Sbírka na nové aerolinky. Happy Airways chtějí létat i do Prahy
ATR v barvách Happy Airways. Foto: Happy Airways
Hlavní základnou nového dopravce s letadly ATR má být Štrasburk.
Hlavní základnou nového dopravce s letadly ATR má být Štrasburk.
ty jo … to jsou napady. na orahu celoevropske krize rozjizdet aerolinku . a to jeste takhle.
tohle je snad jeste vetsi vtip, nez pragusa.
Ale oni mají novinku. Chtějí za slušnou cenu letenky poskytovat kvalitní služby! A také správně, jak támhle napovídá Mirek, tu ekologii!
Tím zaplní díru. Na trhu.
aha… a taky tim vytvoří díru v peněženkách investorů? 😀
Hm, problém je že to říkají skoro všichni… důležité je co (případně) budou dělat, ne co říkat…
„Vševěd“. Krize „rodí“ jar úspěšné, tak neúspěšné lidi, projekty.
na to nemusim byt vseved. staci celkem elementarni znalosti a troska logickeho uvazovani. ano, i krize rodi uspesne projekty – ale nove letecke spolecnosti operujici celkem nesmyslnym letadlem na celkem nesmyslnych linkach …. to opravdu nebudou. historie ukazala nespocetnekrat, ze letectvi je jednim z prvních které ztrácí a proapdají pri podobnych krizích. a to, co je pred nami, je neco, co se minimalne vyrovna tomu, co se delo 2007 – 2008 (pokud budeme hodne velkou kliku). ale spise to prekona. a to vyrazne. lítání letadlem je jedna z prvních věci, kterou si lidi odpustí, az budou mít prázdno/prázdněji v kapse.… Číst vice »
Jeste ze Vas mame…
Zajímavé, jen je otázka, jak je postavený business plán, ale zvolit turbovrtulový typ letounu kvůli snížení provozních nákladů, aby mohla svým zákazníkům nabídnout nižší ceny letenek, to si nejsem jist, zda to může fungovat. Jistě, celkové náklady jsou sice nižší, ale vzhledem ke kapacitě…. Zpáteční let na nákladech stojí zhruba 13650 €, což vychází, že na pokrytí nákladů potřebují nějakých 120 € na jednu cestu od cestujícího při 80% obsazenosti. Navíc, 78 sedaček v tomto typu je hodně, standard je 70, takže nevím, jak budou ty vysoce kvalitní služby nastavené, ale z hlediska pohodlí to moc nevypadá. O cateringu zdarma… Číst vice »
Ty čísla jste vzal odkud?
To je jednoduché, existují softwary, které se používají na kalkulaci leteckých linek a různých variant provozu.
Do nich musíte vložit data pokud máte jen nějaké rádoby průměrné hodnoty z hobby softwaru, tak se to od reality může hodně lišit. Nebo používáte nákupní ceny paliva, pro malé letouny atp.
No, asi bych si nedovolil dávat veřejně data, která bych nemohl obhájit. Takže ne, hobby sw to skutečně není a o nutnosti vložit správná data opravdu vím. Jistě, vzhledem k tomu, ze jde o start-up, tak některé vstupní údaje je nutné vzít průměrem nebo odhadnout, ale… data o ceně paliva se bere od Platts, technické údaje nutné pro výpočet od výrobce, náklady na pořízení techniky/odpisy podle průměru trhu pro daný typ, náklady na ANS, letiště a handling podle publikovaných údajů, takže bez slev. Personální náklady, režie, náklady na prodej/distribuci/provozní SW dle aktuálních cen dostupných SW atd. V konečném výpočtu by… Číst vice »
Personální náklady mid market average +15%, nálet posádek cockpit 800 h ročně, cabin 950 h ročně, ostatní průměr dané země.
Takže jak jsem psal. Průměrná data, která mohou lišit o desítky procent od reality.
ale houby. i takto zprumerovana cisla celkem dost napoví….
Nikoliv. Ještě jednou – kde jsou k dispozici exaktní data, tam se pochopitelně použijí. Což jsou v zásadě: náklady letadlové techniky (leasing nebo odpisy a pojištění), náklady na pohonné hmoty, náklady na údržbu, letištní a navigační poplatky, letištní taxy a handlingové služby. To dělá zhruba 80% nákladů. U ostatních se pak počítají takové, která jsou pro daný typ provozu obvyklé. Asi těžko totiž lze předpokládat, že mzdové náklady na posádky budou zásadně (o desítky procent) odlišné od stávajícího stavu v dané zemi/oblasti. Stejně tak nemůžete předpokládat, že pokud je běžný nálet posádek na typu X hodin, tak že v tomto… Číst vice »
ATR na cesty nic moc a teď kde kdo má a220, ten rozdíl by musel být větší, aby to dávalo smysl.
Jedná se o 72-600. Air France má all economy 76 sedaček a IMHO tam nemá kuchyňku. Royal Air Maroc má Fiji má 74 (z toho 12 v C ) + malou kuchyňku. Fiji má 68 (z toho 4 v C) + dvě malé kuchyňky. Pokud má Royal Air Maroc větší legroom v C, tak Y by bylo srovnatelné s tímto startupem. Každopádně to bude horší než v AF (o jednu řadu víc) a mnohem horší než u Fiji. Takže ta vysoká kvalita se asi opravdu konat nebude…
EDIT: Royal Air Maroc má 74 (z toho 12 v C ) + malou kuchyňku
AF už nemá atr72 a měli ho v konfiguraci Y72, RAM ho mají se 70 místy v economy a Fiji má 68 ale opět all economy
Takže na Seatguru jsou chybné informace?
Ohledně AF, ano, mateřská AF játra nemá,ale má je dceřiný HOP!
seatguru s aktualizacemi tak zrovna nehýří 🙂
doted má v databázi A330 a ATRka čsa 🙂
Je chyba jen u mne, nebo poslední odstavec je opravdu nějak zvláštně useknutý?
Chyba byla u nás:)díky za upozornění
Ještě bych si tedy taky dovolil… opravit na: S nulovou ekologickou stopou…
Tak to je ještě vtipnější než „zaměřit se na ekologii“ – létáním na krátkých vnitrozemských trasách. To občerstvení zdarma snad nebude v jednorázových plastových obalech… ‚Nulová stopa‘ snad leda při přebrání zátěže od méně šetrných jiných dopravců bez náhrady, a to jen oproti stávajícímu stavu.