Rušno na železnici podél Labe. Starý most v Děčíně mizí, za hranicemi začala další výluka

Rekonstrukce úseku Děčín východ - Děčín-Prostřední Žleb. Foto: Správa železnicRekonstrukce úseku Děčín východ - Děčín-Prostřední Žleb. Foto: Správa železnic

Přes Labe povede v Děčíně nový most, konstrukce se již svařuje.

Hlavní nákladní železniční tepna mezi Českem a Německem prochází na obou stranách hranice velkou rekonstrukcí. V Děčíně se plně rozjely práce na výměně mostu v Prostředním Žlebu, na německé straně se začala další etapa opravných prací úseku ze státní hranice až do Pirny.

Správa železnic na sociálních sítích ukázala záběry z dalšího vývoje rekonstrukce trati mezi stanicemi Děčín východ a Děčín-Prostřední Žleb, kterou využívají výhradně nákladní dopravci. Zaměstnanci společnosti Strabag Rail, která zakázku s DT Mostárna získala, již snáší nosné konstrukce starého mostu. „V přístavu se pak svařuje nová konstrukce a připravují se štětové stěny pro rekonstrukci pilíře uprostřed řeky,“ uvedla Správa železnic.

Rekonstrukce úseku začala již loni za provozu, od 1. března zde probíhá výluka. Celá akce, jejíž součástí je i oprava přilehlých úseků a tunelu, vyjde na 1,082 miliardy korun. Během výluky musejí nákladní vlaky úvratí přes stanice Děčín nebo Ústí nad Labem západ, případně bez úvrati přes Prahu. Trasa přes Děčín je prakticky jedinou funkční pro nákladní železniční dopravu do Německa.

Nový most bude svým uspořádáním respektovat vzhled původní konstrukce, zároveň splní všechny současné normy a provozní požadavky železniční dopravy. Rychlost na mostu se zvýší ze současných 30 na 50 km/h. Kompletní sanace čeká 395 metrů dlouhý Děčínský tunel. Na 120 metrech bude provedena náhrada původní kamenné klenby za železobetonovou a zbývající část bude sanována. Nebude chybět ani zřízení nového železničního spodku, svršku, trakčního vedení či protihlukových stěn o délce 700 metrů.

Výluka probíhá také o pár kilometrů dál v Německu. DB Netz začala s opravou kolejí, instaluje tlumiče pro snížení hluku. Běží také obnova některých propustků a mostů. Práce jsou naplánovány do 12. června. DB musela v úseku Bad Schandau – Pirna zrušit každý druhý vlak linky S1, cestující musejí počítat se zpožděním u dálkových vlaků.

Rekonstrukce úseku Děčín východ - Děčín-Prostřední Žleb. Foto: Správa železnicRekonstrukce úseku Děčín východ - Děčín-Prostřední Žleb. Foto: Správa železnicRekonstrukce úseku Děčín východ - Děčín-Prostřední Žleb. Foto: Správa železnicRekonstrukce úseku Děčín východ - Děčín-Prostřední Žleb. Foto: Správa železnicRekonstrukce úseku Děčín východ - Děčín-Prostřední Žleb. Foto: Správa železnicRekonstrukce úseku Děčín východ - Děčín-Prostřední Žleb. Foto: Správa železnicRekonstrukce úseku Děčín východ - Děčín-Prostřední Žleb. Foto: Správa železnicRekonstrukce úseku Děčín východ - Děčín-Prostřední Žleb. Foto: Správa železnicKonstrukce nového mostu přes Labe v Děčíně. Foto: Správa železnic
Tagy DB Netz Děčín východ - Děčín Prostřední Žleb Správa železnic
37 komentářů