Rychlíky jen do Radotína, expresy do Berouna. Koridor čekají velké výluky
Nová nádražní budova v Radotíně. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný
Odklon přes Branický most nebude možný kvůli jeho uzavření.
Odklon přes Branický most nebude možný kvůli jeho uzavření.
Lepší souběhy výluk a neschopnosti koordinace rozpadajících a modernizujících staveb už snad ani nejde vymyslet prostě, jednoduše #myNIC
Hanba želežniční současnosti i budoucnosti…
Proč se tato výluka,a dalš na Smíchově nespojí s výměnou mostu na Výtoni ?
to ukonceni R16 na Smichove je odkdy dokdy?
… aneb jak kompletně dojebat i to málo, co ještě na českých kolejích fungovalo!
Co to jako je? Proč expresy nepojedou po Hrbatý? Za a) se hrbatá opravila kvůli tomu, aby se tudy dalo při rekonstrukci Berounky jezdit s rychlíkama, za b) je to pár vlaků od-do. Vlastně nevím, komu za to spílat, ale tak preventivně všem, MD, SŽ, ČD. No a asi i Ropidu – předpokládám, že řval, že by se na Hrbatý nedalo jezdit s osobákama – a co? Odkloněný rychlíky mají přednost… logicky.
Trať se zrekonstruovala tak, že je pro tyto věci nepoužitelná. Říkalo (a stále někde říká) se tomu “optimalizace”. Ty vlaky se tam ani nevykřižují…
Jezdilo se tak s Interjety… někdy předloni to bylo. A šlo to.
Jo, protože se drasticky omezilo všechno ostatní.
Jeden čas tamtudy jezdily i rychlíky na Příbram a Budějce. Neviděl jsem vlak, kterej by jel včas.
Jezdí tam pořád,
jenom nesmyslná útrata pod záminkou větší propustnosti a přitom opět jen obnova do udržitelného stavu – žádný rozvoj, žádná velká modernizace…
Jedoucí vlak může nabrat zpoždění a to je jaksi po novu riziko ztráty bonusů pro managament SŽ. Nejedoucí vlak nikoliv. Kaštane poraď si jak umíš.
Cílem je vyjezditelný jízdní řád a nikoliv vlak za každou cenu. Zvykej si
To se zeptejte toho, kdo to tak výborně nechal rekonstruovat. Jinak děkovné zprávy za to, že není tunel na JUDr. Víta Bártu. 😀
Kapacita. Na jednokolejku je to dost vytížené. Po úsek Smíchov-Nučice zastávka to jezdí pořád a do toho tam mate arrivu z/do Budějovic.
Správa železnic je nejhorší státní organizace v tomto státě. Change my mind.
Určitě máme horší. Třeba ministerstvo dopravy. 😉
Však se říká, že ryba smrdí od hlavy.
A co byste konkrétně udělal jinak a jak?
Co bych udělal jinak? SŽ rozpustil a agendu předal novému úřadu sestávajícímu ze zásadně přefiltrovaných zaměstnanců, a to na základě odbornosti, zájmu o obor a přístupu k práci. Tedy typicky takových, kteří v pracovní době nechodí nakupovat vánoční dárky, či dokonce přímo nepodnikají.
Dobře a ti by to udělali jak jinak? 🙂
A ještě aby to bylo plánovaně dobrodružné, tak víkend 17.-18.2. končí jarňáky půlce Prahy a naopak začínají Praze-západ a Plzni i okolí.
Mnichovaky mohli pritahnout pres Reporije
Reporijaky misto karlstejnaku!!!!
Stavby se snad budou dělat i přes noc
Takové
A od 29. 1. v trvalém stavu většina (R16) Berounek výchozí/ukončena na Smíchově + zastavování v Srbsku a v Karlštejně. To bude na několik let veselé – https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/162365760/k171_od_2024-01-29.pdf/78b500da-00a4-421e-888e-ce66a1927475
Turistická frekvence se bude rvát s koly a kočárky do vysokých béček (nejde jen o Srbsko, ale celou přestupní vazbu v Berouně via Křivoklát). To je šílená představa, zvláště pokud se „zapomene“ Berounky posílit aspoň o vagón. Ukončení většiny R16 na Smíchově je taky hodně špatný vtip. Myslí někdo na přestupní vazby, jež se realizují na Hlaváku?
A od kdy někoho zajímají cestující ? 😄
Ok, a Vaše řešení?
Ono toho přes Výton už moc nedostanete a EC/IC má přednost…
Náhradní doprava se jmenuje metro B.
