Rychleji mezi Libercem a Hradcem Králové. Akce za 695 milionů korun má zkrátit jízdní dobu o 4 minuty
Jaroměř. První nástupiště má délku 246 metrů, druhé nástupiště 226 metrů, šířka je shodná: 6,7 metru. Pramen: FB Správa železnic
Trať v relaci mezi dvěma krajskými městy čím dál hůře konkuruje silnici.
Totální ekonomický nesmysl. Liberec má smůlu na propojení . jak s Pardubicemi tak i s Prahou. ˇZeleznice nebude zatím konkurovat silnici To by musela investice být ještě o hodně vyšší než se píše v článku a to by byl ještě větší ekonomický nesmysl
Chybí jasná koncepce a úředníci Augiášovy správy si dělají, co chtějí. Jeden rozhodne o novém tunelu a přeložkách a další naopak na nejbližších třicet let zabetonuje zoufale nevyhovující stav z 19. století. Je to vláda, kdo úkoluje a kontroluje centrální úřady. Tedy měla by být. Zatím se všichni ministři soustředili pouze na penězovodné aspekty funkce.
O tomhle rozhodují lidé v dozorčích a správních – nominanti politiků. 😉
To se vyplatí, o 4 minuty 🙂
Dokud ty rychlíky budou čekat ve Staré Pace 10 -15 minut na příjezd osobáku od Nové Paky, tak ani čtyřminutové zrychlení nic neřeší. Strojům nerozumím, ale za dob Českých drah, se vlak za Starou Pakou pěkně rozjel a případné zpoždění rychle dohnal, z vlaků dopravce Ariva mám pocit, že jezdí „na půl plynu“.
no ale oni jezdí na plný plyn 😀 ale ta 843 se dvěma vlekama se tam teda taky nahoru docela plazila. Rozjela se jen směrem z kopce na Semily. Čeká se tam právě i protože nelze přeložit křižování a přípoje jinam, proto tahle investice o další 4minuty pomůže ke změně dopravního konceptu, protože např. do Jaroměře by to ten R nestihl ani kdyby nečekal, tak se to prostě raději prostojí někde účelně na přípoj
ona Arriva nemá ráda kopce..to jsou soupravy víceméně stavěné jako příměstské
Trochu snění ,- kdyby bylo zadratovano , uplne tam vidim takove hbite stroje jako ma Leo expres.
Zkrátka železnici z Liberce kamkoliv by měli zapsat jako národní kulturní památku. Takový železniční skanzen, to je k pohledání. A popukání. Jen cestující se zatím moc nebavěj. :-/
Já se osobně kolem Liberce bavím je tam nádherná příroda a stačilo by nasadit sochařky a byla by cesta Liberec Pardubice svižnější jezdit to takovým a krapama je zatřást
idealne mlade, to pak cesta hezky ubiha.
na Frýdlant, Hrádek a Tanvald jsou celkem použitelné tratě..problém je trať na Turnov a Českou Lípu..obojí vyhlídková jízda plná oblouků, stoupání a zajížděk. Umocněné to je ještě málo výkonnými vozidly, které do toho stoupání nezvládnou jet ani tou nízkou traťovou rychlostí co tam je
No ona ani ta cesta po silnici nevypadá jako mezi dvěma krajskými městy
Tu trat jsem jel 12 hod pres trat spadl strom. Tak si myslim ze ceske drahy a vubec drahy v cesku na nejake minuty nehraji.
Aktuálně dokázal R10690 zkrátit z Železného Brodu do Dvora Králové 5 minut (odjezd z ŽB +12, příjezd DK +7). K tomu je ve DK kvůli čekání na takt pobyt 5 minut, jízdní doba do Kuksu také 5 minut a čekání v Jaroměři také 5 minut. Čili modernizace by měla umožnit přeložit křižování s Krakonošem do Smiřic a celkově přijet do Hradce možná i o 10 minut dříve než teď, do Pardubic po modernizace HK-Pce ještě dříve. A kdyby Arriva přidala ještě trochu živější vozidla, bylo by ještě lepší. Podobně se před pár lety povedlo zkrátit jízdní dobu Jablonné-Rynoltice o cca… Číst vice »
Přesto je to pořád tragédie.
Autor asi nečetl Plán obslužnosti dálkovými vlaky, jinak by pochopil, že se jedná o další dílek do plánovaného zrychlení:
Na základě dohody s regionálními objednateli je cílem, na základě
dokončených modernizačních prací uvedených výše, docílit provozního konceptu s taktovými uzly
Turnov (S:00), Dvůr Králové nad Labem (L:00) a Liberec (X:30).
Autor četl v oblasti dopravy už opravdu hodně plánů. Jen bohužel zná výslednou realitu.
no ta výsledná realita je založena hlavně na konzervaci nepoužitelncýh vozidel, infra po této akci na to bude připravena
vlastně ještě turnov chybí z modernizovat
Ještě se v Turnově provozuje ta 130 let stara komedie s couvanim vlaku ze stanice nez se da vjet na trat do Jičína? To se pak neni čemu divit , že se jezdi všelijak , jen ne vlakem kdyz uz na nadrazi je projebano 10 minut .
ano jezdí se úvratí, ale 10 minut to není naštěstí, ale to se netýká tratě 030
Ale týká, týká se to všech tratí. Když na jedné straně posunujete s vlaky od 041, tak nemůžete nejen na stejné strnaěnic dělat, ale ani na té druhé. Minimálně odjezdová návěstidla u každé dopravní koleje by Turnov přímo brutálně zrychlila.
jezdí se přes boleslavské zhlaví a tam se dělat s vlaky dá..nakonec společný odjezd na jíčín, boleslav a liberec není nic neobvyklého. V Turnově jsou problém vjezdy ze všech směrů bez ohledu na úvrať
Vozidla si objednává MD / kraj, ti zároveň tvoří tu koncepci. Je to jen v jejich rukách.
Tak to je pěkná představa, ale mezi Turnovem a Dvorem je potřeba ubrat ještě 17-18 minut a mezi Turnovem a Libercem další 4. To při rychlosti správce infrastruktury znamená ještě 5 – 6 let s 3-5 měsíci výluky každý rok.
Pak je otázkou, zda by se to nemělo naplánovat tak, že by se dělalo víc úseků najednou, aby cestující nemusel každý rok přestupovat do NAD, jen o 10-15 km dál.
