Rychlíky z Kolína do Ústí lákají čtyři dopravce včetně jihočeských lokálkářů

Lokomotiva řady 163 v čele osobního vlaku v Litoměřicích na pravobřežní trati z Lysé nad Labem do Děčína. Foto: České dráhyLokomotiva řady 163 v čele osobního vlaku v Litoměřicích na pravobřežní trati z Lysé nad Labem do Děčína. Foto: České dráhy

Dopravce získá smlouvu na osm let, v polovině kontraktu má výrazně zlepšit kvalitu vozidel.

224 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Libor

Budou to nejspíše jezdit Siriusy…

Avlaky

Proč siriusi?

Jan K.

Měli by tam jezdit čd. Ostatní jsou jenom zločinci kteří kradou personál a výkon na dané trati. A navíc je zvláštní že o to projevil někdo zájem když tato linka je nejspíš málo vytížená když tam na rychlíku jedou jenom 3 vozy. A Arriva je něco strašného. Ty motoráky 845 ty by měli vyřadit. Hlavně ta jízda v tom je strašná. To čd jsou daleko lepší než ta arriva. Sice jim chybí wifi ale pořád ten komfort je lepší než u arrivy.

xyz

Arriva ale jezdí i s Linty nebo se Stadlery GTW. To jste zapomněl nebo „zapomněl“?

Jiní dopravci ale přinejmenším zčásti personál „nekradou“, ale najmou si jiné lidi (viz např. právě Arriva).

Avlaky

A desira

Blacklist

ČD také nejezdí jenom s 810 a reginami. Ale tam co se pohybuji já jezdí Arriva jen 845 a očas s DESIREM.

Herold

Jak se krade personál?

Avlaky

Jo oni je po roku provozu vyřadí, vy jste inteligent

Avlaky

Režijka dělá hodně

Josef Trögl

Jízda v 845 je pro zákazníka rozhodně lepší než např. v 843 (těmi jsem se něco najezdil). A občas nasadí i nový motorák.

4918

Ještě že se jim tam nepřihlásla Arriva to by dopadlo

medical_examiner

Jezdila by tam jedna 845…

TPal.

Proč ne na 15 let? Proč jen na 8 let?

Panda

Pořizovat nové/vylepšené vlaky na 5 let kontraktu, fakt ideál. -Na MD buď pracují imbecilové anebo se to někomu hodí do krámu. Navíc se „soutěží“ jedna z nejméně důležitých linek na síti, která z velké části spíš supluje krajskou objednávku, zatímco zásadnější linky mají mizernou kvalitu.

Patrik

Doufám, že to získá RegioJet. RegioJet má moderní vlaky za nízkou cenu.

medical_examiner

Jak po koho 😀

Michal

Přijďte se svézt z Bíliny na Ústí… to jsou moderní vlaky panečku… muzeum NDR 😀

xyz

Jen dočasně – do nasazení nových elektrických jednotek (jó, kdyby to nebylo vyhlášeno takto na poslední chvíli, ale s dostatečným předstihem, dalo by se to obejít bez těchto nevhodných dočasností).

Filemon44

Pane, nevím, kolik Vám je,ale já pamatuju dobu,kdy jednotkou dočasnosti byl jeden furt….

Blacklist

no a jednotkou dočasností je 21 let??

Solorger z Hradce Králové

To teda, měl jsem možnost to nuceně vyzkoušet, nic horšího snad ani nikde nejezdí 😀

Blacklist

jaké, řadu 845?

Lukáš David

Za mě Leo Expres, ČD se svým věčným nedodržováním řazení a šrotovými soupravami si z cestujících na dané trase dělá akorát srandu (a to jsem fanouškem ČD)….

zaosai

Až bude Leoš mít tolik vlaků jako ČD a stejno podmínky na obnovu vozového parku,tak bych byl na to zvědav jak si povede.Jinak jsem na této trati jezdil 48 let a tak mohu porovnávat,bylo dobré i špatné období.

Iveta

No toho soukromníka neznám ,ale dle rejstříku je to mladej kluk ročník 1993 ,LE chápu ,než jezdit na komerci tak tu černou popelnici uplatním za peníze jisté.Ale jo lepší než když tam dá RJ ty šunty co se uvolní na Bílinu a Žatec až přijdou nové el.jednotky .A co myslet trochu dále?Udělat z toho dálkovou linku ČD ,opustit částečně na komerci Ostravu s Pendolinem ,co nikdy nebyl rychlovlak a nebyl tak využit a vytvořit linku ,místo nesmyslu v noci do KV a brzo ráno zpět přes Cheb a vše přes Prahu (neznáme jiná města) KV -Ústí západ Kolín -Brno přes… Číst vice »

Krušky-Středohoří

Ti lokálkáři KPT Rail jsou mediálně dost známí. Zachránili sice provoz na trati Číčenice – Týn nad Vltavou, jejich snaha vrátit provoz na severočeskou kozí dráhu však nevyzněla příliš věrohodně.

medical_examiner

Ukradli jim krumpáč?