Jenže to metro taky nemá nekonečnou kapacitu, nehledě na to, že z hlaváku je potřeba se na něj ještě nějak dostat. Sám se přiznám, že když jsem potřeboval na Smíchov a viděl nějaký vlak, který tam z hlaváku jel tak, že mi to časově vycházelo (což až do prosince nebyl problém), tak jsem do něj skočil a byl tam dřív než jakkoli jinak
Nebylo by pro zahraniční cestující tech pár vlaků do Mnichova v ty dny zrušit? Japonec nic netušící bude dosti v šoku , že mu vlak jede z nějakého Berouna…
Přesnost v dopravě je nuda.
Absolutně nechápu význam uvádění čekací doby 5 minut v situaci, kdy se přestup v Berouně týká jen 6 párů vlaků v 2h taktu. A ani jiné busy než tyto v 2h taktu nejedou. Snad prostě stanovím takovou jízdní dobu (je to víkend!), aby ten přestup vyšel. Ta informace má jediný význam, cestujícího výslovně naštvat, odradit a znechutit. Takto se výluky opravdu nedělají.
A i ten úsek Praha – Radotín je dost pochybný. Vlaky do Radotína přijedou po 30 minutých (S7) a jednou za čas rychlík. A busu budou odjíždět stále po 5 minutách, i když některé zjevně nikoho nepovezou. A ty po příjezdu vlaku budou tak přeplněné, že pojedou se zpožděním spolu s dalším spojem. Celé to působí úplnou rezignací ČD (nebo PIDu?) na přepravu cestujících, hlavně ať je opatření co nejlevnější…
Tak mně napadá, že na ty dva uvedené víkendy by mohl Klub železničních masochistů zorganizovat pěkný poznávací zájezd do Mnichova…
Děkuji, pojedu raději autem! Ty výluky to je peklo. Pak se stane, že bus NAD někde zabloudí a dispečer ČD dát odjezd vlaku a čekáte další dvě hodiny…
S náhradou přejezdu v Chuchli budou taky nějaké výluky?
Řekl bych že správná otázka je spíš kdy nebo jaké než jestli nějaké budou.
Běží VŘ, tak snad…
Dvě stavební sezony nadjezd, jedna (až dvě) podchod. 2028-9 hotovo 🙂 🙂 🙂
Kde jste na to přišel? Sž uvádí rok dokončení 2026 a myslím, že i s tím podchodem.
Výstavba nadjezdu si nic dlouhodobého nevyžádá, horší to bude s podchodem, kdy těžko půjde o vyloučení jen jedné koleje… V zemi snad nebyla udělána vůbec žádná příprava.
Celé to v systému ukazuje na to, jak managament SŽ bude nyní reagovat na vazbu jejich bonusů na plnění jízdního řádu. Čekací doby žádné, vazby minimální, prodloužení doby cestování klidně do nekonečna. V globále ale „plníme na 135%“ řekl by poručík Troník. Ano plníme, ale nepoužitelnou službou. A pak to ještě ukazuje na jedno: na dvojí pohled na spravovanou síť drah. Dovolila by si snad Správa železnic ukončit vlakovou dopravu v Běchovicích a busem vozit lidi do Libně. Nebo kdy budou výchozí stanicí Berlinerů či jak se to jmenuje, Kralupy nad Vltavou. Tahle výluka je ještě brnkačka, jsou to dva… Číst vice »
Dovolím si jenom oponovat jednu část: jízdní řád bez vaty, sice s přípoji, které ale ovšem díky pravidelnému zpoždění ujíždí, byl snad kvalitní službou?
Za mě raději, ať jede vlak o 10 minut déle, ale čas příjezdu je spolehlivější.
Konečně si Dobrá Správa přestala hrát na nevyjezditelné jízdní doby. Tak to má být 🤞
Když postarší šotoušci kvičet, znamená to jediné… Všechno je v nejlepším pořádku 🙂
*začnou
Bohužel jsem se nedozvěděl, co je konkrétně důvodem výluky při rekonstrukci Bránického mostu mezi Smíchovem a Radotínem.
Oprava mostní klenby nad tratí 171 a nutnost vypnout trakci?
Ale na to měli celé minulé 3 roky!
Smíchov-Radotín začal už v roce 2019, takže teoreticky i déle. Prakticky se o rekonstrukci branického mostu rozhodlo někdy začátkem roku 2022 – https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-musi-opravit-dalsi-most-v-praze-pres-vltavu-branicky-je-v-nevyhovujicim-stavu-101022/ a teprv před rokem touto dobou se vypsala soutěž na zhotovitele.
