Schillerová nechce státní záruky za úvěr Smartwings, nevidí jiný způsob pomoci. Záchranu již neřešíme, potvrdil Havlíček
Boeing 737-800 společnosti Smartwings v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
(aktualizováno 16:15 o vyjádření Smartwings) Ministryně financí za hnutí ANO 2011 Alena Schillerová odmítá, aby se stát zaručil za úvěr
Tak ať to už s tím Šimáněm a Vikem ukončí, ta natahovaná opereta o pomoci a nepomoci plná dramatických zvratů, výhrůžek a pláče už mě ani ostatní nebaví. Nikdo nechce pořád řešit komoušký popřevratový byznys, prostě to nevyšlo a jde se dál. Šimáně se probudí ze socialistického snu a odletí ve svém tryskáči do Karibiku, už mě ta pijavice a vyčůránek fakt nebaví, ta jeho drzost je pro tyto PZkaře příznačná.
Vážení, o záchranu se musí postarat i cestující. Máš koupenou letenku z února – tak šup, let zrušíme a můžeš si zabukovat jiný let za 2x vyšší cenu. Odůvodnění zrušení? Restrikce ze strany české vlády. Let je v srpnu – Tenerife. Chceš vrátit peníze? Mají toho moc, až za několik měsíců. Mám si vzít voucher? A čekat na další zrušení a navýšení ceny? Osobní zkušenost.
Pro Pavel – jaké byly v květnu, červnu 2020 restrikce ze strany české vlády, které bránily firmě Smartwings fungovat, takž prý Smartwings musí nyní rušit lety?
P.S. Je svobodné právo firmy Smartwings zdražit, a je svobodné právo zákazníka přestat kupovat u Smartwings.
Smartwings dostalo podporu z programu Antivirus a „taktně“ o ní mlčelo. Zároveň Unimex Group (konsorcium také vlastnící Smartwings) využívá díry v zákoně a odvádí pouze 5% korporátní daň, přičemž pořád mluví o tom, kolik miliard přispívají do státního rozpočtu. Takže tak.
Úderka SWG opět mínusuje…
Nechce se mi to vaše prohlášení moc pitvat a zbytečně hájit SW, ale jestli myslíte, že jediná daň kterou firmy platí je ta korporátní (což je zdanění konečného zisku), tak jste dost naivní (a nevím jestli jste se jako zaměstnanec někdy díval, co vlastně firmu stojíte včetně odvodů státu).
Myslím že na tom není vůbec nic špatného ve smyslu nezákonného.
Pletete hrušky s jablkama, Unimex Group odvádějící 5% daň je investiční fond stejného jména jako celé konsorcium.
Tak co se týče zpoždění SW, není v tom odlisna od jiných lowcostu, u Rayenu, EasyJetu i Wizzu tu je běžné. A k letu na 1 motor, možná to bylo riskantnější, možná to vyšlo na stejno. Ja si jen pamatuji, ze csa a sw desítky let nespadlo. To treba lowcost z Nemecka rict nemuze, tam to pred par lety poslal k zemi psychous, co tim resil kopacky od sve ex. A za me moc nechápu, jaky rozdil je u kadernika, restaurace se 30ti zamestanci, cestovky se 60ti, nebo letecke společnosti se stovkami lidi, proc ten maly ma ziskat pomoc a… Číst vice »
Pomáhá se všem, stačí se jen přihlásit do příslušného programu. Jenomže smartwings chtějí vlastní VIP program jen pro sebe. Covid Praha bylo 1.4 miliardy pro VŠECHNY pražské firmy a teď dát jedné jediné firmě miliardu? Uvědomte si kolik ty firmy v Praze zaměstnávají lidí, určitě víc než necelých 1500 ve smartwings.
Nikomu nezaplatí stát vše, jenom trochu pomůže. Restaurace dostali taky jen drobné a většinu musí zaplatit majitele ze svého, to samé cestovky a to samé platí i pro ostatní, včetně smartwings.
Pro Martin – IMHO je u Smartwings velmi obtížné rozlišit, za které dluhy by snad mohla čínská epidemie (myslím vir) a za které dluhy Smartwings si může samotné vedení/vlastníci této firmy.
V zásadě bych si tipnul, že naprostá většina ekonomických obtíží Smartwings nesouvisí s březnovým rozhodnutí Vlády ČR o tom jestli aerlinky můžou nebo nemůžou dělat svoji činnost. … Tipuji, že např. 95% současných dluhů Smartwings souvisí s dřívějšími problémy Smartwings, anebo souvisí s tím, že holt zákazníci nemají chuť/odvahu létat či nemají peníze.
SW by byl určitě napumpován z našich daní, kdyby ing. Veselý nevykonal osudný jednomotorový let. Jednomotorový let otevřel všem dosud nezúčastněným daňovým poplatníkům oči obdobně, jako v Americe hurikán Katrina. Pád SW pouze očistí hnilobu, která se nastřádala na troskách ČSA. Izraelci pro koupačky na Tenerife a Kanaďani pro koupačky v Karibiku snadno nasadí jiný ultralowcost a charter, nežli z našich českých daní nespasený SW. Češi jen vydělají nástupem LOT, WIZZ a RYAN a Česi konečně zjistí, že na Korfu lze doletět i za méně, nezli za monopolních 8.000 Kč páně Šimáně. A na Ruzyni se s rozbitím kartelu páně… Číst vice »
Konečně, to hodlám oslavit až k tomu dojde :D.
A kdyby ještě k tomu stát či investor mimo grupu páně Šimáně zrevitalizoval ČSA, tak bych byl spokojený na 100%! LOT nebo Aeroflot by s ČSA dokázali velké věci. Možná i AirBaltic. Západ teď bude mít velký problém s restrikcemi, tak ČSA oproštěné toxicity SW by se mohlo snadno vyhoupnout a sloužit exportu a long-haulům např. do Vietnamu, Číny, Koreje.
Cože? Jaký long-hauly do Číny? Jaká toxicita SW? ČSA se v posledních 15-ti letech, kdy letecká doprava rostla, smrštily na velikost Air Explore. I kdyby je zas někdo zachránil, tak si myslíte, že v dnešní době, kdy všichni bojují o přežití, budou ČSA pořizovat flotilu widebody, jak jste to viděl ve svém vlhkém snu?
Vlhké sny si nechte pro sebe! Long haul do Vietnamu se nezastaví, protože cargo bude lítat oběma směry a nad cargem už se snadno sedačky expatům, cesťákům i dalším pax rozprodají. Platí to tak už všech začínajících linek. Jen Šimáně se věnoval jen golfu a vyvedení business jetů, namísto využití práv vlajkového přepravce u recipročních zemí. Šimáně neudržel funkční ani letadlo a linku do Seoulu! I u Číny bude carga i pax až až hodně dlouho (viz. LOT). Pokud tedy někdo „smrštil“ ČSA, je to práce právě páně Šimáně!
Jo tak, vlastně Šimáně odřezal od ČSA cargo terminál, catering, handling, APC, ČSAT atd. Je to zloduch ten Šimáně. Já jen doufám, že pokud zkrachuje Smartwings, tak už nikdo ČSA nezachrání a tohle “rodinné stříbro” skončí konečně na smetišti dějin i s jejich zlatou érou. Jejich bývali zaměstnanci se budou nadále scházet a vzpomínat, jak to bylo super, když měli na palubě kuchaře, sud piva a pašovali “ameriky” 🙂
Pro mtow – co přesně si představujete pod pojmem někdo nezachrání ČSA? Pokud by zákazníci měli zájem o „super služby“ typu sud piva a palubního kuchaře, tak proč takové služby ČSA už neposkytují… no, počkat = že by proto, že zákazníci takové služby nechtějí ZAPLATIT?
Zájemci o nostalgii si můžou nostalgický let s takovými dřívějšími službami přece zaplatit, ne? Narazit sud piva na palubě a nechat tvořit kuchaře snad dokážou kterékoliv aerolinky. A taky to dokážou na zaoceánských lodích podobného určení jako byl Titanic,… akorát že takové lodě pro rychlé dálkové spojení, taky už nejsou.
Už pomalu můžete, Zadar return nabízí přímo Ryanair v červenci kolem 4000Kč, jiný vyhledavač za cca 3000Kč
Jop, už pomalu připravuji party, jsem rád že Schillerová vzala rozum do hrsti nepodpořit soukromou firmu. Mají dost bohaté akcionáře, ale jim se do toho lít čistě ze svého nechce , protože ví že SW je černá díra.
Typická maločeská politická hra na jejímž konci přestane existovat registrace OK na dopravních letadlech. Z některých komentářů je opravdu smutno ….ty naše malá česká kotlino…
OK rozhodně nepřestane na letadlech registrovaných v ČR existovat.Motáte dvě věci dohromady. Mezinárodní imatrikulační značku letadel kod letecké společnosti ČSA, který je shodou okolností shodný. Pro Vaši informaci, Smartwings třeba mají kod QS
Myslím, že OK bylo myšleno přímo jako registrace na letadle např. OK-TSM ✌️
zmizí pouze registrace konkrétních letadel s jejich koncem registrace. Ale rozhodně neskončí na letadlech obecně. . Všechna Civilní letadla registrovaná v Česku mají imatrikulaci začínající písmeny OK, za kterou následuje některá z následujících kombinací: za spojovníkem tři písmena, za spojovníkem tři písmena a za mezerou dvě číslice (ultralehká letadla), za spojovníkem čtyři číslice (balóny a kluzáky), písmeno A a za spojovníkem tři číslice (kluzáky). Pokud byl míněn IATA kod ČSA, tak ten by samořejmě s koncem ČSA zmizel ze světa. Ovšem z imatrikulací letadel by zmizel leda se zánikem ČR. Československo přišlo ke kodu OK jako slepý k houslím. A… Číst vice »
Kanafasik to nepochopil páč je to omezenec a takovou kapacitu v hlave nema aby mu doslo jak to bylo mysleno.
jistě. napíšu „registrace OK na letadlech“, ale vlastně myslím tím kod letecké společnosti ČSA. Tak o pak ano:))))) Příště zajdu pro indicii, kterou mi poskystne ve své věži otec Fura. imatrikulace letadla nebo IATA kod, holinky nebo hodinky že?
