Ryanair přitlačil na Smartwings, ceny zpátečních letenek z Prahy k moři padají k tisícikoruně
Boeing 737-800 Ryanairu v Praze. Foto: Letiště Praha
Letecká společnost Ryanair po navýšení počtu letů z Prahy do evropských přímořských destinací dál cenově útočí na Smartwings. Tuzemský dopravce
S Ryanairem nikam i kdyby to bylo za dvacku…
Jo zlatý 60,70 a osmdesátky, kdy létání bylo společenskou událostí, nelítal kdejaký blbec a na palubách se kouřilo, teplé jídlo na alpace a nerez příbory, třetinky Plzeň ve skle a dnes substrát který se vozí z místa A do místa B by se chtěl mít jak v Alcronu za pár šupek. Dobře už v letectví bylo.
Soukromá letadla vám nabízí podobný servis i nyní. Jen si oproti lowcostům musíte připlatit..
Ale když přepočtete ceny letenek z vašich zlatých let na průměrný příjem, tak vám to vyjde podobně jako ty soukr.tryskáče, zase..
Konečně dá Ryanair TVS zlatou dávku.
Baví mě názory „Asijských koupáků“ kterým přece na měsíc do Asie stačí 20L zavazadlo, které má Ryanair v ceně, tak to přece musí stačit každému do všech destinací.
Prosím, seberte jim už ty křídla. Nepomáhá stát? Nevadí. Nasazeji lety všude možně, aby je pak 3 týdny před odletem zrušili. Vymluví se na covid a neomezený přístup k financím za 0% úrok je na světě.
Můžete říct, kde a jak jste zjistil tenhle ďábelský plán …. jako, že se budou rušit lety 3 týdny před odletem? Jen mě to zajímá, nebo jste to nějak vydedukoval při polední pauze s kavových skvrn?
Příkladem může byt třeba linka do Valencie. Do 6.7. Prodávali spoje na každý den v srpnu. Ejhle od 7. 7. Už léta pouze pondělí a pátek. Náhoda? Nemyslím si. Peníze vracejí “během několika měsíců”. Opravdu geniální tah.
Tohle přesně předvedl i Wizz air. Vlastně i LH
z Čechy to ani nehne ti radši sedí 17 h. ve vlaku
Souhlasím. Vlaky totiž miluji a z letadel bliju.
Přitom by stačil kinedryl…
Můj názor je, že toto je QS úplně u zádele. Jejich klienty jsou cestovky, které mají jiné ceny, takže pokud bude zájem CK lítat s QS, tak bude QS dále vesele křižovat naše nebe, vozit koupáky k moři a prodávat pár míst za 8-9 000. Vše záleží na CK …
Je to byznys jako každý jiný a pokud CK nabídne někdo lepší nabídku, tak to QS asi neustojí. Že se někdo takový (např. Buzz) objeví je více než jisté.
Zaznamenal jste někdy vyjádření CK na toto téma? Nebo si myslíte, že Vikovka půjde proti manželovi? … i vy naivo ….
Není jen jedna CK, působí zde i pobočky zahraničních CK. Smartwings vsadil vše na jednu kartu. Když o ten byznys přijde, tak nemá na čem vydělávat.
SmrtWings – národní popravce
To je najednou nádherný, jak tady už těm blbe.kům podpora pro RYR nevadí, hlavně abychom zničili SW 😀 😀
Ryanair využil standardní možnosti půjčit si určitou sumu, který má v UK každý. U nás je možnost půjčit si určitou šumu a využít kurzarbeit, kdy stát platí mzdy, pro každého. Majitelům smartwings ale nestačilo, že jim stát platí při kurzarbeitu mzdy, a jeden z nich dojel v Porsche na hradní nádvoří kam žádná auta nesmí a na schůzi s Mlynarem a možná díky společné minulosti s premiérem Babišem si vyjednal program Covid VIP, ušitý pro ně na míru. To, že je to celé velmi podivné a podezřelé musí opravdu vidět každý blbe.ek, v tom máte pravdu. A ne, nejde o… Číst vice »
PRG PMI oneway 11.7. SW 1800 FR 2600
PRG CFU oneway 9.7. SW 4200 FR 5100
Ja to FR zas tak výhodné nepřijde
Taky je možnost vybrat jiný konkrétní termín a přiohnout pravdu ve prospěch Ryanairu.
