Scala bude jezdit jako policejní vůz. Škoda porazila Hyundai v miliardovém tendru, stát cenu tají
Škoda Scala. Foto: Škoda Auto
Podle ministerstva je cena v soutěži nižší, než stát předpokládal, může si tak policejních vozů koupit více.
Jsem radši, že mě budou honit ve Škodovce, než v Hnujdaji (pardon překlep – láska vznikla za Hnujdaj despotického šéfa i reklam proti Škodám a je na dlouho zakořeněná). No oktávky (za vylepšenou cenu) by poldům slušely víc..
No, při ceně 840 mega a 1400 vozech je j.c. 585 000. Tak to je cena Octavie 🙂
ano, cena oktavky v holobytu.
vy vite co bude ve vybave tech scal?
Jednou jsem řešil výběrko a to jen na městskou policii. Ta výbava jako majáky, polepy a jiná elektronika zadarmo není. 😉
No ty majáky a celá ta výbava jsou nezanedbatelný procenta v ceně komplet auta, kdyby to bylo blízko ke 30 – 40% vůbec bych se nedivil. Jen jsem zvědavej jak se bude dařit těm DSGčkům
Scala je bezesporu velmi dobré rodinné auto, ale policejní vůz? S nadsázkou mi to připomíná Trabanty ve službách někdejší Volkspolizei v bývalé NDR. Vidět tehdy takového policejního trabanta v akci, kdy se řítil ulicemi za zvuku rozzuřeného vysavače a oblaků smrdutých exhalací, to byl neskutečný zážitek…:-)
Když dostali do rukou BMW i8 (266 kW), tak skončili vlevo vedle mostu v tomhle potoce:
https://mapy.cz/s/jonehocefe
Výkon 110 kW je víc než dostačující. Ostatně 47 kW ve Fabii 1,9 SDi stačí pro 130 km/h, tohle bude mít v více než dvojnásobný výkon. A není to určené pro dálniční policii, ale jako náhrada Oktávek s výkonem 77 kW.
Počítám-li dobře vychází to v přepočtu vozidlo za 700 tisíc bez DPH. Údajně to bude méně a vozidel bude více. Každopádně chápu , že Škoda nabídla Scalu byť cena byla stanovena na vozidlo typu Octavia a mohla tudíž nabídnout cenu konkurující vozidlům řady 30 od Hyundai. Ovšem řada i30 je o level výše než Scala, protože je to konkurence právě Octavie. Já osobně Hyundai fandím v těžké konkurenci a proti Škodovce kromě vyšší cenové politiky také nic nemám – prostě jsou to auta co dobře slouží a jezdí a některá i fakt hezky vypadají, ale všichni víme jak už třicet… Číst vice »
Nemůžete se dopočítat, protože ministerstvo neřeklo cenu. Řeklo jen, že za těch 840 bude více než 1200 aut. Jestli 1201 nebo 2400, to nikdo netuší. MV to zveřejnit nechce.
i30 rozhodně není na úrovni dnešní Octavie, daleko blíž má spíš k Rapidu nebo Scale, ale samozřejmě že každé auto je trochu jiné (ledaže byste to porovnával na Octavii 1. či 2. generace, ze které pak vznikl Rapid)
Hyundai je krám oproti škodovce. Možná i oproti Dacii. i30 je tedy mírně lepší, ale pořád je dobrý tak na okopávání pat Škodě.
Nevím, jak jste na to přišel. Škoda je jako auto použitelná až od čtyřkolek Octavia výše. A třeba CNG Oktávka byla naprostá tragédie. Při vyšších rychlostech plave na cestě, nestabilní při úhybných manévrech, neustále podhrabávající přední kola, hnusný kravál od relátek a spousty spousty dalšího. Vystřídal jsem tři během roku a půl, takže mám odzkoušeno a stejhné zkušenosti mají i známí, kteří je používali. (a USB – C zásuvka to nespasí) Škoda je dobré fleetové vozidlo. Do firemního segmentu jde s rozumnou cenou, a širokou servisní sítí. Tam má jistě své místo, ale pro retailového zákazníka nemá co nabídnout, kromě… Číst vice »
To je jasný stranický úkol majitele z Bundesstaatu Hamačkovým poskokům.
