočkopes že je to na silnici pomalé, má to asi stále malá kola a na chodníku příliš rychlé, navíc máme minimum cyklostezek napříč městy, tak to nebude žádná hitparáda.

JardaP

Dovedete si představit, co by nastalo, kdyby tyhle ustřelené kecky valily 50 km/h? Armagedon 😀