LOT 3a leaderboard

Rychleji z Brna do Přerova. Správa železnic vybrala projektanty úseku Kojetín – Nezamyslice

Vizualizace vysokorychlostní trati mezi Brnem a Ostravou u Blažovic. Foto: SŽDCVizualizace vysokorychlostní trati mezi Brnem a Ostravou u Blažovic. Foto: SŽDC

Jako první se má stavět úsek Nezamyslice - Kojetín.

Zpět na článek
130 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Existuje do Brna nějaká „normální“ trať?

Vrtak

Spravna otazka.Rekl bych, ze jedina pouzitelna je pouze ta od jihu, tedy od Breclavi, zbytek bida, trate na vychod tragedie…

None

A není jedno na jakou rychlost to bude? Nebo je u nás snad nějaký koridor sjízdný po celé délce? Vždy je část v takovém stavu, že se jezdí krokem a nebo po jedné koleji. Dostat se teď z Ostravy do Prahy a nemít minimálně +30 minut je menší šance než výhra ve Sportce.
Vše je drahé,trvá to neskutečně dlouho a výsledek je k pláči.
Budujeme minulost.

zesp

Nestačí, že tato trať je pomalá oběcně. Na této trati je i rarita v podobě rychlosti 30 km/h na mostě přes silnici II/433 u Němčic. Je tam z preventivních důvodů, protože letos už snad 14x do mostu nějaký tirák napálil. Je totiž nízký (macx na Avii) a díky uzavřenému Přerovu pro průjezd kamionů si tudy zkoušejí mnozí řidiči NA krátit cestu. A nepochodí… Dalším problémem je obří skládka kousek za mostem, takže někteří řidiči zapomínají, kolik toho mají na korbách naloženo… Fíra si tak má větč´ší možnost všimnout, zda není most nějak posunut… Přitom by stačilo z obou stram mostu… Číst vice »

Jiří Kocurek

Nejsou to jenom TIRáci. Dost často je to svoz odpadu na místní skládku. Má vysoký kontejner a nevejde se tam s ním.
Další jezdí do místního zemědělského družstva. To není doprava, která by se dala zakázat, že na silnici II. třídy nemá co dělat.

zesp

Však to tam píšu, že se jedná o tiráky a NA jedoucí na místní skládku TKO…

Jaaa

Ceny za ty projekty a předprojektové práce jsou neskutečné. Oligopol. :-/

budar

víš hovno co je oligopol

Kouďák

Kolik je dodavatelů zabezpečovací techniky, pražců, kolejnic …. kteří mohou dodávat na českou železnici?

Georg

dobry dotaz, ale neni clanek o projekcnich pracech?

Kouďák

To máte pravdu, těch počítám bude také nemnoho

Jiří Kuba

Buďme rádi, se to hnulo dopředu a přestaňte si hrát na ředitele zeměkoule… Každý, co to haní by měl vystudovat dopravní školu, architekturu, železniční inženýrství a pak předvádět, jak to umí… Ty kecy, co by kdyby, jsou jak od malých dětí.. U nás v Česku je skutečně každý čtenář ZDOPRAVY expert na všechno, co???

Pája

Ale ne. Nejsme ředitelé zeměkoule a nehrajeme si na to. Prostě je to trasa, po které už se dávno mělo jezdit a ne teprve řešit. Spousta lidí je stávajícím stavem nějak dotčena a po zkušenostech se sliby už prostě nemá důvěru. Současná trať nevyhovuje už dávno.

Frantisek

Smutné je jen to, že tu současnou přestaví na „pre-VRT“, která nebude úplně vyhovovat místní obsluze, a podél ní pak naplánují VRT. Takže budou dvě tratě optimalizované pro dálkovou dopravu a místní budou více jezdit auty/busy. Sice jistě lepší než nedělat nic, ale stejně je to trochu škoda.

Vojta

V čem nebude vyhovovat místní obsluze? Současný model s jedním párem vlaků denně pro Luleč a okraj Rousínova snad vyhovuje? Hoštice-Heroltice nemají ideální polohu zastávky ani teď a Velešovice a Komořany se zrušily už dávno. Rousínov, Holubice a Blažovice si výrazně polepší díky zastávce blíž obce a ostatní obce na trase budou mít stejnou polohu zastávky, ale výrazně rychlejší spojení.