Zkuste provovnat větší vzorek letu, třeba třicet a podělte se o výsledky, zajímalo by mě, kde je pravda a kdo z těchto dvou kohoutů na smetišti je skutečně levnější.
Na širší analýzu bohužel teď nemám čas. A nejde mi o ohýbání pravdy. Snažím se poukázat hlavně na fakt, ze cenová politika FR je taková že čím blíže k datu odletu tím výrazně dražší. Někdy, jak vidno, ne nijak markantně, ale stejně mají vyšší ceny než konkurence. Od určitého momentu tedy premisa „FR je levnější a válcuje konkurenci“ přestává platit.
Dynamická cenotvorba, každý ji má nastavenou jinak. Tvrdit že FR je nejlevnější a nejlepší je hloupost, tvrdit že smartwings jsou nejlevnější a nejlepší také nedává smysl. Jejich produkt je téměř identický (u swg můžete mít jedno kabinové zavazadlo 56x45x25cm zdarma, u FR 40x25x20cm zdarma) a liší se jen cenou. Kdo je skutečně levnější by ukázala hlubší analýza, mimochodem on by i vzorek o třiceti letech byl příliš malý na vývozní závěrů ale hloubková analýza by byla hodně zajímavá.
To rozhodně.
Ale k tomu tvrzení, že ten FR nejlevnější. Tuto domněnku má spousta lidí. Je to založeno právě na oné „kampani“ kterou ma FR zavedenou, ve které jde právě o to ukázat jen ceny těch nejlevnějších letenek. Proto jsem svůj původní příspěvek napsal, abych demonstroval fakt, že to není až tak úplně pravda.
Hodně pak u ceny záleží na kolik jste jako zákazník flexibilní, zejména co se časových možností týče
Sorry jako, ale tohle je děsná demagogie. Vždy porovnávám FR se všemi vč. SW a ti jsou ve 100prct vždy dražší..
Ve 100%?? To je demagogie.
„téměř identický (u swg můžete mít jedno kabinové zavazadlo 56x45x25cm zdarma, u FR 40x25x20cm zdarma)“
——-
Tohle právě identické není. 63 litrů versus 20 litrů. První mnoha lidem stačí, druhé je jen malý městský batůžek, málokomu a proto si kabinové zavazadlo dokoupí.
Konečně, kdyby Smartwings měli úroveň třeba Austrian nebo Swiss tak ok, ale při kvalitě a službách jak v Ryainair chtěli cenu jako Lufthansa.
Opět díky za postřeh, je fajn ze jsi zmínil Austrian a Swiss
Austrian – převzat lufthansou v roce 2009 po tom co v roce 2008 vykázal ztrátu 470mil eur, stihl to ještě před nástupem financí recese
Swiss – SwissAir zkrachoval 2001 po to co do nej stát napumpoval dluhopisy v hodnotě jedné miliardy franků obnoven a později v roce 2005 se stal součástí Lufthansy
Tak ti nevim jestli ta cokoladicka na konci letu není přeci jen draze vykoupena Franky, a jestli jde o případy vhodné následovaní
Ještě to Vik, Šimáně s jejich China boys chvilku vydrží. Nicméně po sezoně již, doufám, nebudou nutné žádné záruky na rozvoj tohoto poločínského totálně předraženého cikrusu, který pomalu zmizí z nebe. Konkurence dokáže SW okamžitě nahradit a nabídnout daleko lepší ceny. Prostě nejvyšší ve SW si mysleli, že jsou nenahraditelní supermani – Ryan a Wizz jim to ukazuje a ještě safra ukáže, jak funguje business…
Zlikviduje SW a pak zdraží. Klasika.
ale kdepak…proč? To jsou nesmysly, budou bojovat o klienta, takže v klidu. Tím se neustále straší – ceny budou přiměřené, nicméně astronomických částek jako u SW nedosáhnou…jen se divím, že se s nimi pořád za ty ceny létá.
v čem bude bojovat o klienta?
vždyt preci podle místních anti-smartwings tu smartwinds má monopol. od kdy nahrazení monopolu jiným monopolem ve ke snizeni cen?