Já vím, ale na to zase nebude dost autobusů a řidičů NAD.
a nebo nasadit pořádná vozidla, mezi Tu-Li se už neubere nic, leda tak minuta, tam už není kde brát, krom přetrasování nebo naklápění, ale i ta 845 to dokáže zajet za 30-31 minut, stadler s křižováním v rychnově to dá za 28minut..mezi Turnovem a Dvorem je potřeba stáhnout 5 minut a to cokoliv moderního zvládne, navíc výhledově se má zrychlit i úsek Tu-MS zavedením horních rychlostníků, což samo o sobě přidá další minutu k dobru, takže na lepších vozidlech je stáhnout 4 minut mezi Turnovem a Dvorem což není nic nereálného a zvládnout to klidně jen Paky nahoru
Není potřeba ubrat ještě 17-18 minut, i současně nasazované jednotky dokáží mezi Dvorem a Železným Brodem nakrátit klidně 10 minut, s novým vozidlem a plánovanými úpravami už bude tento koncept nadosah. Bohužel zatím chybí jakákoliv příprava, aby Turnov v L:00 stíhaly také rychlíky od Prahy.
Jenže potom se dostanete na hranici, kdy se to dá teoreticky vyjezdit, ale bez rezerv si to sebou bude přenášet zpoždění. Je to přece jen jednokolejka.
Treba ve svycarsku tuto otazku rovnou zavrhli a dali se do prace. No , ja vim , porovnavat svycarsko a skanzen v Liberci nelze.
s novými vozidly by tam měla být i nějaká rezerva..a i z toho důvodu by byl vhodný např. Kuks. Ale i bez Kuksu na tom budeme pořád dobře narozdíl od Poláků – mezi Szklarska Poreba a Piechowice nelze nikde křižovat, JD tam je půl hodiny jedním směrem a to tam jezdí i dálkové vlaky do Varšavy a Poznaně..
V článku je věcná chybka, D35 HK – Hořice má v r. 2023 jít do výstavby, ne do provozu (tam je předpoklad 2026).
Věřím, že kdyby mocipáni začali být odměňováni podle reálně dosažených zlepšení parametrů a jízdních dob, tak by to najednou začalo lítat po desítkách minut. Bohužel, reálné zlepšení zjevně není cílem.
O kolik se dá zrychlit vlak na trase 12 km dlouhé?
Hradec je od Liberce 80km vzdušnou čarou.
Moc ne, ale celá trasa HK-LBC má 139 km, skoro dvojnásobek vzdálenosti vzdušnou čarou. A vlak to dnes jede 2,5 hodiny. Takže prostor na zásadní zlepšení existuje, jen by se nesměl pouze konzervovat 150 let starý stav.
Přibližně z půl na čtvrt hodiny. Samozřejmě, že, jak kde přesně. Ale na tratích, kde se jezdí 12 km půl hodiny, se dají udělat nejeffektivnější zlepšení.
Nestáli by za to, úsek Jaroměř . Dvůr Králové elektrifikovat a ve Dvoře Králové vybudovat s využitím stávající vlečky novou konečnou zastávku, která by byla blíž k centru i k Safari?
Stálo, ale místní obyvatelé v prostoru okolo té vlečky se bojí hluku od vlaků a nic takového nechtějí dovolit.
mně vždycky potěší, když si o těhle obavách přečtu, zvlášť někde, kde by ten vlak jel max. 1x/ 15 nebo i 30 min a to ještě nejspíš akorát osobní jednotka….a pak si promítnu ty šílené kolony aut od rána do večera na různých místech…tam to ti lidí musí strpět, ale vlak 1x za půl hoďky, nikdy, no paseran
A ti samí pak v neděli v šest ráno jdou sekat trávu 🤷♂️
Neznám to tam, ale je možné, že obyvatelé okolních domů se chovají „preventivně obezřetně“ a svým odmítáním chtějí předejít tomu, aby v případě zatrolejování trati museli řešit podobné lahůdky, jako např. v Židlochovicích.
https://zdopravy.cz/funeni-panteru-rusi-obyvatele-zidlochovic-sprava-zeleznic-hleda-reseni-77766/
Zajímalo by mě, kolika lidem by vadil hluk při odstavení v Hrušovanech?
Dtto by se aktivně odstavovalo ve Dvoře na „hlavním“.
Pardon, spletl jsem se.
Nejedná se o Hrušovany, ale o Židlochovice.
https://zdopravy.cz/ombudsman-resi-hluk-z-odstavenych-draznich-vozidel-ministerstvo-pripravuje-metodiku-119006/
Ne, nespletl. Psal jste o Židlochovicích, že tam vadí hluk, viz váš dodatečný odkaz na článek.
Ale já to myslel tak, že by se jezdilo aktivně odstavovat do Hrušovan.
tyhle plány už byly několikrát, v dnešní době už to je utopie něco takového prosadit a až bude dálnice dále za Jaroměř, tak už to pozbyde i trochu na významu
Prosadit jde ledacos. Pokud je to v oblasti drážních pozemků s využitím „dráha“, tak toho místní zase až tolik blokovat nemůžou.
„Dojde k rekonstrukci železničního svršku a spodku, vybraných železničních přejezdů, železničních mostů a propustků“
Na tuhle tisíckrát opakovanou větu už začínám být jako cestující alergický. Znamená to bohužel „hromadu peněz, několik měsíců výluk a po skončení to ani nepoznáte“. Chápu, že se to musí udělat, aby se infrastruktura nerozpadla, ale u této trati zaseknuté na konci 19. století by byl prostor na mnohem zásadnější úpravy…
Jaké úpravy, povídejte, přehánějte.
Jenže pokud by se to neudělalo, tak by jste to poznal v podobě, že by se rychlost nezvedala, ale naopak snižovala.
4 minuty je výsměch…to člověk ani nepozná…Kdyby napsali o 20 minut,tak je to jiná….
Tohle se psalo i o Ejpovických tunelech. A když rozsekáte Praha-Ostrava na jendotlivé úseky, tak to budou taky směšné minuty v každém z nich. Ikdyž je to ve výsledku asi 1,5 hodiny úspory oproti dřívbylolíp.
Co já bych dal za 4 minuty zrychlení někdy před dvěma týdny kdesi na Slovensku… uspořily by mi přes 2 hodiny.
Fun fact: Vlakové zastávky: Líšný a Rychnov u Jablonce jsou vzdálené pěšky 7.1km. Tedy když vám v Rychnově ujede vlak a lehce si popoběhnete, ještě ho můžete stihnout, jelikož jemu ta trasa trvá téměř hodinu.
Vymapil:-) jsem si to a mapy.cz mi to změřily na 9,5 – 10,7 km s dobou chůze 3:15 až 3:30 hodin. Ono s převýšením 400 m asi rychlostní průměr 10 km/h neuděláte 🙂
nesmíte dávat turistické trasy, ale nejkratší trasy. To si pak totiž ušetříte výlet přes rozhlednu na Kopanině.. a je to pak opravdu 7km a 2hodiny chůze..realně se to za 1:40 zajde docela pohodovým krokem https://mapy.cz/s/fatazebago
kdo ví, co měřil
Mám chuť normálně až někdy pojedu courákem v Rychnově vystoupit a zkusit to 😀
Pokud jste „místní“ a znáte „díry v plotě“ a cestičky vyšlapané lesní zvěří, tak to asi na těch 7 km stáhnete. Ale „normální člověk“ si nechá poradit od map a ty ho vedou po cestách sjízdných alespoň pro traktor 🙂
Jinak sám teď píšete 1:40, tak to by na vlak, který to ujede za necelou hodinu, asi nestačilo 🙂
https://mapy.cz/s/dezonuzabu
6,6 km, 1:57, nastoupáno 130 metrů (děkujupěkně)
Opět bych doporučil porovnat údaj 1:57 (uznávám, jste mladý a zvládnete to o trochu rychleji) s údajem 0:53, tj. jízdní dobou vlaku.