Jiří Kocurek

František řeší marginality, je tím přímo posedlý. Když nebude obnovená zastávka ve Velešovicích pro 1200 obyvatel, měli to 1,7 km daleko, tak hodí přes palubu eSko do Vyškova s nejméně 20x větší poptávkou a s tím i celé spojení Brno – Olomouc/Ostrava.

Petr

A sebevrazi to budou mít u Němčic výrazně dál ke hřbitovu. Dnes je to cca 10m

medical examiner

A?
Najděte si zákon o zdravotních službách, §88, odst. 3, písm. b)

Petr

První projekt byl už v roce 2005

Jiří Kocurek

To byla DURka, jestli se nepletu. Podle toho se dá postavit tak leda garáž, ale ne mosty. DURka říká, že tady bude most délky 50 metrů. Podle toho ale materiál nenakoupíte.

Zdendik

Ono to tak ale kdysi fungovalo. Úvodní projekt předal investor prováděcí firmě a ta zařídila prováděcí projekt a všechno ostatní. Víc se věřilo firmám. Na druhé straně to zabránilo sporům, jestli tento šroubek je ten pravý.

Jiří Kocurek

Což nic nemění na tom, že po předání úvodního projektu se mohlo do týdne začít s betonáží základu pro most. Teda mohlo, výsledky vidíme při bourání mostů ze 70. a 80. let.

Jedine vlaky

Aby zase proti tomu nezačala řvát nějaká Voda z Tetčic. Ta jednokolejka je naprostá ostuda, i při neexistenci zbytku VRT sítě mohly vlaky z Brna do Olomouce a Ostravy už dávno jezdit násobně rychleji. Z Přerova už je aspoň 160 do Ostravy. Ale prostě ne, o této stavbě už slyším roky, tak snad tentokrát se to podaří stihnout aspoň do toho slibovaného roku 2031. Úplně první termín co jsem četl, byl tuším 2013!

Palecek.M

Prerov – Hranice je 160? Myslim, ze ne.

zesp

Je, asi na 5 km mezi Přerovem/Dluhonicemia Prosenicemi. Pak je kousek 130/140 a pak 120, kolem Slavíče a před Lipníkem 110 km/h. Pro Pindu línou někde až 150…

Jiří Kocurek

Z Přerova do Ostravy je 120, místy i více, místy jen 100 km/h. Delší úsek na 160 je až za Jeseníkem nad Odrou. Ale jsou tam dvě koleje, tak se nestojí 5 minut u suché vrby v očekávání protijedoucího vlaku. A těch 5 minut je skoro jako když přidá 15 km cesty.

medical examiner

Ano…být to pomalá dvoukolejka, tak to zas tak strašné není…

Zdendik

Všude, kde se počítá se smíšeným provozem, je rychlost kolem 200. Vyšší rychlost vyžaduje oddělenou trať bez nákladu.

medical examiner

O tom oddělení to říká kdo?
Když tam pojedou 3 páry expresů, 16 párů rychlíků a 16 párů Os, tak se pro náklady najde fůra místa.

Frantisek

Os se stejně postupně osekají, pokud zaniknou zastávky u obcí. Spíše ty náklady budou muset pouštět rychlejší vlaky – leda by jezdily včas…

Miroslav Zikmund

To, že ta trať je „osuda“ vám – patrně – nikdo vyvracet nebude. Kdysi jsem tam také štiplístkoval … Nicméně „ta ostuda“ je důsledkem tvrdohlavosti sedláckých prapředků, odmítajících prodat pole pro vedení „díla ďáblova“ – železniční trati … podívejte se na fotomapy.cz např. na ten „nesmyslný“ oblouk za Lulčí směrem k Vyškovu (nejdříve doleva, pak doprava a nakonec zase doleva = obrácené S) obcházející pole, místo toho, aby se za Lulčí stočila stopa trati doprava a pak doleva … Analogicky „nesmyslně“ je na mnoha místech vedena trať z Čáslavi do Světlé nad Sázavou … „Za bolševika“ kdy všechno patřilo všem… Číst vice »