Nesmysl ….. pokud nebude konkurence, tak ceny poletí nahoru, tak funguje trh. A netyka se to jen destinaci, kam lowcost nedosáhnou, ale i destinaci ostatních …. například Wizzair to ukazuje na linkách, kde nemá konkurenci … Nevidím jediný důvod aby někdo létat dlouhodobě za cenu letištních poplatku.
Nebudu Vám to vymlouvat, uvidíte sám. Tak funguje trh.
A právě protože, že funguje trh, tak si žádné extra velké zdražení nemůže dovolit. Protože není jediný na planetě a mohlo by se stát, že místo něj začne z Prahy lítat konkurence.
Zdraží tak, jak jim konkurence dovolí. A pokud konkurence nebude žádná, co myslíte, že se stane? Pořád jde o byznys, nic víc, nic míň. Přece si nemyslíte, že budou létat jen tak pro vaše hezké modré oči. 😉
Škoda že to není od 19,90 EUR, jak to je z Berlína. To by se denně naplnili i 3 rotace:-)
to by poplatek pražskému letišti nesměl být 600 korun
Tak SW má letošek ještě víceméně pokrytý cestovkami, tak je ty neprodané letenky za 8t až tak mrzet zatím nebudou. Ale pokud jim Ryan vyzobne nějakou cestovku, pak to začne teprve být zajímavé. A pak je taky otázka (chápu že typický český dovolenkář není schopen si to zařídit sám, ale spousta lidí ano), zda při ceně letenek od Ryanu má vůbec smysl cestovat s CK.
Offtopic, ale zajímavý rozhovor
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/od-havlicka-odesel-klicovy-poradce-chybela-mi-loajalita-rika-111403#seq_no=4&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_req_id=2O1F5p0E7YK-202007071441&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=
Má Ryanair speciální ceny pro zpáteční letenky, nebo se to prostě počítá jako jednosměrná tam plus jednosměrná zpět?
sečítá se to.
ono to není ani tak do Benátek – jako do Trevíza (Venice – Treviso) – odkud se do těch Benátek ještě docela projedete vlakem…
No ono ani to letiště Marco Polo není nějak super blízko…
No .. to sice není, nicméně jeho vzdálenost po silnici je cca třetinová, než treviso 🙂
Blíž samozřejmě je, ale pokud se nezvolí doprava do města vodní cestou, tak snad i radši pojedu tím vlakem z Trevisa… 🙂
mluvím o vzdálenosti po silnici … :)) která je třetinová
nemluvím o vzdušné vzdálenosti. a autobusová doprava z marco pola směr benátky je pohodová věc. autobusy tam jezdí prakticky neustále, a to jak „expres“, tak „místní“ (oba stojí 8 eur) … takže nechápu 😀
PS: ta lodní doprava trvá ještě déle, než ten bus – pokud si teda nevemete vodní taxi, který je za cca 100 €.
My radši marco polo, tím vodním taxi jsme byli u hotelu vedle san marka ani ne za dvacet minut a loďka připlula k bočnímu vchodu, takže nám hned vzali zavazadla na pokoj. Ale to ještě létala volotea, takže cena letenky byla nižší než taxi, ale v totalu to bylo levnější než kupovat jen letenky od čsa. Tím chci říci, že se to musí propočítat, co komu vyhovuje.
Marco Polo je proti Treviso super.
A je možné využít Vaporetto. Sice trochu dražší, ale kde jinde je to možné?
Ryanair má zatím, i při velmi omezeném provozu, velký problém nad-kapacity na linkách z Prahy na jih. Za tento prodloužený víkend létali skoro vždy v 400 a 390, což znamená (skoro) úplně prázdná letadla. Buď musí jít s cenami ještě víc dolů, než na částky co jsou zmíněny zde v článku, nebo budou muset masivněji rušit rotace. Prahu přepískli, měli začít v červenci s míň linkami
Z PRG ano, z PED odlétal včera ale Ryan plný a už i plný přiletěl z Alicante.