Pokud jde o spojení krajských měst Liberce a Hradce Králové, v současné trase přes Starou Paku a Jaroměř bude vždy pomalé a nekonkurenceschopné už jen vzhledem k tomu, že vede podstatně delší trasou. Jediná možnost je investovat do trasy přes Jičín, postupně ji vylepšovat a odstraňovat nejkritičtější místa, stavět tam přeložky v nové přímější trase. Trasu přes Starou Paku je třeba udržovat, ale s tím, že její význam bude do budoucna klesat, to se týká především úseku ze Staré Paky do Dvora Králové. Jedinou výjimkou je úsek HK – Jaroměř, který má význam i pro směr Trutnov/Náchod – Polsko a… Číst vice »
Spis přes MB a NB.
Trať Turnov – Jičín – Hradec Králové je o 19 km kratší, 82 km proti 101, určitě po lepším stavu i využití volá, ale místy je možná ještě klikatějsí než přes Jaroměř, a ztratilo by se několik návazností severním směrem. Ano, rehabilitovat ji, alekaždá z obou má své.
i v současném ubohém stavu je Sp přes Jíčín rychlejší než R přes Starou Paku a to zvýšit rychlost by tam šla dosti podstatně i ve stávající stopě..s nějakýma menšíma přeložkama se stáhne klidně půl hodiny oproti trase přes Paku
A vzdušnou čarou 63 km, takže prostor na další zkrácení tam je ještě dost velký, pokud by se přetrasovaly a narovnaly ty nejklikatější úseky. Současná trať by jistě měla význam i do budoucna, ale pro regionální dopravu, ne jako spojnice dvou krajských měst.
Prostoru pro zlepšení jistě dost, ale je otázkou, nakolik je po všech stránkách dobré ze všech tratí dělat doslova VRT. Lepší vrabec v hrsti, za lepší bych považoval poměrně snadno dosažitelné zkrácení doby mezi Libercem a Pardubicemi pod 2 hodiny, než vylepšení a zkrácení podstatnější.
Pokud si někdo představuje pod 120-160km/h „doslova VRT“, pak ano, je třeba dělat „doslova VRT“. Běžně se ale takto rychlým tratím takto neříká. Takové rychlosti jsou podle mého názoru nutné, aby železnice byla brána v potaz a nejen jako skanzen…
041 je nepříjemně klikatá pouze v úseku Rovensko-Jičín.
Mezi Ostroměří a Hořicemi si přímo říká o relativně jednoduše řešitelnou přeložku podél budoucí D35.
Od Hořic k Hradci by se pak mohla elegantně přiblížit přibližně v trase bývalé račické lokálky. Někde mezi Trorinou a Lochenicemi si pak představuju zapojení do nové dvoukolejky :o) od jaroměře…
No a pak taky zcivilizovat Turnov, že…
Pak by se priorita těch tratí mohla prohodit…
Pak je ovšem třeba si vybrat co budeme budovat. Jestli trať nebo dálnici.
Hlavně je potřeba se probrat a přestat neustále vybírat mezi dálnicí a železnicí…obojí jsou zcela jiné druhy dopravy, každá užitečná něčemu jinému a obé se svojí cílovou skupinou, kterou osloví.
To by znamenalo vy výsledku totální přeložku skoro v celé trase. To je zcela mimo ekonomickou realitu, stačí se podívat jak se něco takového daří na trati Brno – Přerov nebo koneckonců i Liberec – Praha, a to jsou mnohem významnější směry než Liberec – Hradec.
A proto je lepší to zakonzervovat v současném stavu s nesnažit se o žádnou změnu? Ty problémy nejsou jen ve financích, které by se nakonec našly, ale mnohem víc v našich zákonech, které komukoliv dovolují blokovat i důležité stavby nekonečně dlouho, a ve schopnostech lidí, kteří ty stavby připravují. Tady by navíc stačilo dělat ty změny postupně, novostavby jen na části trasy, zbytek jen rekonstrukce už existujících tratí a postupně to pak vylepšovat. Při 2 h taktu rychlíků by nemuselo vadit ani to, pokud by část trati zůstala jednokolejná, pokud by tam přidání druhé koleje mělo být z nějakého důvodu… Číst vice »
Dokud to nebude časově schopné konkurovat D35 resp. I/35, tak přínosy nevyváží náklady. Pokud by to konkurovat mělo, tak to bude sakra drahé. To je můj odhad, samozřejmě na to lze zadat za x milionů studii, ale o jejím výsledku je, myslím, předem rozhodnuto, stačí se podívat, jak se donekonečna studuje Liberec – Praha.
Lze souhlasit s tím, že se úplná novostavba nevyplatí.
Ale srovnávat to s D35 nejlépe bez zastavení a pouze od začátku po konec dálnice, je taky dost mimo.
Vlak zde obsluhuje úplně i poněkud relace než D35. např. z Dvora Králové do Semil as nepojedu po D35.
A když jsme u toho, vyplatí se vůbec ta D35? Vždyť je taky setsakra drahá a zabírá půdy ještě víc než železnice. Po postavení D35 původní silnice nezmizí (rekultivace pozemků starého tělesa), což se při překládání železnice běžně děje.
Ta silnice je důležitá pro rozvoj…Vy vidíte jen současnost, ale je potřeba myslet i na budoucí přínos. Nevím, zda dovedete dohlédnout třeba na přínos, který může kapacitnější spojení Liberce a HK mít pro obchod a na to navazuje celá řada dalších věcí.
Áááá
Tady nastupuje zase silniční mantra „Ta silnice je důležitá pro rozvoj…“
Proč by kapacitnější spojení nemohlo být železniční?
Vždycky když jsem jel z Hradce po I/35 autem na Liberec, tak jsem neměl pocit, že by kapacita byla vyčerpaná.
Necpěte mi tu do úst něco, co neříkám. Kapacitnější železnici podporuji také. Viz můj příspěvek výše – nemůžeme vybírat mezi dálnicí a železnicí. Potřeba je obojí!
Z článku je krásně vidět, že SŽ nemá absolutně žádnou koncepci. Tady už se bude projektovat a ještě se ani neví, kde se bude křižovat. Možná ve Ddvoře, možná v Kuksu. Člověk by čekal, že se nejprve navrhne provozní koncept (kžižování, přestupy, vata, atd.) a pak se mu přizpůsobí projekt.