Frantisek

Kdyby narovnání alespoň přiblížilo zastávky obcím… Klidně jen s těmi okny (ne nutně hnusnými) a beze zdí. Jenže tady půjde naopak spíše o vzdálení rychlých dálkových vlaků vesnicím, které neobsluhují – a s nimi se „svezou“ i místní vlaky, takže je bude možné postupně zrušit… A v případě stavby souběžné VRT tu tak budou hned dvě tratě pro dálkovou dopravu, jen po jedné (se zastávkami u větších sídel) se ještě svezou R a nákladní vlaky.

MarSei

No… Správa železnic vybíra projektanta… Toho bude vybírat asi tak 10 let, poté budou následovat různá odvolání atd. Stavět se začne ne v roce 2024, ale tak v roce 2054 a celá trať bude hotová asi tak v roce 2158, takže moje pra pra pra vnoučata se konečně svezou z Ostravy do Brna rychleji.

Jiří Kocurek

Nuž přestavět to z Prahy do Budějovic zvládli za nějakých 20 roků ze tří čtvrtin. Takže tak za 10 roků by mohl být první úsek otevřený a dva ve stavbě.
Pokud do toho nehodí vidle někdo, kdo to bude chtít celé předělat odznova, že o 30 km/h rychleji než se původně počítalo, všecko zahodit.

marty-t2

cituji: „35 míst na nově vybudovaném parkovišti v Kojetíně bude dostatečné pro všechny co dojíždí vlakem..“ Opravdu ? Jen 35 a ne třeba 350 parkovacích míst ?? Protože až bude vše hotovo, tak i dopravní časy z Kojetína budou jinde. Brno, Olomouc ale třeba i vzdálenější Ostrava a Praha budou vlakem mnohem blíž… Leda že by plánovači počítali s tím, že automobil bude v době dokončení úseku zakázaným nebo luxusním zbožím pro horních 10.000 – pak by 35 míst mohlo být dostatečné…

medical examiner

35 je hodně málo. To je tak půl vagonu…

Frantisek

Dost lidí může přijít pěšky anebo přijet návaznými autobusy. Také v tom vlaku budou i lidé z/do jiných stanic.

Frantisek

Navíc ne každým autem musí přijet jen jeden člověk. 🙂

Jiří Kocurek

V Kojetíně to nádraží není až tak daleko od města, dá se dojít pěšky z velké části Kojetína. A v případě potřeby snad nebude zakázáno to parkoviště zvětšit. Udělat to teď pro 350 a mít pak využitou třetinu je taky nanic.

58g

V Kojetíně mohou nastupovat i lidé, kteří nejsou „z velké části Kojetína“.

Jiří Kocurek

Dokonce tam mohou i přestupovat od Kroměříže nebo od MHD. Narážím na to, že parkoviště není nutné navrhovat na plný počet cestujích.

58g

A lze odhadnout, že i lidé „z velké části Kojetína“ při nepřízni počasí pojedou autem.

Jiří Kocurek

Dobře si to zapamatujte, až budete nadávat, že to parkoviště je skoro prázdné.

Ondra L.

U nas (Lysa nad Labem – 10 tisic obyvatel) postavili nove P+R parkoviste u nadrazi pro 150 aut. Maximalni obsazenost se pohybuje kolem 5 kusu. A to si nevymyslim – mame totiz elektronicke ukazatele na vjezdech do mesta, ktere ukaji stav, takze to vidim jak kdyz jedu vlakem, tak autem, porad 144 – 148 volnych mist. Zabetobovano tak 3 tisice metru ctverecnich a uplne k nicemu. Takze ja bych s temi parkovacimi misty byl taky opatrny a reagoval az na skutecnou poptavku.

marty-t2

Vaše informace mne docela zarazila. Tak jsem chvíli hledal. Přepokládám, že z Lysé nad Labem se dojíždí za prací hlavně do Prahy. Jenže tam je od ledna výluka na trati Čelákovice – Lysá nad Labem – s očekávanými zpožděními až 15 minut, což mohlo na jaře společně s pandemií Covid-19 docela hodně lidí od cest vlakem odradit. Výluka má skončit 20. září. Covid se snad tak moc jak loni taky nerozjede. Pak bych čekal, že na podzim by mohlo být P+R i u Vás efektivněji využité… Zkuste si na mne na podzim vzpomenout.

