ŘVC plánuje nasazení nové servisní lodě v Praze na rok 2025, obdrželo nabídky

Hotelová loď, Dvořákovo nábřeží, Praha. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářHotelová loď, Dvořákovo nábřeží, Praha. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Lodě budou plnit řadu funkcí, mimo jiné budou sloužit jako plovoucí čerpací stanice.

Tendr Ředitelství vodních cest (ŘVC) na nové servisní a zásobovací lodě v hodnotě až 202 milionů korun zřejmě nevyzní naprázdno. Termín pro podání nabídek vypršel 27. února. „Do zadávacího řízení jsme obdrželi nabídky a aktuálně probíhá proces posuzování a hodnocení,“ sdělil mluvčí ŘVC Jan Bukovský. Dodal, že přišlo tolik nabídek, „aby bylo možné zadávací řízení korektně vyhodnotit“.

ŘVC považuje za reálné, aby do dvou měsíců byla uzavřena smlouva s vítězným účastníkem. Od podpisu bude mít dodavatel 19 měsíců na stavbu a dodání první lodě, která je určena pro Prahu. „Tudíž v průběhu roku 2025 očekáváme nasazení zbrusu nového servisního plavidla v Praze,“ doplnil Bukovský. V tendru jde i o další dvě lodě, které by měly v budoucnu brázdit Orlík a Slapy. Ty ale dodavatel začne stavět až na případnou výzvu od ŘVC, jistou zakázku má pouze pro Prahu.

Lodě budou plnit řadu funkcí, mimo jiné budou sloužit jako plovoucí čerpací stanice. Vedle doplňování paliva budou zajišťovat i zásobování lodí všeho druhu pitnou vodou, odběr odpadních vod (z toalet, kuchyní apod.), nádních zaolejovaných vod a dalších odpadů. „Jde tak o veřejnou službu uživatelům vodních cest, aby bylo dostupné bezpečné zásobování lodí zcela v souladu s nejmodernějšími požadavky na ekologické nakládání s látkami, které mohou znečistit vodu,“ uvedlo už dříve ŘVC.

To již od roku 1998 provozuje servisní loď v Praze, která tímto způsobem zásobuje zejména osobní lodě na pražském úseku Vltavy. Podle ŘVC je ale stávající loď (soulodí remorkéru a člunu) po čtvrt století na konci životnosti a její modernizace není kvůli zastaralé konstrukci a předpisům Evropské unie možná.

Jediným řešením pro pražskou plavbu tak je podle ŘVC stavba zcela nové lodě, která mimo jiné umožní i zásobování malých plavidel benzínem (což nynější loď neposkytuje). Nové plavidlo bude tankové, s dvojitým dnem a dalším zabezpečením pro přepravu nebezpečných věcí.

S totožnou konstrukcí se počítá i u lodí pro nádrže Orlík a Slapy, pokud na jejich stavbu dojde. Jen budou o trochu menší.

Tagy Ředitelství vodních cest ŘVC zásobovací lodě
Žádné komentáře