To víte, může tam jet Regionova nebo taky Regioshark. Copak asi jede líp…
Však snad od toho tu jsou technici, aby řekli, že aby vlak v té či oné relaci stíhal takový či onaký takt, musí na něm být nasazeny soupravy s výkonem tolik a tolik kW na tunu celkové hmotnosti. A že když budu chtít rychlík s pěti zastávkami, spěšňák s dvanácti nebo osobák se čtyřiceti zastaveními, musím podle toho holt dimenzovat grafikon i tu techniku.
Ten Kuks je spíš o tom, že se právě ví, že pro provozní koncept není potřeba, ale diskuse se dlouhodobě vedou na téma přenosu zpoždění na jednokolejce vs. dodatečné náklady. Teda aspoň tak bych to tipoval.
SŽ nemá koncepci, protože politici ji jim stejně nepřísunem financí neumožní tvořit, natož aby nějakou představu politici měli, týká se to hlavně centrální komise MD, na krajích, konkrétně tady v Hradci to vidí jinak.
Problém u SŽ není ani tak ve financích jako v řízení.
Řízení koho, čeho, čím?
Když nemají politici představu, tak nemůžou ani řídit. A když neřídí, tak ty prachy SŽ nepřidělí. To že možná někde peníze na infrastrukturu jsou je pak už jedno.
Tak to je slušný výsměch všem daňovým poplatníkům. Za cenu 700 milionů dostaneme zrychlení o celé 4 minuty! Existuje nějaký reálný důvod, proč to neudělají pořádně?
Ono tyhle investice se dělaj spíš proto aby se ta trať nerozpadla než kvůli těm ušetřenejm minutám. Důvod proč se to neudělá pořádně? Protože se to tak přece nikdy nedělalo.
Vlastně to není ani tak investice, jako údržba s mírným vylepšením parametrů.
Analogicky k silnici:
a) necháte I/35 a doufáte, že se ještě chvíli nerozpadne,
b) na stávající I/35 uděláte nový povrch a místy ji jen trošku narovnáte nebo rozšíříte,
c) postavíte místo ní D35 z části jako rozšíření o druhý pás, z části v nové stopě…
Když máte málo peněz, nebo nechcete čekat roky na vyprojektování, schválení apod., tak prostě uděláte b), protože i to je mnohem lepší než a). Není to zadarmo, ale není to skutečná investice.
Přibližně zrovna ty 4 minuty chybí k tomu, aby se mohlo jezdit ze Staré Paky do Jaroměře za půl hodiny … třeba ovšem doladit detaily, jako jestli se zvládne zastavení ve Dvoře Králové, nebo s jakými vozidly, aby to zvládly, a to bez zahoření. Podobná situace je i rpo dlaší úseky – Liberec – Turnov a Turnov -Stará Paka.
A čo vy si Kefalín predstavujete pod takým slovom „pořádně“?
Dokud neudělají tunel z Turnova do Liberce a nezačnou tímto úsekem tak žádný velký efekt nečekejte
Definujte prosím svůj pohled na slovo „pořádně“.
Nesouhlasím s jinými diskutujícími, že 4 min za to nestojí. Pokud to pomůže stabilitě jízdního řádu, tak i 4 minuty mohou být spása. Například na trati Biel – Neuchatel ve Švýcarsku se kvůli věčným zpožděním o 3 min (a taky kvůli zvýšení kapacity pro takt dálkových vlaků 15min) buduje dvoukolejný tunel za 10mld korun.
Pokud bude rychlík o 4 minuty v Jaroměři dříve, bude pokračovat dál na HK a křižování s R od Prahy (od HK) proběhne ve Smiřicích? Nebo bude v Jaroměři čekat o 4 minuty déle? To by pak reálně do HK a dále do PCE o žádné zkrácení jízdní doby nešlo.
odpoveď je v článku: “ Zkrácení jízdní doby má umožnit i prodloužení přestupních časů v Jaroměři a zvýšit provozní stabilitu.“
Rychlík v Jaroměři o 4 minuty dřív nebude, neb by se neměl kde vykřižovat. Takže reálně buď zůstane v Jaroměři v současné poloze a křižování se přesune z Železného Brodu do Turnova, nebo se přesune naopak ze Dvora do Jaroměře a bude tam dřív o nějakých 15 minut. Stav s křižováním na Malé Skále nebo v Kuksu je provozně dost nevhodný a (snad stále) není objednatelem preferován.
„Trať z Liberce do Pardubic je … značně nekonkurenceschopná“
To se fakt divím, protože úsek Turnov-Jičín po silnici je za trest. To courání by snad uměl odřídit i autopilot od Tesly!
LB-HK ráno ve 4 je o 20 minut rychlejší než za denního provozu.
V úseku Liberec – Hradec pořád platí že silnice nestojí za nic ale železnice je přesto horší.
O celé 4 minuty…to je teda fakt výhra 😀
Takže snad za 4 roky klesne jízdní doba asi o 4 minuty (ze 150 minut). Reprezentativní příklad budoucnosti naší železnice v rukou SŽ..
taky me to zarazi… ukazkovy priklad jak se to nema delat…
Ukažte, jak se to dělat má. Pokud možno tím, že se přihlásíte do nějakého příštího výběrového řízení a (převedeno na tento případ) nabídnete, že za poloviční cenu zrychlíte trať o 20 minut.
Jinak jen blbě plkáte.
Hlavně za jakou cenu to bude…
A to se bavíme jen o modernizaci, ani ne o výstavbě nové trati.
No jo no. Ona ta údržba není zadarmo a sama se neudělá. A bez ní se to rozpadne.
Tohle ale není ani údržba, tedy pokud nemáte na mysli to, že zanedbáním údržby to dotáhli do současného stavu.
Problém je, že lbc kraj financuje přímý spoj busem do hk. Kdyby ho zrušili, tak donutí lidi jezdit tim přímým vlakem. Případně je nazenou do aut, ale za současné gigainflace, kdy je předražené palivo a defakto vse kolem auta by se lidem vyplatil ten vlak.
Ano, zakážeme rychlejší a pohodlnější spojení autobusem pro to, aby si Jarda splnil svůj šotosen. Jestli chcete, aby lidi jezdili vlakem, napište Svobodovy ať trať zrychlí na 120-160, zdvojkolejnění a zelektrifikuje. Mimochodem, nebylo by možná od věci zrušit ten vlak a posílit autobus 🤭
Raději zlepšit tu trať, aut už je všude až až. Ovšem, přednost dostala dálnice, takže časem dost možná dojde právě na to druhé. V podstatě už bylo rozhodnuto, a čtyři minuty za půl miliardy na tom moc nezmění – snad až na jistější přestupy.