K tomu, aby se věci děly zároveň, se musí zároveň i naplánovat…
Škoda že to nešlo udělat při výluce Radotín-Smíchov. Ale tak naštěstí jenom dva víkendy.
Nešlo nebo se nechtělo?
Hoši, klid. Jedná se pouze o dva víkendy a ještě pouze v sedle. To se zvládne (jenom ty mnichováky teda mohly dojet taky až do Radotína).
O zimních víkendech je sedlem nedělní ráno a možná i sobotní pozdější podvečer, ale určitě ne doba mezi 10. a 16. hodinou …
Nejdřív tu xlet kopeme úsek Radotín-odb.Barrandov. Teď zavřeme Branický most a do toho začneme pomalu ale jistě kopat Smíchov. Jenže potom už bude čas postavit nový Vyšehradský most, tak do toho zas omezíme tou dobou už asi skoro hotový Smíchov😀A vlastně zjistíme, že je rok 2030 a v Řevnicích bude furt lítat výpravčí tam a zpátky od archaického zabzař ven a zpět a uděláme xtý nickoleják, třeba na Odb.Závodistě, aby se něco dodělalo. Mezitím vyjde miliontá vizualizace na bájný tunel do Berouna. To je fakt středověk…
Před výpravčími na této trati klobouk dolů. Při tamním zabzař a provozu ještě běhat s rozkazy, do toho jsou tam ještě hradla.
Báboblok je vlastně slušné pojmenování.
Pracovnice na hradlech tam bezpečně dokážou provést vlaky po necelých deseti minutách, na to by někde byl potřeba autoblok.
A to bývaly i doby, kdy k tomu výpravčí (kromě „zjišťování volnosti koleje“ v kolejišti) chodívali i skutečně výpravkou vypravovat vlaky (i od ostrovních perónů) a měli k tomu v nočních směnách i prodej jízdenek. Pravda, nebylo tehdy těch vlaků osobní dopravy tolik jako teď, ale stejně: v Radotíně na RZZ byli výpravčí dva, ale jinde na elmech. zab. zař. byl výpravčí sám a jen v denních směnách tam bývali ještě „pakři“ aspoň někdy použitelní k doručení rozkazu …
Tak v Zadní Třebani na této trati chodí výpravčí s výpravkou stále. 😊.
Češi jsou mistři v salámové metodě.
Jak staveb kousků dálnic, tak v opravě železnic po malinkatých kouscích.
Když ona se železnice Vídeň-Krakov taky nespostavila naráz.
Ano. Ve stanicích na 171 měly být už 10 let provizorní Esy.
Nevím, co dělají drážní odbory, že nebyly schopné tohle do tří stanic prosadit (provizorní Esy tam musí stejně vzniknout během budoucích staveb, není to zbytečná práce).
Karlštejn už se díky stavbě (do které ani nepatří) předělává, ale Řevnice a Dobřichovice nadále peklo, které by bylo žádoucí co nejdříve vyřešit.
Jooo tyhle železniční odbory- to je většinou beztak jen kasička kam jednou měsíčně hodíme peníze a na Vánoce se udělá maximálně posezení a to je vše. Co si člověk nevyřve, nemá.
Mají několik tisíc členů, příspěvek je asi 2000 kč, to jsou miliony. To bude posezení snad i se zahraniční kapelou zvučného jména a tanečnicemi.
A je to opravdu problém odborů?
Jsem si teda asi naivně myslel, že efektivita práce je věcí té které firmy, ne?
Primárně ne, ale roli poslední instance sehrát mohly…
Je potřeba si pomalu zvykat.
Dobrý den ve spolek, jen by mě zajímalo, jakým způsobem by tuto („) výluku („) organizovali níže diskutující, ale i ti, kteří tu budou diskutovat. Jen se ptám jako člověk, který pracuje jako průvodčí na zmiňovaných vlacích.
Především tak, že prvotním zájmem bude přepravení cestujících a nikoliv to, že vlak za každou cenu odjede hlavné načas – třebaže poloprázdný. I když samozřejmě jde pochopit, že pro vás je jistě pohodlnější právě ta druhá varianta. Je prostě nemormální kvůli výluce nečekat na spoje náhradní dopravy.
Prvotním cílem je vláček, kterému musí být vše podřízené
Nemilý pane nebo paní, nechcete se jít ztrapňovat svým neúspěšným trollením zpět na Novinky či do hospody?