Bylo myšleno na dopravních letadlech typu B737, A320 series apod., malá letadla tím nikdo nemyslel ))))…to nejsou large aircrafts přeci.
Smartwings stejně zcela nekrachnou. Jen budou jiný.
Jo !! Když se daří tak se daří 😀 :D, za chvíli to zavřou a bude klid.
No tak si to shrneme: 1) Státní pomoc jedné firmě by se musela schválit speciálním zákonem ve sněmovně. Pokud by bylo ANO pro, tak to stejně nestačí. Ostatní strany jsou proti a komunisti by sice rádi svým čínským soudruhům pomohli, ale mají morální dilema s českými miliardáři. A stejně by hlasy ANO + KSČM nestačily. 2) Ve sněmovně by se o tom dlouze diskutovalo (Babiš a Šimáně soudruzi z PZO, kámoši z StB a KSČ) a to nemůže Babiš potřebovat. Navíc veřejné mínění je silně proti, to by mu mu hlasy ve volbách odebralo. 3) 50% případné podpory by šlo… Číst vice »
Ad 2) to je presne duvod proc sem QS tak vehementne posilalo sve zamestnance delat mlhu…
Smazáno pro porušení pravidel slušné diskuze.
Zveřejněná jména, není to dobrý nápad…
Neni nahodou naplni prace tiskoveho mluvci rikat, co ji/jemu zamestnavatel zada?
Zfetovana jste evidentne vy.
Hmm a neni nahodou praci tiskove mluvci rikat, co ji vedeni zada?
Nebo vy si zamestnate tiskovou mluvci, co si bude rikat, co chce?
Tak nejak nevim, kdo je zfetovany…
Očividně paní Eva je těžce mimo 😀
Karma je zdarma, aneb příčina a následek. Stačilo jejich počínání sledovat od dob Holiday czech airlines. Nic nového, týká se to dříve či později každého.
To je fakt neuvěřitelná sbírka, ta ANO vláda.
1. měli by se otázkou pomoci seriózně zabývat, udělat si analýza rizika, nějaké výpočty a čísla, definovat podmínky
2. říci na rovinu buď pomůžeme nebo nepomůžeme „a to protože“ (následují nějaká fakta a čísla)
3. konec příběhu. To co předvádí je k pláči.
Z rozhovoru:
„Co měla česká vláda udělat, a neudělala?
Podívejte se, když jste podnikatel, tak poslední, co potřebujete, je vysoká míra nejistoty. Podlamuje to vaši schopnost se rozhodovat. A v Česku bohužel byla a je míra nejistoty obrovská. “
https://ekonom.ihned.cz/c1-66772440-bojim-se-ze-silni-zneuziji-situace
Aký by mal byť záujem ČR na tom aby Smartwings prežili? Letecký trh funguje dobre, trasy kde bude dopyt budú naďalej pokryté inými dopravcami, trebars aj s bázami na PRG. Nie je dôvod liať peniaze do Smartwings, keď je tu kopa iných dopravcov s voľnými kapacitami, ktorá rada na trh v PRG vstúpi.
Nikdy som nechápal obsesiu štátnymi aerolinkami. Letecký trh je z podstatny veci paneurópsky.
A proc ti dopravci na ten trh uz davno nevstoupili?
Že by třeba nechtěli zbytečně krvácet? Zkuste prosím vidět svět v širších souvislostech…
Naprostá většina příspěvku není nic jiného než obyčejná zlá radost z toho že firma, ne zcela vlastní vinou, má o kousek blíž ke krachu. Ta diskuze nemá nic společného s letectvím. A neskutečná radost z toho jak spousta lidí skončí na UP a ve svém oboru, kterému věnovali hromadu času a vlastní financí, už nikdy práci nesežene. Takže… přeji vám přesně to same co vy přejete zaměstnancům SW. Ztratit práci v době krize.
Pro Honza – z jakého důvodu tvrdíte, že spousta lidí ze Smartwings odejde z oboru? Myslíte to tak, že práci v oboru nenajdou protože celosvětově klesne zájem cestujících o služby aerolinek?
Nebo spíše myslíte režijní/administrativní pracovníky v centrále Smartwings?
Děkuji za vyjasnění, jste znalý v oboru. Jestli nemáte detailní informace, tak o Vaše upřesnění nemám zájem.
Obecně asi půjde řici, že Češi jako posádky ve Smartwings budou většinou lidé, pro které je domácí báze silnější argument, než třeba lepší a lépe placené místo někde v zahraničí (nebo jiném kontinentu). Stačí mít rodinu a je to hodně dobrý důvod. A na trhu práce teď bude obrovský přetlak, protože propouštění je všude. Udržovat licenci a rating platný bez práce stojí opravdu hodně peněz, málokdo si něco takového umí představit.
Pro trolAxel. A mas pocit ze nekdo bude čekat nekolik let jestli tu vznikne nějaká let společnost?. Vlhke sny ze sem priletne kdokoli jako zazracny zachrance a vytvoří tu pracovní mista pro 2000 lidi je opravdu jen utopie
Pro Pepa – jaké navrhujete alternativní řešení? Několik let posílat z našich daní dotace?
A tuhle domenku jste si precetl kde?
Pro Pepa – jaké navrhujete alternativní řešení, aby lidé ze Smartwings neztratili práci?
Jaké navrhujete řešení, aby vůbec nikdo z firem zasažených kovidem neztratil práci?
Pro Původní Pražák – Náhrada škody, že v březnu Smartwings nemohl létat – na tyto peníze z našich kapes má Smartwings nárok, což hrubým odhadem je několik set milionů Kč až miliarda Kč. IMHO naprostá většina současných problémů Smartwings souvisí s minulostí, nikoliv s čínskou epidemií. Z mého pohledu je tedy fér, aby věřitelé se vypořádali se Smartwings ve formě odpuštění dřívějších dluhů. Tj. aby pronajímatelé letadel, která jsou v nynější situaci nadbytečná, tak aby odpustili 95% z částky za předčasné ukončení nájmu/leasingu letadel. Zbylých 5% nechť Smartwings splatí s pomocí dotace. Ad pomoc s platy zaměstnanců – nechť Smartwings… Číst vice »
odpustit 95% ? 😀 a na to jsi prosim Te prisel kde?
to byl opravdu vlhky sen.
Co já na to? Slušně řečeno, že vy i vaši pluskaři jste totální ekonomický diletant, čímž ale neříkám, že třeba dobře nerozumíte něčemu úplně jinému. Pronajímatelé – když oni odpustí dluhy Smartwingsu, kdo odpustí dluhy jim? Nebo myslíte, že ti si peníze, za která od B koupili letadla pro SW, natiskli? Nebo je fér, aby o ni o své peníze přišli a majitelé SW ne? Akcie – myslíte, že SW má nějaké vlastní akcie? Dost pochybuju. Akcie mají akcionáři, ne SW. A obchodují se na burze? Ne? Takže je budou ze svého rozdávat stávající akcionáři? A kdo, kdy a za… Číst vice »
Pro Původní Pražák… máte pravdu není fér, aby pronajímatelé letadel trpěli a nedostali zaplaceno. Ovšem – když Smartwings skončí v insolvenci formou konkurzu – myslíte, že pronajímatelé letadel dostanou zaplaceno? Ani jedno řešení není dobré. Souhlasíte se mnou, že není fér, aby z mé kapsy daňového poplatníka bylo placeno nájemné za půjčení letadel pro Smartwings. za duben, květen, červen, červenec atd. 2020. Já si nevybral že půjdu do kšeftu s firmou zaměřenou na dovolené pro dolních deset tisíc. Já si nevybral, že Smartwings má rozhádané vlastníky. Já si nevybral, že Smartwings si půjčili některé letadla, která nefungují. Kromě náhrady škody… Číst vice »
administrativní pracovníky v centrále Smartwings? To budou asi ti co píší všem pořád dokola – Je nám to opravdu líto, ale nemáte nárok vůbec na nic.
stale cekame na detailni informace ohledne dluhu a veritelu smartwings xxx nebo zadne nemas?
nema Simane pry proda golfovy hriste a kdyz bde treba tak i kurty
Neměj strach Honzíku, já jsem přišel v tomhle oboru v krizových dobách o práci již 4x a vždy jsem si našel další. Neviditelná ruka trhu to pročistí, což je více než žádoucí. Pokud je SWG zdravá firma, přežije to,ale zatím to vypadá, že skončí tam kde má, v propadlišti dějin a nahradí ji jiné, možná lépší firmy, koupáci nebudou jezdit vlakem. Pokud si šikovný, za pár let si budeš spokojeně chrochtat a říkat, že jak dobře, že čert vzal Šimáěho s jeho vychcanými křídly do horoucích pekel.
Do Chorvatska budou jezdit vlakem, už se na to chystajì.
