SBB začínají s velkou modernizací naklápěcích jednotek ICN
Jednotka ICN RABDe 500 u Gotthardského tunelu, foto: SBB
Švýcarské spolkové dráhy SBB se pouští do největší modernizace dálkových vlaků ve své historii. Po šesti milionech najetých kilometrů čeká
Tak uvidíme, jestli to tou rekonstrukcí zprasí stejně, jako nás modrý dopravce svoje pendolino… Bistrovůz je ukázkou naprosto zoufalého diletantství, jen nevím, jestli na straně dodavatele, nebo objednatele.
Mínusářům se zprasení pendolína a diletantství na všech stranách asi líbí 😉
Původně jsem si myslel, že to budou zrovna tyto jednotky ICN, které budou od prosince 2020 jezdit na nově elektrifikované trase z Zurychu do Mnichova. Ale po chvilce goooglení mi vypadlo že tam budou nasazeny Pendolina ETR 610.
V přepočtu to bude vycházet na cca 213,5 MKč na soupravu, takže i při ceně švýcarské práce to bude asi dělané dost do hloubky. Škoda že to nebudou dělat v Šumperku, zákazníci SBB by asi byli překvapeni. 🙂
Taky jsem si říkal, jen mám obavu, že půlka část by se ani nedokázala dostat ze Šumperka, natož aby se v provozním stavu dostaly až do Švýcarska 🤣
Jsou to skvělé a tiché jednotky,vedle nových jednotek Giruno od Stadler, to nejlepší ve flotile SBB CFF FFS
Jezdí na tratích:
IC1 St.Gallen – Curych – Bern – Lausanne – Ženeva
IC2 Curych – Arth/Goldau – Bellinzona – Lugano
IC5 Curych – Olten – Biel/Bienne – Ženeva
IC21 Basilej – Olten – Luzern – Arth/Goldau – Bellinzona – Lugano
Jen bych poopravil, že na IC1 jsem tuto jednotku ještě nepotkal. Tam většinou jezdí dvoupatra tažená/tlačená lokomotivou.
Jednotky jsou to určitě skvělé, ale s tou chválou bych to zase nepřeháněl. Mnoha lidem se v nich dělá kvůli silnému naklápění nevolno. Navíc klasické vozy tažené lokomotivou jsou ve druhé třídě uvnitř rozhodně tišší, i když je to samozřejmě vykoupeno neefektivitou, rychlostí a akcelerací.
stejné jako u našeho pendolina
Chcel som napísať to isté, ale uvedomil som si, že Slovensku nemáme žiadne podobné vlaky …. takže nič
Čo by som dal za to, aby podobné súpravy premávali medzi Bratislavou a Košicami/Prešovom, prípadne Košicami a Prahou …
V 90. letech Vlado Mečiar prohlašoval, že „Slovensko je Švajčiarsko strednej Európy“. Uběhlo čtvrt století a…. No, vizionář to zrovna nebyl.
No hej, videl som niekde vizualizácie, ako sa na trati BA – KE preháňajú pendolína. A VM toho narozprával a naspieval až, až …
Cena útěchy je pendolino jednou denně mezi Žilinou (baštou národovců) a Košicemi:-).
Musíš si ten graf růstu otočit o 90 stupňů proti směru hodinových ručiček…pak to vypadá líp !
Do Kosic jezdim pendolinem nekolikrat rocne. Ovsem do Bratislavy to fakt nema duvod jezdit…
??? Do MuNu stejná cesta. Ve směru na Blavu se naklápění pěkně uplatní před Brnem a dál je to už jedno. Ve směru na Košice přes Ostravu se naklápí kde, aby to mělo větší význam? Slovenský úsek cest neberu, bo v tom kraji neznají rychlostníky pro NS.
Víte někdo jaký může být rozdíl v jízdní době klasiky a 680 z Prahy do Brna přes Havlíčkův Brod?
no až dostaví u nás 4 koridor kde bude rychlost i na 200km hod, tak by tam jedno pendolino mohli přehodit aby se to využilo!
S jedním se dá udělat spoj ráno a odpoledne zpátky. Na večer by ještě mohlo otočit i Nové Zámky, aby bylo zapendolínováno i jinde.