Infrastruktura Silnice Stavebnictví

ŘSD zahájilo stavbu poslední části obchvatu Třince, uleví hlavně Hnojníku

Zahájení stavby I/68 Třanovice - Nebory. Pramen: ŘSD
Zahájení stavby I/68 Třanovice - Nebory. Pramen: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic dnes zahájilo stavbu 5,5 kilometru dlouhé spojky dálnice D48 se silnicí I/11, která míří přes Jablunkovský průsmyk na Slovensko. Nová přeložka silnice I/68 má zkompletovat obchvat Třince, uleví ale především obcím Hnojník a Střítež.

Silnice I/68 Třanovice - Nebory. Pramen: ŘSD
Silnice I/68 Třanovice – Nebory. Pramen: ŘSD

„Nově zde vybudujeme kapacitní čtyřpruhovou komunikaci, vedenou mimo zastavěné území, kde budou veškerá křížení mimoúrovňová. Součástí nové komunikace je také 25 protihlukových stěn s celkovou délkou téměř deset kilometrů,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.

Význam silnic I/11 a I/68 je znásoben potřebou kapacitního propojení automobilek Hyundai Motors Company na české straně a KIA Motors na Slovensku.

Stavba vyjde na 2,1 miliardy korun, zhotoviteli jsou Eurovia a Strabag. Hotovo má být v červenci 2022.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jal

Uleví hlavně Ropici. Většina polských kamionů, které nepoužily slovenskou (rozestavěnou) D3 a polskou S1, směřuje do Polska přes ni.
Je taky třeba podotknout, že na stále odkládané stavbě se podílel obyvatel Stříteže a jeho prudičská organizace, která zpozdila nejednu dopravní stavbu v kraji , mimo jiné i modernizaci tratě procházející Stříteží.

ČD4ever

Panu Vicherkovi držím palce. Po tom, co jejich rodině ŘSD provedlo. Druhá věc je, že to odloži zprovoznění obchvatu. https://zdopravy.cz/rsd-vypsalo-opet-dvoumiliardovy-tendr-na-silnici-i-68-levne-se-stavet-firmam-nechtelo-18046/

kik

Hmm, a to Nošovice podle dnešní E15- ctky zavádějí pro zaměstnance volné placené pondělky – oficiálním důvodem je nižší poptávka po stávajících modelech z důvodů čekání na nové modely….
Co ale platí, tahle komunikace opravdu těm obcí uleví a měla stát už před několika lety.

jal

Co to má fabrika společného s 1/11, kromě toho, že po ní pendlují kamiony do Žiliny-KIA? Převážná většina na 1/11 a D48 jsou kamiony z Polska.

Tomáš

Ano, v článku jsou uvedeny informace z tiskových zpráv ŘSD. V těch se ale už neuvádí, že stále nejsou pro stavbu vykoupeny všechny pozemky a co hůř některé chybějící pozemky jsou v místě nejnáročnějších staveb – pilíře estakády. Stavba není v novele 416, takže ani mezitímní rozhodnutí se zde nedá využít. Reálně tedy hrozí, že se zde zopakuje anabáze jako na Prodloužené Rudné…

Jan

Aby to nedopadlo jako výstavba R49, která byla „zahájena“ už před vice než 10 lety. A dodnes se nepostavil ani metr.