Vlastimil Kocurek

Proboha svatého žádné takové outsiderské firmy si tam netahejte.

zaosai

Bohužel Kozí dráha je vhodná jen pro občasnou „turistickou“ jízdu.Velká vzdálenost od středu městeček a vesnic.Zajímavé turistické cíle žádné a nebo dost vzdálené.V dnešní době bohužel neperstektivní.Někteří mě budou kamenovat,ale je to moje vlastní zkušenost z doby, kdy jsem na této trati vykonával službu.

Zapa

Jezdit mezi Brnem, Ústeckým a Karlovarským krajem mimo Prahu, chce hodně fantazie a ještě k tomu pendolinem.

Vlastimil Kocurek

Lázně už dávno měly být zavřené kvůli covid 19. Tam si dojedou tak akorát pro vir.

X 1

Iveto! Ty jsi ale tydýt.
Hodnotíš kvalitní vlak dle natrvdlého managementu. Ale to je špatně.
Stadler Flirt od LE není žádná popelnice.
Na Českých kolejích patří k tomu nejlepšímu co u nás jezdí. Provoz a spolehlivost této jednotky je ekonomičtější než například u Pantera.
Když už zde zastáváš s prominutím, ortodoxní modrogumní názory, tak proč si ty Flirty nekoupí ČD, když už je dvakrát chtěly?
Leoš už je nevlastní. Patří bance. A banka, pokud přijde kvalitní nabídka, je může klidně prodat.

Potom to však nebude popelnice ale Švýcarská kvalita v Najbrtu. 🙂

Blacklist

Není, ale taky nen určený pro rychlíkovou dopravu. Bohužel ČD Interpanter je stejnej paskvil.

Bmo

Nechápu, proč tu dráhu takhle „kouskují“?! Opravdu si někdo myslí, že se tímto způsobem ušetří? Ještě bych to pochopil, pokud by soukromník jezdil s úplně novými, kvalitními vlaky. To se ovšem (v ČR) neděje. Kdo si ještě nekoupil auto, tak si ho koupí teď a ostatní holt tohle budou muset trpět.

Kubrt

Asi sis toho nevšiml, ale právě proces „soutěžení“ (ve velkých úvozovkách, ale aspoň něco) rozjel docela masivní obnovu vozového parku – zejména u ČD. Obecně jde primárně o to, co požadují a jsou ochotni/schopni zaplatit objednavatelé, jestli pak doparvce je ČD nebo někdo jiný, je druhotné.

švestka

A taky nesmí chybět výhružka, že v případě jiného dopravce všichni přesednou do aut.

Kubrt

Tak jistě, v porovnání se současným standardem ČD dojde k propastnému poklesu kvality cestování a ti dobře situovaní občané, dnes ty vlaky využívající, se houfně nahrnou do autosalónů prémiových značek.

Marťas

Dojde hlavně k tomu, že bude více dopravců, když Os nejspíš zůstanou Českým drahám. To reálně prodlouží intervaly cestujícím s jízdními doklady ČD a zhorší jejich kvalitu cestování.

švestka

No vidíte a když došlo ke sjednocení dopravců mezi Starou Pakou a Libercem pod jednoho tak to bylo zase špatně. Tak co je tedy lepší jeden dopravce ne trati nebo dva?

A mmch zrovna v této trati jezdí na lístek ČD (zejména v Os) jen ten, komu ho sami vnutí, když zjistí, že nezná IDS, protože DUK a zejména PID je o řád levnější než vypečený Tr10.

Marťas

Do Libereckého kraje už jezdím jenom autem. Nemám náladu neustále zkoumat, kde zrovna jezdí který dopravce. Na tarifní směsi různých IDS, tarifů dopravce, internetových cen apod. jsem už taky rezignoval.

4918

Bdt to je kvalitka

medical_examiner

Hyundai, Dacia a Škoda není možné považovat za prémiové značky…

Vlastimil Kocurek

Souhlas, ale stejně se to zlepšuje pomalu, v některých úsecích je to kličkovaná, jako kdyby ani neexistoval faktor času, prostě co naděláte s opravami dopravní cesty vzniklé za Rakouska- Uherska. pak nepomohou ani moderní vlaky. Tak třeba já bydlím v Č. Budějovicích, na Šumavu se na jednodenní výlet vlakem nedostanu, nebo ano, ale jsem více hodin ve vlaku než v přírodě, ve vozech je přeplněno, a je mi úplně jedno, co všechno k tomu vede, kdo co objednává, a jaká je soutěž. Prostě to nefunguje, a je to skutečně na auto. Sorry. Dejme tomu za dvacet třicet let to bude… Číst vice »

švestka

Zrovna LE je narozdíl od ČD má.