Ano, Pardubice se zdají být ok. 124 pasažérů je při jejich kapacitě 189 sedaček vytíženost 66%. Což není vůbec špatné v této době.
Ono se to nezdá, ale přijde mi, že evrospké lety jsou (díky hodně malé kapacitě) přecpané.
v průběhu posledních třech dnů jsem absolvoval čtyři lety – německo, itálie atd, a vše bylo prakticky vyprodané.
Kamarádka se teď vracela po karanténě v ČR domů do Ženevy přes MUC. Z PRG bylo Mistsubishi skoro plné. Z Mnichova letělo taky něco malého a to už bylo úplně plné. Oboje, samozřejmě, LH. Všichni roušky.
Přesně tak! Důležité je, aby Ryan vydržel zakleknout páně Šimáně co nejdéle. Pax to ocení a Ryan bo zbankrotování Šimáně pak sklidí ovoce a my také v podobě plných letadel a férových cen.
Kartel páně Šimáně a cestovek nás stál obrovské ztráty všechny.
Souhlas. Fandim Ryan, at´už SW se Šimáněm a jeho China boys jdou do kopru!
Úplně nevím, zda lze 120/20 nazvat plné …. ale na první let dost dobry. Případné zbankrotování a omezení konkurence nikdy nic dobrého nepřineslo. Naopak ceny budou podstatně vyšší a nebude nutnost létat pod či na náklady. Tak jak to už i dnes lowcost dopravci dělají. Ryanair si to teď díky státní podpoře ale určitě může dovolit ….
A destinace mimo dosah lowcost dopravců na tom budou ještě o něco hůře.
Šimáně bylo to nejhorší, co nás mohlo potkat. Všechno ostatní bude jen lepší – viz. WIZZ v Budapešti, AirBaltic v Lotyšsku a další příklady jinde.
Pokud bude český export plakat po Vlajkovém přepravci, nechť u státu iniciuje jeho znovuvznik. I Izrael teď znárodní (fuj!) El Al. Už bylo snad dost a dost privazizace zisků a znárodňování ztrát. Soukromníci by měli být vpuštěni jen tam, kam se to státu z různých důvodů nevyplatí – a ne naopak!
To souhlasím, znárodněni a statní je zlo … ale uplne stejne zlo jako jakákoliv dotace či podpora. Netroufam si hodnotí, zda to je to nejhorší nebo ne, ale jakémukoliv úspěšnému podnikateli, a zde bez jakýchkoliv pochybností tomu tak je, jednoznačně fandím. Nemohu ale sdílet takový optimismus, je mnoho destinací, kde proste lowcost létat nebude a pak i takové,.kde nemá konkurenci a je nechutně drahý …. je to jen o konkurenci!
No, nebyl bych zase tak moc optimistický ohledně těch férových cen. Zlikviduje se konkurence a pak se zdraží. Je to prostě byznys, tak to na světě funguje. Rýna nejsou žádní samaritáni, stejně jako SW a všechny ostatní letecké společnosti. To jen, abyste se na to podíval trošku střízlivě. 🙂
Z Alicante bylo dvacet lidí. Měl jsem tam kolegu, takže to mám z první ruky.
Patrně bohapustě lžete Vy, nebo včera Petr Juchelka EBA
Reply to Janina 22 hodin
ALC-PED dnes 80 PAX
Pokud lžete Vy, měl by se o Vás admin postarat!
https://zdopravy.cz/ryanair-obnovil-pravidelny-provoz-v-pardubicich-zacal-letat-do-alicante-53179/#comment-302059
Ale Janinko, vzdyt to neni Pravda.
Na kratkou linku mas mene paliva, plus minimum bagaze a jsi na cca 120 pax minimalne…
Po večerech často na pozadí poslouchám ATC a u zajímavých letů otevřu FR. Za ty roky mám trošku nakoukaný obvyklý profily letů 737 z/do PRG. Prázdný letadlo třeba při ferry má dost jiný profil letu/rychlost/snos vlivem větru než normálně. Navíc, řídící na Ruzyni jsou zvědavý jak kozy a v posledních týdnech se často pilotů na frekvenci zeptají, kolik lidí vezou. Odpovědi moje hrubé odhady většinou řádově potvrdí.
