ŘSD zahájilo stavbu další části dálnice D7
Stavba má trvat tři roky.
Na mapě rozestavěných dálnic přibyl dnes další úsek. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes zahajilo výstavbu dálnice D7 u obce Chlumčany. Po loňském zprovoznění dálnice u Panenského Týnce jde o další část D7, běží práce u Loun.
Vybraným zhotovitelem je firma Metrostav Infrastructure, která šla do tendru s cenou 1,179 miliardy korun. To je 68 procent předpokládané ceny (1,73 mld.). Soutěž nabrala zpoždění kvůli sporům o reference zmíněné stavební firmy, do které skupina Metrostav nově převedla výstavbu silnic a dálnic. Obchvat Chlumčan se měl původně začít stavět už předloni.
Projekt spočívá především v přestavbě dnešní dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici v posunuté stopě. Proto jej ŘSD také označuje jako „D7 Chlumčany, zkapacitnění“. Obchvat Chlumčan na východě navazuje na úsek u Sulce, který byl uveden do provozu v roce 2009, na západě se pak napojí na právě budovaný dálniční obchvat Loun.
Budování úseku potrvá tři roky. Dálnice zde mimo jiné dvakrát kříží trať Louny – Zlonice. Původní silnice bude zachována jako obslužná komunikace II. třídy. ŘSD zdůvodňuje potřebu dobudování D7 mimo jiné napojením průmyslové zóny Triangl u Žatce.
„Na silnici je patrný vysoký nárůst zejména kamionové dopravy, pro kterou je již dvoupruhová komunikace nedostačující. Nová dálnice naváže z jedné strany na již hotovou část D7 u Sulce, ze strany druhé na aktuálně realizovaný úsek u Loun, který bude v příštím roce zprovozněn. V roce 2023 máme v plánu zahájit také chybějící úseky D7 mezi Slaným a Panenským Týncem ve Středočeském kraji. Jako poslední přijde na řadu úsek u Postoloprt a nejpozději v roce 2028 by tak měla být dálnice D7 kompletně dokončena,“ představil plány na dostavbu dálnice D7 generální ředitel ŘSD Radek Mátl.