Pajoš

A co že to ten LE má? Ty Stadlery co jezdí už 8let nebo ty neschválené čínské jednotky se kterými chce expandovat na trať Praha – Bratislava či kam?
To není nic proti LE …

švestka

No jo vlastně toto letí, tak to už pantery v ústeckém, jihočeském a olomouckém kraji jsou také ojetý šrot.

Pajoš

O čem to mluvíte? Vy jste reagoval na:“Ještě bych to pochopil, pokud by soukromník jezdil s úplně novými, kvalitními vlaky“. … tak se ptám, kde je ten LEO má? Nevím jak to souvisí s ČD natož s nějakými pantery : – O

Avlaky

Dobře tak si založte firmu nakupte stovky nových vagonu, uvidíme jestli je to tak jednoduché

medical_examiner

Komerce nebo linka?
Chtělo by to k těm stovkám vagónů koupit i odpovídající množství produktů Siemens AG…

Cargo

Pořád se tu někdo musí ohánět auty. Kdo auto mám jezdí s ním. Kdo auto nemá, rozhodně nebude kupovat, obyčejnému cestujícími je to opravdu jedno, jakou barvu má vlak. Hlavně, že je v něm teplo, čisto a jede včas. Jedině nějaký extra šotouš by mohl vyhrožovat koupí auta…

medical_examiner

Když jsem chtěl dát funebrákovi šanci, nepřijel vůbec…

Krušky-Středohoří

Bohužel z této trasy už teď mnoho lidí přesedlalo do aut. Na vině není jen tristní vozový park, ale i zastaralost infrastruktury. Není týden, aby nebyla nějaká výluka, či mimořádnost. Obsazenost těchto rychlíků tak nějak drží úsek Lysá-Nymburk-Kolín, který má spíše charakter příměstské linky.

Chronosphere

Ále (‚),na vině je život. Vlakem ani autobusem se zpátky z práce nastavíte v Kauflandu pro nákup tchýni,ve školce pro děti,a v hasičárně dodat kolegovi těsnění do čerpadla. Šotoušci žijí v jiném vesmíru.

Zbyněk

Řekl bych, že tak úplně nemáte pravdu, rychlíky linky R23 jezdí i nyní slušně obsazené, osobní zkušenost třeba Ústí – Štětí, co jsem vídal obvykle dál až do Lysé je to slabší, pak je zase plno.

Krušky-Středohoří

Za mě teda byl úsek Štětí-Litoměřice-Ústí slušně obsazen maximálně u ranních a odpoledních vlaků v době školy. Nejčastějšími typy cestujících kteří těmito rychlíky jedou 80-100% trasy jsou buď studenti bydlící na třeba na Litoměřicku, kteří studují v Hradci, Brně, Olomouci.. Nebo ti co vystoupí v Kolíně z vlaků z Moravy, či ze Slovenska. Druhých jmenovaných ale z důvodů které jsem psal výše ubývá, raději jedou vlakem až do Prahy, kde je někdo vyzvedne autem.

Josef Trögl

Tam, kde nahradila Arriva ČD na rychlíkových trasách (Rakovník, Písek, Turnov…) loni, bývala standardem 854+054, vozidlo staré 50 let a rekonstruované před cca 20-25 lety. Proti nim jsou „staré“ 845 Arrivy „jako nové“, navíc některé s modernizovaným interiérem. Pro cestujícícho bez režijky jednoznačně krok dopředu.

xyz

To je zase zadávací řízení jako noha.

8letý, tzn. sám o sobě ne příliš dlouhý, kontrakt; a povinnost vylepšit vozidlovou flotilu do poloviny jeho platnosti, tzn. jen následné 4leté jisté uplatnění takto vylepšených vozidel…

Petr

A bude tam vůbec podmínka na elektrickou jednotku či soupravu?
A nebo se bude jezdit z Kolína do Ústí s dieselem pod dráty jako to vymyslel Pardubický kraj na trati Ústí nad Orlic – Lichkov – Wroclav? To je strašná ostuda…

-TR-

Mezistátní doprava do Polska je v elektrické trakci. V nezávislé trakci jezdí vnitrostátní vlaky, protože je snaha vést přímé spoje do Moravského Karlova a Hanušovic. Pro tuto trať by byla ideální hybridní vozidla.

švarc

mezistátní doprava, kterou svět neviděl 🙂 Kolik, že těch vlaků jezdí z Čech do Polska, 1 pár spojů o víkendu. Čekal jsem, že těch vlaků bude více např. 3 páry spojů každý den z Pardubic nebo klidně z Prahy.