Super zpráva. Je to dobré auto. Sice nevíme, k čemu bude přesně sloužit, ale rozhodně lepší, než nějaké Hyundaie :))
Jo a měli jim do toho dát nadupaný tříválce, aby se nepobili na silnici.
Ten tříválec není špatný, manželce jsem ho pořídil do Pola a umí švihat i 200kmh a po městě ideál. Asi se nečeká, že Scaly budou dálniční hlídka a pořád je možnost 1,5TSI 🙂
Tak já jsem ze školy, která tvrdí, že objem ničím nenahradíš. V Americe by tyhle trojhrnky kupovali maximálně pro děti a druhá otázka je, jak dlouho ten motor vydrží a jak pojede plně naložený auto. Jinak pro manželku je to lepší než kdyby na nákupy jezdila na kole.
To sice ano, ale už i v USA upustili od pětilitrových osmiválců, když větší výkon dodá třílitr V6 a dvoulitry jsou tam zcela běžné.
Neupustili. Dali jako variantu motory menší, nějakou dobu se jich prodávalo víc, lidi se tam už tolik nebojí turba, ale u slušnějších modelů je ten V8 pořád v nabídce.
Má tam být motor o výkonu 110 kW, což je právě 1,5 TSI.
Bude na běžnou službu pro obvody
Tak to už dávno není pravda, že je škodovka lepší než Hyundai…
Jezdím pravidelně Škodou i Hyundai se srovnatelnými parametry. I o dost starší škodovka je lepší než nějaké i20 nebo i30.
Náplast na dosud mizerný odbyt. Přitom to není špatné auto.
Jel jste s ním?
Pokud bych chtěl zvednou prodeje Scale, tak by to chtělo naftu alespoň 110kw a benzín alespoň 140kw. Nějaký lepší body kit by nebyl špatný. Zadní partie jsou užší.
Bohužel potom by parazitovala na Golfu, Leonu a možná i Octavii.
Je to prostě low coast od koncernu VW.
Přifouklá Fábie těžko může konkurovat nižší střední třídě. Doporučuji méně číst PR články Škody.
Tak vím na jakém podvozku to jezdí, ale před lety taky lidé používali Fabii MK1 kombi 1,9TDI pro rodinu. Dvěma lidem s jedním dítětem by to stačilo, ale alespoň pár kW navíc by ji slušelo na toto použití. Taky zmiňovaná cena není moc přívětivá. Přitom by stačilo o několik desítek tisíc méně.
Před lety před Fábií MK1 se jezdilo ve Fávu, ještě před více lety ve Š1000 a úplně původně na koni. Taky to stačilo..
Já se nehádám. Jde jen o to, že by tohle spoustě lidem vyhovovalo. Já myslím, že například 110kw nafta je už hodně zaplacený motor v koncernu. Krom toho Škoda s tím má zkušenosti nafouknout auto a prodávat ho svým způsobem v jiné třídě. Proto nechápu to podseknuti motorů u ní. Jestli je to konkurenční boj, či ekologie v EU.
Berte to tak, že „přifukovací“ taktice u Superbu II a Rapidu lidé ukázali prostředník a moc to nekupovali.
Navíc jiné automobilky umí za stejné peníze dodat v dané velikost plnohodnotné auto bez „přifukování“.
Prostě druhý pokus provádat komponenty z Fabie za cenu blízkou Octavii nevyšel.
s tema motorama by se to auto stalo nepridejne. a ne, rozhodne by na octavii, golfu ani leonu neparazitovalo.
ps: pise se low cost 🙂
Omlouvám se, za to může ten krám Huawei.
Už jsem to napsal, nahoře, že 2,0 v naftě 110kw je podle mého již dost zaplacený motor u koncernu VW. Mohlo by to být i za stejnou cenu.