Honzo Bělino, mýlíš se.
je vidět že pan Honza je zmanipulovaný zaměstnanec smartwings nebo typek co moc zprávy z SW bere vážně 😀 2000 míst nic není, oni se někde uplatni a pokud má člověk děti tak nedělam pilota, to neni povolání pro rodinný život :D, holt bude sklad nebo nekdě u pc 😀
….a pokud má člověk děti tak nedělám pilota…. no to seš ukázkový pitomec
Lol je vidět ze tobě to také extra pálí 😀
Dotaz na lidi, kteří bědují nad hrozbou ztráty zaměstnání: Přemýšleli jste, že rozjede nové aerolinky „na zelené louce“? Letadel zdá se, je evidentně velký přebytek. Založit zaměstnanecké družstvo, obcházet s uvěřitelným plánem lidi, aby spoluzainvestovali do aerolinek. A v malém to rozjet. Kdyby tato nová aerolinka vydala dluhopisy, tak já za pár tisíc Kč bych pár dluhopisů vzal a této nové aerolince půjčil. Nehleděl bych tak moc na úrok (spíše by mě odradilo, kdyby nabízený úrok pro mě byl vyšší než 4-5%, protože IMHO vyšší úrok nelze splatit z běžného podnikání čerstvě rozjetého). Prosím – hlavně nedělejte z ulidí debily.… Číst vice »
Ty jsi opravdu naivní 😀
V době, kdy poptávka je limitně nulová, na aerolinku ti nikdo nedá ani korunu .. a ty bys zakládal aerolinku : _D
Je vidět, i v kontextu tvých rád „jít do insolvence“, že tvoje ekonomické povědomí … je taky nulové 😀
No jestli předpokládající lidé ze Smartwings, že poptávka po aerolinkách je a bude „liminitně nulová“, tak to znamená, že těch požadovaných několik miliard dotací měl být jen začátek? Že po sezóně měla přijít další žebrání o několik dalších miliard z kapes nás daňových poplatníků?
P.S. Pro ekonomicky zhavarovanou firmu je insolvence (formou reorganizace, popř. formou konkurzu) normální řešení.
a to, ze smartwings je ekonomicky znavarovana firma, to si vybajil, vysnil, mebo jednoduse vylhal?
pro Tomas – budíček!!! Smartwings žebrá o peníze z mé kapsy daňového poplatníka. A žebrá o peníze i z Vaší kapsy daňového poplatníka.
A prosím nezkoušejte, že je to fér protože náhrada škody, že nemohli létat. Ano náhrada škody že Smartwings nemohl z rozhodnutí vlády ČR létat půlku března 2020 náleží firmě Smartwings. Ale náhrada škody za duben už zdaleka nemá být z kapes daňového poplatníka, protože škoda nesouvisí primárně s rozhodnutím vlády, ale holt zákazníci nechtěli létat.
Koukám, že konkréžních faktů podkládajících lži, které tu prezentuješ se tu asi nedočkáme.. škoda.
Pro Axel: Kdyz pomineme SW, proti kterym mj. tak horentne kopes, nevadi ti, ze si tu cela vlada z celeho statu dela trhaci kalendar? Kam jdou vsechny ty penize? Statni dluh ve vysi pul bilionu? To te netrapi? Zrejme jsi jen zakomplexovany a zamrznul jsi na jednom miste, nic jineho nevidis… je mi te lito, ze dokazes svuj cas travit tak, jak ho travis… :/
Poptavka neni limitne nulova. Ja mam jen za obdobi brezen-kveten dva odlozene sluzebni cesty, obe letecky, ktere budou muset probehnout. Dale planujeme dovolenou, tri lidi, asi zase Pobalti jako vloni.
No a pokud zustaneme u koupaku, kolik desitek tisic lidi ma v rukach vouchery a ceka kdy a jak si je budou moci uplatnit?
Pro Nekdo… já reagoval na „Tomas“…. aby se ukázalo jestli hájí zájmy zaměstnanců Smartwings nebo jestli hájí zájmy těch kdo za jakkéhokoliv důvodu chtěli z kapsy mé a mojí rodiny vytáhnout nyní vytáhnout několik tisíc Kč a posléze další peníze – možná až desítky tisíc Kč formou zvýšených daní.
Pokud by „Tomas“ hájil zájmy zaměstnanců, pak by vysvětlil jestli a v jaké podobě spustí novou aerolinku na zelené louce. Pokud hájí zájmy jiných, tak by jej zaměstnanci Smartwings nezajímali.
Za to ty nemáš odvahu založit ani trafiku 😀
Promiňte, ale máte volných tak kolem 3 – 4 Mld pro začátek. To by nebyl rozběh nový airline v době boom.
Pro RHood – díky za věcnou reakci. Slovenská Go2Sky na konci roku 2018 měla bilanční sumu cca 12 milionů EUR. To je výrazně méně než „3-4 miliardy Kč pro začátek“. http://www.registeruz.sk/cruz-public/domain/financialreport/show/6756843/551
Vladimíra Dufková uvedla, že názor ministryně společnost překvapil.
Mě překvapí téměř každá tisková zpráva paní Vladimíry Dufkové
Mě překvapuje Vladěna i když nic neříká 🙂
No tak to (SW) v nejhorším krachne a bude vymalováno. Třeba se pak hned zjeví nějakej Jančura a rozjede zde letecký byznys. Nalepí na letadla žluté barvy „Národní dopravce“ a třeba i nápis RegioJetAir a začne létat … Pak to třeba propojí s byznysem bus-vlak-letadlo-(časem i loď). Pro stát to nebude žádná mld. navíc, národní dopravce bude, lidi na dovču nejen do Jugošky taky… tak pohoda ne? co furt řešíte.
Z rozhovoru s A. Jakubšem v pátečním Právu.“ Všechno v životě jde nějak nahradit. Otázkou je, čeho se chcete anebo nechcete vzdát.“ Stanoviska A. Schillerové a K. Havlíčka se měnili jak barvy na chameleonovi. Jenom doufám, že v jiných věcech si budou více stát za svým.
Ale oni prave absolutne neochvejne stoji za SVYM vudcem a panem majitelem CeskoFERTu s.r.o.
Nic není tak horké jak se uvaří. V roce 2009 jsem díky krizi přišel o místo, byl jsem neskutečně naštvaný na celý svět. Tatra tehdy včetně dceřinek propustila postupně 2000 lidí. Nové místo jsem si našel za cca půl roku chození po pohovorech a brigádách v mezičase. To místo bylo s lepší prací, kolektivem i penězi. Všem diskutujícím nejen z ČSA/SWG chci jen říct, že případnou výpovědí v práci život nekončí, jen se dočasně komplikuje.
Nechci nikterak snižovat vaši životní zkušenost, ale některé podniky jsou prostě „ikonické“. Jistě, můžeme pít Heineken, jezdit ve Fiatu nebo Arrivou. Můžeme outsourcovat všechno. Ale neměli bychom si přece jenom něco nechat?
Ale tato firma není státní, je soukromá napůl s Čínou. Tu si nechají majitelé a Číňani.
Když uz tak spolumajitele
Tatra tehdy nedostala ani korunu pomoci, šrotovné na náklaďáky nebylo a první věc co firmy osekaly byly investice (včetně novych náklaďáků). Tatra se pak dostala do konkurzu, má nové majitele a daří se ji mnohem lépe než před krizí 2008. Ani ČSA/SWG nemusí končit.
PS: Tatra byla tehdy taky indicko/americká, teď ji vlastní Strnad s Materou.
Zcela jistě, ale zrovna SW do této kategorie neřadím. ČSA spíše, ale to je už dávno stát neměl prodat.
Co je prosim „ikonicke“ na ultralowcost polocinskem charterivem dipravci jmenem Smart Wings?
Alexi, ty jsi tady před pár týdny vykřikoval, že pomoc pro Smartwings je už schválena od dubna. Prozradíš nám tedy, kde se stala chyba? že je vlastně najednou vše jinak?
Jestli ty jsi náhodou … nekecal 🙂
Nekecal. Hlasite projevil svuj nazor. Toho se p. premier boji a pokud cucha ohrozeni preferenci, tak couva. Proto zde taky nasadil Havlicka a Schillerovou a sam se k nicemu nevyjadroval. A proto taky QS rozhelo svou masivni kampan a poslalo sve zamestnance delat „verejne mineni“.
Jsem pilot. Hrde se k tomu hlasim. Delam svoji praci poctive. Tato kampan se mi nelibi a dokazuje to co za svoloc tady zije. V pripade krachu spolecnosti rad vyuziju maximalni moznou dobu pobirani podpory. Z PENEZ VAS VSECH HRDYCH DANOVYCH POPLATNIKU ! Doufam ze pracujete a odvadite dane 😉 letu zdar !
A ted jste se hrde prihlasil a stal clenem te sviloce:)
jako že každý musí být proto, aby se podpořila konkrétní společnost, jinak je svoločí? máte zvláštní měřítka
Gratuluji, získáváte celých 19 389 Kč měsíčně po dobu 5 měsíců. Těchto podpor se do miliardy schová pro 10000 lidi a vaše firma jich zaměstnává 1300, takže zbyde i na jiné.
Nebude výhodnější jít pracovat pro jinou firmu která tu bude nabírat?
Já jsem taky pilot. Hrdě se k tomu hlásim a taky dělám svoji práci poctivě. Tato kampaň se mi líbi a dokazuje to, že ne všude jsou lidé takoví sprostí a nechají si srát na hlavu jako u SWG, a místo nich si mastí kapsy podvodníci od VychcanýchKřídel.. Já také využiji maximální dobu podpory z peněz, které jsem si do systému odvedl, bohužel pravidla jsou nastaveny tak že spátky dostanu mizivé procento co jsem zaplatil. Kdyby mě Šimáně s Vikem pořádně platili, mohl jsem si tento volný čas užívat na jachtě v karibiku.
