SBB začínají s velkou modernizací naklápěcích jednotek ICN

Jednotka ICN RABDe 500 u Gotthardského tunelu, foto: SBBJednotka ICN RABDe 500 u Gotthardského tunelu, foto: SBB

Švýcarské spolkové dráhy SBB se pouští do největší modernizace dálkových vlaků ve své historii. Po šesti milionech najetých kilometrů čeká

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dusanh

Tak uvidíme, jestli to tou rekonstrukcí zprasí stejně, jako nás modrý dopravce svoje pendolino… Bistrovůz je ukázkou naprosto zoufalého diletantství, jen nevím, jestli na straně dodavatele, nebo objednatele.

Dusanh

Mínusářům se zprasení pendolína a diletantství na všech stranách asi líbí 😉

X 1

Původně jsem si myslel, že to budou zrovna tyto jednotky ICN, které budou od prosince 2020 jezdit na nově elektrifikované trase z Zurychu do Mnichova. Ale po chvilce goooglení mi vypadlo že tam budou nasazeny Pendolina ETR 610.

Honza D.

V přepočtu to bude vycházet na cca 213,5 MKč na soupravu, takže i při ceně švýcarské práce to bude asi dělané dost do hloubky. Škoda že to nebudou dělat v Šumperku, zákazníci SBB by asi byli překvapeni. 🙂

Jiří 24

Taky jsem si říkal, jen mám obavu, že půlka část by se ani nedokázala dostat ze Šumperka, natož aby se v provozním stavu dostaly až do Švýcarska 🤣

Via Rhetica

Jsou to skvělé a tiché jednotky,vedle nových jednotek Giruno od Stadler, to nejlepší ve flotile SBB CFF FFS

Jezdí na tratích:
IC1 St.Gallen – Curych – Bern – Lausanne – Ženeva
IC2 Curych – Arth/Goldau – Bellinzona – Lugano
IC5 Curych – Olten – Biel/Bienne – Ženeva
IC21 Basilej – Olten – Luzern – Arth/Goldau – Bellinzona – Lugano

David

Jen bych poopravil, že na IC1 jsem tuto jednotku ještě nepotkal. Tam většinou jezdí dvoupatra tažená/tlačená lokomotivou.
Jednotky jsou to určitě skvělé, ale s tou chválou bych to zase nepřeháněl. Mnoha lidem se v nich dělá kvůli silnému naklápění nevolno. Navíc klasické vozy tažené lokomotivou jsou ve druhé třídě uvnitř rozhodně tišší, i když je to samozřejmě vykoupeno neefektivitou, rychlostí a akcelerací.

Cestovatel

stejné jako u našeho pendolina

ICE_Laco

Chcel som napísať to isté, ale uvedomil som si, že Slovensku nemáme žiadne podobné vlaky …. takže nič

Čo by som dal za to, aby podobné súpravy premávali medzi Bratislavou a Košicami/Prešovom, prípadne Košicami a Prahou …

David

V 90. letech Vlado Mečiar prohlašoval, že „Slovensko je Švajčiarsko strednej Európy“. Uběhlo čtvrt století a…. No, vizionář to zrovna nebyl.

ICE_Laco

No hej, videl som niekde vizualizácie, ako sa na trati BA – KE preháňajú pendolína. A VM toho narozprával a naspieval až, až …

Bram

Cena útěchy je pendolino jednou denně mezi Žilinou (baštou národovců) a Košicemi:-).

BND30

Musíš si ten graf růstu otočit o 90 stupňů proti směru hodinových ručiček…pak to vypadá líp !

Nekdo

Do Kosic jezdim pendolinem nekolikrat rocne. Ovsem do Bratislavy to fakt nema duvod jezdit…

Honza D.

??? Do MuNu stejná cesta. Ve směru na Blavu se naklápění pěkně uplatní před Brnem a dál je to už jedno. Ve směru na Košice přes Ostravu se naklápí kde, aby to mělo větší význam? Slovenský úsek cest neberu, bo v tom kraji neznají rychlostníky pro NS.
Víte někdo jaký může být rozdíl v jízdní době klasiky a 680 z Prahy do Brna přes Havlíčkův Brod?

jirka

no až dostaví u nás 4 koridor kde bude rychlost i na 200km hod, tak by tam jedno pendolino mohli přehodit aby se to využilo!

Jiří Kocurek

S jedním se dá udělat spoj ráno a odpoledne zpátky. Na večer by ještě mohlo otočit i Nové Zámky, aby bylo zapendolínováno i jinde.