švestka

Co kraj a vojvodství objednali, to mají.

Kuba

Pro tuto trať by bylo ideální dotáhnout dráty do Králíků.

švestka

Nebo jako to vymyslel na trati Česká Třebová – Zábřeh a hned vedle Zábřeh – Šumperk (kde taky jezdí spousta vlaků popelnice 810 / 814).

Občan

Mě by třeba zajímala linka S49 v Praze, pokud Arriva nesežene elektrické vlaky, tak jí to v prosinci skončí. Ale na to, že by tam opravdu něco elektrického někdo poslal, to moc dobře nevidím. :-/

Avlaky

Co já vím, tak žádná elektrika nebude, ale Desira tam budou místo toho (jakože už jsou teď)

55p

Ukažte mi, kdo tam je od prosince schopen jezdit elektricky se 3 vrátnýma nízkopodlažníma soupravama s rychlostí alespoň 100 km/h.
Pokud ne elektrické, alespoň dieselové, co jiného nízkopodlažního je dostupné krom desira? Mohly by se tam upotřebit bohemizované motoraky, co dovezl ČD z Německa, ale asi by musely jezdit ve dvojici.
A nějaké další možnosti, jak čím tu linku zajistit?

Avlaky

To by ČD neudělalo, pošleme budou brát i RS1 z liberecká a nahradí je Sharky (ty RS1 které jezdí ve dvojici)

Kuba

Regionov je dost a nízkopodlažní jsou taky. 🙂 I rychlostí by reálně stačily, úseků nad 80 km/h je na trase minimum.

Řiditel

S49 – to je ten prázdný motorák co pendluje mezi Libní a Hostivaří?

medical_examiner

Ano, to je ta linka, u které bude potřeba některým vysvětlit, proč vlastně existuje.

jan

Roztřel je česká prasárna. A politická ostuda. Takto se s penězi daňových poplatníků zacházet nemá.

David

lepší než přímé zadání… Samozřejmě VŘ by bylo nejlepší, ale to by někdo musel myslet dopředu:(

jan

Pro cestujícího asi ne.

ABC

tak klasické VŘ je jistota že se nic nevybere, protože to skončí v kolečku ÚOHS a soudu, že někdo musí uznávat režijky, starat se o historická vozidla a zajišťovat siťovost

Zbyněk

To už je zase předem jasno? Linka stejně zůstane ČD, takže jak jsem psal loni, že do Liberce je to předem připravené pro Arrivu, tak zde to zůstane ty čtyři roky jak je a Čd o tuto linku nepříjdou.

Pajos

A ty další 4 roky?

Zbyněk

Záleží, jak ta smlouva bude nastavena, každopádně to vypadá, že je předem jasno.

Pajos

Malinko se ve vašich komentářích ztrácím. Píšete že na 4 roky je jasno že to budou cd ale smlouva je na 8 let … A pak píšete že RJ nabídne nižší cenu. Díky za vysvětlení

Pajos

Tak ne. Tuším všechny svoje příspěvky v tomhle vlákně. Už jsem to pochopil, chyba je na moji straně. Pardon pane Zbyněk

Pajos

Ruším

Zbyněk

Myšlenka je, že Čd sleví, protože většina nákladů je již nyní osekána. Viz komentář výše.

Pajos

Díky, jak jsem psal výše, chyba je na moji straně.

Cestující

Zdravím, to by ČD museli nabídnout nižší cenu, než Rj. No uvidíme, ale ČD by měli mít vozy po Krušnohorech a teoreticky by mohly jezdit už příští gvd. V průběhu tohoto roku by měli přijít první nové vozy od Siemensu na R15.

Zbyněk

Oni tu nižší cenu nabídnou, jelikož mají vozy, omezily pokladny na trase, neplatí nájmy za stání, mají své zázemí atp.

Pajos

Cd nemají vozy?
Jaké zázemí máte konkrétně na mysli?
A pokladny to fakt problém, ukazuje se že systém pokladen je takto dále neudržitelný.

Avlaky

Tak stejně to může udělat RJ

Leinad

ČD nemají vozy?
Pokladny nemusí ČD nabízet. (A už vůbec ne chtít od ministerstva, aby platilo pokladnu s prodejem lístků na komerční spoje…)
Nájmy za stání ČD platí?
Vlastní zázemí ČD nemají depa?

Zbyněk

Skupina ČD vlastní v obou koncových stanicích vlastní své plochy, takže proč by si platily sami sobě.

Avlaky

RJ má depo na Zličíně …

Krušky-Středohoří

Z kterého se bude muset odstěhovat, protože stejně jako prostory smíchovského nádraží to koupil developer.