Zde zřejmě nejde ani tak o snahu aby se ta trať zrychlila, ale uživit stavební giganty. Po dokončení Sudoměřice-Votice, Pečky-Velim, Bezpráví, obchvat Přerova atd.. by museli řadu dělníků poslat na neplacenou dovolenou a pokud by se koplo do pilotních projektů VRT, mohli by se tito dělníci špatně znovu shánět. Takto se konzervuje stav z doby R-U.
Ne „zakážeme“, ale „neobjednáme“. To je dost podstatný rozdíl.
A lidi radši přesednou do aut, místo aby jeli hromadnou dopravou.
A na to jste přišel jak?
Praxí a realitou, jako se to ostatně děje všude okolo v ČR. Ale to železniční fanatici stejně nikdy vidět nechtějí.
Co čekáte od šotouše, který chce vlaky od letiště hnát do tunelu Metra A, že domýšlí následky svých nápadů?
Pokud chtějí, a nevyžadují jako jakési své právo např. místo k parkování, třeba ještě i pod cenou nebo zdarma, nebo zdarma dopravní cestu, jejich volba a jejich věc. Stát a kraje by měly zajistit, aby se veřejnou dopravou trochu přijatelně dalo dostat kdykoli odkudkoliv kamkoliv, ne se pokoušet konkurovat hrstce lidí s osobními automobily a soukromými tryskáči.
Hrstka lidí s osobními automobily? Člověče, běžte se někam zchladit, ty vedra vám nedělají dobře…
Rozdíl je zakazovat, a neobjednávat a neplatit. Liberecký a jiné kraje by spíše měly více dbát na zajištění místní dopravní obslužnosti, v čemž nejsou dobré, jejich standardy dopravní obslužnosti jsou nedostatečné a ani je nedodržují, a dálkovou dopravu přenechat ministerstvu a neviditelné ruce trhu. Objednávání autobusů zcela souběžných s vlaky např. ve směrech Liberec – Hradec, nebo Harrachov/Rokytnice/Mísečky/Liberec/Semily/Turnov – Praha je absurdní, že tam ale rychlíky jezdí o polovinu – o hodinu déle, než umožňuje nebo po drobných úpravách může umožňovat infrastruktura, to je také absurdní.
A co kdyby vám taky někdo něco zrušil, abyste musel dělat něco, co nechcete, protože vás to okrádá o čas?
Vy máte uvažování, jako kdybyste pracoval někde v kasárnách.
Dálkové cestování dotovat dvojmo, a při tom neumožňovat cestu do práce a z práce z vesnice do nejbližšího města, to je od krajů prasárna. Tedy oni základní dopravní obslužnost zajišťují, ale jen pro privilegovanou většinu např. se vzorovou pracovní dobou jen po-pá přes den a ne moc dlouho. Třeba pro prodavačky může do města zajet manžel (Mají-li jakého a mají-li auto atd …), nebo mohou v létě na kole, a na zimu práci pustit (konkrétní mně známé případy, jmenovat nepovažuji za vhodné).
Jaký vztah mají problémy osob z vašeho okolí s dopravou do/ z práce s příspěvkem pana Jardy, který navrhuje dálkové busy zrušit, aby potenciální cestující měli důvod přejít do vlaku?
Zrušení podpory dálkové linky krajem nedává žádnou garanci zvýšení frekvence lokální dopravy.
Jo, dotovanej bus je hlavní problém tyhle trati. Myšlenkové pochody některých lidí jsou opravdu neuvěřitelné 😀
Problém je že vlaky jsou s výjimkou pár slušných spojů mezi Prahou, Brnem a Ostravou, tak tragické že s nimi nikdo jezdit nechce.
Pak jsem nikdo a tu další co ve vlaku vidím…jsou taky nikdo…
Zeleznice má rozhodně co zlepšovat, ale tohle jsou od Vas strašně pindy
Ps: praha brno tam zpět. Cca 500kc vlakem. Ale taky cca 30 litrů benzínu, tedy 1500kc. Plus amortizace vozu.
Třicet litrů benzinu? Čím jezdíš, Žigulem? Moderní auto to zvládne se spotřebou kolem 5,5 litru, tedy nějakých 22-24 litrů, o dost levněji.
Když pojedu sám, a budu z Prahy, nevyplatí se mi to. Když pojedeme ve čtyřech, na vlak si ani nevzpomenu.
Mno 7,5 litru benzínu, nikoliv nafty. A s Žigulem za 7,5 litru? Tak to pojedete schovaný za kamionem v pytli. I ten Favorit žral při 130 km/h osmičku.
A ne každý mění auto po třech letech, protože nalítal 100 tkm a skončila mu záruka.
Praha-Brno a zpět jsem s osm let starým Cliem jezdil za šest litrů. Současné auto umí ještě méně, a to je benzinový turbo tříválec nižší střední třídy. Moderní motory jsou hodně úsporné.
S dieselem bych jel za čtyři litry, i pod čtyři.
S Ladou jsem cca 7.5 l/100 km jezdil, u takových souvislých slouhých úseků ještě asi o litr méně.
Trojkove BMW s dieselem má tech 5-6l. Ale benzinovy golf je za 7-8l
benzínovou i30 1,5T-GDI 117kW mám průměr po víc jak roce a 8500km = > 5,7l
Píčovina. Benzinový Golf pojede za pět. Se svým autem stejné velikosti jezdím 5,5, a VW má oproti PSA úspornější motory.
Tak pičovina. Vy to jasně víte, tak budu asi matce muset říct, ať si zalepí tu díru v nádrži. Protože nějakej BLUE říká, že je to pičovina.
Ono možná taky záleží na stylu jízdy. Někdy jedete plynule, jindy na přeplněné silnici poskakujete od kolony ke koloně.
Vliv osoby řidiče na spotřebu je také znatelný.
Vlaky samy o sobě tragické nejsou. Tragická je jejich dostupnost. Pokud chcete jet kamkoli, kde není nádraží, prostě smůla… Pokud cesta mezi dvěma relativně nedalekými krajskými městy zabere vlakem tři hodiny čistého času jízdy, zatímco autobusem o hodinu méně, a autem méně než polovinu, kdo se bude cpát do vlaku?
A to nemluvím ještě o čase potřebném k cestě na nádraží a z něj…
Už tu je v diskusi jedne, co raději mezi Líšným a Rychnovem běhá pěšky, ale nezanedbatelná menšina se ještě ráda sveze. Vaše kritika je pravdivá, ale trošku přifouknutá … .
On ten autobus taky není žádná výhra… JŘ uhoněnej jak sviňa, že i na relativně prázdné silnici měl řidič co delat. V Turnově jsem už hledal blicí pytlík a v Liberci byl rád, že už z toho konečně vypadl. Vlak jede sice dýl, ale za to je neskonale pohodlnější 🙂
Ne každý trpí kinetózou.