Ondra L.

Ve vsedni dny jezdi na prahu zhruba stejne lidi jako pred kovidem. Vyluka ty lidi ve vsedni dny z vlaku prilis nevyhani, protoze zatim je jeji dopad na provoz pomerne maly. Jen ted o vikendech je to horsi.

Sova

Že by zrovna v Lysé nad Labem bylo parkoviště zbytečné? Vždyť město relativně nedávno vykázalo všechny mimo držitele oprávnění z přilehlých ulic – předpokládám že kvůli nadměrné poptávce. A i kdyby normálně bylo poloprázdné, tak na různé akce a výstavy se využije naplno…

Ondra L.

Pro drzitele parkovaci karty je rezervovana jedna rada parkovacich mist u nadrazi a jedna rada na namesti, jinak je parkovani volne. Omezuje se jen v dobe vystav a to jen tech vetsich, to je tak 4 vikendy v roce. Pro parkovani o vystavach se pouzit nemuze, bylo samozrejme postaveno z evropskych dotaci, schvaleno jako P+R, protoze v evrope se nepredpoklada, ze by obec stavela za verejne penize parkoviste pro potreby soukromeho vystaviste.

Frantisek

Pro různé akce a výstavy v Lysé je možno také využít příjezd vlakem nebo autobusem…

Ondra L.

No hlavne by to mel byt problem majitele vystaviste, ne verejneho rozpoctu. Krom toho nerozumim tomu, proc zalejvat tisice metru ctverecnich asfaltem kvuli par vetsim vystavam, aby pak 90 % casu zely prazdnotou.

Pája

Je to ta trať, kde kvůli mostu musí rychlík jezdit krokem ?

Jiří Kocurek

Už dlouho s ním nikdo nehnul, zatím se snad jezdí normálně. A ten před Šlapanicemi je už po rekonstrukci, omezení je pryč.
A ten přes Moravu je mimo předměntný úsek Brno-Kojetín, je tam 80 km/h.

Péťa

Paja mysli mostek za Němčicema směrem na Nezamyslice, ano tam je teď asi pro půl roku traťová 30 km/h, předtím tam byla pomalá 30 km/h poté chvíli pomalá 10 km/h a pak to opravili tím že tam dali traťovou.

Uuuu

Ano jezdíme tam 30 uz rok a půl.

Dopravní odborník

Ať žijí devadesátky! Ať žije že 300<200!
Se SUDOPem na věčné časy!

Jiří Kocurek

Tak jistě, pojedeme takhle, abychom byli rychlejší: https://mapy.cz/s/redarecasa
Proč jet přímo, že?

medical examiner
K.S.

Proč to dáváte na C.K. vojenském mapování?

Jinak se to nějak podezřele podobá té VRT300 a míjíte Vyškov, což je poměrně důležité předměsto pro Brno a může být ještě více. To spíše takto: mapy. cz/s/kulufuronu

medical examiner

Vyškov je sice možná velký, ale není z něj lokálka 😀

Frantisek

Možná proto, že není dost velký na VRT, a že stávající trať by bylo lepší optimalizovat pro regionálku (zastavování u obcí) a VRT postavit vedle…

MildaIV

Jakou má logiku začít to stavět od těch méně vytížených úsekú za Nezamyslicema, a až potom stavět ty hodně zatížené?

Já, kdo jiný

Jednodušší terén, méně problémů s přípravou a házením vidlí do přípravy.

Jiří Kocurek

Aspoň něčím začít. Celé se to stejně nedá postavit naráz. Dělat to naopak, tak to bude hotové až potom, čili mnohem později. Bohužel.

medical examiner

Příměstský úsek Olomouc – Nezamyslice si asi nechají nakonec pro intenzivnější provoz.

