ŘSD žádá o první razítko pro severní část Pražského okruhu. Více než čtyři kilometry povedou tunely

Mimoúrovňová křižovatka Přední Kopanina, odkud má pokračovat Pražský okruh k Suchdolu. Foto: okruhprahy.czMimoúrovňová křižovatka Přední Kopanina, odkud má pokračovat Pražský okruh k Suchdolu. Foto: okruhprahy.cz

Jde o úseky, kde lze proti stavbě očekávat značný odpor obcí a městských částí.

99 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lsstratus

Zbytečné, do té doby se bude jezdit na koních nebo oslech

looki

Horoměřický tunel? Takovýhle ústupky developerům se řeší, chráněná území už tolik ne, zajímavý přístup.

Georg

kde se neresi chranena uzemi?

rzc

Pokud se toto panu Matlovi podari, prohlasim ho za Boha.

Mirek

Proč, tenhle národ je línej na to, aby se podíval na plánované stavby na katastrálním úřadě a pak když něco takového příjde, tak řve, přitom se na to dá říci věta: Neznalost zákona neomlouvá

Mirek

Mimochodem, vím, že to má vést okolo Čakovic a já tu stavbu schvaluju, protože už teď je málokdy průjezdná normálně ulice Kostelecká a proto i za použití autobusových pruhů v Tupolevově ulici autobus z Čakovic k terminálu metra Letňany jede v tom lepším případě 20 min. obvykle 25 min. a když se něco stane na příjezdu z dálnice do Prahy mezi Čakovicemi a Ďáblicemi, tak jízdní doba roste nad půl hodiny, ještě, že tu máne odbočnou trať z Neratovic do Prahy a na Masaryčce jsem za necelých 25 min i s křižováním ve stanici Praha Satalice

rumpeak

Přesně tak. Územní plán je přeci první věc na kterou se dívám, když kupuji pozemek. V roce 1995 jsem dělal v Havířově autoškolu. Už tehdy nám učitel říkal, že přes životické sady povede dálnice. To bylo v době, kdy tam byly sady, les a polorozpadlý zámek. Pak začal každý v Havířově snít o baráku v Životicích. Dnes tam blbci zakládají ruzna občanská sdružení proti stavbě dálnice apod. Dokonce se chtěli trhat od Havířova a založit samostatnou obec.

Dalnice

Asi jedním z nejzcestnejsich duvodu odpurcu trasovani D0 je, ze vede po uzemi Prahy. Ono to pro ty prostsi duchem zni skoro jako kdyby okruh vedl přes Vaclavak nebo kolem Hradu. Skutecnost je takova, ze okruh vede nekde mimo uzemi Prahy, nekde po hranicich Prahy a nekde po katastralnim uzemi Prahy. Ale jedna se o periferni ctvrte s rozvolnenejsi zástavbou. A v huste zastavenem uzemi Praha+Stredni Cechy okruh v jakekoliv variante vždy povede kolem nejakych lidských sidel. A je jedno jestli na sever od Suchdola, který je formalne prazskou mistni casti nebo na sever od Roztok, které formalne prazskou casti… Číst vice »

Beekee

Když už se to tak změnilo jak je popisováno, tedy přibyly ty tunely, bylo by vhodné aktualizovat i ty přiložené screenshoty staveb 518 a 519. Dost se to už změnilo.

Gawain

Nerozumím, proč si ŘSD podřezává větev podmínkou stavby všech úseků najednou? Březiněves – Satalicích muže být v klidu samostatná stavba.

Beekee

Mluví se o spojení dvou úseků, tedy 518+519. 520 je furt samostatně.

bkv

A co si přečíst článek:
Oba úseky (518, 519) už prošly v roce 2019 zjišťovacím řízením, kde i vyplynula podmínka sloučit obě části do jednoho záměru a předložit jednu dokumentaci.

Vojta_7

Mě osobně ani úsek 520 vadit nebude protože už teď je tu hluk z Vysočanské radiály, kde se experti neobtěžovali ani s 1m protihlukové stěny. U každé prd..e je
x m vysoká, tady není nic… U ostatních MČ se odporu nedivím. Stát měl 30 let na návrh dálniční sítě a už dávno mohla vést část dálnic mimo aglomeraci Prahy.
Na Moravě bude D55 a podobný polookruh mohl být mezi D5, D3, D1 a D11.
Pamatuji si, že v 90.letech se obyvatelům Prahy rozdávaly mapy s plánem dostavění okruhů a radiál do roku 2005… Nebude to ani 2045…

pamětník

Jistě – to je hodně trefně vyjádřeno. Ostatně už Baťa chtěl stavět páteřní dálnici z Chebu do Jasini mimo Prahu – a dnes by nebyly problémy s I/19.
Pokud jde o „obchvat Prahy“, je tím přirozeným vnějším kolcem pro kamiony zhruba poloha II/101 a dovnitř něho by žádná tranzitní kamionová doprava neměla mít vůbec povolen přístup, ale to dneska vůbec nikdo nesleduje a veškerou tranzitní dopravu současná koncepce žene v podstatě zbytečně až do Prahy se zavádějícím zdůvodněním, že ty komunikace na území města mají sloužit i Pražanům a chránit tím jeho centrální oblasti.