Avlaky

1) bude stavět vlastní depo, obratiště bude v Malešicích
2) myslím si že v Praze lze i něco pronajmout

Leinad

Tím pádem můžou nabídnout menší cenu než někdo, kdo musí řešit kam odstavit.

medical_examiner

A kdo mu to zaplatí…

Unido

Takže by MD mělo přestat platit pokladny na celé lince R8?

Leinad

V případě netto smlouvy a snahy šetřit to má nechat na kalkulaci dopravce.
A když už, tak vyžadovat nějaký prodej (což může splnit automat i pokladna).

Jakub

To říkali i o R8.

Avlaky

Kolik tam je potřeba souprav?

Zajímalo by mě jak by LE postupoval v případě nějakého poškození jednotky

David

Jsem se díval na JŘ a vychází mi to na 2 soupravy a plus záloha.
Snad jsem se díval správně

Avlaky

Aha 😅, tak to je asi v poho

Pajos

Jak tam můžou být potřeba jen 2 soupravy když jízdní doba je 2:12 a takt 2 Hodky … ?

Avlaky

Takže 3 soupravy?

Pajos

No vychází to tak.

Kubrt

Je to na tři soupravy.

Avlaky

Čisté teoreticky nedá se jižní doba snížit rychlejším rozjezdem?

Kubrt

To na počet souprav nebude mít vliv – ten je dán zejména taktem, respektive tvorbou skupin v uzlech. Neumím takhle z hlavy říct, jestli v tomto konkrétním případě by kratší jízní doba o nějakou minutku zlepšila situaci/stabilitu v nějakém uzlu po cestě, ale určitě by nesnížila potřebný počet souprav.

Pajos

? Jako že by ten persing s těma třema vozikama nahradil hyperloop?

Avlaky

Kdyby vyhrál Leoš, tak má jednotku a ta má rychlejší rozjezd

Pajos

A to je založeno na dojmologii nebo nějakých číslech? … A udělati rozdíl v jízdní době 15min aby to čistě teoreticky jezdilo na ostré obrazy na obou stranách?

Matys

Minimálně 3 základ.

55p

Mohl ses podívat na sledovani.55p.cz, zadat do vyhledávání číslo rychlíku a mrknout se na turnus, hned bys viděl, že jsou potřeba 3 soupravy.

Krušky-Středohoří

ČD zatím provozují v oběhu 3 soupravy

Anonym ze severu

Že se nepřihlásil Arriva 😃

Alibaba

Naštěstí. Kdo by tam Arrivu nechtěl stejně jako já.

Alibaba

Změňte si prosím nick, ať se neplete.

Krušky-Středohoří

Protože se zaměřuje primárně na motorové linky

Fandík

Jestli to vyhraje Leo Expres,tak to bude velký skok nahoru. Právě tyto jednotky se hodí spíš na rychlíkovou dopravu než na IC nebo EC. Takže hodně štěstí 🙂 Navíc jediný LEO nabízí nízkopodlažní jednotky a pokud vím,tak nikdo v celé sítí nízkopodlažním rychlíkem nejezdí !!!

Pajos

Děláte si srandu?

David

A co Interpanter?

Pajos

Cd jich provozuji tuším 14 což je zanedbatelný počet proti těm pěti flirtum : – D

Fandík

Na ten jsem zapoměl :-/ Moje chyba,omlouvám se 🙂

ABC

Ten je zase jen částečně. Na rychlíky to samozřejmě stačí.

David

A Stadler Flirt má myslím 90% nízkopodlažní plochy a InterPanter snad 70%.
Ale na rychlíky je toto nepodstatné.

Honza

A Interpanter je co? 😂

Radek

Někteří místní diskutující stejně jako management GŘ naposled viděli vlak taky jen ve filmu 😂

medical_examiner

V rámci základní školní docházky ;-D

Big Fat Fabulous Woman

Jestli to vyhraje Leoš , tak to bude naprosté chucpe. Za naše peníze bude jezdit pofidérní firma, která žaluje národního dopravce o více jak miliardu.

Baraba

A jaký vliv na výběrové řízení má mít soudní spor dvou účastníků???

švestka

On žaluje sám sebe, nebo snad národního dopravce RJ?

Avlaky

No a? , Po právu ji žaluje, na jejich místě bych udělal to stejné

Pajos

Takže vy máte všechny potřebné materiály a navíc se vyznáte v tomto oboru práva abyste dokázal dát verdikt dříve než soudyy?

navratp

Avlaky nemluvi o rozsudku

Pajos

Píše o tom že jsou v právu … A kdo je v právo, komu dá za pravdu litera zákona ten spor vyhraje.