Tady vám pšenka fakt nepokvete.
Tenhle tro(t)l je jen další ze stinných stránek amnestie…
Při téhle variantě se jako hromosvod a viník nabízí právě ten průvodčí, který to schytá i za něco, za co vůbec nemůže, případně o tom nic neví.
A jak to schytá, když ujedou těm cestujícím s vlakem dříve než přijedou náhradní dopravou a nestihnou do toho vlaku (k tomu průvodčímu) přestoupit?
O tohle by se měl v první řadě starat koordinátor náhradní dopravy se spojením na všechny zainteresované složky a také s právem posledního slova.
schyta to pruvodci v tom dalsim vlaku, do kteryho nalezou.
to vas nenapadlo?
Za prvé by zapomněl na celostátní takt, který vše neskutečně mrví a kde je zájem o taktovou nulu nadřazen potřebám toho, pro koho vlaky vlastně jezdí. Za druhé by vytvořil takový VJŘ, který ba akceptoval potřeby cestujících a v mezích možností je dopravil kam potřebují. Nebožák, co potřebuje kamkoliv za Prahu nebo i jen do centra má prostě 100% smůlu, kus vlakem,. další kus busem a když do centra Prahy, tak nadto ještě metrem (které je nutno zaplatit a mimopražský to nemá zadara jak místní – 10ká za 24 hod je manipulační poplatek) a zbytek dojít po svých. Tomu říkám… Číst vice »
V tom vidím váš nějaký odpor proti taktu. Bylo by lepší jezdit více náhodně? (Snad jen bus XS7 bych nechal řídit dispečersky, místo intervalu 5 min raději odjezd konvoje po příjezdu vlaku.)
Využití MHD na cestu po Praze – trochu tarifní věc, uznávání tr10 v metru si občas ČD domluví a občas mění svoje jízdenky za PIDí.
NAD až na hlavák beru, ale 1) nezasekat moc busů v kolonách. (Linka Radotín-Smíchov-jenom párkrát do hodiny hlavní) 2) dalniční busy od Berouna stejně zastavit někde na metru(Zličín)
1) Garantovat návaznost náhradní bus-vlak.
Pokud má bus zpoždění, tak vlak počká, stejně i v opačném směru.
Pokud je dobrý důvod nečekat (krátký interval obojího), nedávat busům „vlaková“ čísla. Pokud autobus os 9059 nečeká na vlak 9059, proč mají stejné číslo?
2) Skutečně bych krátce po opravě Branického Mostu i Smrad musel znovu zavírat most na víc, než běžnou údržbu?
Doufám, že jsou nebourači spokojeni.
(ok, za toto omezení ještě nemůžou, ale jejich požadavky by vedly k dalším a výrazně delším podobným výlukám)
Rozdíl mezi Radotínem a Smíchovem je teda dost podstatný, o Berounu nemluvě; nemyslíte?
Neví někdo jak je to s Pendolinem?
Do Ostravy se přes Radotín nejezdí.
Jezdí, ale mimo uvedený časový interval.
Ranní Pendolino z Karlových Varů….
A druhý pár ve 4 z Plzně.
To zas zamrzne, nebo ho někdo nabourá.
Pendolino stojí kdesi u Polomi, zamrzly mu všechny CDromy.
„(…) v úseku Praha-Smíchov – Praha-Radotín zavedena kyvadlová náhradní autobusová doprava provozovaná podle zvláštního výlukového jízdního řádu bez přímé návaznosti na vlakovou dopravu. (…)“ Bez přímé návaznosti. A tohle si dovolí vypustit z huby. Čekalo by se dispečerské řízení. Přijede vlak, vysype lidi, do zastávky bus najedou dva tři autobusy, další v pohotovosti, kdyby se to nevešlo, a cestující plynule přejdou. Ne že budou čučet až 15 minut a pak dav se bude rvát do jedné rozhrkané sorky. Reputaci by pomohlo posílení 244 v časech výluky, třeba to tak bude. Čekačka vlaků 5 minut v Berouně se snad ani nedá… Číst vice »
> Bez přímé návaznosti. A tohle si dovolí vypustit z huby
A jak chcete ty autobusy jedoucí po 5 minutách dispečersky řídit?
Vozíme substrát, aneb veřejná doprava v kostce. Na přípoje kašleme, můžete být rádi, že vás vůbec vezeme. Ale pak budou všichni brečet, že lidi jedou raději autem – když organizace veřejné dopravy s sebou přináší podobná zvěrstva.
