ŘSD žádá o první razítko pro severní část Pražského okruhu. Více než čtyři kilometry povedou tunely

Mimoúrovňová křižovatka Přední Kopanina, odkud má pokračovat Pražský okruh k Suchdolu. Foto: okruhprahy.czMimoúrovňová křižovatka Přední Kopanina, odkud má pokračovat Pražský okruh k Suchdolu. Foto: okruhprahy.cz

Jde o úseky, kde lze proti stavbě očekávat značný odpor obcí a městských částí.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes odeslalo na ministerstvo životního prostředí dokumentaci ke dvěma ze tří úseků Pražského okruhu, které ještě zatím úřady vůbec neřešily. V takzvaném řízení EIA o vlivu stavby na životní prostředí má ministerstvo stanovit, zda a za jakých podmínek lze vůbec dálnici D0 v úseku Ruzyně – Suchdol – Březiněves postavit.

Jde o 8,3 kilometru dlouhý úsek SOK5 518 Ruzyně – Suchdol a 6,9 km dlouhý úsek SOKP 519 Suchdol – Březiněves na dálnici D8. Jeho součástí bude i most přes Vltavu.

O podání žádosti informoval generální ředitel ŘSD Radek Mátl na sociální síti X (dříve Twitter). „V případě vydání kladného stanoviska EIA začnou ihned práce na zpracování dokumentace pro společné povolení,“ řekl Mátl. Aktuální plány ŘSD počítají s tím, že by se mělo začít stavět v roce 2027. Dokumentace zatím není v registru oznámení EIA.

Spojení dvou úseků do jednoho

Oba úseky už prošly v roce 2019 zjišťovacím řízením, kde i vyplynula podmínka sloučit obě části do jednoho záměru a předložit jednu dokumentaci. Jde současně o úseky, kde lze očekávat velký odpor některých obcí a městských částí. Vede například kolem Dolních Chabrů, kde radnice a některé spolky už nyní napadají stavbu části okruhu z Běchovic k D1. Na poslední úsek Březiněves – Satalice se zatím zpracovává dokumentace. Nejvyšší správní soud nedávno zamítl kasační stížnost obcí ve věci vedení trasy dálnice v krajských zásadách územního rozvoje.

Celkem patnáct kilometrů dlouhý úsek bude kvůli omezení vlivů na okolí veden z velké části v tunelech. Z Ruzyně do Suchdola jsou naplánovány tři o celkové délce 3,45 kilometru, (Suchdol, Rybářka, Horoměřice). Mezi Suchdolem a Březiněvsí budou rovněž tři o celkové délce 1,2 kilometru (Zámky-západ, Zámky-východ, Dolní Chabry – Zdiby). Odhadované náklady jsou přes 26 miliard korun. Součástí bude i most přes Vltavu, pro který ŘSD plánuje architektonickou soutěž. ŘSD počítá s tím, že nové úseky (včetně třetího Březiněves – Satalice) bude stavět současně.

Úsek pražského okruhu Suchdol - Březiněves. Pramen: ŘSDPlán trasy úseku 518 Pražského okruhu mezi Ruzyní a Suchdolem. Foto: ŘSDNavrhovaná trasa Pražského okruhu Březiněves - Satalice. Foto: ŘSD

Vnější okruh kolem Prahy má po dokončení měřit asi 83 kilometrů, v současnosti je v provozu zhruba polovina. Kromě severozápadní části chybí také jihovýchodní úsek mezi Běchovicemi a dálnicí D1. Ten by se měl začít stavět do konce příštího roku, řeší se povolení.

Detailně jsou popsány všechny úseky v informačních letácích:

Úsek 520 Březiněves – Satalice

Úsek 519 Suchdol – Březiněves

Úsek 518 Ruzyně – Suchdol

Tagy D0 D0 518 Ruzyně - Suchdol D0 519 Suchdol - Březiněves Pražský okruh
99 komentářů