Swariner

Nikoliv. Hovoří o právu žalovat, kteréžto, jak se určitě shodneme, má.

Pajoš

Ano žalovat můžete kohokoliv pro cokoliv to je Vaše právo, ale až ji nebude mít tak se to obrátí proti Vám.

Avlaky

Jsou protože ČD dávali podnakladovky a to se dle zákona nesmí

Pajoš

A to je právě to co zatím nikdo neprokázal … Neříkám, že tak ten soud nemůže dopadnout, ale tvrdit to je dost předčasné.

Avlaky

Jasně, z mého úhlu to tak je a všichni víme že hodně snížil cenu

Pajos

To je takové jedna paní povídala … Kdyz neznáte čísla tak si to můžete pouze myslet.

Matys

A že jsem tu nedávno četl, že Leo prodává jízdenku Praha – Ostarva za 9Kč, to je naprosto v pořádku.

Avlaky

Jenže LE nemá monopol, ale ČD v tu dobu měli

Leinad

Cena menší než náklady není přímo zakázaná. Jsou zakázány predátorské ceny, které mají víc vlastností.
Predatorskou cenu má někdo dominantní. (To ČD asi splňovaly). Predátor kvůli tomu prodělává (Smí se dát letenka za 0, když to ve výsledku zaplatí místenka, poplatek za kufry,….). Predátor tím vyhazuje konkurenci (market smí mimořádně udělat výprodej zboží s těsným datem spotřeby).
Osobně si myslím, že LE vyhraje, ale bude to těžké.

Avlaky

Tak jsem to myslel, ale nechtělo se mi slovičkarit

Pajoš

A pan Bednárik zas v rozhovoru říkal, že pravda je na straně ČD a on ty fakta zná.
PR z jedné strany PR z druhé strany … a pak si každý vybere co se mu líbí více.

medical_examiner

Podle zákona se nesmí věcí…třeba troubit v obci…

Avlaky

Nemluvím o rozsudku, ale o tom že bych se taky soudil

Pajoš

To je Vaše právo …

medical_examiner

A vaše vyhozené prachy…

Krušky-Středohoří

Ovšem střekovské rychlíky mají zejména příměstský charakter. Většina cestujících zde jede tak 1-3 zastávky. Zejména v úseku Kolín-Lysá, jak už jsem psal výše, naopak úsek Lysá-Štětí je vytížen nejméně. Zde by ta příměstská nízkopodlažní jednotka více plnila svůj účel.

leviathan

Nejsem si jist, zda tato původně nákladní trať (podkrušnohorské uhlí do Chvaletic) je optimalizovaná alespoň na Vmax 140, protože jinak jde o „vytřásací testovací polygon“.

David

To je naprosto irelevantní komentář. Rychlíky se u nás neprovozují jenom na koridorech s rychlostí 160.

medical_examiner

Z Olomouce do Krnova se jezdí jen 75 km/h…
A přesto se spoje označují jako rychlíky…

Jakub

Ta trať má sice Vmax jen 120 km/h, ale její velká část je na pružném upevnění a mnoho úseků je rovných jako pravítko – po rekonstrukci se počítá mimo pár oblouků (Všetaty) s Vmax 160 km/h prakticky bez přeložek od Liběchova až do Kolína, dále na Ústí je to klikaté podobně jako na levé straně a k velkému zvýšení bez tunelů nebo velkých estakád prakticky dojít nemůže podobně jako nad Brnem směrem na Adamov.

Thijs

hlavně je zde vidět totálně zkreslený pohled ministerstva na to, v jakých relacích se má stát angažovat na nadregionální objednávce. Prostě je zde „použitelná“ trať z pohledu infrastruktury, tak objednává rychlíky, bez toho, aby zde byl nějaký zásadní potenciál dálkových cestujících. Samozřejmě, je zde velmi „živý“ pohyb mezi Nymburkem, Poděbrady, Kolínem na jedné straně, mezi Litoměřicemi a Ústím na straně druhé, ale to je „práce“ pro regionální vlaky.
A daleko silnější relace, kde nemají to „štěstí“, že někdo postavil „uhelnou“ dráhu a jsou odkázány na autobusy, skomírají, co se týče VHD….