Jen si remcejte 😀 😀 to je jedine co umite 😀
Sw vs CSA 🙂
Být pilotem je prestižní práce, na kterou nedosáhne každý, takže hrdý jste právem. Ale to ještě neznamená, že byste měl mít nějaké extra výhody a nesměl přijít o práci, když se vaší společnosti nedaří. V tom jste si roven s tím nejposlednějším kopáčem výkopů či mizerně placenou sestřičkou v nemocnici, kteří také jistě dělají svojí práci poctivě. A podpory samozřejmě využijte jako každý jiný nezaměstnaný, od toho ta podpora je a hlásit nám to tady fakt nemusíte 😀 . I když to chápu, chcete ukázat, že nás za neúspěch SW chcete nějak ztrestat… Je to ale jen vztek, to přejde… Číst vice »
Práce pilota už dááávno není prestižní prací. Ani výplata tomu už několik let neodpovídá.
Nevím kolik je vám let, ale víte kolik takto zkrachovalo firem v 90. letech a stát po nich ani neštěknul a bylo to daleko více zaměstnanců než ma SWG, ale ty z pohledu atraktivity nikoho nezajímali. A ti lidé museli jít na podporu, zrovna tak jak uvádíte, že bude dojit daňové poplatníky. Jinak co vám brání jít na rok ,dva lítat někam ven jako kontraktor. Znám desítky lidí i techniky, kteří do korona dělali venku.
35 let jsem slyšel, jsem horník kdo je víc a taky se hrdě k tomu hlásili..
Vy jste letec, a ostatní lidé jsou svoloč. Aha, tak to jste se dobře odkopal.
Tak to vám nezávidím. 19 389 Kč je maximální výše podpory.
Za nic nedelani je to luxus 😉
To ti všichni přejeme, budeš potřebovat hodně peněz, až Ti při tom propadnou všechny „licence“. Za to co a jak jsi napsal si nic jiného nezasloužíš!
Hrdě jste se přihlásil k tomu, že nejste schopen si najít jinou oráci. Na to bych tedy hrdý opravdu nebyl.
Já myslím, že byl zatím jenom druhý pilot, protože kapitáni by toto nikdy z úst nevypustili a že jich u SWG znám požehnaně. To bude nějaký začínající kadet.
Já znám zase dost cpt co by nikdy neměli sednout za knipl. Alkohol, drogy, znalosti.
A o tom co vypouštějí z úst radši pomlčím.
Ano, tak jako v každé profesi se najdou lidé, kteří jsou problémoví a tupí i já jich znám několik.
Hlavně aby vám nepropadl za tu dobu co budete pobírat podporu žádný cár papíru, díky kterému můžete tu skořápku řídit.
Až tak moc toho nedostaneš. Já šel na pracák s 90.000 platem a dostal jsem 13.500 (maximum). Dnes je to o trochu víc. Takže raději to zkus jinde.
poslyš Dopravní pilote, a byl jsi taky stejný halíř jako ostatní piloti, co zvali na hotelu letušky na lahvinku vína, kterou sebrali v letadle nebo jsi je zval do hotelového baru za své?
Ne, trik je v tom je tom, že mnohokrát na lahvinku vína, co se sebrala v letadle, zvou letušky piloty s vidinou toho, že pilot bude pak platit celý život.V dnešní covid době docela špatná investice. Něco jako Šimáně s Číňany.
pilote, to si nepomuzete. i kdyz jste bral dve kila a brali vam z toho nejake procento jako „pojisteni v nezamestnanosti“, tak je to jako vsechno statni naprosto cinkly – davky ktery byste dostaval maji strop nekde na 15 tisicich.
Tak pro ridice letajiciho autobusu od QS jsou platici zakaznici svoloc. Dobre vedet. Ukladam si to vedle Veseleho pribehu o jednom letu z Recka do Prahy…
Opravdu smutné. Rozpočet se shodkem půl bilionu a nenajde se miliarda na záchranu národního leteckého dopravce. Navíc by to byla jen půjčka. Opět důvod být pyšný na Českou republiku, jediná evropská země, která dělá vše proto, aby zlikvidovala své aerolinky a těší se, jak si linky rozebere zahraniční konkurence. A nejsmutnější je, kolik lidí tomu tleská…
Je to narodni folklor. Podrazet nohy ostatnim.
Možná se zkuste zamyslet, proč mají Smartwings tak špatné jméno. Nepřející lidé za to fakt nemohou. Ryba smrdí vždy od hlavy a jaký pán, takový krám.
Toto klišé už dávno neplatí na obecní úrovni, to se nese z Rakouska -U herska a ještě tak z první republiky. Dnes je Česko civilizovanější.
Naprostý souhlas! Je to likvidace v přímém přenosu a lidé tleskají neštěstí jiných, ano takové dobráky máme kolem sebe. Nedovedu si představit, že bych přál nějaké firmě, která zaměstnává tisíce lidí, aby krachla, to je hnus a lidé si to tady ještě užívají.
Tak tu máme další klišé, že lidi tomu tleskají. Nikdo tomu netleská, SW si to zavinil sám mnoha svými kroky, nemluvě ani o prodeji akcii Číňanů, a těžko pomáhat ze SR firmě, která je Čínská a nekomunikuje. Sorry Lee, spíše my se můžeme zlobit, že jste (vlastníci) připravili ČR o leteckou společnost.
Jenomže jejich ztráty jsou pár set milionů a oni na té situaci chtějí vydělat a říkají si o mnohonásobně více. Kdyby chtěli opravdovou škodu, tak věřím že by jim stát pomohl, ale miliardy na škody za 500 milionů? To že stát nedal peníze není likvidace ale odmítnutí účasti na tunelu…
Ztráta a to, jestli společnost je v potížích nebo ne, jsou dvě zcela odlišná čísla.
Ztráta / zisk – jsou jen čísla . Která nic neříkají o tom, jestli společnost potřebuje pomoc, nebo nepotřebuje.
Problémy (vedoucí do insolvence) se totiž neodvíjí od toho, jestli je zisk nebo ztráta, ale od hotovosti na účtech a jejím toku.
Tak to ale byly v potížích už před tím. Protože říkali, že pálí hotovost 100-150 milionů měsíčně, do teď to dá dohromady cca 500 milionů. Takže spálili 500 mio hotovosti z účtu a chtějí aby se do nich nalilo 2.5 miliardy. To je mnohem víc než utopili v korona krizi. Takže buď chtějí vydělat nebo se s nimi problémy táhnou už déle a tohle je příležitost to hodit na koronu.
Ne, neříkali, že pálí 100 mega měsíčně. Šímáně tam tvrdil, že generují měsíčně 100 mega ztrátu. Mimochodem,on tu podporu nejspíš nechce jen za měsíce předchozí, kdy se nelítalo vůbec, ale řeší i nastávající období, protože ono se v příštích měsících nic nezmění – přeci jen, on má cca 50 letadel, na které ale letos naprosto určitě nebude mít poptávku, a tak většina těch letadel bude celý léto sedět na zemi (těch pár letů do řecka a chorvatska to nevyřeší) – jenže za ty letadla samozřejmě platí obrovský pálky (lizing, udrzba atd)… Takže on tu ztrátu bude generovat ještě hodně dlouho… Číst vice »
Ale říkal
https://zdopravy.cz/simane-pro-hn-neverim-ze-cinsky-akcionar-smartwings-pomuze-palime-150-milionu-mesicne-47668/
150 milionů měsíčně za mzdy, údržbu a leasing za půjčení letadel. Leasing se jim daří snížit, minule říkal že už je to „jen“ 100 milionů měsíčně.
Jestli mají půjčeno 50 letadel tam je to k diskuzi s tím kdo jim je půjčil a část jich vrátit, není pro ně využití, ale to snad ví, ne?
mno .. představuješ si to trošku jako hurvínek válku 😀 ono to fakt nefunguje tak, že si aerolinka řekne „vrátím letadla“ a vrátí je 😀
Ta částka je celkem odpovídající. Nevím, kde pracujete vy, ale napříč obory je nástup pozvolný a do původních objemů to bude trvat čas a jelikož SW žije zejména jen z letní sezóny, tak lze očekávat, že do zisku se dostanou až příští sezónu.
Co je prosim narodniho na cinsko-mafianskem charteriven dopravci SmartWings?
@nekdo 2500 českých zaměstnanců
Pokud by k tomu Smartwings přistoupilo férově, a zveřejnilo jen zaměstnance na dobu neurčitou, kteří jsou zaměstnaní pod smlouvou v ČR, asi byste se divil, o kolik by tohle číslo kleslo.
V roce 2018 mi celkem za všechny pobočky 1364 zaměstnanců, to není ani dva ani tři tisíce. Je to z jejich účetní závěrky, takže žádné vymyšlené číslo.
To je mene nez u meho zamestnavatele. Mam jit brecet?
Urad prace neni zamestnavatel
Je. Sousedka tam pracuje. V Rumburku.
LuftJarda jakožto zástupce čínského akcionáře. To je národní klenot, kterej zvládnul dojebat nejenom ČSA…
Národní dopravce… ten pojem pořád někdo někde omílá … už od tý doby, co to smartwgins koupil.
Ale když se člověk zeptá, co to je vlastně ten národní dopravce… tak se odpovědi nedočká. Tak třeba u Vás bude mít člověk více štěstí … Co je to prosím ten „národní dopravce“?