A pak uděláme reklamní kampaň, že veřejná doprava není jen pro socky.
Však není, to by pochcípali hlady. Ty nemohou i v doběklesající ceny ropy platit stále víc a pak celý den řešit co jede a nejede a kde budou čumět v poli dvě hodiny. Socky se musí obracet. Vhd je pro ty co pro ně nemá čas cenu.
Kdo za techto podminek presto vyrazi nekterym z postizenych spoju do Mnichova, mel by bud dostat medaili za statecnost nebo odevzdat obcanku.
souhlas – jeste bych pochopil expressbus Praha-PLzen ale tohle fakt dost cestujicich odradi…
Neví někdo co je důvodem, že vše nekončí v Radotíně? NAD Smíchov-Radotín by byla jednodušší a méně blokovaná zácpami na silnici. Stanice je po reko, 4 hrany..
Možná plánovaná zpoždění zastávkových vlaků s rizikem čekání těch ostatních dále po trase, dostupná dálnice, rozložení kapacitní náhradní dopravy do více tras… Odhaduji.
Jestli by právě ty 4 hrany nebyly málo, když se tam bude i odjíždět a soupravy by tam nejspíš docela dlouho překážely. Interjet nepošlou do Mnichova ani do Klatov, bude to čekat na svůj standardní obrat, kdy to normálně točí na hlaváku, tj. přes hodinu by to trčelo v Radotíně, kam by zároveň každou půlhodinu přijelo něco dalšího.
Už před rekonstrukcí měl Radotín tuším 4 použitelné koleje pro nástup. Teď se to alespoň rozšířilo o kusou kolej směr Smíchov.
která je v tomto případě na dvě věci.
Jsou to víkendy, žádné zácpy nebudou.
No tam není moc kam tu 5tou hranu vměstnat. Ve stanici jsou potřeba i volné koleje pro vlaky z radotínské cementárny.
Naopak dálnice Beroun – Praha není problém
Ale jo, byt tam nekde mezizastavka na Zlicine aspon s prestupem na metro, budiz. On je clovek po silnici z Berouna na Smichove (tuplem o vikendu) o dost rychlejs nez vlak, jenze pak ty priskoky az na hlavak, to je velky spatny.
Není tam náhodou těch hran 5? Kusou kolej od smíchova do toho nepočítám.
To je situace. Jedním slovem v SprŽeli.
Myslel jsem, že přesně proto, aby nemusely být výluky na obou trasách najednou, se ta část oblouku Branického mostu nad koridorem opravila už dva roky zpátky při té velké rekonstrukci…
No jo, vy myslíte, ale odpovědní pracovníci nikoliv.
Naprostý skandál je, že mezinárodní expresy budou v Berouně na vlastní NAD čekat jen 5 minut!
Nějaké spěšňáky (regionalexpress) co překračují čáru a buhvíproč jsou u modrogum značené jako EC.
(Tím neříkám, že je dobrý nápad nečekat. Pokud je stejné číslo vlaku, mělo by to navazovat.)
Kde berete jistotu, že „etalonem správnosti označování“ je zrovna Německo?
P. S. Jestli Sp = REx, pak R = co?
Tak etalon být nemůže 😀
Ale pár rozdílů mezi ex1 a ex6 – na Ex1 jezdí šroty s nějakou menší frekvencí a většinou i výmluvou (náhrada z kopřiv nebo posila), na ex6 je jaksi častější že se nesmí ve stanici a tunelu, není klimatizace.
Ex1 častěji dojede z konečné na konečnou. (Ex1 Má zpoždění – no tak se nějak procpe mimo GVD. Pokud ex6 není přesně tak se odřekne bez náhrady, jeď dalsim pravidlem, na České straně aspoň náhradní soupravou Plzeň-Praha včas bez lidí co nastoupili před Plzní).
Zkuste svůj postoj vysvětlit těm náhodným cestujícím, často ze třetích zemí, kteří si koupí lístek Praha – Mnichov a nějak automaticky předpokládají, že v Praze nastoupí a v Mnichově vystoupí. Vůbec nejde o modrogumy a nějaké hraní se slovíčky. Na kategorii vlaku kálí pes.
Praha – Mnichov, já v tom moc problém nevidím.