O to ani tak nejde, jestli je nebo není zaplacené … 😀 ale proc by to delali? 1. výrobní kapacity motorů nejsou nekonečné – a těhle motorů je tak akorát do oktávek, golfů, superbů a dalších. takže by stejně musely být dražší, aby došlo ke korekci „poptávky“. 2. zapomínáte na emise a vynucené emísní průměry nařízené EU – v těhle malých autech jsou tyhle nizkoobjemové nízkoemisní motory proto, aby vyrovnávaly emisní průměry , a ve větších autech mohly pak býát normální motory. a jinak – nevidím jediný důvod, proč by pronoha v autě velikosti scaly (a podobných) měly být 140kw… Číst vice »
Mě docela překvapuje špatný prodej Scaly, je to povedené normální auto,oproti různým Kamiqum a Karoqum. Bohužel dnes jak to není SUV či kombi s giga kufrem, tak se v Česku nechyta.
co je proboha na karoku nepovedeneho? 😀
Scala má kufr menší než Fabia combi… a je tam mraky elektroniky….to mám jako jásat.
možná je problém v nastavené ceně
Možná není špatné, ale cenově je „mimo“.
Jojo v plný výbavě do 250 tisíc by to bylo prodejný.
Škodovka prodává nějakých 350.000 automobilů ročně. Těch 1200 kusů to fakt nevytrhne.
Jde spíše o prestižní záležitost.
Je zde velká skupina věčně nespokojených lidí, kteří nehledají pozitiva, nýbrž na všem hledáte mouchy.
Domnívám se, že na plavkách Vám vadí, že na sněhu je v nich zima. S lyžemi se blbě plave.
Lidi, zkuste vnímat okolí pozitivněji. Uvidíte, že život je krásný.
Nejhorší je být apriori spokojený a lhostejný, viď.
Proč by měl být lhostejný?
Je lepší, pro okolí, rodinu i své zdraví, být apriori SPOKOJENÝ, než být neustále zamračený a NAŠTVANÝ. Vždy a na cokoliv. Psal jsem hledejte POZITIVA!
Víte těžko se hledá pozitivum na možná dobrém vozidle za megapřemrštěnou cenu. Nebo myslíte, že je správné z vybraných daní financovat nákup vozidel nižší třídy za 700 tisíc za kus? I když to bude podle článku méně a vozidel bude více stejně to prostě není úplně košér. A věřím tomu , že výbavou Scala nebude sahat Hyundai ani po paty protože to určitě nabízelo i30.
Na základě čeho tvrdíš, že určitě nabízelo i30?
Co jiného by nabízel?
Hm, tak to budou ideální vozidla pro zásahové jednotky na cyklostezky. Tam jejich možnosti asi budou tak nějak končit 😅😅. To je ostuda, to už zase pomalu a jistě stát z policie dělá trotli k smíchu.
Když tak trotly.
A co jako ??? Upsat se snad může každý, ne ? To je diskuze k článku, ne olympijská soutěž z češtiny . Díky
Upsat zajisté ano. Nicméně když někdo dělá mezeru před interpunkcí v každé větě, tak se asi neupisuje.
a koho tim chtějí chytat? cyklisty?
S autem o vykonu 110 kW a vahou par kilo maji pomerne velke moznosti
Lehké auto vypadá jinak…
Já mám podobný motor v Octavii 110kw a pokud nemáš supersport, tak neujedeš. Zvlášť s manuálem, kterých je v ČR stále bohužel většina. Takže se nemusíš bát, že by policie nemohla nikoho chytit. Můžeš jít v klidu spát.
Nemusíš mít supersport, stačí hybrid a je tvoje ochcáfka v zadeli.
Hlavně , jestli umíš parkovat jako člověk a ne jako okcáfka :)))))
Nevím, nevím 😀 https://youtu.be/fPPT-L9C5tw
No jenže panové nahradni dily na korejce čekaci doba 2 měsice
Jste hodně mimo, zejména když si uvědomíte kde se ti „Korejci“ vyrábějí 😄
Korejci se vyrábějí v Korei a v Nošovicích a dalších závodech se jen motují z hotovek, takže přidaná hodnota zdejšího průmyslu 0, slovy nula.
Dobra volba
No to budou policajti nadávat, že koupili auto velikosti felicie. Já mám 185cm a leze se mi do skaly jak do malucha(dostal jsem ji jako náhradní vozidlo po bouračce) . Zlatá Octavia.
felicie … tak urcite 😀
Dobrý večer,
měřím 193cm a do Scaly nastupuji v klidu, auto je dobře udělané a praktické je taky, takže Octavii nepotřebujete takže problém není v autě, ale u vás.