Myslím, že si Šimáně naběhl na vlastní vidle. Jeho neuvěřitelně amatérský pokus nakopnout firmu za čínské peníze mu zavřel vrátka k image národního dopravce, i když se tím dokolečka dokola pokouší operovat. Druhou stranou mince je mizerné renomé Smartwings u cestující veřejnosti, za které ja zase odpovědný Vik jako provozní ředitel. Důvody tu zazněly vícekrát. S takovým balastem chtít od státu výjimečný postup, nedostupný ostatním větším firmám, je krajně problematické. Takže nechuť politiků pálit si prsty s nepopulární firmou vlastněnou z poloviny číňany je vcelku pochopitelná. Na druhou stranu by se stát měl přihlásit k odpovědnosti za znemožnění provozu letecké… Číst vice »
Jaké „své“ aerolinky? Stát nemá v SWG žádný majetkový podíl.
Není žádný národní dopravce, jen SW s naprosto poškozenou image, ve svých koncích. Národní dopravce je u nás už jen klišé, se kterým se tady provádí apologetika a propaganda ze strany SW.
A je to čínsko-česká firma.
Na druhou stranu, proč by se tak nemohli titulovat, když to může i RJ a Leo? Také soukromé subjekty. Tím je nesrovnavám, ale v CR evidentně může být národní dopravce kdokoli.
Jen ať se titulují, jak chtějí. Hypoteticky, kdyby Radim Jančura žádal o totéž, co SWG, pro záchranu žlutých autobusů, akceptoval byste argument, že stát má pomáhat *svému* dopravci? Student Agency je 100 % český, dělá tady největší část svého podnikání, záměrně jsem vybral autobusy, protože k nim neexistuje státní protiklad jako ČD… zachránil byste, za státní peníze? Nebo ho nechal padnout, protože je to soukromá firma a jeho místo na trhu zaplní jiní, kteří zaměstnají řidiče a stevardy?
SWG není národní dopravce…
Nemáte pravdu ve vztahu „Česká republika“ a „své aerolinky“. To by platilo, pokud by vlastníkem aerolinek byl český stát.
Což ale není.
Jak SW zachránil a pomohl národnímu dopravci České Aerolinie ?
národní dopravce a ani nemá na letadle vlajku. jako každá slušná aerolinka.
Akcie SW Šimáněho má v zástavě Komerční banka. Číňané podmínili finanční vklad do SW aktivní účastí našeho státu buď přímou půjčku nebo ručením. Nic z toho dle dnešních vyjádření nebude. KB v okamžiku nedodržení splátkového kalendáře uplatní zástavu na akcie a následně kapitalizuje svoji půjčku a vytěsní tak Číňany. Co je na leasing si stáhnou vlastníci letadel a ČSA – které kromě několika letadel mají stále hodnotné sloty na LHR, FRA, CDG + mezinárodními smlouvami zajištěné letecké linky třeba do Ruska nebo J. Koreje prodají francouzští vlastníci KB Air France + KLM.
Jsem obycejny koupak ve strednim veku. Kdyz nekam letim na dovcu tak mam lepsi pocit kdyz posadka je ceska, o letadlo se staraji cesky lidi. Mam v to vetsi duveru a citim se vice komfortne. O falesny usmev stevardky buhvi odkad nestojim. Hezky den .
Ryanair má v Praze převážně české posádky.
To není pravda, většina posádek co létají do Prahy nebo jsou v Praze bazovane jsou Poláci, Španělé, Italové
Ale, ale….
OK, tak si za takovou službu „čeština na palubě letadla“ připlaťte. Ale ze svého, ne ze státního, prosím.
Dekuji za reakci. V pripade krachu smartwings si priplatite taky Pavle. Podpora pro piloty a lidi z kancelari bude slusny balik.
Bude Lukáši, věřte tomu. Sám státu a daňovým poplatníkům nenechám ani korunu, jako poděkování státu za to, že se takto zachoval ke všem zaměstnancům, kteří mají teď na pracovní úřad blízko.
I kdyby všech 1300 zaměstnanců poborall maximální podporu po nejdelší možnou dobu, tak je to furt zlomek proti miliard, co by se jim musel dát
Nebude to tak hrozné. Konkrétně piloti tam jsou už teď na, dobrovolně podepsaném, 50% úvazku. Ze kterého se pak podpora případně bude vypočítávat.
Zkuste se více vzdělat, určitě se jim nebude počítat z 50%. Nekomentujte, když jste v tomto nevzdělaný.
A není to také trochu spojené s tím, že Vaše znalost cizích jazyků je na úrovni ministryně financí paní Schillerové?
ne kazdy si umi precist vergilia v originale.
a takovych lidi je spousta.
nicmene v tomhe smarti nejsou zadna vyhra – pronajatych letadel s cizojazycnimi posadkami tam nemivaji v letni sezone uplne malo.
To fakt ne 🙂 pracuji v kancelari ( open space) a mame tam odhadem 20% cizincu.
jako správnému koupákovi vám bude úplně jedno s kým poletíte, stejně to nemůžete ovlivnit a bagetu vám už nedá ani ten sw
souhlas o nejake aerolinky co ridi migranti taky nestojim, rad litam na 1 motor hezky po cesku..
jo tak s letadlem a posádkou swift air, kteří v létě létali na linkách sw vám tu Vaši důvěru závidím 🙂
Tak kde je dnes ta zaměstnanecká rozvědka co tu vždy horlivě v diskuzích vystupovala? 🤔
Jediny kdo tady vzdy horlive vystupoval tak to bylo par zavistlivcu a pak par lidi co neudelalo psychotesty na ULZu. 😉
Obdivný postřeh pane Wattsone 😂
Zakládají na fejsbuku novou skupinu, chceme létat jenom se Smartwings.
Dobrý nápad, už jste se přidal?
Jdou si pro podporu, na které se budete z vašich daní podílet.
Dotaz na Šimáněho: Být miliardářem a muset se kamarádit s Burešem, stojí to za to?
A myslite, ze s takovymi pezetkari, neagenty a vekslaky nekdo slusny kamaradi?
Minus ctyri, takze Johan a atat, jednou z pocitace a jednou z telefonu 🙂
Acho jo …. psali to na nějakém dezinformačním webu, který ctes a pak sem z nej davem odkazy? Kdy te vlastně vyhodili z QS? Koblihu?
To jste tedy suteren, pane z QS. Tykat neznamym lidem. A v doprave, zadne, ani letecke, jsem nastesti nikdy nepracoval…
Tak určitě, ty suterene …. jen nekecej a klidně se přiznej, zes dostal padáka, na tom není nic špatného.
Koblizku, to jste cetl na aerosputniku? 🙂
Ty jsi tady znám jako ctenar parlamentních listu a aeronetu a ještě z toho tady citujes …. ale zase je to odvaha a to se oceňuje!
Oligarchové nic takového neřeší. Chtějí jen další miliardy. Jakkoliv. Je jim jedno, pokud je to amorální. Pro ně je to jen dobře udělaný byznys.
Pokusy podojit stát nevycházejí, takže bude následovat asi nějaká optimalizace. Třeba redukce na třetinu toho, co byli, tj. na 10% provozu pražského letiště.
Každá společnost létající do Prahy si zobne z toho, co zbyde. BA, KLM, Air France, Lufthansa. Třeba i Air Baltic směrem do Ruska. Koupáky chce vyřešit Buzz.
Buď se SW přizpůsobí době nebo je doba sežere.
Wizz Air se už také těší. Prý tu znovu otevře základnu. Bude tady dobrá konkurence. Myslím, že tady zvláště uplatní nové Airbusy. Co se kapacity a doletu týče zvláště pro chartery vhodné.
To určitě, dají sem to nejstarší co mají. Proč by se snažili, Praha bude zoufalá, nebude s kým létat.
Kdyby se potvrdily všechny ty sny o tom, kdo vechno tady otevře základnu, tak má v říjnu Praha více pohybů, než Frankfurt a CDG dohromady.
Nejlepší jsou ovšem ty zprávy o „40 letadlech ryanairu“ , který tady už týden tapetuje jeden z pomýlených 🙂
Ať si Smartwings a.s. pomohou sami. Pokud to dokáží, budou borci. Pokud ne, nic se zas tak moc neděje. Historie zná pouze vítěze. A běda poraženým. Proč? Protože jediné, co mělo hodnotu na původních ČSA byla jejich údržbová (Part-145) a projekční (DOA) organizace. Velmi lukrativní business zaměstnávající řadu technických odborníků (ať už inženýrů nebo mechaniků), kde si nechávalo a nechává servisovat letadla značná část Evropy. To bylo naštěstí ještě v roce 2012 převedeno ve forme Czech Airlines Technics, a.s. do vlastnictví Letiště Praha, a. s. Tedy případným pádem Smartwings a.s. o toto know-how a s tím spojený lidský kapitál Česká… Číst vice »
Scenar ukonceni provozu SW nehrozi. Predpokladal bych zestihleni firmy tot vse. Pripadny konec SW by CR stal daleko vic penez nez dve miliardy ( asi 5km dalnice) protoze zadna firma tady nezalozi pobocku tak aby tady platila dane. Vsechny dane z prodeje letenek , vcetne dane z prijmu budou koncit daleko za hranicema CR 😉
Vypadá to, že firmu zmenší a zefektivní, což může být v dlouhodbém měřítku jenom přínos.Konec asi nehrozi, majitelé mají velký kapitál, tak to zadotují ze svého, s tím, že si to pak zase časem vytáhnou zpět.
ad Johan – Daň u letenek není, je to osvobozené od DPH, neodvádí tu ani korunu, daň z přijmu u nich je minimální, nízké desítky milionů, odvody na sociální a zdravotní pojištění – tam se dá nějaká ztráta očekávat. Ale velkou část lidí zaměstanjí na půl roku a druhou půlku je pošlou na úřad práce erpat podporu, takže nula od nuly pojde.