Ale kdo léta k moři bez zavazadel, nebylo by lepší psát cenu letenky včetně 10 kg nebo 20 kg zavazadla?
Třeba já, na pár dní absolutně bez problému.
A to pak chodíte na večeři v šortkách nebo snad na pláž v dlouhých kalhotách?
Jedny kalhoty, šortky a plavky + pár triček a košil… to mi vážně na cca týdenní výlet stačí a do toho základního batohu to vždy nějak dám… 🙂
Když letíte s děckama a manželkou jako já, tak tak už to tak jednoduché není.:)
A vy si jako nevozíte 20 kilo konzerv a řízků s sebou jako každý koupák? To si tam pak jídlo kupujete za ty vysoké zahraniční ceny?
Šortky a dlouhé kalohty se do malého zavazadla v pohodě vlezou, ne každý si potřebuje tahat kufry plné 3,14čovin 🙂
Já taky létám s batohem který vmacknu do toho formátu vpohode… balím efektivně
Ja 3 tydny, Malajsie,7 kg zavazadlo,funkcni tricka,jedny dlouhy kalhoty na sobe,dvoje kratasy,spodni pradlo,jedny trailovy boty,jedny boty ktery pouzijes na courani po meste vazici 200 gramu,obecne kupuju drahy ale funkcni a lehky vybaveni,blbiny typu outdoor kamera,adapter atd.Kreditka.Misto 6 tricek sem mel vzit dve,lip se tam nakupuje cokoliv.
„Například v případě Korfu se ceny za zpáteční letenky v srpnu blíží osmi tisícům korunám.“ 😀 Jsou to ty samé aerolinky, jak o nich Babiš říkal, že se bez nich „naši lidi“ nedostanou k moři, žejo? Za 8 tisíc RT jsem minulé léto letěl s Qatar Airways do Ománu, plus 2 noci v Dauhá skoro zadarmo v rámci Qatar Stopover Programme (kupováno normálně 3 týdny předem, žádné šílené „first minute“ s ročním předstihem).
To jen jako spatra první příklad, co mě napadl při pohledu na tu cenovku.
Všiml jste si, že od loňska se svět malinko změnil? Například že Omán má pro cizince uzavřené hranice? Nebo že dnes stojí letenka PRG-MCT třikrát tolik? Staré cenovky nemůžete brát v potaz.
Svět se změnil, ceny Smartwings zůstávají. To nebyl pokus o reklamní slogan. 8 tisíc za zpátečku do Středomoří není v případě Smartwings nic, co by jakkoliv souviselo se současnou situací.
Většina cen letenek je stále stejná nebo nižší…
Ty ceny ale mají nějaký kontext. Například letenky do USA stojí podobně jako dřív, jenže reálně ty ceny nic neříkají, protože po příletu z EU vás nepustí přes celnici.
Covid plně odhalil jaký kartelo monopol na Ruzyni Šimáně vypěstoval.
Jak ukazuje plná včerejší linka z PED do Alicante Ryanu, je na Ruzyni skutečná konkurence potřeba už jako sůl.
Stejně tak byly plné nedělní BOJkovice z PEDu se zahraničním přepravcem.
Jakmile low costi odeberou cestovky os Šimáně, začnou Češi létat za férové ceny jako všude v civilizaci okolo nás a kartelo monopol Šimáně se zhroutí.
Myslíte na letech do Ruska, Egypta a Kyjeva? Jinak tady jen trapně žvaníte, nějaký kartelo monopol jinde vůbec nemůže existovat.
Hlavní problém rozdílnosti těch cen je v reklamě, cestovky chtějí aby veřejně byly letenky co nejdražší a oni je mohly nakupovat s co největší slevou, a Ryanair zase zveřejňuje ceny bez kufrů a vždy …od, takže většina jeho cestujících je má daleko dráž.