– Praha Smíchov nestaví, čili jdi na hlavní
– Praha hln- Beroun jede autobus NAD
– přestup v Berouně hh:00 až hh:18 dle VJŘ expresu
– Beroun – Mnichov jede vlak
P.S: Je pravda, že se jedná o jeden víkend v lednu 27. a 28. ledna 2024 a jeden víkend v únoru 17. a 18. února 2024?
Tak nastoupí do busu a přestoupí do vlaku. Tragédie to je jen pro zdejší ultras.
Proč já bych jim to vysvětloval? Já ten nápad, že vlak nečeká sám na sebe (souprava z Berouna odjede dřív než přijedou autobusy) neschvaluji.
Mnichovské expresy mají parametry skandálu i bez jakékoliv NAD 🙁
To máte naprostou pravdu…
Ty jsou zakleté už dlouho – v létě jsem měl na něj koupený v předprodeji lístek, pravda – velmi levný na tu vzdálenost a bez místenky – už to mě mělo varovat – důvod – není jisté, jestli na německé straně nedojde k přestupu, kdyby vlak dojel od nás s větším zpožděním než 20 minut, 14 dní před odjezdem mi přišlo, že budu 100% 3x přestupovat a jízda se prodlouží o 2 hodiny – důvod snad na německé straně, ale… Raději jsem vrátil a rychle koupil bus, sice 2 krát dražší, ale jistější.
Ona tam většinou bude přijíždět o dost dříve, proto mají posunuté odjezdy o 45 min.
Praha – Mnichov je letecky za 3 700 Kč za zpáteční let, délka necelá hodinu letu. S tím údajným expresem ČD by jel do Mnichova jen blázen
Jakkoliv jsou Západní expresy nepoužitelnou parodií na železnici 21.století, tak vaše srovnání je zase nefér.
K hodině letu si připočtěte cestu na letiště, security apod. plus cestu z letiště.
K ceně si připočtěte minimálně lístek na S-bahn z letiště, případně za jakékoliv služby typu větší zavazadlo nebo změna bookingu nad low-cost letenku.
A k vlaku cesta na nádraží, předpokládané zpoždění. Ono totiž ne každý bydlí na nádraží, i když je to asi pro tebe těžké na pochopení
Pro tak zavilého zastánce ČD to bude těžké pochopit…Taky radši sednu do MUC na letadlo Lufthansy, 30 minut letu…
Dohromady 4 hodiny door2door odkudkoliv v Praze kamkoliv do Mnichova 😉
Netykáme si, trolle. Tak si ten svůj tón odpusť.
V průměru je člověk dřív na nádraží, kde je přestupní uzel, než někde v polích na letišti.
V zásadě lze souhlasit, až na to, že od změny JŘ Západní expres už do Mnichova nejezdí.
Běžte to říct lidem v tom vlaku. Nejspíš odpoví že ale vystupují v Plzni nebo Regensburgu. Letadlo do Mnichova je užitečné spíš pro návazné lety, konkurencí pro mnichovák je silnice, ale přesto i tím pomalým a nespolehlivým vlakem lidi jezdí.
To je hodně sporné – loni jsme měli tento směr koupený včas (2 měsíce před odjezdem) – cena pro dva 850,- Kč, tedy tam a zpět by vyšlo 1700,- (dva), že nám to pak nevyšlo, protože železnice 14 dní před odjezdem na německé straně zavedly 3 přestupy a jeli jsme 2x dražším busem – 5 hodin, je jiná; letenka 2 měsíce předem pro dva víc jak 10 tisíc (můžete říci, že lze koupit dříve, ale to také musíte vědět, že tam pojedete…). K tomu cesta na MHD z FJS cca 12 € pro jednoho, takže vlak je o dost levnější… Číst vice »
No vzhledem k tomu, že v Německu je náběh na převrat, tedy aspoň jak to tvrdí místní politici. Tak je to stejně jen vnitrostátní dálkovka.
To netvrdí „místní politici“, ale russácké filcky typu Jindolf a Hamplová.
https://www.bild.de/politik/inland/politik-inland/habeck-besorgt-ist-ein-umsturz-wirklich-moeglich-86689190.bild.html
Bild je bulvár vydavatelství Axel Springer SE.
https://www.n-tv.de/politik/Wenn-an-Traktoren-Galgen-haengen–article24646075.html
Ač je informace o čekání autobusů ND napsána docela jasně a srozumitelně, zarazila mě natolik, že jsem si pro jistotu celou větu znova několikrát přečetl.. v marné naději, že jsem to špatně pochopil..
Bohužel – pochopil jsem tedy správně. V tom případě – mlčím – byl bych sprostý… 😈😈😈