Tak pan Šimáně říkal, že bez pomoci státu nepřežijí.
No .. tak abychom si to ujasnili 🙂
máte pravdu, mezinárodní letenky opravdu jsou osvobozeny od DPH, ale to na věci nic nemění. Ono totitž i kdyby byly, tak tam není poplatníkem Smartwings, ale cestující. Takže DPH letenek do nějaké diskuse o DPH a smartwings nevstupuje vůbec. Pokud už bychom chtěli do kontextu „přínos smartwings“ tahat DPH, tak ve spojení s leteckým palivem, neboť to je také od DPH osvobozeno. A tady už je poplatníkem opravdu smartwings.
Smartwigs jako koprorát nakupuje docela hodně věcí – a tam je také , a nikoli malým, poplatníkem DPH
O ukonceni provozu QS tady nikdy neslo. Ale navzdory blaboleni Vas – zamestnancu QS – se nam snad povedlo zabranit utopeni miliard penez v nefunkcnim busslinessu Vaseho pana majitele. Skvele! Mara Prchal zareagoval, jak jsem to rikal…
🤣🤣🤣🤣
Jestli se vam neco povedlo, tak leda to, ze muzou byt tisice lidi bez prace…. doufam, ze jste na to nalezite pysny…..
tisíce, statisíce….. , miliony!!
Aspon jste ukazal uroven vasi inteligence
Tak tisíce to asi nebudou.
Psali, ze maji cca 2500-3000 zamestncu, nevim ted presne… tak kdyz to cele padne….
Když to celé padne, budou bez práce a chytráci jako kanafasik se jim budou podílet na podpoře.
kazdy zmaestnanec ma narok na 1 koblihu a 1 vodnanske kuratko..pry
Tak je to něco málo přes 2000 zaměstnanců …. takže ano, „tisíce“ to budou.
A vy jste se o to konkrétně zasloužil jak, teda krom bohapustým žvaněním a lhaním tady? 😀
Prepáčte, ale nesúhlasil by som s Vami. Robím v medzinárodnom obchode už niekoľko rokov a bohužiaľ Smartwings/CSA sú v aktuálnej situácii ľahko nahraditeľný konkurenciou ( či už bohužiaľ alebo bohudik nechám na iných, nikdy som ich služby nevyužil ). A prerátavať nejakú štátnu pomoc pre aerolinky s 5km diaľnic nie je úplne kóšer. Smartwings je súkromná firma poskytujúca služby mizivému percentu obyvateľstva, naopak diaľnice využíva takmer každý…
Pro Johan … IMHO nelze očekávat v příštích pár letech, že jakkákoliv aerolinka v Evropě zaplatí nějaké významné částky na dani z firemního zisku (daň z příjmů právnických osob). Je vcelku jedno kterému státu bude ta či ona aerolinka platit daně ze zisku, neboť zisk bude prťavý či žádný… buď se budoucí částky daně zmenší o (pravděpodobnou) letošní daňovou ztrátu, anebo v dalších letech budou na černé nule (nebo v mírné ztrátě)
Alex, co se na to podívat trošku méně zaslepeně. Co třeba daně zaměstnanců SW. Víte kolik zaplatí ročně jen třeba na solidární dani?
Zaměstnanci SW si najdou jinou práci a budou platit daně i nadále. Ze vzduchu asi moc dlouho žít nebudou… Problem solved.
Až přijdete o práci, do které jste investoval statisíce a kopu času, přečtěte si znovu svůj dnešní komentář, pak se podívejte do zrcadla a nafackujte si. Až pak začněte řešit, kde seženete finance na Vaše nutné výdaje. On ten problém jen tak solved nebude.
No jo, nikdo nemá křišťálovou kouli…to bylo vaše rozhodnutí nastoupit k Travelu.
Děláte jako kdybych za to, že se někdo rozhodnul být u Smartwings a pak přišel o práci, mohl snad já osobně :D. A ano, výpověď už jsem v životě několikrát podával a zažil jsem i to, že jsem nedostal zaplaceno za několik posledních měsíců. Takže vím, co to je pak jít si na pracák pro drobný. To je holt život a život je změna. Riziko podnikání. Zaměstnanci SW nebudou ani první ani poslední v téhle zemi, kdo si zažijí pád svého zaměstnavatele. Tak by to měli brát jako dospělý lidi a ne fňukat. Život jde dál a kdo se neumí… Číst vice »
Je hold potřeba oživit Cvko a pokusit se najít svého chlebodárce jinde. Ovšem pozor: standardy Travely jsou hluboce podprůměrné. Doporučuji doučování..😜
Co se týče financí: kdo hraje krysí závod a do další výplaty je na nule je svého štěstí strůjcem 🤷
Platíte, tedy někteří ne! Ale nikdo vám tady nepřeje to co vy přejete zaměstnancům SW.
blbe rozhodnuti mel jste se stat treba lekarem…nebo poslancem..
No tak letajici servirky od Travely fakt do toho statisice nevrazily 😉
Vy jste opravdu ubohý a závistivý člověk.
Soldárnídaň se platí až od částky 1 569 552,- Kč ročně. To by mě zajímalo, kolik zaměstnanců má u Smartwings takový příjem?:-)
To co pisete plati pro OSVC. Pro zamestnance je to 130000 hrubeho za měsíc. Takze tu daň platilo docela dost lidi. (Ja osobne 8x za minuly rok)
To platí i pro zaměstnance. Pokud zaplatí solidární daň jen nějaký měsíc nebo měsíce a nepřekročí ten 1,5 mil., tak v podaném přiznání mu solidární daň mu vrátí.
Protoze my ostatni dane jako neplatime, nebo co?
Letenky do zahraničí nepodléhají DPH.
No ale ten vejvar z vnitrostatnich linek v CR! Oh wait…
Letenky a související služby jsou od DPH osvobozeny a daň z příjmů se v případě ztráty neplatí, takže nevím o jaké jiné daně ČR dle tebe přijde? Možná částečně daň ze závislé činnosti, ale většina zaměstnanců si práci najde, takže výpadek bude mimální
Předpokládáte, že (pokud by smartwings přežil), tak navždy do budoucna bude ztrátový? a mimochodem, za svou existenci už do kasičky ČR zaplatil docela hodně. (to ale samozřejmě není žádný argument pro to, že by mu stát musel / měl pomáhat).
Pro Michal Štěpán – nesouhlasím že stát se má vykašlat na zachování sítě linek do vzdálených evropských států z ČR, tj. do těch vzdálených míst do kterých není auto/vlak/bus konkurenceschopné. Akorát by stát měl vyměnit své zástupce, neboť doposud se naši zaměstnanci – např. pan ministr Havlíček – chovali jako amatéři kteří víc nakecali než reálně odpracovali. Ať stát zajistí, že zájmy nás občanů budou zastupovat profesionálně vystupující politici/odborníci !!!! Ať stát a) požádá Smartwings o odtajnění kolik komu Smartwings a.s. dluží, b) hned poté, ať stát začne vyjednávat s jednotlivými věřiteli o tom jak velkou část dluhů věřitelé odpustí… Číst vice »
Tady se musíme začít bavit konkrétně. O jakých vzdálených koutech Evropy tady mluvíme? Když to vezmu od západu , tak Praha je přímo dostupná do Portugalska skrze TAP, Španělsko je dostupné skrze Iberia a cizí soukromé dopravce, Francie skrze Air France a cizí soukromé dopravce, Británie (kam po Brexitu už moc lidí létat nebude) skrze British Airways a cizí soukromé dopravce, Itálie skrze cizí soukromé dopravce a Rusko skrze Aeroflot a ruské soukromé dopravce. Sousední státy neřeším. Tam již dnes dopravci z těch států nabízeli větší frekvenci spojů a nabídku destinací než ČSA/Smartwigs, případě je velmi solidní železniční spojení. Jediná… Číst vice »
Pro Michal Štěpán – mluvím o místech které potřebují exportéři/importéři v ČR. Německo+Polsko+Maďarsko+Rakousko+Slovensko je +- řešitelné autem. Tj. linky do byznysových měst v: Španělsko, jižní Itálie, Velká Británie, Francie, Holandsko, Švédsko, Norsko, Finsko, Bělorusko, Rumunsko, Turecko, východní Ukrajina, Izrael, Saúdská Arábie. Přestup na hub s linkami do Azerbajdžán, Irsko, Vietnam, Kazachstán, zámoří (východní pobřeží USA/Kanada). Nemluvím o denní frekvenci. V některých případech je OK garance, že dlouhodobě bude v provozu linka – i kdyby spojení bylo jednou za 14 dní. Důležitá je garance, že linka bude v provozu nejen nyní, ale taky za rok, či za dva. Protože u dlouhodobých… Číst vice »
Milý axeli .. neustále tady vykládáš a žvaníš o nějakých věřitelých a dluzích. O jakých věřitelých (a dluzích) mluviíš, které by měl stát podle Tebe řešit? Dozvíme se to konečně po týdnu? 🙂
Vždyť ty tady navrhuješ cílenou likvidaci smartwingsu 🙂
Veritelých? Ježíš ta čeština dostává na prdel tady. 🙈
Kluci travelacky nejen ta angličtina ale už ani rodný jazyk… to je vidět firemní elitu 😂
Inu, člověk se občas upíše…. a netrefí (ostuda .. uznávám, je to strašný) …
.. ale odpovědi se koukám nedočká. Došly argumenty, Pavlíku?
Ano když nemam co rict začnu urážet.
Urážet?Já bych mohl vyprávět.. Nejhorší firma mého života. Nikdy víc. Všude jinde se ke mně jako k expatovi chovali 100 krat lépe než v této české firmě.Rok těchto 💩💩 byl naprosto dostačující.