Dušek?
Sz investuje ale na jízdních dobách to není poznat.. změna vedení by pomohla..nejlépe někoho ze švýcarských železnic.
Nikdo ze švýcarských železnic tady nevybuduje dráhu jako ve Švýcarsku za rumunské ceny.
Tam teďka rekonstruovali trať na 80-120 km/h, to by se nelíbilo.
Z 90 procent lokálek by taková rekonstrukce udělala konkurenceschopnou dopravní cestu.
Kdyby alespoň ty dráty natáhly, tak by tahle akce i měla smysl.
To jo, špatný projekt. Mělo to být již v požadavcích.
Reálným zájmem státu není převést dopravu na koleje, byť se tím občas zaštiťuje. Zadání je „hlavně kapacitní dálnice, koleje pak jen trochu pošmrdlat, aby se neřeklo“. Anebo se nejede podle zadání…
Dneska o kus níž je další článek:
„Mýto za pololetí vzrostlo o šest procent na 7,5 miliardy“
Takže dálnice za rok vydělají 15 mld. Kolik koleje?
A ve skutečnosti je to jen výsledek neschopnosti, lenosti a nedostatku odvahy několika maximálně nižších desítek úředníků na MD a SŽ. Nikdy jsem neslyšel, že by přišli s nějakou vizi radikalnejsi výstavby nebo prestavby a ten váš „stát“, tedy asi politici, řekli ne, chceme raději silnici. A samozřejmě současné s tím je druhý problém, že pokud by opravdu navrhli starou trat zásadně přetrasovat a zrychlit, tak lidi jako vy budou zase řvát, že přece není možné, aby Dolní Lhota se stovkou obyvatel přišla o dráhu a zastávku v polích…
Stát se v tomto případě chová podle toho, co chtějí voliči. A voliči chtějí primárně dobudovat dálniční síť. Co je na to nejasného?
To opravdu ne. Stát se tady chová tak, jak to vyhovuje úředníkům a stavební lobby.
Tím chcete říct, že voliči většinově dávají přednost opravám anebo stavbám železnic před opravami silnic a stavbou dálnic, ale zlí úředníci to sabotuji?
Většinově se voliči chovají jako stádo. Jdou za tím, co jim kdo nakuká. Viz Babiš.
Když ono to „pošmrdlání kolejí aby se neřeklo“ stojí SFDI ročně skoro stejně jako silnice (absolutně, ne po přepočtu na kilometr). Možná by stálo za to se zamyslet jestli má smysl pořád cpát takové peníze do železnic když to není nikde vidět.
Má smysl se podívat na to, jak s tím hospodaří dobrá správa. A kolik to samé stojí třeba v Německu či spanelsku či polsku
Elektrizace totiž zvyšuje cestovní rychlost a komfort pro cestujícího. (ironie)
Ano, elektrizace zvyšuje komfort pro cestujícího. Elektrické vlaky jsou komfortnější než dieselové.
A jejich km je levnější, takže jich pak muže jezdit víc.
Jejich km je levnější jak pro koho. Pro správce infrastruktury resp. investora určitě ne.
A čím, prosím pěkně? Vyšší výkon elektrik je naopak méně komfortní, protože na tělo působí větší zrychlení.
Jsem netušil že o komfortu v Bdmtee rozhoduje zapřažená lokomotiva. 😀
Nesmíte srovnávat Regonovu s Bmz.
Když jste v dobře izolovaném vagónu dál od lokomotivy, bude vám to asi jedno. Ale pokud mluvíme o regionálních tratích, bývají ty elektrické jednotky o poznání tišší, což komfort opravdu zvyšuje. A když na ten svůj vlak čekám někde na peróně, jsem taky radši, když kolem mě projede elektrika, než diesel. A nějaký pobyt na nádražích k té cestě taky patří.
občas jo. ta elektrická jezdí rychleji.
Tak v tom, že kouř a hluk z motoru nejde okny do vozů. Některá elektrická vozidla ovšem dokáží hluku dělat více než některá dieselová.
Jsem pro natahování drátů, ale není to na této trati zásadní problém. Ba, u některých tratí/oblastí stojí za kalkulaci, znamená-li větší náklady a ztráty elektrifikace, nebo trpění dieselového provozu. Zadrátování celé železniční sítě asi bude rozumné, ale asi spíše postupně a plánovitě během několika desítiletí, a se znaelným vylepšením železniční dopravy se na to čekat nemusí.
Se měla rekonstruovat i kratší trať přes Jičín. Rychlíky do HK by na střídacku jezdily přes Jičín a přes Dvůr. Vzdyt ten Jičín chudak okresní město má jen osobní vlaky.
A tako jako tak upgrade trati Liberec- Turnov
Jo, to by bylo nejlepší, interval čtyři hodiny na obou tratích by byl jistě velmi atraktivní.
Nebo také po hodině na každé trati … .
Takhle byste zase odřízl Semily, to je taky okresní město. Jičín bude mít napojení aspoň na dálnici. Semily nemají ani silnici I. třídy..
Odříznuté by tím Semily nebyly. A to, která města komunistický režim zrovna nechal jako okresní, to by nemělo být rozhodující ani v případě Jičína, ani v případě Semil.
Jak by je odřízl? Prostě v sudou by jel rychlík z Turnova do Hradce přes Jičín a Ostroměř, v lichou by jel přes Starou Paku a Jaroměř.
Co chtějí modernizovat na Dvoře Králové nad Labem? Vždyť ta stanice prošla kompletní modernizací sotva před pár lety.
Mohlo by je napadnout třeba v tichosti odpojit vlečku (je-li ještě připojena), kdo ví. Tady je možné leccos… 🙂
Proč by ji odpojovali, když se na ni jezdí?
Protože někdo chce břečet, že to udělali. 🤦♂️
Podchod? Zbytečný…
Než podchod do toho lesa, možná by byl lepší obří tobogán dolů k řece. Na tom kopci od nádraží by se užil.
a to se vyplatí
Asi tak 4 minuty za 700 mio? Přesně to je důvod proč je těch 9k km trati zanedbanych. Pro některý dopravní proudy se prostě nevyplatí mít paralelní dopravní infrastrukturu.
