Samosprávy neuspěly u Nejvyššího správní soudu se stížností na budoucí část Pražského okruhu
Mimoúrovňová křižovatka Přední Kopanina, odkud má pokračovat Pražský okruh k Suchdolu. Foto: okruhprahy.cz
ŘSD připravuje všechny tři úseky najednou, počítá se zahájením v roce 2027.
Že už by se konečně blýskalo na lepší časy? Pozorovat tuhle nekonečnou bitvu samosprávy x spekulanti co mají skoupeno pod jižní variantou x spekulanti co mají skoupeno pod severní variantou je dost smutné.
Dokud budou samosprávy moci blokovat liniové stavby mezinárodního významu, nikam se to nehne…
Naštěstí se to v blízké době nepostaví. Zkrátka na to nemáme
Zrovna dnes tu vyšel článek o rekordní rozestavěnosti dálnic (https://zdopravy.cz/prehledne-rozestavenost-dalnic-je-rekordni-letos-ma-zacit-stavba-d11-u-hranic-pristi-rok-prazskeho-okruhu-153384/).
S velkým pobavením v hlase se vás tedy ptám, proč si myslíte, že za (více) pár let nebudou peníze ani na tehdy zřejmě nejdůležitější silniční stavbu..?
Kdopak asi bude tou jednou obyvatelkou Suchdola? Že by jistá Veronika Ž., mediálně známá osoba, odpůrkyně a klasická nimbystka?
Její jméno je uvedeno v rozhodnutí soudu. Odkaz na něj máte přímo v textu, ale chápu, že pro některé jedince to může být až příliš složitý úkon.
Já si myslím, že to byla rétorická otázka 😉
Za ty roky už nemají snad co vymýšlet, že startují až 2027,
nebo se zase čeká, až správné firmy dokončí současné zakázky.
Bylo by na čase na to udělat speciální zákon který by umožnil okamžitou stavbu a vypořádání ekoteroristů až následně s tím že ti co to napadají zaplatí náklady navíc plus lidem co kvůli nim trpí i morální ujmu za každý rok čekání..
no, múžete se přestěhovat do činy… co kecám, i tam mají jednotlivci víc práv než váš návrh 😀 😀 😀
Jen to ne. To by to pak vypadalo.
Zajímavé by bylo vědět nikoliv, kdo z mentálně zkonrumpovaných zastupitelů žaloby podepsal, ale kdo nepodepsal. Pokud si totiž navzdory mnoho let trvající propagandě (která některé zkorumpované přivedla až před trestní soudy) někdo ze zastupitelů zachoval zdravý rozum a neblokuje stavby, pak lze předpokládat, že bude rovný jako Mirek Dušín.
Takového chci zaměstnat u nás ve firmě.
A kdo konkrétně ty zastupitele měl korumpovat?
celej okruh měl už dávno stát.
No měl, ale zatím ani neleží… papíry na stole.
Natož peníze v rozpočtu :))
Pod kasační stížnost se podepsali zástupci řití, kde satelitní výstavba vybujela jako rakovina a kde před kazdou radovkou stoji nejmene dve auta, do kterých jejich majitele skoci kdykoliv potrebuji rohliky, odvezt sebe do práce nebo deti do skoly, kde dodnes nemaji chodníky a ho*na jim tecou prikopama ale beda jak se jim zacne civilizace ochomýtat kolem jejich hypotecnich balvanu. Notabene okruh, který je v planech uz cca 40 let. Ne-li dele…
… následně jim také vadí kamion přijíždějící k supermarketu, protože mimo dálnice nemá co dělat. A dálková doprava má Prahu objet přes kralupy, ale ne po II/240, za to mají být likvidační pokuty. Jakoby legalativa měla být nástrojem osobní msty…
Lépe bych to nenapsal, pane Dalnice!
Pražský okruh je bez diskuze nejdůležitější chybějící infrastrukturní stavba v ČR. Super, že se to konečně podařilo rozhýbat!
Důležitější je VRT.
To ani náhodou
z hlediska obyvatel ČR nemá VRT zas takový přínos
To je velmi rozšířeny mýtus. Přínos z hlediska vnitrostátní přepravy je mnohem větší než z hlediska mezinárodní.
Důležitá akorát pro cajzly. D52 je srovnatelně potřebná a navíc vede lepším terénem. Je ostuda nemít pořádné spojení do skutečného hlavního města.
Praha spolu s Českými Budějovicemi jsou poslední velké město v Česku, kde se z dálnice sjíždí na místní komunikace. Je hezké, když už dojede z východních Čech fofrem po dálnici a a pak jedete od Černého Mostu do Zdib tři čtvrtě hodiny. V ČB je to stejné tam se dá snadno půl hodina v koloně. V tuto chvíli dvě nejdůležitější stavby dálniční sítě.
a kde to je D52? To vůbec existuje taková dálnice? 😀
Vnější okruh logicky není určen pro cajzly, ale pro vidláky, kteří se cajzlovsku chtějí vyhnout.
To jen u vás v Brně se říká „Velký městský okruh“ něčemu, co vede prakticky centrem města.
Skutečným hlavním městěm nemyslíte Brno, ze ne? 😀
Asi Vídeň.