Petr

Zase pouze modernizace původní trati, kdy bude původní trať zrušená. Modernizace na nízkou rychlost se spoustou zastávek. Je to pěkná hloupost. Měla se udělat nová dvoukolejná trať s vyšší rychlostí a minimem zastávek a původní trať nechat.

Jiří Kocurek

Položte si otázku, k čemu by ta stará jednokolejka byla. Ano správně, jen pro vozbu OS 1x za hodinu. Protože pro spěšný vlak je příliš pomalá a nákladní vlak raději pojede plynule, než aby pořád čekal na křižování.

Vojta

Konkrétně mezi Vyškovem a Brnem by bez přeložek nebyla vhodná ani pro ty osobáky

Jiří Kocurek

Tam je to nahouby už jenom tím, že eSko na jednokolejce by mělo jízdní doby horší než kdejaká lokálka, protože by se křižovalo v každé druhé stanici. Hodinu vlakem, 40 km daleko. Na denní dojíždění naprosto úžasné.
Bez druhé koleje to nepůjde, Vyškov má 21.000 obyvatel, hodně lidí dojíždí do Brna za prací. Tohle není relace, kterou by pobral bus 1x za hodinu.

Radim

Ale pobral by to bus 1x za 10-15 minut do doby než by se tam ta dvojkolejka udělala. Stejnak tam myslím osobáky teď vůbec nejezdí, jen 1x do hodiny rychlík. Ne?

K.S.

Ale trasování zase není tak zlé, jenom je to jednokolejka.

Z Holubic do Rousínova se mohla udělat přeložka kolem II/430, pak by byl jediní ostřejší oblouk a pak by se to dalo celkem skoro v současné trase.
mapy. cz/s/hobolajuju

Úplně nejzákladnější věc co se mohla udělat už dávno je vytěžení dvou kolejí z Vyškova na Brno. Protáhnout koleje z Hlubic pod Dálnicí kam až to jde a taky se mohla dělat spojka z Holubic do Blažovic.

Prostě se dávno mohly udělat všechny kousky, které zůstanou v trase a dávají smysl i samy o sobě.

Pavel P.

Sice máte pravdu, že zátěž jednokolejky, při jejím zachování spolu s novou dvoukolejnou tratí, by byla relativně nízká, ale to zachování staré by mělo výrazný pozitivní vliv na kapacitu té nové dvoukolejné. Příklad budiž úsek Brno – Vyškov, kde chce kraj 2x Os za hodinu v každém směru. Problém je v tom, že tu má být intenzivní dálková doprava, a ten osobák nestihne dojet ani do Vyškova, ale musí být předjet už v Lulči. Případný nákladní vlak v této situaci musí buď předjet osobák (což se nedělá), nebo poskakovat za osobákem a čekat na předjetí rychlíkem. Pokud by však osobáky… Číst vice »

Frantisek

A ve výsledku dvě tratě přizpůsobené na míru jen dálkové osobní dopravě…

Miroslav Zikmund

MĚLA – kdy ? Když se trať stavěla s předpokladem druhé traťové koleje někdy v budoucnu ?
Možná ano, ale investor vykupoval jen pozemky, které nezbytně potřeboval a to někde složitě musel obcházet pozemky, které sedlák prodat nechtěl a c.k. erár nepřipustil „vyvlastnění“ soukromého pozemku pro soukromou dráhu ….
Mohlo to jít za bolševika – vše patřilo všem, strana rozhodla, občan se v zájmu společného blaha musel podřídit … soudy rozhodovaly pro společné blaho …

kuna

Je šance, že architektonické provedení bude lepší, než ta devadesátková vizualizace ve stylu Patrika (Ko)Kotase?

Avanti

Další závistivej hajzl achjo… Co ty a tvoje zásluhy v architektuře? Povídej nemůžu se dočkat!

Jaaa

Závist? Za tohle? Jste upad, ne?

Avanti

Nejen za tohle, co dokázal on oproti Kotasovi? A co ty? Já rozhodně naupad to spíš někdo jinej.