Do souběžné dálnice půjdou desítky miliard, a to se furt plká o preferenci železnice. 🙂 Ale jo, mohlo by to být i levnější, ale především – efektivnější…
Pardon, ale skutečně je 030 „souběžná“ s přetíženou I/35? Vše z kamionů – protože o kamiony jde především, kvůli zátěži obcí na trase – přeložíme v Pardubicích a hurá s tím na jednokolejku, kde se jakž takž dá postavit grafikon pro (extrémně pomalou) osobní dopravu? Máte-li rychlejší řešení, jak postavit novou železnici s parametry hodné 21. století mezi Pardubicemi a Libercem (tj. bez odporu obcí atp.), sem s tím! Tomu se jen zatleská, protože velká liniová stavba skrze Český ráj se příčí i mně. Po Jičín ovšem dálnice už dávno měla být, jakož i mezi Turnovem a Libercem.
ona ta kratší železnice tam už docela dlouho stojí a zrovna v tom nejkritičtějším místě je rovná téměř jak pravítko..tam s menšimi úpravami není problém jezdit 120
Mezi Turnovem a Libercem už dálnice je – tedy pardon, zrovna letos je oficiálně zařazená do jiné kategorie. Kapacita železnic mezi Hradcem a Turnovem je především omezená orivedenými „optimalizacemi“, deoptimalizací by šla podstatně zlešit. Nemělo by se vše v Pardubicích nebo Hradci překládat na jednokolejky, ale přehazovat výhybky, případně rozřadit do jednotlivých směrů a míst.
Když na té dálnici probíhají dopravní výkon o kterých se souběžné trati ani nezdá tak se není čemu divit že do ní půjde hodně peněz.
Realita je taková že se železnice svým stupidním rozhodováním dostala do situace kdy je narozdíl od silnic postradatelná.
Postradatelné je to, co za postradatelné prohlásíte. Některá města ve Švýcarsku mají přístup jen pp železnici a nevymřela…
V tom případě vysvětlete, proč se tam staví dálnice, když kapacita železnice není využitá?
Mě by mě zajímalo kde vůbec v celé republice ( snad kromě vnitřku Prahy ) je vlak rychlejší jak auto.
Tak například z Náchoda do Žďáru nad Metují 🙂
To je ovšem terno pro tisíce lidí denně.
Zajímalo vás, kde vůbec tento jev nastává, o počtu cestujících z toho těžících řeč nebyla 🙂
Samozřejmě by bylo strašně fajn, kdyby tento jev nastával třeba mezi Prahou a Brnem. Snad se toho dočkáme.
Nikoli, ani v relaci z Náchoda do Žďáru nad Metují nebude vlak v reálné situaci rychlejší. Leda tak při šoto snění, že výchozí a cílový bod cestujících je nádraží a zároveň vláček pojede právě v okamžik, když je potřeba cestu uskutečnit.
Možná Praha – Ostrava. A v blízké budoucnosti snad Praha – Tábor/Budějovice. Jinak je to ale bída.
Praha – Tábor – Budějovice má být ale zase přebito dálnicí. Inu, kam směřují efektivní investice, tam nastává efekt.
Ano, odpověděl jste si sám. Efektivní investice. Silniční síť bude vždycky efektivnější než železniční, bez ohledu na šotoušké sny.
Jen komunistické šotoušské mozečky by soustavně chtěly lidem zakazovat jezdit autem, a místo toho je cpaly do neefektivní železniční přepravy.
Problém je v tom sluvku efektivní….
Je strašné efektivní vozit ropu ze zemí, které nás nenavidiy a tyhle prachy užívají k tomu, aby nás zničily.
Takhle to zni dobře, že?
Nerozumím řeči vašeho kmene. A asi ani nechci.
PS: problém v tom, že fyzika je neúprosna. Auto může jet 100 i tam kde by vlak vyletěl z koleji
Opět nechápu, co to má s mým příspěvkem společného, ale to je asi při komunikaci s šotoblázny normální…
A dokonce se adhezně vyhrabe i do 200 promile spádu a dokáže se pohybovat i mimo silnici i po nezpevněných plochách. Na koně sice v terénu nemá, ale … zase naložíte celou rodinu.
Železnice může být efektivní ale jen za určitých podmínek. Je nutné konečně najít odvahu , zrušit přežité historické lokálky a začít stavět tratě které budou dávat smysl – Příměstské tratě kde pojede aspoň třívozová jednotka v taktu 20 minut nebo rychlé tratě mezi velkými městy.
OK, měl jsem spíš napsat do „současné neefektivní“, bylo by to přesnější.
Jinak Vaše pojetí celkem odpovídá i mému. Tam bude mít železnice opravdu smysl a bude efektivní, ekologická a ekonomická.
Případně udržet tratě, které budou mít významnou nákladní přepravu s potenciálem jejího udržení a rozvoje, i kdyby tam osobní doprava zanikla.
A přidám ještě požadavek na tratě pro dálkové nákladní vlaky. Na posledních až 50 km už se to z překladiště rozveze, netřeba hnát 30 kamionů do Rotterdamu.
Strategicky bych doplnil železnici do měst, kde jsou vojenské útvary. Buď kvůli zásobování (třeba letiště, obrovské objemy paliva) a nebo převoz techniky.
Opět falešné dilema.
Komunistický režim naopak právě vsadil na silnice, železnice čátečně zrušil, částečně zanedbával, a další vlády převážně přebarvených komunistů na to jen organicky navazovaly.
Silniční doprava není prostorově efektivní.
Z toho plyne, že není ani nákladově na údržbu infrastruktury efektivní všude tam, kde je silný dopravní proud. O spotřebě na osobokilometr nemluvě.
A konečně – silniční doprava není environmentálně efektivní.
Řekl bych, že je vám tak dvacet a koupil jste si první auto. O modelech výpočtu ekonomické efektivity nevíte nic. Takže jediné, co vam zbývá, je plytká ideologizace. Lžete sám sobě a ještě se poplácáváte po rameni, jak jste v tom dobrej.
Nejčastěji to je z logiky na místech, kde se jezdí až 160 km/h nebo není v blízkosti dálnice (Choceň – Kolín, Suchdol n/O – Ostrava, Břeclav – Brno, Břeclav – Přerov…) V nevýlukovém stavu a za předpokladu, že nepřekročíte na dálnici 130 km/h byl vlak pár let nazpět z Ostravy do Prahy taktéž rychlejší. Nebo jsou ještě místa, kde je železnice trasována přímějším směrem než silnice a cesta je tak o hodně kratší.