Tak zrovna ČSA Technics na tom není o nic líp než SWG a propouští cca. 80 kancelářských a 120 techniků.
Aneb když měl člověk létat přes léto s koupákama k moři, ale místo toho bude prodávat lístky v osobáku Praha – Beroun…
Je to dobra zprava. Problem se evidentne povedlo vyresit jinak. Nastup RY rozhodne neni na stole 🙂
Ryanair i jine společnosti se tu pravděpodobně objeví bez ohedu na to, jak tohle dopadne,. Bohužel na sebe příliš upozornili a přilákali i jiné hráče a to i díky tomu, že tvrdí, že do konce června skončí, pokud nedostanou od státu peníze. To se pak dá čekat, že zákazníci se polekají a budou vybírat i jiné alternativy.
Ale rozhodně je vynikající zpráva, že jsou majitelé ochotni do své společnosti investovat sami a stát jim nemusí dát žádné penízeani ručit. Za tohle mají palec nahoru a fandím jim, ale lehké to mít bohužel nebudou …
Dobrá pro koho prosím?
A že se toho Ryanairu bojíte…
👏👏👏
No sláva, tak snad vládnoucí garnitura začíná couvat od tohohle tunelu.
Firma která říká, že má škodu 100 milionů měsíčně a napřed chce až 2,5 miliardy. Po odporu veřejnosti dává slevu a chce „jenom“ 900 milionů (=škoda za devět měsíců, i když reálně mají škodu od března do teď 4 měsíce).
Koukam ze uderka zde zase rozdava minusy na pockani. Je alespon videt ze plni pokyny vedeni vydane na intranetu na 100%
Trpite schizofrenii?
Proc myslite? Z toho bych neobvinoval ani Vas. Dokonce mozna ani nejste mdleho rozumu, jen chranite zajmy sveho zamestnavatele, ergo sve vlastni…
Řekněme si, že to je jen trolleni. Když by to na jejich intraci bylo, tak už to je zveřejněné, jako nějaké to prohlášení k Maxum loni.
Ještě jednou prosím o zaslání těch směrnic, šířit nebudu, čistě soukromý zájem. Děkuji.
Ve starším postu jste moji prosbu asi už nečetl.
z.bohaty666@email.cz
Poslal jsem Vam ten screen z intranetu na mail. Prosim ale nezverejnujte dal. Dekuji
Pls lukas90210@centrum.cz, stejny soukromý záměr a nebudu nikde sdílet dále. Děkuji předem
prosím na dipper@seznam.cz Potřebuju to pro Vika. Díky.
des@post.sk dekuji mockrat!
Dobrý den. Mohu také poprosit. Dost by mě zajímalo co tam do nich hustej
karel.vo1987@yahoo.com
Mail se mi od Vas vratil, adresa neexistuje. Napsal jste to spravne?
Ano, jsem tam i teď přihlášen. I tady ho mám tak vyplněn.
Za mě je z.bohaty666@email.cz správně, jsem tam také teď přihlášen, ale nic mi nepřišlo…
Napsal
karel.vo1987@yahoo.com
Yahoo mi nějak poslední dny blbne. Ted jsem to snad „prostouchl“. Zkuste to prosim znovu
Dekuji
Ale to vis ze to cetl ale neprislo vam nic protože nema co poslat
Ale to vite, ze tohle je z Vasi strany uz hodne zoufale…
A kde se pise ze SW timpadem konci? 😀 proste se nasla jina cesta jak firmu zachovat. Zadny scenar s RY nehrozi 😉
Tak to jsem teda zvědavý…přání asi otcem myšlenky, Johane…
No bóže, svět se bude točit dál. Kde bude poptávka, bude i nabídka, žádný strachy.
Presne tak. Ryanair nabazuje 40 letadel, Wizzair 10 a zbytek prevezmou ostatni letecke spolecnosti navysenim svych frekvenci. V dusledku to bude znamenat radikalni zvyseni cestovniho komfortu a razantni zlevneni letenek tak jak je tomu napriklad letech z MUC, VIE a FRA
Koukam, ze damy a panove z QS nemaji pokyny, tak alespon minusuji… 😉
S vidinou brzké návštěvy pracáku byste taky mínusoval vostopéro 😀
40 letadel? 😀 bože … a proč ne rovnou osmdesát? 😀
ten zbytek nesmyslů o komfortu ani nemá smysl komentovat… 😀
Pry sem posle všechny co ma vcetne MAXu které priveze na kamionu
Akcionáři mohou firmu zachránit z vlastních prostředků, najít si jiného soukromého investora, nebo firmu prodat. Pokud zachraňovat nechtějí, nikdo je nenutí. Možností je hodně.
Co znamená věta “Záchranu již neřešíme” ? Bylo rozhodnuto o konkursu? Nebo se našla banka ochotná poskytnout úvěr i bez státní záruky?
Pro Jája … taky nechápu ten kocourkovský přístup našich zaměstnanců – ministrů. Ad „konkurs“ – prosím pěkně o tom rozhodnou věřitelé či samotná firma Smartwings, jestli chtějí insolvenci navrhnout soudu. A poté se dle situace soud rozhoduje jestli se přikloní k některé z variant insolvence: konkurz či reorganizace. Ad „bankovní úvěr“ – jestli bankovní úvěr nebude znamenat stovky či tisíce Kč z kapes nás daňových poplatníků, tak co nám, veřejnosti, je do toho? V každém případě přeji Smartwings, ať v nějaké zredukované podobě přežije. A já jako zákazník (=nikoliv jako daňový poplatník) držím palce firmě Smartwings. A chceme ji podpořit… Číst vice »
Oni do nich nasypou prachy Madari ne?
Jakmile se vladni predstavitele dozvedeli o agresivnim vyjednavani Ryanairu s CK, tak jim doslo, ze tato spolecnost muze plnohodnotne nahradit na trhu QS/OK navic s mnohem vyssim cestovnim komfortem a bez nesmyslne predrazenych letenek
Jojo, cestovni komfort Ryanairu je prosluly … a ted tu o Karkulce 🙂
Tak cestovní komfort Ryanu a Smrtwings je téměř totožný . S ohledem na cenu a dochvilnosti vítězí Ryan . Jinak to je z bláta do louže . Ideálně když SW přežije a zlepší služby , ale bez nadstandartní státní pomoci , která by se nikdy nevrátila . Nevím kde byla nákladní letadla CASA ale pokud stát nutně potřebuje letadla , tak ať si vykoupí zpět značku ČSA od SW a dokoupí si letadla svoje . I to už tu jednou bylo a nedopadlo to , nicméně dvě tři letadla by stát v klidu utáhl , milovníci by byli spokojeni a… Číst vice »
Ono i s tou dochvilnosti to neni az tak horké. Pokud porovnate ley do stejnych destinací tak tam kde jsou mala letoste z hlediska kapacity tak jsou ta cisla dost podobná. Např. SMI prumer zpoždění u BUZZ 72 minut SW 69. A tak by slo pokračovat
Pan Noworyta teď napíše, že leteckému byznysu vůbec nerozumíte, stejně jako napsal každému, kdo kdy vyjádřil nesouhlas s jeho hypotézou.
Díky, že jste se pro dnešek obětoval!
No podle Skytraxu je jen o chlup lepsi nez QS. A to je v Evrope docela dno…
Tak Skytraxu se opravdu věřit nedá. Kdo nezaplatí nedostane hvězdičku
Myslíte tu skvělou společnost kde zaměstnanci ihned po založení odboru mají padáka https://zdopravy.cz/zalozili-odbory-dostali-padaka-dcera-ryanairu-v-praze-se-snazi-zbavit-zastupcu-zamestnancu-50306/ a klienti co chtějí vrátit peníze jdou pro jistotu na blacklist? https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/za-zruseny-let-zpetne-zauctovani-transakce-podvod-rika-ryanair-a-hrozi-zakaznikum-cernou-listinou.A200602_170630_ln-doprava_tesa
No hlavně, že v SWG páně Vik a Šimáně odboráře přímo milují, že?
A s vrácením peněz je to u SWG dost podobné, tak tady zbytečně argumentujete. Vypadá, že se stát rozhodl.
Ry nemuze nikdy plnohodnotne nahradit SW. Je to nesmysl
Proc by nemohl? Udela v Praze bazi cca 40 letadel a nikdo si po QS/OK ani nevzpomene
Haha 😀 petr novorita si mysli ze to je jak prodavat parky vid? 😀 zadnych 40 letadel tady nenabazuji , nikdy. Nerozumite tomu clovece , ale vubec
Jediny kdo tomu patrne nerozumi jste Vy. Tvrdite tedy ze kdyz zde vznikna dira na trhu v objemu cca 30%, tak ze se o to nikdo nepopere? Ze se absolutne nic nestane? Nebudte naivni. Proste si zde letecke spolecnosti vytvori baze a diky vysoce konkurencnimu prostredi dramaticky klesne cena letenek a cestujici na tom jen vydela
Ale jo popere, ale RYR tu nenabazuje 40 letadel z prosteho duvodu, protoze je nema. A rovnou odpovim na vas budouci argument, ze letadel bude prehrsel. RYR nedela kratkodobe pronajmy, flotilu maji unifikovanou nejen na model letadla, ale ji interieru a vybaveni. Navic, PRG nebude jedine letiste, kde vypadne nejaky dopravce a pujde jen po lukrativnich linkach, takze nejake extra velke zlevneni probihat nebude. To jen na okraj.
