Sázka na nízkonákladové rychlovlaky vyšla. Renfe přepravilo mezi Barcelonou a Madridem třikrát více cestujících
Jen státní dopravce zaznamenal za poslední půlrok nárůst počtu cestujících na více než dvojnásobek.
Španělská železnice letos zažila jednu z největších revolucí ve své historii. Na vysokorychlostní trati mezi Barcelonou a Madridem skončil monopol státního dopravce Renfe a cestující mají nově na výběr ze tří různých značek. Konkurence a zlevnění cen přitáhly na železnici mnohem více cestujících.
Po datech zveřejněných v září za jeden měsíc za všechny tři značky na této trati vydaly další čísla i španělské státní dráhy Renfe, které jezdí po trase se svými rychlovlaky Ave a nově také pod nízkonákladovou značkou Avlo.
Půl roku po startu těchto vlaků Renfe oznámilo, že společně s vlaky Ave přepravily na trase mezi Madridem, Barcelonou a Figueres Vilafant na španělsko-francouzské hranici metu tří milionů klientů. V porovnání se stejným obdobím loňského roku jde o nárůst o 225,73 %. Se započtením cestujících ve vlacích Ouigo francouzských SNCF se tak za půl roku po této trase projely více než čtyři miliony cestujících, což je nárůst na čtyřnásobek.
Avlo nasazuje na trať jednotky řady 112, které prošly modernizací a rozšířením počtu míst na 438 sedaček. Dopravce sází u Avla na nízkonákladový model, kdy ceny mezi Madridem a Barcelonou začínají již na 7 eurech za jednu cestu.
Španělský železniční server Trenvista uvedl, že podle odhadů jsou vlaky Avlo obsazeny v průměru z 90 %. Třetí značka na této trase, francouzské Ouigo, oznámilo za půl roku provozu přes milion cestujících, jezdí častěji než Avlo.
V březnu Renfe počítá s expanzí značky Avlo i na trať z Valencie do Madridu, počítá s nimi také na linky do Andalusie a Galicie. Na trase z Madridu do Barcelony začnou nově jezdit i rychlovlaky další značky: Iryo.