V Libereckém kraji, třeba liberec-frydlant, kde se do Frýdlantu, hejnic, raspenavy a dalších dostanete za pul hodiny vždy. Nebo spojeni mezi jablonec-tanvald-zelezny brod. Tam pokud chcete za jablonec do tech vesnic, nebo do tanvaldu, případně do vesnic jako sou velke hamry, jeseny, spalov, navarov atd tak je taky lepší železnice.
jel jste někdy autem? jediný místo kde je vlak v libereckým kraji trochu konkurence schopný je úsek Turnov-Brod-Semily a pak realtivně ještě slušný to je až na Paku (ale to protože autem tím směrem nevede žádná slušna silnice a popravdě ani není moc důvod tam jezdit). Na ten Frýdlant vlak rychlejší není je to tak podobné, ale lidi nebydlí většinou v obou koncích na nádraží, takže ve výsledku je to autem třeba o 20minut rychlejší. 036 je vůbec kapitola sama o sobě a železnice tam fakt rychlejší není, ale tím neříkám, že třeba nemá smysl a není to aspoň takový… Číst vice »
Myslím, že by to mohlo být železniční spojení České Budějovice – Plzeň. Rychlík jede 136 km necelé 2 hodiny. Pokud by došlo k další modernizaci a zdvojkolejnění v celé délce trati, jízdní doba by se ještě mohla zkrátit. V roce 2028 bude trať CB – Plzeň, která je součástí bývalé c.k. privátní dráhy císaře Františka Josefa I. z Vídně do Chebu slavit výročí – 160 let provozu. Silnice z CB do Vodňan je „stará doba“, dále do Písku je to relativně novostavba (20. stol.), z Písku dál do Plzně je to opět „stará doba“. V plánu je úprava z CB… Číst vice »
Otázka je zásadně špatně. Má znít, kde je při stejném počtu zastávek rychlejší vlak než bus.
Soupeřit s autem můžou možná akorát dálkové spoje, ne regionální mimo dojezd do velkého a příslušné zacpaneho mesta
Ne, otázka je naopak zcela v pořádku. Protože lidi se rozhodujou zpravidla mezi vlakem a autem, ne mezi vlakem a autobusem.
A to, že většina veřejné dopravy nedokáže autům konkurovat, je opravdu spíš vada než vlastnost, protože na použitelnost takové služby to má zásadní vliv.
Jenže ty vlaky a busy jsou hodně kvůli lidem co auto nemají nebo v daný okamžik ani nemůžou mít či použít.
Takže je na místě jen otázka zda vlak či bus. Ne vlak/bus nebo auto.
Protože výměnou vlaku co jede o 10 min pomaleji než auto za bus co jede pomaleji o půl hodiny, fakt obyvatelstvo regionu potěšíte
„Protože lidi se rozhodujou zpravidla mezi vlakem a autem, ne mezi vlakem a autobusem.“
Mne tyhle neustávající soudy typu „já a mých pár kámošů to tak má, takže to tak musí mít ‚zpravidla‘ všichni“ opravdu baví.
Lidé fakt hromadně netuší, jak se liší znalost od dojmu.
Můžu vědět, jaké máte vzdělání a v jaké profesi pracujete?
Já jezdím často Ostrava Břeclav, a imho většina ralací na ferdinandce vyjde nádraží – nádraží rychleji než autem. U Ostrava Břeclav mi to mě osobně vyjde rychleji i dveře-dveře pokud to porovnávám se skutečným odchodem z domu (jasně, autem bych mohl odjet i v doby, kdy mi vlak nejede)
Naprosto trefné. Takto se má přemýšlet. A hlavně stát by si měl odpovědět na otázku, co vlastně chce. Podle toho dimenzovat projekty pro rozvoj dopravní infrastruktury…a legislativu.
Přesto volba vlak může být naprosto jasná na rameni Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava (za předpokladu jízdních dob pár let zpátky), zajímavé by to výhledově mohlo být mezi Prahou a ČB. Nebo pokud někdo jede z Břeclavi do Ostravy (takových cestujících ale mnoho nebude). Jinak si musíme počkat na VRTky (a kdo se jich dožije v síťové podobě, ne jen v podobě několika izolovaných úseků, ať zvedne ruku).
Teď pár nastávajících maminek ucítilo lehké šťouchnutí v břiše 🙂
Systémově srovnávat IAD s VHD může jen někdo, kdo vůbec netuší, která bije.
Tak zrovna na tehle trati, Železný Brod – Semily.
Na 100 % Olomouc-Pardubice, potažmo Praha-Ostrava.
Ale neodpustím si jednu poznámku: Pokud máte co dělat a můžete to dělat i ve vlaku, tak +-10 minut na dvouhodinové jízdě nerozhoduje. A pokud vezete něco, co se špatně nakládá do vlaku, tak opět nerozhoduje +-10 minut vlaku.
Přičemž to co dělat může být i spát nebo relaxovat.
A přidávaj se tam další věci typu „chce se mi otravovat se s autem v neznámém městě, platit za parkování, atd.“
přesně tak, radši pojedu déle a budu si číst než se vztekat na dálnici….
ze Semil do Turnova, Dvora Králové a Jaroměře
Třeba zrovna mezi Dvorem Králové a Starou Pakou, a dál úseky do Semil, Železného Brodu a Turnova. Po těch silničkách se špatně s rychlíkem závodí. Na celou trasu Dvůr Králové – Turnov už rychlejší silnice možná najdete, ale pozor, na I/35 Vás před Turnovem pro rychlost zkasírují.
Kde je vlak rychlejší než auto? Například z Turnova do Semil.
Dobrý den, v textu je zřejmě chyba: „ŘSD už chystá stavby části D35 z Hradce Králové do Hořic, která má být hotová do roku 2023“.
Co jsem zaregistroval, v roce 23 se má teprve začít stavět, nebo se mýlím? Díky.
řekl bych že je myšlena finální dokumentace, stavba jako taková opravdu od roku 2023 do 2026
V článku jsem nenašel informaci, že zrychlení o 4 minuty umožní přeložit křižování rychlíků ze Železného Brodu do Turnova při současném zachování křižování ve Dvoře Králové nad Labem. To už je docela slušné zrychlení, ne?
To se mi nezdá, není to trochu daleko? Na Malou Skálu, tomu bych věřil. Ale zase by asi byla škoda přijít o uzel v Železném Brodě.
Pro spojení Hradce a Liberce ta trať moc význam nemá, na ní je důležitá úseková frekvence. A stabilita, na což se ty 4 minuty budou hodit. Spíš by ale potřebovala nějak zrychlit trať 040. Tam prostor pro krácení není a ve Staré Pace se to přenáší i na 030. Na druhou stranu tam ale přípoje pěkně fungují i s čekáním a rychlými přestupy.
Za ty prachy je to blbost.
Pokud to umožní návaznosti v uzlech místo těsného ujíždění, pak bych to bral jako podstatný přínos. Pravda, pár dalších věcí by se dalo zlepšit současně, ale to bychom za současné situace chtěli asi příliš.
O 4 minuny: no to je teda ftip.
O čtyři minuty jen touto akcí. Jinak jsou tam zrychlení už od dřívějších úprav, ale nelze je využít, protože není kam přeložit křižování. Takže reálně to může znamenat zrychlení o 15 – 20 minut.
Neméně důležitá je také stabilita jízdního řádu, tedy aby to vlak stíhal, ikdyž někde chytne minutu zpoždění. A to je na jednokolejce hned.
ono je si potřeba uvědomit, že se jedná hlavně o OPRAVU. Nikoliv o modernizaci. Proto to stojí tolik pěnez a stálo by to stejně i kdyby se ty 4 minuty neušetřily, pokud se ta trať nemá rozpadnout.