Rychlejší vlak z Liberce do Prahy počká. Tři čtvrtě miliardy míří do dvou stanic v Libereckém kraji

Siemens Desiro společnosti Die Länderbahn v Hrádku nad Nisou. Foto: Jan SůraSiemens Desiro společnosti Die Länderbahn v Hrádku nad Nisou. Foto: Jan Sůra

Zatímco obyvatelé Libereckého kraje desítky let marně čekají na železniční spojení mezi krajským městem a Prahou, které by alespoň srovnalo

Zatímco obyvatelé Libereckého kraje desítky let marně čekají na železniční spojení mezi krajským městem a Prahou, které by alespoň srovnalo dobu jízdy se silnicí, Správa železnic se rozhodla zatím investovat peníze do tratí, kde modernizace přinese jen nepatrné zrychlení.

Celkem 791 milionů korun má jít do rekonstrukcí stanic Hrádek nad Nisou a Chrastava ležících na trati Liberec – Rybniště. Správa železnic již vypsala soutěž na projektanty rekonstrukcí obou stanic.

„Hlavním přínosem obou akcí bude úspora času při křižování vlaků, které se dosáhne jak rekonstrukcí zabezpečovacích zařízení, tak i zvýšením rychlosti ve staničních kolejích,“ uvedla Správa železnic v tiskové zprávě. V Chrastavě i Hrádku všechny vlaky na této trati stejně zastavují. „Zkrácení jízdních dob bude v řádech minut,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Obě stanice dostanou nová kolejiště, vnější a ostrovní nástupiště. Vzniknou zde přístupové komunikace s bezbariérovým přístupem. V návaznosti na tyto úpravy dojde ke zřízení nových podchodů. V Chrastavě bude ústit směrem k průmyslové zóně, která však v minulých letech prošla kvůli svému umístění v zátopové zóně značnou redukcí, největší firma se přestěhovala po povodních raději do Liberce. V Hrádku nad Nisou pak bude končit pro zajištění lepších přestupních vazeb v prostoru autobusového terminálu.

Součástí akce je i rekonstrukce obou výpravních budov a nového zastřešení. Zmizí také jeden z přejezdů, který byl dosud ovládán ručně. V Hrádku nad Nisou přes Libereckou ulici nahradí dálkově řízený přejezd, nově bude jednokolejný.

Ke stavbě má dojít mezi zářím 2022 a listopadem 2023. V Hrádku nad Nisou má Správa železnic investovat 314 milionů korun, v Chrastavě 477 milionů korun.

Tagy Chrastava Hrádek nad Nisou Správa železnic Top trať 089 Trať 089 Liberec - Rybniště
225 komentářů