Naopak, žvaníte Vy! Moje paní za mnou obvykle létá jen s minitastičkou, protože si podstatnou bagáž naloží předem ke mně. I pokud letíme spolu, stačí nám jeden upright, popř. si vložíme i ten ještě do většího, kdybychom chtěli si něco kupovat. Šimáně proto vnucuje všem jen předražený vzduch. Naopak, Ryan a Wizz poskytují fér deal. Na delší štreky nemá bagáž vliv na cenu letenky. Po Evropě to může dělat x-násobky, což pan Šimáně zneužívá a dře z pax, jak analýza potvrzuje. Dneska opravdu, obzvlášť na jih, s sebou nic, kromě pár kusů prádla, plavek, pasty, kartáčku na zuby a pevných… Číst vice »
Je to prasárna mega rozměrů. Na co si to tady v Evropě hrajeme na ekologii aut, třídění a já nevím co všechno, když tato cenová politika zpřístupňuje letecké cestování v podstatě všem. Děláme všechno proto, aby nám to planeta za ty zplodiny co nejdříve vrátila. A navíc, kde jsou zásahy z Bruselu ??? Nebo je normální podnikat pod náklady pouze s jediným cílem, nekalým způsobem potopit konkurenci ? Tohle asi liberální trh není, ne ??
Nj., když k tomu zavedete zelenou daň, tak hlasy voličů nedostanete…
Tak to ignorujte, nebo si kupte letenku u Smartwings.
O jakém nekalém způsobu to tady píšete. Cena letenky pro Ryanair už dávno není majoritním příjmem. Když Ryanair sečte cenu letenky + cenu ostatních služeb + poměrnou část případné dotace tak to v součtu je pořád více než součet všech nákladů, tedy profit.
Nechápu … jako jestli zpáteční letenka LEMG je 1300,- a letištní poplatky na každém ad per pax cca 500,- tak na 6 hodin ve vzduchu to vychází 300,- … 50,- korun na hodinu letu 2/3 obsazenost cca 100 pax je 5000 letová hodina b737 … jako dumpingova cena v plné nahotě .. tak mi prosím řeknete jaké dodatečné služby tohle zahoji
To chce klid… a nohy v teple.
Ono zrovna u ryana se moc o podnákladovém lítání mluvit nedá, když celkem dlouho patří mezi ty ziskovější aerolinky.
co je špatného na tom, že lítají „v podstatě všici“? to snad má být lítání dostupné jen těm „bohatým“?
Přinejmenším by to ulevilo zátěži našeho společného prostředí. Ovšem, problémem je spíše nadměrné cestování (a ještě nejméně šetrnými způsoby) jako takové, než to, že cestují i chudší.
Kdo určuje, které cestování je „nadměrné“?
Uděláme na to domovní komisi .. která to bude určovat?
Bezúplatnou komisi. A pro zelené bianco tiket na kdykoliv. To aby mohli při polárním dnu sledovat jak tajou ledovce a pak, za půl roku totéž na opačném pólu. Meziím lítat z konference na konferenci, kde se budou pozastavovat nad tím, že bydlení ve střední evropě je energeticky náročnějčí než na tropickém ostrově.
jako jestli zpáteční letenka LEMG je 1300,- a letištní poplatky na každém ad per pax cca 500,- tak na 6 hodin ve vzduchu to vychází 300,- … 50,- korun na hodinu letu 2/3 obsazenost cca 100 pax je 5000 letová hodina b737 … jako dumpingova cena v plné nahotě
Letadla narozdíl od autobusů a aut neplatí spotřební daně na palivo. Jedná se o nerovné tržní prostředí a ekologie pláče.
Ale zase je otazka nakolik je letadlo a auta/atobusy vzajemna konkurence. Ja bych rekl, ze skoro vubec.
To nevadí! Prostě se z Nagile do USA pojede vlakem.
oprava: Anglie
Autobusy a auta zase neplatí za výstavbu a údržbu liniové infrastruktury, s výjimkou směšných dálničních známek, neplatí za zábor půdy nebo zabitou zvěř a hodně dalších externalit. Kdežto letadla platí mastné poplatky jak za využití letišť, parkování, řízení provozu (v podstatě daň za přelet území) a tisíc dalších věcí. Platí tolik, že Pražské letiště například neježe platí všechny investice/rozšíření ze svého zisku, ale i miliardový zisk každý rok odvádí do státního rozpočtu. Navíc letadla liniovou infrastrukturu vůbec nepotřebují, takže nedochází k záboru půdy, omezení migrací zvířat atd. ve svém důsledku je letecká doprava, podle mě, v součtu šetrnější k životnímu… Číst vice »
Ty seš fakt Jouda…
1) Letecké cestování by snad mělo být nějaké privilegium…?