Jakub

Úplně zapomínáte na vinařský a historický Mělník a Lysou nad Labem s výstavištěm a Mirákulem poblíž. Lysá je často podceňovaná a pak tu máme narvané vlaky důchodců jedoucích na výstaviště každý několikátý víkend. Jezdím na R23 často a většinou podle rezervací tu vidím relace Ústí – Mělník nebo Mělník – Nymburk / Kolín nebo i celé relace Ústí – Kolín, což vyvrací Vaší teorii. O víkendech jsou vlaky často nacpané turisty a cyklisty. Už vícekrát jsem tu potkal i Němce ze Saska na výletu do Litoměřic nebo Mělníka. Takže si rozhodně nemyslím, že R23 jsou vyhozené peníze MD… Jakmile se… Číst vice »

Krušky-Středohoří

Ano pár turistů na Mělník zajede, ovšem samotní mělničáci z 70-80% dojíždí pracovat do Prahy. Ti vlak využijí s přestupem možná tak když pracují v okolí Čakovic a Kbel, jinak dojíždí autobusy PID. Úsek Všetaty-Lysá pak překonává hranici dvou světů, pomalu začínající průmyslový sever a národopisnou oblast střední Polabí.

David

To je samozřejmě věc diskuse. Linka Praha – Rakovník taky není zrovna rychlíková.

Zdrasa

Nemohu souhlasit, aktuálně zdejší rychlíky i se svou zastaralejší tratí nabízí vcelku slušnou alternativu k cestě přes Prahu, pokud chcete jet na Moravu (nebo i do východních Čech) od Ústí. Pokud se nasadí lepší vozy, než tam jsou teď a ještě by se provedla výše zmíněná rekonstrukce, bude to dokonce vycházet lépe jak cesta přes Prahu.

Krušky-Středohoří

Ale ta rekonstrukce se neustále odkládá, aby nedošlo pak k situaci že novému dopravci bude zastaralá infrastruktura níčit nové vlaky.

753.301

Lokomotiva může být cestujícím šumák, 162 je levná varianta jak pro RJ, tak i ČD. Tam jde už jen o vozy, resp. jaké ojetiny a za kolik.

Avlaky

Jenže RJ v tu dobu žádné Peršany mít nebude, ale budou to již esa a ty poputují na R8, takže tam budou jezdit spíše vectrony

Péťa

Žádné esa na R8 nepůjdou, nevím kam na to pořád chodíte.

Avlaky

A kam by šli, mám neoficiální info z RJ

Avlaky

Je logické je dát tam, mají menší sílu, a taky je tam menší rychlost

medical_examiner

Logika je krásná věc, která je ale některým stejně známá jako význam slova „úspory“…

Avlaky

Dobře, a jak by podle vás měli uspořit, tím že esa zůstanou na východní větví?

Avlaky

Vozy předpokládám že budou ty z R8 a místo nich nasadí na R8 modusy

Pajos

Tak vozy z R8 to je teda nekdy dost retro …

Avlaky

No a? Však to je taky rychlík jen aby něco bylo , tam to bude stačit na ten začátek

Pajos

A já si naivně myslel že chceme aby se úroveň dopravy zlepšovala …

Avlaky

Přečte si to po 4 letech má být zlepšení kvality

Matys

To se nasazením soukromníků, jak můžete vidět jinde, neděje. Že se ještě neponaučili.

Někdo

Aktuální cena jízdenky je 169 kč

Laik

Smlouva na osm let nic moc, to nevím jestli někoho bude motivovat k nákupu nových vlaků. Může se redakce poptat na ministerstvu co jim brání nabídnout smlouvu na 15 – 20 let?

Juraj

Nařízení Evropského parlamentu a Rady 1370/2007 určuje standardní maximální dobu 10 let s možným prodloužením o dalších 5.

Kubrt

Při přímém zadání, předpokládám. Nebo?

Juraj

Pro všechny případy. Podmínky na trhu se mění a kdyby někdo „vysoutěžil“ provozovatele třeba na 40 let, tak to úplně popře původní myšlenku otevřenosti trhu osobní dopravy.

Laik

OK díky.

Bus

Že se trochu nestydí..

Kubrt

Nové vlaky od prosince 2024 – to by vycházelo na EMU240 z nedávno uzavřené rámcovky.

Tomariero

Tohle ČD myslím nabídne celkem jasně a i to vychází na konec série pro olomoucký kraj.

Kamui

Kéž by. Jenže aby to nedopadlo tak, že MD raději upřednostní staré ojeté škopky za nižší cenu, než nové soupravy za cenu vyšší.

Chronosphere

Tak vzhledem k současné situaci v královské pokladně by MD určitě uvítalo,kdybyste jím ty nové soupravy doplatil. Jinak buďme rádi za školky.

švestka

Tak snad tam konečně skončí to pojízdné vrakoviště, které tam v současnosti jezdí.

Asdfg

Joo, Bymee+B+AB co jelo před vánocemi, to je krásná ukázka jak ČD na této lince a zákaznících záleží.

55p

Co si MD objednalo, to jezdí.

Asdfg

Já mám pocit že tam má být sysel +Bdtee+AB

Michal

Už nemá

55p

961 už přes rok nejezdí, jsou potřeba na Litvínov a něco si ukousla i Praha pro S7. Paradoxně zrovna když se v Ústí začalo zajíždět na hlavák a začala být potřebnější vratná souprava.