Hlavně ten „vymazlený podvozek“.
A i když mám jen 186 cm, tak jsem nic „v klidu“ nezaznamenal. Byl jsem moc rád, že jsem ho měl jen na týdenní testování.
Ano, pro „škodovkáře“ je to pěkné vozítko, ale auto to určitě není.
Vy jste teda správný tester.
Tester nejsem, ale mám odježděny tisíce kilometrů v různých modelech různých značek. Od těch nejjednodušších vozítek až po superluxusní koráby. A proto jsem vždy velmi rozladěn, když na diskusích lidé odsuzují a vychvalují auta, která znají pouze z obrázku. „Na doma“ mám Mazdu, nikomu ji nevnucuji, ale tihle chlapci z Hirošimy ví, jak se má chovat auto. A nikdo, kdo v Mazdě nejezdí, to nemůže pochopit =) =) =) V práci používám co dostanu =) A protože velká část mé práce je v oblasti automotive mívám služebáky na tři až šest měsíců. Nevidím tedy problémy, které mají starší auta, ale… Číst vice »
Co ty máš naježděno dopředu , já mám nacouváno :))))
To víme Libore, jsi celý pozpátku =D
Někde musela škodovka ušetřit a kdo chce víc, tak ať si připlatí na Octu.
To taháš zadek po asfaltu a lezeš do toho jak do ponorky..
Už teď je mi jich líto, nasoukat se do toho v zimní uniformě a hlavně s opaskem se zbraní, pouty a zásobníkem…
No pro kriminálku asi dobré, ale co Ti v ulicích? Těm tam bude těsno.
Alespoň, že tam bude 1.5 TSI (viz příloha 3 rámcové dohody)
já mám 2.0 a jezdím Citigem
210
Jo a sedíte na zadním sedadle jak Taklbery z policejní akademie. 😆Tak to příjemnou 12 hodinovou sichtu v PCO.
Když už, tak Hajtaur. 🙂
Spíš obráceně ne? To Citigo jezdí s tebou. 😂
Octa je jiný (vyšší) segment. Nelze srovnávat Octu a Scalu poměrem 1:1.
Hmm… Zvláštní před měsícem se psalo, že prodeje Scaly váznou a zázraky se dějí 😁
Znáte to,kdo si koupí Hjundaje, doživotně frnda je … 🙂
Ty jsi vuuul
Ty jsi pěkný jelito
A někteří mají věčnou pubertu. Tohle je tak od Pepíčka ze základní školy.
Dobrá zpráva, že dostal přednost český výrobek. Příklad pro železnici, aby také odebírala vozidla (konkrétně lokomotivy) této značky.
Imho…Hyundai je stejně „česká“ jako Škoda. V obou případech byly klíčové komponenty vyvinuty mimo ČR.
Jde o to, že je to vyrobeno u nás
to je celá řada modelů hyundai taky.
ale u skodovky plati, na rozdil od H, ze spousta komponent byla vyvinuta u nas.
hyundai je jen “montovna”, skodovka tu ma vlastni vyvoj.
takze srovnani hyundaie a skodovky v tomro kontextu dost kulha
To máš pravdu, Škodovka Hyundai nesahá ani po kotníky a o ceně ani nemluvím.
Tak minimálně u Škody auto je velká část vývoje u nás. Narozdíl od Nošovic. Něco je samozřejmě i koncern.
Škoda přejímá platformy od koncernu VW, takže velká a majoritní část vývoje je v Německu.
A co když některé ty platformy byly vyvinuty v ČR? 😉
Tím chcete říct, že když u nás má vývojové a testovací centrum BMW, tak se z něj stává české auto?
Tato firma lokomotivy nikdy nevyráběla a jestli myslíte stejnojmennou značku z Plzně, pod kterou kdysi patřila a zůstalo jí po ní jen jméno, tak ta už asi nevyrobí jedinou lokomotivu. A ty, co naposled pro tuzemsko vyrobila jsou ostudou a provozovatel přemýšlí jak se jich zbavit.