2) Ryanair je na rozdíl od většiny ostaních aerolinek tvrdě v zisku, tak asi nefunguje moc podnákladově, nemyslíš?
jako jestli zpáteční letenka LEMG je 1300,- a letištní poplatky na každém ad per pax cca 500,- tak na 6 hodin ve vzduchu to vychází 300,- … 50,- korun na hodinu letu 2/3 obsazenost cca 100 pax je 5000 letová hodina b737 … jako dumpingova cena v plné nahotě
To je právě jen tvé nepochopení toho jak to celé funguje…
1) Těch letenek za nižší a nejnižší ceny je jen část.
2) Základní cena letenky je jen část průměrných příjmů lowcostů za cestujícího, třeba u Wizzair aktuálně tvoří doplňkové služby (občerstvení, priority, zavazadla,…) cca 45 % celkových tržeb.
Tak tu prosím nešiř ty bludy o tzv. dumpingových cenách lowcostů, díky.
1.) dokážeš mi říct jaká část je to 15% 5% 25%? No pokud je to par letenek na letadlo řekneme 10, tak jsou tady všichni hlupáci, co tady ty nízké ceny oslavují, protože za ne nikdy nepoletí respektive na 90% 2.) hmm super tak si příhod zavazadlo za cca 1200 ,- za zavazadlo který si ne každý vezme a mas to zavratnych 40,- na letovou hodinu na osobu navíc. Krát 100 pax …. tak suma sumárum to mas 9000 letová hodina b737, podotýkám korun ne eur …. no pokud každý na palubě neprozere aspoň 4000 každý let, tak mi to… Číst vice »
Nemůžes počítat ani amortizaci letadel, Ryan je prodává po cca 5ti letech za víc než je koupil. Hodně vydělává ne reklamě atd.
Nemíním bránit leteckou dopravu, ale mezi znečišťovateli je to jen drobek (13,4%) . Mnohonásobně vyšší znečišťovatel je v součtu veškerá silniční doprava( i lodní doprava(13,6%). https://www.europarl.europa.eu/news/cs/headlines/society/20190313STO31218/emise-co2-z-aut-fakta-a-cisla-infografika Planeta nám za splodiny nebude nic vracet. Pokud se nevzpamatujeme a nezačneme se starat o půdu a vodu. Na místech s kvalitní zemědělskou půdou nám vznikají stavební pozemky, protože je to atraktivní místo. Pěstujeme bezcenné plodiny, které nemají pro člověka žádný význam. Kvůli penězům vypalujeme nebo kácíme pralesy atd. To je problém a ne letadla. Ta vodu do krajiny nevrátí.
Zalez
Hlavně by se mělo říct, že smartwings nejede moc na modelu, že si u něj lidi koupí letenky. Většina kapacity už je zabraná cestovkama, pro které jsou úplně jiné ceny. A jestli jim tam zbývá pár míst na doprodej, proč by to nezkusili dát za velkou palbu?
Jsem rad, ze jsem na Vas prispevek v diskuzi narazil. Posledne jsem za takovy nazor schytal urazky, ze nemam argumenty, ze uz nemam hulit, a ze jsem jen podpurce/zamestnanec SW 😂🙈. Palec nahoru!
Smartwings nevydrží ani do konce léta 😂
Nevydrží do žní !
A po žních nepojede k Turkovi protože tam je virus
Dávám bolševikovi Šimáněmu a spol měsíc maximálně dva. 😂😂😂
Hele a opravdu někdo létá k moři jen s malým palubním zavazadlem, do kterého se vejdou akorát plavky?
Ano lita, k mori nepotrebujete 20kg zavazadlo, co chcete tahat? Potapecsku vybavu nebo surf?
No .. do 45x20x25 se toho fakt moc nevejde 🙂 teda pokud tam nechodíš tejden v jednom tričku a jedněch ponožkách .)