Miroslav Zikmund

Jaká zásluhovost v architektuře na širé trati. Například čím se z hlediska funkčnosti pro elektrický provoz a stability TV vyznačují „estetické“ stožáry TV na části „nového spojení“.
Pokud se něco semele trati s klasickými stožáry, tak se sáhne – byť do omezené – skladové rezervy a stožár se osadí nový … a co s „kotasovým“ uměleckým stožárem …má ho příslušné OTV ve skladu nebo se bude muset vyrobit za přemrštěné peníze nový, resp. lze umělecký kus nahradit neuměleckým, aby „autor“ neřval (nechtěl odškodné) že tam místo jeho „díla“ je množina obyčejného stožáru, což narušuje estetičnost ….

Avanti

Hele Zmikunde máš tohle zapotřebí?
Píšeš tady hotovej román ale ve finále to nemá hlavu ani patu. Navíc já neřeším tuhle stavbu, ale tu kritiku na Kotase od místních „expertů“ (včetně tebe). Mimochodem co jsi dokázal v architektuře ty?
Založ si blog, to bude číst víc lidí než tady a budeš tam moct ventilovat své myšlenky kdykoliv. Je vidět, že se musíš někde vypsat, ale tady to nějak uniká téma diskuze.

kuna

Někdy stačí stavby neprznit více než je nutné a finančně únosné. V jednoduchosti a funkčnosti je krása: přesný opak tvorby toho to patlala.

Avanti

Tak to udělej místo něj když tomu tak rozumíš, předveď co umíš!

Avanti

Jo a nechybí ti v té přezdívce písmeno D?

Cestující, teď ale doma

Jediný hajzl tu je Avanti. Co tvoje zasluhy?

Avanti

Moje zásluha? To, že tady nekritizuju někoho, kdo je ve svém oboru úspěšný, zatímco já jsem v jeho oboru nedokázal to co on!
Kdyby byl pan Kotas ekonom jako já, mám právo vyjádřit kritiku, ale jelikož nejsem architekt, tak držím hubu!
Místní hulváti to ale nepochopí.

Jackub

Kolikátý termín u této tratě to už je? 🤔😁

Vašek

Asi stý a obávám se, že ne poslední… Už se po ní mělo jezdit…

medical examiner

Nebojte se, svezete se ve čtyřicátých letech tohoto století.

I když s těmito omalovánkami to nebude mít nic společného…

Petr

To je ta slavna trat, kde je 200 vic nez 300?

Libor

ano, to je ona…

Haha

Myslíte 200 bez úvrati je víc než 300 s úvratí? Ano.

Petr

Trat na rychlost 300 musi mit uvrat a autobusy nejezdi o vikendu.

medical examiner

Asi musí, takhle by to patrně nešlo:
https://mapy.cz/s/fumopumeha

Petr

A musí v rámci vyhodnocení projektu všechno zastavovat v Přerově, proč nebyla zpracovaná varianta na 300+ bez úvrati nebo proč vyšlo, že novostavba potrvá déle než přestavba stávající trati limitovaná výlukami, to taky umíte vysvětlit?

Petr

A proč musí v rámci vyhodnocení projektu všechno zastavovat v Přerově, proč nebyla zpracovaná varianta na 300+ bez úvrati nebo proč vyšlo, že novostavba potrvá déle než přestavba stávající trati limitovaná výlukami, to taky umíte vysvětlit?

Jiří Kocurek

Ideální bude to všechno zahodit, vymyslet úplně novou trasu, která není v ÚPD a pro více než 20tisícová města ponechat lokálku.
To bude mnohem efektivnější, než pokračovat v téměř projednané trase. Jen proto, že dvoustovka je někomu málo, on se nechce zdržovat v Přerově, ty stovky lidí hodí přes palubu. A nevyjde mu ekonomické hodnocení.

Petr

No ted uz ne samozrejme.