Asdfg

Tak přemýšlím co je větší „retro“, Kolín – Ústí nebo Praha – Brno přes Vysočinu.

Jaaaa

Praha – Děčín.

X 1

Brno – Olomouc – Šumperk.

Zdrasa

Praha – Děčín jsou sice špatné, ale furt to jsou o něco málo lepší vozy než klasické Honeckry nebo béčka. Inu rekonstrukce z raných devadesátek no.

Ondřej

Pánové, největší retro je Plzeň – Brno, přes Budějovice a Jihlavu.

2084

Vyjde to tak nastejno, jenom Vysočina je plnější.

Miloš

Tam by spíš bylo logičtější prodloužit R14 do Ústí západ. Už kvůli lepším připojům

Krušky-Středohoří

Sysly z těchto rychlíků přešly na Berouny

Baraba

Můžete mi ve smlouvě ČD s MD ukázat, kde je napsáno, že má jezdit Bymee+B+AB ????

František Plášek

Ve smlouvě možná není, ale řazení podle VOD je B249+Bdtee276+AB349….+ v létě navíc BDs450

Baraba

Když není ve smlouvě, tak jak víte, že „si to objednalo“?

VOD je součástí smlouvy? Pokud ne, je to jen interní předpis dopravce, který si sestavuje dle vlastních kapacit volných vozů.

Řazení vlaků neříká nic o tom, co bylo v objednávce. Navíc, pro lidi v depu je to jen papír, který berou jako pomůcku, ne jako příkaz.

medical_examiner

Všechno se bude ještě 10-20 let hodit…
Co by jezdilo místo porouchaných 660?

Štěpán

To tam KPT Rail nasadí sólo 810 v barvách ZSSK, ne? 🙂

Krušky-Středohoří

koupí od ZSSK vyřazené 460

Štěpán

Nebo tak, no

Zdrasa

460 už tam dřív jezdili, ne? Návrat k tradici 🙂

Marian

Už koupili tramvaj, s kterou prý do budoucna chtějí jezdit do Bechyně, tak třeba půjdou touto cestou. Ale může se stát, že do doby realizace záměru zabere medikace od Doc. MUDr. Chocholouška …

-TR-

Oficiálně chtějí z tramvaje udělat školící středisko. Je to někde na jejich webu.

Jedem

To zas bude komedie.

Martin z topírny

Spíš Parodie na liberalizaci

medical_examiner

Tak přestávka, po které bude následovat rozuzlení!

Unido

Takže beztak vyhraje RJ, protože tam od prosince na 3 roky nasadí pod dráty 845 s původním interiérem co mu zbyly z Komárna a ÚK….

noerf

Záleží, jaká je minimální kapacita a kolik jednotek nebo souprav je potřeba. Pokud vím, tak to chce jezdit LE se svými jednotkami Stadler Flirt.
Jinak smlouva na osm let je velmi krátká, kdyby dali smlouvu na 15 let a od roku 2024 nové vlaky, tak bych to pochopil. Ale obměňovat to po čtyřech letech na další čtyři roky mi nepřijde smysluplné.

Lukáš

Taky mne to překvapuje, kor když původní požadavek MD byl od začátku jednotky.

Gajda

4 třídy na rychlíku v závazku by byly hodně zajímavý, nicméně asi tam nabídnou to nejlepší po celou dobu, protože o tom, že by někdo hned na začátku měl něco lepšího pochybuju.

David

4 třídy na rychlíku v závazku jsou blbost. Takhle to nefunguje a ani MD nic takového nepožaduje.

Avlaky

Tak může si koupit ty jednotky, ony až tolik stát nebudou

Jakub

Skoro bych vsadil na RegioJet, který může nasadit podobné vozy jako na linku R8 s jejich 162. Tou dobou už budou mít všechny nové Traxxy.

David

Také si to myslím, ze začátku peršing + 3 vozy a od roku 2024 třeba nové pesy Elf.
Uvidíme…

Avlaky

Persingy půjdou na esa, které půjdou na R8

David

Nemá jich 9ks? Nejsou potřeba na R8 7 nebo 8ks? A to přestavba všech bude snad hotová do 2024?

Avlaky

Já mám info ze první eso má být na začátku léta a poslední v září tohoto roku

Ano 8jich je potřeba a 9. Asi dá buď do Polska, nebo ho může dát i sem

David

super, děkuji za novou informaci. To jsem netušil!
Každopádně do roku 2024 tam může dát cokoliv…

Avlaky

Může, ale jak znám politiku RJ, tak pronájem vyřeší vše

medical_examiner

I servis!