Pane Králi, už v několika předešlých diskusích se Vám snažili někteří diskutující vysvětlit, že plzeňská firma s názvem Škoda již žádné lokomotivy nevyrábí a neprodává. Prosím, akceptujte tento fakt.
Jinak Škoda Mladá Boleslav a Hyundai Nošovice jsou jsou úplně stejné „české“ firmy. Ano auta obou značek zde montují zaměstnanci pocházející zpravidla z Česka a okolních zemí…
A vám je potřeba vysvětlit, že Škoda MB a Hyundai Nošovice nejsou stejné české firmy. Ale výsledek by to asi nemělo.
1) označení „české“ je v uvozovkách
2) tyto firmy se liší pouze tím, že jedna má matku ve Wolfsburgu. VW a ta druhá v Soulu.
Obě matky si důsledně hlídají, aby jejich (nejen české) dcery poslouchaly.
Např. Škoda vyfasovala za nového ředitele neznámého regionála VW pro JAR, protože předchozí ředitel se se Škodou „příliš sžil“. O asijské disciplíně netřeba se rozepisovat…
Více viz: https://www.novinky.cz/auto/clanek/skoda-auto-ma-noveho-sefa-dorazi-z-afriky-znacka-ma-byt-cenove-agresivnejsi-40332290
Což ale neznamená že to je správné rozhodnutí. Maier se stal obětí řeže uvnitř VW Group.
Docela jsem překvapen, že se nového šéfa Škodovky nikdo nezeptal, proč je takový problém v době nadcházející krize „přílišná“ úspěšnost Škody, když zjevným kamenem u nohy koncernu je Seat.
Položte si sám otázku co lidé ve Škodě udělali proto, aby na tom byli lépe než kámen u nohy.
Zřejmě nezvládáte pochopit dvě souvětí.
Dobrý den, nevím, proč se kdo ptal či neptal, ale v rozhovoru s novým ředitelem byl graf, kde Škoda byla vlevo dole (levná a neinovativní, označeno jako konzervativní) a Seat napravo nahoře (drahý a s vychytávkami, byť nikoliv nejdražší, to byly jiné značky koncernu, např. Audi). Jak to koresponduje s tím, že třeba v mobilních technologiích jsou Češi považování za experimentátory a inovátory, již nechám na Vás (není mi již dvacet a tak pamatuji doby, kdy součet (dodnes předražených) zpráv SMS v Česku byl na podobných číslech jako ve mnohem větším Německu (v době, kdy žádný mobilní Internet ani data… Číst vice »
porovnejte cenu a stupen vybavení u vozů skoda a Hyundai rozdíl je dost velký v neprospěch skody ale tak se u nás v Babišově šetří
Mícháme hrušky s jabkama
ceny v techto vyberovych rizenich nemaji s cenikovkou vubec nic spolecneho.
tady to funguje tak, ze zadavatel si nadiktuje vybavu a dodvatel posle cenu. ceniky se neresi
Ak potrebujem do firmy 10 nových áut a v cene 10 Hyundai je 11 Škodoviek, tak kúpim 10 Škodoviek a za ušetrené kúpim niečo iné. Ak by som kúpil 11 Škodoviek, tak by som mal 1 navyše, ktorá by nebola využitá a teda nič by som neušetril.
Tahle uvaha nedava smysl. Pokud poptavam urcity pocet aut za presne danou cenu a 2 automobilky mi nabidnou ruzny pocet vozu (jedna z nich vic nez jsem pozadoval) tak proc bych mel volit tu, ktera mi jich nabidne mene? A zrovna ve statni sprave, kde opravdu nebude problem upotrebit par vozu navic (napriklad za vozy, ktere budou vyrazene v nejblizsi budoucnosti a na kterych usetrim v pristi soutezi)
A nevyuzijes možnost chtít od Škody za pár let jedenácté auto za vysoutezenych podmínek?
Rámcová smlouva umožňuje odebrat až kupující bude chtít.
> dvojkový oktávky PČR maj nalítáno stovky tisíc kiláků, každý nový vůz přije vhod
> kdo říkal, že musí odebrat všechny a najednou? můžou postupně obměňovat šroty
Jo, teď jsem se spálil – na místě, kde vím, že PČR běžně měří, stála odstavená dvojková Oktávka. Říkám si – takovej otřískanej ohnilej vrak, v tom by policajta nenechali ani vyjet – a pokračuju si v nastaveném tempu. No…už aby měli fungl Scaly, aby zase byli poznat i na dálku.