Zatím se hýbou akorát prsty po klávesnici, a to i na úseku 511 🙁
Svítá na lepší časy. Šnečí tempem, ale přece. Na konci 30. let si už nikdo na tyhlety patálie nevzpomene 😃. Lidé budou jen neskutečně zírat při čtení těchto análů.
Ano, také to bude akorát 100 let od doby, kdy se začalo o pražském okruhu v této stopě vážněji uvažovat a vznikaly první plány.
Mezitím se automobilismus rozvinul a možná ho stihnou zas i zrušit 🙂
Přání otcem myšlenky?
Jo, to určitě… možná 2072. Tady ani Radek nic nezmůže.
To se podařilo v Suchdole změnit zastupitelstvo ?
Nebo je všechny povýšila na P6
A to by mělo vyplývat z čeho konkrétně?
Ať bude na Suchdole jakékoliv zastupitelstvo, tak okruh vítat nebude, to je snad zřejmé i těm největším příznivcům téhle stavby.
Žádné zastupitelstvo svůj postoj nezměnilo. Pouze soud jejich argumentaci nepřijal.
Ví někdo jak to funguje při územním plánování? Co se stane, pokud zastupitelstvo trasu nechtěné liniové stavby do územního plánu prostě nezakreslí?
Zjednodušeně – krajský zemní plán je nadřazen územnímu plánu obce. Úmyslné neřazení krajského plánu do plánu místního by zřejmě založilo majetkovou i trestní odpovědnost pachatele.
Pokud nevadí, že se v té době nedá vydat jiná aktualizace/nový ÚP, jde to legálně zdržovat hóóódně dlouho.
O jaký trestný čin by se konkrétně mělo jednat? A kdo by nesl trestní odpovědnost?
Znalost občanského,, správního a trestního práva tady nezískáte. Studium trvá pět let. Tedy nejméně. Proto jsem použil slova „zjednodušeně“.
takže jen plácáte, že
Milý Rudolfe, já jsem právě práva vystudoval a už víc než 20 se jako právník vcelku úspěšně živím. Právě proto vím, že jste napsal úplnou hovadinu (zjednodušeně i složitě) a zajímalo mě, kde jste na ni přišel.
Na oplátku dám radu i já vám: nepište nesmysly o věcech, kterým vůbec nerozumíte. Nebudete pak vypadat jako ignorant.
Uzemním plánům je nadřazená ZÚR kraje, který musí respektovat bez souladu si neschválí nový územní plán. pro vydání územního rozhodnutí stačí soulad se ZÚR.
Pro vydání územního rozhodnutí stačí soulad se ZÚR jen v případě, že se stavba nenachází v intravilánu.
Uff tak to si jeste pockame peknou radku let.. skoda.
Zaroven hodnotim velmi positivne posledni vyvoj a fakt, ze se to pomalu, ale jiste dari rozhybat a pohnout s tim kupredu.
Je to silena ostuda.
To bude keců u stavby v Březiněvsi.
V plánech je okruh nakreslen asi od r. 85, ale z pro mě nepochopitelných důvodů někdo dovolil výstavbu rodinných domků, které dnes stojí asi 300m od budoucího tělesa dálnice. Už vidím, jak to bude probíhat v naprostém klidu a za potlesku majitelů novostaveb.
No co, někdo si zase na just postaví domek do trasy, protože je přesvědčen, že tenhle stát to postavit nedokáže. Natolik tomu věří, že za to uvalí veškeré úspory peněz i slivovice. Aby všem ukázal, jak je stát neschopný. No a pak na něj dojde.
Tomu říkám občan nižší kategorie. Protože to je idiot, vykřikující cosi o alternativních trasách (jinými slovy přenést svou imbecilitu na druhé, co s takovou stavbou nikdy ani ve snu počítat nemohli) a cosi o tom, že tranzit nepatří k městu (jakoby ten okruh nebyl taky klíčový i pro nás, Pražáky). Zbytečný existence, (pro nás bohužel) těžící z práva řvát.
Hele v pohodě 😀 Já jsem ze Suchdola a dálnici bych měl doslova pod okny XD
A to by se stalo jak? Když má přes celý Suchdol vést v tunelu, a to jak D0 tak i přivaděč.
No vždyť píše „pod okny“. Pokud to povede v tunelu, třeba přímo pod jeho barákem, tak je to nejen „pod barákem“, ale i „pod okny“. Pokud tedy nebydlí v něčem kompletně bez oken. 🙂
tak tohle kdyby se povedlo, tak je to fakt mazec. 🙂
nicmene jsem zvedavy na uzemni rizeni.
Žádné územní řízení už nebude. Od 1.1.2024 bude platit pro dopravní infrastrukturu nový stavební zákon a povede se jen jedno řízení o povolení stavby
Nepovede, dosavadní řízení se dokončí podle stávajících předpisů…
Začátek stavby za čtyři roky ? Moc brzo, nevěřím.
Možná je dobré si připomenout, že se text týká ŘSD a ne SŽ…
No právě ŘSD už to slibuje přes 20 let. U SŽ by to bylo jen 15.
Bylo by dobre si připomenout, že se rozdíl mezi silnicí a železnicí je hodně velký