S takovým batohem vydržím bez problému cca týden a zároveň tak abych vždy chodil v čistém. Už jsem tak vyrazil Xkrát… Klidně Ti pošlu video jak se tak zabalit… :).
Fakt mi nemusíte ukazovat, jak balit 😀 v letadle trávím pravděpdobně víc času , než většina diskutjících tady dohromady :))
Leteli jsme tak i s malym synem. Stacilo… 😉
No Čech… Ponožky k moři 😂😂😂
A ty do sandálů 😂😂😂
Kdyby tam chodil třeba v maskáčích, tak Vám je do toho ho…
a proc ne? ja osobne letam s prirucnim zavazadlem /obvykle do 7kg/ po celem svete klidne i na mesic do Asie.Chapu ze v nekterych pripadech /napr. s rodinou/ to jde hur ale i tak….
A bavíme se o palubním kufru 40x55x20 mm, nebo taštičkou/baťůžkem 45x20x25 mm, kterou povoluje Ryanair?
40x55x20 mm by som zrovna kufrom nenazýval, tam by sa nevošiel ani mobil
Tak pokud se jedná o nudistu, tak mu asi ta malá síťovka stačí. Jenom to samotné zavazadlo (malé) váží prázdné 6 až 9 kg.
To jako fakt…? 😀
Bežný kabinový samsonite kufřík má okolo 2 kg.
Jo, který když ho nakladač hodí na belt tak je v něm hned díra a ulomená kolečka. Pořizovací cena 500 CZK a klient se pak u airline dožaduje náhrady zničeného kufru pomalu v „milionech“.
Samsonite kufr za 500 Kč…? Kde ho prosím koupím? 😀
BTW Kabinové zavazadlo je kabinové proto, že ve většině případů cestuje na palubě a ne v podpalubí, tudíž po žádném beltu nejezdí… (pominu-li případy kdy je do podpalubí umístěno při nástupu, ale těch je minimum)
nebo také ATR ČSA, pak to není belt ale vozík.
A dočkám se prosím reakce kde koupit ten Samsonite kufr za 500 Kč…? Dík. 😀
bože 😀
viděl jsi někdy kabinovku? a to o „plných“ rozměrech, nemyslím nějakou „kindr“ taštičku .. a měl jsi ji někdy na váze?
do 8 kilo se vejdeš s věcma na tejden …. a do 11 kilo se vejde s věcma na půl druhýho týdne ale s tím, že půlku věcí taháš do teploty kolem nuly a druhou půlku do tropů 😀
(a ne, fakt to nebylo nějaký tesko šidítko ale plnodnotnej samsonite v ceně kolem 5000 … a ne, kolečka tomu fakt ulomit nejde)
Doporučuji, pro příští studium, např. toto….
https://www.samsonite.cz/base-boost-upright-55cm–cerna/79195-1041.html?
kufrik nepouzivam… a muj batoh za 399Kc vazi par gramu je to jen latka a zip.. a vzdy sem se vesel….
Vtipne,cabin zero vazi 1080 gramů,vojenskej nylon
Ano
Já s takovým batůžkém lítám do Asiie na měsíc a nikdy žádný problém
55x40x20 (7-10kg) plus laptop staci jednomu dokonce neomezene dlouho, vybiram vzdycky kdyz to jde airbnb s prackou. V asii jsou navic na kazdem rohu a to, co zapomenes, koupis. (Naposled jsem takhle chytre doletel do Filipin bez plavek a koupil je za 30 korun – dokonce lepsi, nez moje puvodni) Ten batuzek uz mi ale prijde moc hard core. To tak na otocku jedine. Ted jsem pryc od brezna a urcite by to nebylo pohodlny. Tydenni vylet k mori pro 3 mam v umyslu nasypat do 1 kabinoveho, 1x 10kg checkin. To furt vychazi velmi ekonomicky u RYR. Viden-Malaga =… Číst vice »
Tak i s jedním případným kufrem jsem pořád dost pod cenou SW a s jedním dítětem nebo ve dvojici s partnerem, jedno zavazadlo bohatě stačí (+ příruční)
„Podobně nízké ceny letenek k moři jsou v Praze nezvyklé, zvláště v období hlavní sezóny.“
Čím to asi tak bude ? 😀