Petr

Tak radši zavřeme oči před zfušovanou nebo záměrně vylhanou studií a postavíme neefektivní řešení, které za pár let bude stejně nutné upravit na trochu méně neefektivní řešení za drahé peníze. A ty, kteří tu studii zfušovali nebo vylhali poplácáme po zádech a zadáme jim další studii na navazující stupeň.

Kdy už konečně za tohle půjde někdo sedět…

Avanti

A kdo to bude platit?

Jiří Kocurek

Protože vynechat přestupní uzel velikosti Přerova je kravina?
Přerov je největší město mezi Ostravou a Brnem, když se nepojede úvratí přes Olomouc (+30 minut).

medical examiner

Sice je možná i s paneláky jedno z největších měst v kraji, ale železničně má význam malý, protože v Přerově jsou 3 tratě, v Olomouci jich je 5.

Jiří Kocurek

Od Brna, od Břeclavi, od Olomouce, Od Ostravy. To jsou 4 směry.
A mnohem významější, kolik že rychlíků jezdí do Senice na Hané?

medical examiner

Tak jinak.

Kolik rychlíkových linek je v Přerově?

A kolik jich je v Olomouci?
Ex1, Ex2, R12, R13, R18, R27.

M19

Tři koridorové tratě, v Olomouci krom té jedné příjezdní, to jsou tratě regionálního a místního významu…

am3306

Vlaku bude hodne a ne vsechny zastavi v Prerove. Vsechny nezastavi ani v Brne. A nake i objedou Prahu. Vasava Viden treba rozhodne v Prerove nebude zastavovat. Na to bude Praha Jihlava Brno Prerov Ostrava. Nebo Ostrava Preorv Brno Viden. Ale mezinarodni trasy proleti protoze hsou rezervovani a plni a ucel je dostat lidi mezi hlqvnima Evropskema mesta nejrychleji.

To neznamena ze Prerov obslouzenej. Bude. Ale ne rychlik do Vidne kazdych 10 min. Treba jednou za dve hodinu nebo dve. 75% VRT vlaku projede kolem.

Miroslav Zikmund

+ Zlínsko ….

Frantisek

Na optimalizované regionálce ano, na VRT ne. Problém je, že tohle je pořád jen „přeoptimalizovaná“ regionálka.

medical examiner

No samozřejmě že nemusí když se do Přerova dá dojet Os…

Miroslav Zikmund

Klientela z „obsluhovaného území“ zhruba od Olomouce po Zlín; úvrať v PR se dá stíhat za 2 minuty (když TO umí v Rosicích nad Labem, tak proč ne v PR), což postačuje na výměnu frekvence …

Insider

Ono slovo „vybrala“ není úplně (vlastně vůbec) na místě. Prostě jim oznámili, kdo to bude dělat a pak s nimi podepsali smlouvu po šaškárně zvané VZ. U SŽ „systém“ funguje zcela spolehlivě.

Stavebnictví se nemůže divit, že po té, co přijdou piráti na MD, nastane vítr a problémy. Můžeme si za to sami. To bahno prostě jednoho dne vypláchnout musíme.

Insider

Pro „mínusa“ – zjevně víte kulové a nebo vám to vyhovuje. Díky za odhalení. protože to, co jsem napsal, je prostě fakt (nápověda – přezdívka Insider neznamená časopis).

Původní Pražák

Zase člověk nemusí být insider, aby věděl, že po každých volbách, kdy se změní vláda, dojde k vypláchnuti bahna – a jeho nahrazení trochu jiným bahnem.

Jan

Asi se nebude konat revoluce, přece jen na velké změny je taky velký odpor, ale ke zlepšení by dojít mohlo. Taky se mi nezdá, že po každých volbách se bahno vyplachuje, často se spíš ty nánosy zvětšují. Jako nyní díky mafiánovi Faltýnkovi. Už jen jeho odchod z vlády (resp. ANO z vlády) bude znamenat velké zlepšení.

Kubrt

Odchod ANO z vlády bohužel není vůbec není jistý.

medical examiner

Ano, toho se už asi nedočkáme…

Jaaa

Takže se na to radši rovnou vys*, než se snažit, jo?

Z vás má bolševik radost.