Kdyby tady nabazovali 40 letadel tak je z toho v podstate nejvetsi baze Ryanairu 😀 premyslejte 🙂 a taky jde o dane. V Cechach pan O léry urcite nehodla platit do statni pokladnice ani KORUNU !!!!
To ze MOL nebude platit do statni pokladnice ani korunu ho asi moc netrapi. Co myslite?
No to je celkem jedno, jestli tomu pan Johan rozumi nebo ne. Zatim je v zamestnaneckem pomeru u QS, takze musi plnit befel,ktery dostal…
Můžete sem prosím napsat, kdo dává zaměstnancům SW befel tady něco komentovat? Prosím buďte u upřímný.
Místní partička, co sem utekla z novinek, kde je zabanovali (a to už je co říct), má každýho, kdo nesouhlasí s jejich „vysněnou“ pravdou … za nabriefovanýho zaměstnance smartu 😀
Chlapče, opravdu tomu nerozumíte, tady jde i o něco jiného, než s kým poletíte v létě do BOJ. Chápu, že je Vám jedno, jestli si svůj nasmažený řízek dáte v modrém, nebo oranžovém letadle. Tady jde o to, že lidé, kteří pro SW pracují, půjdou na pracák. Vy je budete pěkně platit ze svých daní, protože Ry. tady rozhodně 2500 lidí nezaměstná.
Ale nepůjdou. Jsou to většinou mladý a šikovní lidi a práci si najdou. Nehledě na to, že většina to měla stejně jen jako brigádu při studiu.
Nejedná se o skupinu 2 500 lidí těsně před důchodem, kteří by měli problém se uplatnit na trhu práce.
Opak je pravdou Katko, ano mnoho stevardu, bylo na brigádě ja píšete, ale tady nepracuji jen stevardi a rozhodně ne jen mladí lidé. Vím, pokud letíte na dovolednou, většinou vidíte mladé letušky, ale není to jen o nich.
Nikdo není nenahraditelný. To je jen narativ, který se snaží Šimáně a spol. šířit, aby ten dojem nenahraditelnosti vytvořili.
Plnohodnotně v žádném případě v řádu let nemůže nahradit QS/OK. Částečně samozřejmě asi ano, ale ani tak nevěřím, že bude mít v Praze 40 letadel. A ceny? Nesdílím takový optimismus, když nebude konkurence.
Tak ona plnohodnotná poptávka hned tak nebude, takže to tak akorát vyjde….a až bude, tak to vyřeší trh sám, příchodem dalších dopravců.
atat ma pravdu. Castecne je nahradit muzou. Uplne vsechny lety nahradit nikdy. S jejich flexibilitou urcite ne. A nizsi ceny? Tak na to zapomente. Ohledne komfortu tak je to des. Uz jenom to, ze te cely let otravuji a nabizi ti porad neco. Je to neskutecna otrava s nima letet. Muzem se dockat i toho , ze cestujici budou cekat na odbaveni ve stanech. Tak jak je to v UK. A jako bonus z tohoto divadla neuvidi CR ani korunu. Vse se bude danit nekde v haji. Nicmene mam pocit ze se SW domluvili nejak jinak a nasli cestu jak… Číst vice »
A co létal QS/OK tak výjimečného , že by to RYR , WIZZ nebo kdokoli jiný nedokázal nahradit , případně s přestupem . Oni dělali dopravní charitu ? Nebo měli kvalitní služby? Krom pokusu z oblasti ekologie a letu na jeden motor kde ten druhý se vrtěl o to víc takže i více spálil .
Reaguji na Ryanair a přímé spojení, takže třeba Rusko, Izrael, Turecko …… Pokud s přestupem, tak už to není plnohodnotně. Charitu rozhodne nedělali a ani ji dělat nikdo nebude.
Je to jednoduche. Stavajici letecke spolecnosti navysi sve frekvence. A pokud budete chtit letet s prestupem, tak budete mit sirokou nabidku aliancnich leteckych spolecnosti. Pres AMS s KLM, pres CDG s AF. Misto toho abyste letel do Parize s OK, tak poletite s AF
To jistě ano. Jen jsem reagoval na to, ze Ryanair muze plnohodnotné nahradit QS/OK. Což je nesmysl, proste nemůže a to dlouhodobě. A u cenově politiky, bez konkurence, také nesdílím takový optimismus. Takže stale budu verit, že to firma zvládne.
Tak postupne: SU, Rossiya, El Al, Wizzair, FR, TK a Pegassus. Co tam mate dal?
Souhlas, reaguji ale na to, ze Ryanair plnohodnotné nahradí QS/OK. Rozhodne nenahradí. O tom, ze jini dopravci nenahradí jsem nepsal ani radku …. samozřejmě nahradí, aby jim to více vydělalo.
Máte na mysli ten Pegasus co za poslední cca 3 roky měl dvě vážný nehody (Trabzon 2018, Istanbul 2020)? Děkuji nechci…
Nooo, ale na výkon pana kapitána Veselého to stejně nemá.
Nejsem si jist jestli by s vámi souhlasili cestující, kteří byli na palubě Pegasus airlines při těch nehodách a především pozůstalí po třech obětech z havárie v Istanbulu.
Když bych měl volit mezi letem s SW a nebo s Pegasusem tak jednoznačně zvolím SW.
Oni Vam panove od QS vysvetli, ze to nevadi. Maji na to takovou Veselou pohadku. Jinak TK to leta primo nekolikrat denne…
Třeba destinace s názvem Egypt, nebo Tunis, bez kterých se česká klientela nikdy nemůže obejít, protože to jsou přeci ráje na zemi 😀 A tam může RYR letět možná tak prstem po mapě. Všichni si to tady představují jako autobusovou dopravu. Vezmeš autobus, posadíš řidiče a jedeš kam chceš. Tak to lítání bude asi o něčem jiném a dost přísnějším. Kvalifikace posádek a spousta dalších aspektů. Málokdo si třeba uvědomuje, že TVS získalo na docela velký počet svých 737NG ve flotile ETOPS až na 180 min. To jsou snad jedny z nejvyšších hodnot, které jsem u 737 viděl a pro… Číst vice »
Do Egypta léta Air Cairo (Egyptair). A nijak zvlášť špatní nejsou (oproti SW). Vzdycky se něco najde.
Nejvic unikatni byl jekich rekord v delce letu s pasazery na jeden motor. To asi nikdo v dohledne dobe nezopakuje. A ted, zamestnanci QS, nezapomente reagovat s Vasimi pohadkami o 61999 letech vloni na dva motory, o trablech jinych, o Vasi nenhraditelnosti, prip. jine Vesele historky… 😀
Tím letem si příšerně ublížili, co se pověsti týče. To se jim bude mlátit o hlavu ještě dalších 10 let, jestli budou.
To je jen uhel pohledu a pokud bych to bral doslova, tak to není pravda. Bezne letam na jeden motor a mam cestující …. jen tak daleko mi to nejde bez mezipristani.
Ale jinak souhlasím, ze to byl pruser a verim, ze se to již nikdy nestane ….
Tak ten jejich rekod hrave prekonala ANA, ktera na jeden motor letela skoro 4000km
No sam ne. Ale OK jiz davno nenabizi v PRG prakticky zadne prestupy, takze obly-p2p dopravci jako FR a Wizz tuhle cast trhu nahradi. Feedingy na mezikontinentalni lety si rozeberou LH, BA, AF, KL a dalsi, rusky venkov bude muset presedat v MOW. No a chartery si rozebere nekolik firem a nejvetsi cast pravdepodobne pripadne na Buzz. Stejne jako jsme to videli v BUD. A urcite drive nebo pozdeji uvidime na OTP.
Přesně tak, takže Ryanair a ani Wizzair spousty destinaci sam nenahradí …. proste to nejde!
O destinace tady ale prilis nejde. Jde o zoufaly pokus vytahnout velkou hromadu penez z kapes danovych poplatniku a nechat je zmizet v polomfianske-polocinske cerne dire, llktera nota bene ani poradne neumi svuj core business. Kdyby bylo na mne, ciste subjektivne, protoze nejblizsi letiste z meho domova jsou v poradi BRQ, VIE, BTS, OSR… tak jiste vidite, ze co lze, letim z Vidne, at uz sluzebne, tak i soukrome. Takze i kdyby PRG rozorali, pro me zadna skoda. I tak jsem mel radost, ze se OK vraci na LHR (je to konec koncu aerolinka meho detstvi). Ale ty lzi, mlzeni,… Číst vice »
Souhlasím, taky jsem zákazník a proste s CSA letam rad a celkem casto a bez nich se nedostanu tam kam potřebují, bez přestupu.. Jen jsem reagoval na to, ze tu je dokolečka opakovan nesmysl, ze Ryanair plnohodnotně nahradí OK/QS. Ale to je lež a neznalost, neboť to není mozné, částečně ano, ale plnohodnotně prostě ne. Příklad zemí, kam to nepůjde jsem uvedl.
Do kazde zeme, kterou jste uvedl jiz predtim letali nejmene dva jine aerolinie. Nechapu, co je tedy tak unikatniho na QS, ze tyto jine firmy to muzou nahradit…
Ono nejde jen o to nahradit lety z a do. Ono jde o to, zda je jiná společnost nahradí/ zaměstná 2500 lidí. Nevěřím tomu.
Běžte se kluci poradit za svým Ombudsmanem. Ten jistě ví co a jak.. 🤔✈️
Pořád jsme se nedozvěděli kolik milijard dá Čínská státní firma.
Nejspíš 0.
Co je Vám do toho, rozhodujete snad o něčem. Toto není odpověď pro Vás.
Ale jdi ty beruško ubreptaná. Stát má ručit penězi daňových poplatníků, takže ano, je mu do toho..