lot
Letecké společnosti Letectví Letiště

Ryanair neobnoví linku z Brna do Milána, do Londýna bude létat jen dvakrát týdně

Boeing 737-800 společnosti Ryanair v Brně. Foto: Letiště Brno
Boeing 737-800 společnosti Ryanair v Brně. Foto: Letiště Brno
Jediná pravidelná linka v Brně bude létat pouze dvakrát týdně, spojení do Itálie oproti původním plánům nezačne vůbec.

Jediný dopravce s pravidelným provozem na brněnském letišti v příštích týdnech a měsících výrazně omezí svoji přítomnost v krajském městě.

Ryanair ustoupil od plánů obnovit od nástupu zimního letového řádu spojení mezi Brnem a italským Bergamem a linku zcela zrušil. „Dopravce nás informoval, že linka v zimě nebude obnovena,“ potvrdil Jakub Splavec, mediální zástupce Letiště Brno.

Velkou redukcí prošla i linka mezi Brnem a Londýnem. Z každodenního provozu nejdříve došlo k seškrtání na pět rotací týdně, v září z pěti na tři. Od října bude létat jen dvakrát týdně. V listopadu se pak dopravce vrací ke třem letům týdně. Jiné pravidelné linky Letiště Brno aktuálně nemá.

Nejde o překvapivý krok, Ryanair nedávno oznámil, že v příštích měsících omezí provoz více, než původně plánoval.

Letiště Brno na začátku září uvedlo, že ztrátu kvůli koronavirové krizi odhaduje na 60 až 75 milionů korun. Zástupci letiště jednají o nových pravidelných linkách z Brna. Mezi možné destinace patří Severní Porýní-Vestfálsko, centrální Francie, Ukrajina a Britské ostrovy.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mik

Regionalni letiste proste neumi vybrat spravnou destinaci ,chapu ,ze je to tezke a v soucasnisti o to vic ,ale je treba o tom premyslet a ne bezhlave se snazit o mista ,ktera jsou predem urcena k zaniku Brno neudrzelo kdysi uz pomerne atraktivni Barcelonu Gironu ,neudrzelo nadavnou snahu o Betlin i kdy letenky byly i za 130 Kc No a ted konci pomerne slusna baze Ryanairu Bergamo ,je to skoda ani Ostrava ho neudrzela Varovanim je Londyn 2x tydne , pricemz Londyn jde udrxet prakticky odkudkoliv i kdyz Pardubice ho taky neudrzely a po Brexitu je logicky zajem o Londyn… Číst vice »

Liboros

FUUUUUUU To je to nejhorší, co se mohlo letišti stát… Ale nezapomeňme se v dnešních a zítřejších volbách postavit krajské koalici, která naslibovala hory doly a dala to pochybným dopravcům z Rumunska, namísto aby naplno podpořila aktivní Ryanair! Již dnes se rozhodne

Ondra

Rumunům nikdo nic nedal, byli jediní co se sami přihlásili do výběrového řízení (Ryanair klidně asi taky mohl, jen prostě evidentně nechtěl, hádám že proto že ten záměr kraje byl dost mimo obchodní model Ryanairu), nakonec to s Rumunama nedopadlo spíš vlivem okolností na rumunské straně..

zbvk

Okolnosti byly čistě na straně kraje, Rumuni chtěli dělat business, ale narazili na naši jihomoravskou úředničinu…

Ludan

Tak nějaké osobní linky už ve skutečnosti nikoho z vedení letiště nezajímají. Letiště už je jen zástěrka a hlavní je skladový business. Stačí se jen podívat, co na pozemcích letiště děje za stavební orgie…

chris

Brno má velmi zajímavý potenciál. Veškeré zázemí moderního letiště, zajímavá spádová oblast s aglomerací nejméně 500.000 obyvatel, ale bohužel, mrtvo. Škoda…

Tomas

brno ma bohuzel minimalni potencial.

potencial by melo, kdyby nebyla viden.

Jiří Kocurek

Je to tak. Brno má vlak na letiště – na Swechat.

Tomáš Gottschalk

A jakto, že SZG vedle MUC prosperuje? O INN ani nemluvím.

Tomas

zacal bych tím, ze porovnám kupní silu běžného rakušáka s kupní sileou běžného čecha. Je trošku někde jinde. takže z podobné „aglomerace“ je vcelku očividné, že MUC / INN vygeneruje obecně více cestujících, než brno.

takže se už vyplatí ze salzburgu i INN létat.

a jinak – ony ty letecké společnosti nejsou blbé 🙂 kdyby tam ty peníze byly, tak uz tam létají, nicméně prakticky všechny pokusu o létání z brna dopadly … no, spíše neslavně. čili zjevně tam ten potenciál není, at uz je způsoben čímkoli.

Apex

Porovnání kupní síly je možná na místě, ale v praxi je to trošku jinak. INN a SZG generují největší část svých výkonů v zimě, kdy se tam létá na lyže do Alp… a hlavně to jsou (byly) chartery. Domácí poptávka je v tomto ohledu také relativně nízká.

marty-t2

Tak nějak se zapomíná, že v době koronaviru nemá potenciál žádné letiště. 2 lety týdně do země, kde všichni cestující musí po příletu do karantény je docela úspěch, ne ?

Tomas

to, ze brno nema potencial, plati jsk v dobe covidove, tak necovidove.

v dobe covidove ma praha a viden porad podststne vetsi potencial, nez brno

Ambry

No já si právě myslím, že Brno nic moc…Samotné město solitér cca 400.000 obyvatel, všude okolo dědiny – větší až Jihlava a Olomouc, kde už je lepší jet do Prahy, resp. do Mošnova. Kousek obrovský HUB Vídeň, a vlastně i Praha s Bratislavou jsou konkurencí. Potom to Brno s osobní přepravou je na tom jak je. A podle mě to nebude již nikdy jinak. My jsme malá země, letecké společnosti nezajímají naše letiště Brno, Ostrava,…Pouze Praha.Do Pardubic přišel Wizz jenom proto, že je to kousek od Prahy s návazností na vlak. Jestli někdy bude na Ruzyni druhá ranvej – a… Číst vice »

Franz

Velmi pekne napsané.
Ja vidím potenciál jedine u Pardubic.
Vyloženě jako 2.letiště pro par linek.
I jejich poloha je z hlediska republiky výhodnější.. koho by zajímalo Brno, minimální šance získat dlouhodobě zajímavou linku

Palecek.M

Zástupci letiště jednají jednají…a zajistili dva lety týdně. Ať žije Brno 😀

JIŘÍ

Ono je to bída všude, to je těžký. V Brně byl problém rozlétat to i před kovidem, ne tak teď…