Rychleji mezi Libercem a Hradcem Králové. Akce za 695 milionů korun má zkrátit jízdní dobu o 4 minuty

Jaroměř. První nástupiště má délku 246 metrů, druhé nástupiště 226 metrů, šířka je shodná: 6,7 metru. Pramen: FB Správa železnicJaroměř. První nástupiště má délku 246 metrů, druhé nástupiště 226 metrů, šířka je shodná: 6,7 metru. Pramen: FB Správa železnic

Trať v relaci mezi dvěma krajskými městy čím dál hůře konkuruje silnici.

Sdružení Sudop Praha a Sudop EU vyhrálo zakázku na projekční práce pro úpravy úseku tratě Liberec – Hradec Králové mezi Starou Pakou a Jaroměří. Správa železnic za dokumentaci zaplatí 21,1 milionu korun, vyplývá z registru smluv.

Úpravami tratě, která čím dál hůře konkuruje v relaci Hradec Králové – Liberec silnici, projde celkem 12,8 kilometrů v úseku mezi km 40,818 – 67,800. Cílem je zlepšení technického stavu, kvůli kterému je místy snížena traťová rychlost. „Dojde k rekonstrukci železničního svršku a spodku, vybraných železničních přejezdů, železničních mostů a propustků,“ řekla mluvčí Správy železnic. V některých úsecích má dojít ke zvýšení rychlosti na 100 km/h, dojde k modernizaci stanic Dvůr Králové nad Labem a Mostek.

Vlaky čeká možná nově křižování v Kuksu

Správa železnic už v minulých letech do trati investovala stamiliony korun, na jízdních dobách to není příliš poznat. Jízdní řád má aktuálně poměrně velký prostor pro rychlejší spojení, limituje ho ale čekání na křižování ve Dvoře Králové nad Labem. Podle Správy železnic by se měla jízdní doba zkrátit celkem o čtyři minuty. Variantou je i zřízení výhybny Kuks, která se bude v rámci dokumentace pro stavební povolení posuzovat z hlediska provozní a dopravní technologie.

Správa železnic aktuálně počítá s úpravami v letech 2025–2026. Předpokládané celkové investiční náklady stavby podle schválené dokumentace pro územní rozhodnutí činí 695 milionů Kč. Zkrácení jízdní doby má umožnit i prodloužení přestupních časů v Jaroměři a zvýšit provozní stabilitu.

Trať z Liberce do Pardubic je už dnes v celé trase dobou jízdy oproti silnici značně nekonkurenceschopná. Silniční spojení naopak ještě zrychlí: ŘSD už chystá stavbu části D35 z Hradce Králové do Hořic, která má být hotová do roku 2023. Vlaky po trati mají delší jízdní doby než za dob parního provozu.

Tagy Správa železnic Stará Paka - Jaroměř trať 030 Liberec - Pardubice
234 komentářů