Barcelona – Madrid za 7 euro. Ve Španělsku vyjela třetí značka rychlovlaků

Jednotky Talgo 112 v barvách značky Avlo. Foto: RenfeJednotky Talgo 112 v barvách značky Avlo. Foto: Renfe

Španělské státní dráhy používají na trase dynamickou cenotvorbu, větší kufr je za příplatek.

Ze tří různých typů vlaků si mohou od dnešního dne vybírat cestující, kteří chtějí jet vysokorychlostním vlakem mezi Barcelonou a Madridem. Měsíc po startu Ouigo Espaňa vyrazila na nejvytíženější trasu ve Španělsku vysokorychlostní jednotka pod značkou Avlo. Nejde však o nového dopravce, ale nízkonákladovou značku státních drah Renfe.

Cestujícím se tak znovu rozšíří konkurence a nabídka spojení. Renfe před nástupem konkurence na tuto trasu jezdilo běžně za ceny přes 100 euro a řada lidí proto volila raději levnější letadlo. Už nástup dcery francouzských drah ceny mírně zlevnil.

Avlo začíná marketingově s cenou od 7 euro, v případě celé vzdálenosti mezi Barcelonou a Madridem jsou tak levné jízdenky spíše výjimkou. Běžnější je cena kolem 15–30 eur při nákupu několik týdnů dopředu. Firma plně přešla na model běžný z nízkonákladových aerolinek. Za základní cenu dostane cestující jen samotnou přepravu, vše ostatní je za příplatek. Větší kufr za 10 euro, výběr místa za 8 euro.

Čtyři páry vlaků denně

Avlo zatím bude jezdit mezi oběma městy čtyřikrát denně, poslední večerní spoj z Madridu a první ranní od pobřeží končí resp. začíná ve Figueres. Ceny začínají na 7 eurech za každou cestu. Dopravce používá dynamickou cenotvorbu, kdy se cena mění podle toho, kolik míst je prodáno. Děti do 14 let budou cestovat za fixní cenu 5 euro.

Avlo mělo původně vyjet už loni v dubnu, start ale oddálila pandemie koronaviru. Španělské státní dráhy pod značkou Avlo používají soupravy Talgo 112. Je v nich o pětinu více sedaček než v původní verzi. Celkem vlak přepraví 438 cestujících. Dopravce v marketingu používá i informaci, že vlaky jezdí na elektřinu z plně obnovitelných zdrojů. Renfe chtějí nízkonákladovou značkou přilákat do rychlovlaků více cestujících.

Příští rok se má na tratích ve Španělsku objevil ještě společnost Ilsa, což je společný projekt italských státních drah Trenitalia a Air Nostrum.

Jednotky Talgo 112 v barvách značky Avlo. Foto: RenfeJednotky Talgo 112 v barvách značky Avlo. Foto: RenfeJednotky Talgo 112 v barvách značky Avlo. Foto: RenfeJednotky Talgo 112 v barvách značky Avlo. Foto: RenfeJednotky Talgo 112 v barvách značky Avlo. Foto: Renfe
Tagy AVLO renfe vysokorychlostní železnice ve Španělsku
14 komentářů