Avanti

Prej insider… Insider kterej je vedle jak ta jedle. Piráti vůbec nechtějí ministerstvo dopravy, šíříš tady lži a bludy. To pomyslné bahno bude vyplavovat jiná strana nebo hnutí, jestli vůbec že jo, nevíš jak to na podzim dopadne.

tom the second

Aniž bych se zastával SZ tak nemyslím že když někam dojdou piráti tak to bude jiné… Vzpomenme na Vítka na MD a co udělal se stavbami..Nebýt jeho tak R35 už dnes stojí…

Jaaa

Bárta byl VV, což byl stejný podnikatelský projekt jako ANO. Nebo teď Šlachta.

Piráti jsou první ryze občanská strana, co se za posledních 10 let dostala do parlamentu. Nelze srovnávat s mafiánem Bártou.

Bespi

Od piratu jsem ocekaval, ze se budou angazovat hlavne v digitalizaci statu a nekam se to pohne. Misto toho delaji akorat binec. Takze souhlasim s komentarem, ze to bude neco ve stylu Barty. Bohuzel.

-TR-

Volby ještě neproběhly. Jak můžete s jistotou tvrdit, že Piráti přijdou na MD, když některé průzkumy tvrdí opak?

Insider

Samozřejmě nevím, mínil jsem „pokud“. Pravděpodobnost, že tohle ministerstvo budou chtít, je ale velká.

Jiří Kocurek

Na korupci musí být dva, ten co úplatek požaduje a ten, kdo ho zaplatí. Ono stačí ten úplatek nepřevzít, žeáno.

A je spousta firem, které raději ani neberou státní zakázky, pouze soukromé. Z baráku v Dlážděné nevidíte celé stavebnictví.

Honza

Já hlavně doufám že žádní piráti na MD nepřijdou, stačí mi žít v Praze abych si o nich udělal obrázek…

Jiří Kocurek

Použít pražská pravidla por vesnický provoz a pak se divit, že ze Lhoty do okresního města nejezdí MHD po 10 minutách. A že má Lhota míň obyvatel jak jeden činžák. A jak je to tam všechno špatně, protože je to jinak. A proč chodí po trávě, že to se nesmí. A co to je vlastní pozemek.

Jaaa

Tak povídejte…

pzag

Jasně, protože piráti jsou zrovna ti, co něco postaví. Se železnicí neudělají nic, zastaví stavbu dálnic, obchvatů atd. s tím, jestli to náhodou není zbytečné, že budoucnost je v MHD, udržitelnosti a podobné kecy a budeme na tom při nejlepším stejně. Můžeme vidět, jak masivně to všechno vylepšili v Praze. Už i na to letiště dojedu tím vlakem…

K.S.

Jasně, kolik tam jsou u vlády? Půl volebního období? Nějak tak ne? No a když se činžák vyřizuje pět let než se začne stavět, tak asi za dva roky zvládnou překopat dopravu na kterou se kálelo delší dobu… Stejně tak asi mají kontrolu nad železnicí v Praze která je třeba k fungování celého regionu…

Ano je klidně možné že na nějakou dobu zpomalí stavba některých spojení, ale to bude spíš protože se to bude muset prověřit, jestli náhodou zase nestavíme podle plánů založených na datech dvacet let starých.

Jaaa

Jj, v Praze stavbu okruhu totiž zastavili, že. Si ani nevidíte do pusy.

Luboš Beneš

Nevyvolávejte paniku. Ono to snad už horší být nemůže?

Jaaa

Nj, jak vidíte, řetězové mejly už fungují. Člověk na to může upozorňovat tisíckrát.

Je úplně jedno, že na SŽ a v rezortu MD se systémově kradou desítky miliard. Reálně. Roky. To těmhle „normálním lidem“ nevadí, oni mají větši hrůzu z věcí, které „by mohly být, kdyby“. Přitom je to „kdyby“ neskutečně průhledný blábol.

Tihle lidi prostě chtějí být okrádáni. Nejsou schopni jakékoli racionální úvahy. Jejich „pocit ohrožení“ je zbavuje rozumu.

Jejich blbost. Já s nimi soucit mít nebudu.