Nejlepší to bylo, dokud měli jenom ty Felicie 1.3, škoda jen, že je nemají doposud.
Jasně, skoro není co do huby dluhů má stát jak nasrá…. a všichni kupujou jako blázni. Ministr obrany bude nakupovat nové tanky a helikoptéry za další „mili-jardy“……….. Jsem zvědav kdy přijde průser.
By nemáte co do huby. Pane makejte, makejte já si nestěžuji
…to se zas utrácí z peněz daňových poplatníků….určitě zas někdo dostal malá domů v tendru do své kapsy a to pár míčů…
A když potřebujete policii čím prijede škodovku berem odjakživa o co vám jde určitě to zase tak nevýhodné není Slováci zase berou kiu ale to jsou Češi pořad jen mléko hovna pro mě za mě ať mají klidně flinstone auto ale ať jsou tu pro nás když je potrebujem
Víte, jediná situace, kdy opravdu potřebujete policii, je ta, kdy ji potřebujete v průběhu následujících pěti sekund. No a ona tam zpravidla umí být už do tří minut…
Jeden by řekl, že PČR vyhodnotí, kolik nových aut přesně potřebuje, a tento počet se nakoupí. Ale tady to vypadá, že je to jinak: vyrobil se nějaký balík peněz, a ten se rozhodli utratit za auta. Takže nakonec bude mít PČR nadbytek aut, se kterými nebude mít kdo jezdit? Nebo se zbytečně dřív vyřadí současná auta, která by ještě mohla sloužit? Nebo je vozový park PČR tak podinvestovaný, že každé nové auto je potřeba? Stát se zadlužuje vlevo vpravo, a pak tohle. I když je to malý objem peněz, zřejmě to nebude jediné místo, kde to takhle funguje 🙁
Jde o ramcovou smlouvu, takze realne jich odebrat vic nemusi. Ale spis si myslim ze vozovy park je na tom tak spatne, ze se proste kazdy auto bude hodit.
Jakou myslíte, že má životnost policejní vozidlo. Radši nechci vidět nájezd a stav dvojkových Octavií, které jsou hojně zastoupené ve vozovém parku policie.
Mívají kolem 300 tis. km
To funguje trochu jinak. Auta se dodávají průběžně dle aktuální potřeby policie až do stanoveného počtu kusů, tedy několik let. Až se bude kvóta blížit, vypíše se další rámcová smlouva a vše se opakuje.
Když tomu nerozumíte, tak nediskutujte
Vy nám řeknete, jak to je, nebo se jen snažíte vypadat chytře? 🙂
To by bylo logické…
Nedávno jsem viděl na Liberecku policejní Felicii combi
Dobrý den, jelikož jde o auta v civilním provedení, půjdou hlavně na kriminálku. A věřte, že tam stále jezdí i Fabie a Octavie I. generace, které už mají za sebou nejeden servis a nájezd km i před 350.000 km. Takže ty nové určitě nebudou nevyužité ve skladu, ale nahradí tyto vraky.
Nejde o auta v civilním provedení, koukal jsem do té zadávací dokumentace. Požaduje se policejní provedení. V tom článku trochu mate ta citace, ta se ale týká předchozího nákupu právě civilních provedení Scaly. Viz https://zdopravy.cz/skoda-auto-vyhrala-velkou-zakazku-na-auta-pro-ministerstvo-vnitra-doda-az-1441-vozu-vcetne-modelu-scala-39772/
Cesta ramcovych smluv se policii v minulosti osvedcila, kdyz nedavno vyhral nespravny dodavatel, tak proste zustala ramcova smlouva nevyuzita. Pokud by se soutezila dodavka urciteho poctu vozu, tak by penize skoncili u nespravneho vyherce at uz jako platba za automobily nebo jako penale.
To se nedivím že je málo policistů když musí jezdit ve škodofce
Jóó kdybych se mohl vozit v Meďourovi, tak bych k policajtům šel… To asi nebude typický profil policisty.
Odhaduji to na 2000 kusů…