bkv

> a už dávno mohla vést část dálnic mimo aglomeraci Prahy
Určitě nás seznámíte s předpokládanou trasou takových dálnic mimo aglomeraci Prahy…

Dalnice

Jojo, projektant Vojta nacara fixou do skolni mapy na pozadani cokoliv…

pamětník

Na leckteré silnici I. třídy v Čechách, která nevede do Prahy, je frekvence taková, že rychlostní komunikaci by uživila – tím spíše, že by se na ně přesunula i frekvence, která sice do Prahy nechce, ale teď přes ni vynuceně jezdí jen kvůli tomu, že všechny dálnice vedou do Prahy.
Proč se asi má postupně „modernizovat“ třeba I/35 i na západ od Hradce Králové? A třeba u taková už zmíněná „Baťovská“ rychlostní komunikace v trase současné I/19 by rozhodně také udělala veliké služby, a její projednání by asi bylo mnohem méně konfliktní, než je projednávání SOKP.

Georg

jakoze by byla jeste treti vychodozapadni dalnice?
vite, co je to za masakr, postavit dalnici v delce i/19?

Jan

A obchvat bzde mít konečně 3 jízdní pruhy v každém směru nebo to budou opět dodatečně rozšiřovat s velkým překvapením, že dva pruhy nestačí? Při této akci budou bourat již postavené mosty a pod. jako na stávajících stavbách?

Petr

S výjimkou jižních úseků je v tomto D0 v pohodě. Všechny tři zmíněné stavby (518, 519 a 520) budou mít 3 jízdní pruhy v každém směru. 3 jízdní pruhy bude mít i připravovaná 511 (Běchovice-D1), kdy současně s jejím zprovozněním by mělo dojít i ke zprovoznění již připraveného rozšíření na 3+3 u 510 (Satalice-Běchovice). Rozšíření se tak bude dodělávat v podstatě jen na úseku 515 od D5-K Barrandovu. Ten byl zprovozněn tuším 1983 a tehdy 2+2 asi dávalo smysl. Bude tedy poté souvislý úsek 3+3 pruhy od D1, přes Běchovice, D11, D10, Satalice, D8, Suchdol, D7, D6, D5 až po… Číst vice »

John334

Mě se pořád nějak nezdá ten přivaděč Čimice. Plánuje vůbec Praha postavit ten další kilometr na jih až k rozvodně? Pak tam tedy mají být těsně za sebou dvě křižovatky, kde se bude prolínat provoz Spořická-Čimická s provozem na přivadeči? Mě by možná přislo nejlepší přivadeč sem vůbec nepřipojit a první křižovatku mít až na úrovni ulice K Ládví.

mikiqex

Možná je to i z kapacitních důvodů. Stačí se podívat, co udělala Blanka z Trojské. Ústecká bude vytížená i bez toho.

No, a já třeba jsem z cca 30 tisíc obyvatel této části Prahy, který ho při cestách na druhý břeh Vltavy uvítá. Přivaděče se staví i pro daleko menší počet lidí…

Jan Novotný

Nemůžeme stavět další části okruhu, dokud nemáme hotovou páteřní síť cyklostezek. Tvrzení, že všechna auta jsou v centru, protože není hotový okruh, jsou zcela nepodložená a naprostá hloupost. Většina přepravních výkonů autem v Praze je jen řidič bez nákladu na cestě kratší 10km – cesta, která by byla na kole zcela triviální, pokud by existovala adekvátní cykloinfrastruktura. Zlepšování a rozšiřování sítě dálnic nijak nesníží počet aut na silnici – takhle to opravdu nefunguje…

Pako

Jmenuje se to dopravní inženýrství, studuje na vysoké škole a je to poměrně dost celosvětově rozšířený a uznávaný obor, zastrešený řadou špičkových pracovišť a vědeckých kapacit. Nicméně vaši teorii o podmíněnosti fungování základního komunikačního systému pro motorovou dopravu výstavou cyklostezek jsem doposud na žádném semináři neslyšel.

Jiří Šrámek

Takže když pojedu od Liberce po D10 směr Plzeň, nechám auto v Satalicích, přesednu na nějaké kolo, za tři hodiny dojedu po „páteřní cyklostezce“ někam za Barrandov, tam hupnu do půjčeného auta a vyrazím na Plzeň? Případně se dohodnu s někým, kdo jede „v protisměru“ a prohodíme si vozidla?
Na to jste přišel úplně sám? Tak to tedy smekám, to je myšlenka hodná mramoru.

Zdrasa

Řešíte 2 odlišné věci v jednom. Jednou je doprava místních po městech a druhou tranzitní, zvláště kamionová doprava. Tomu prvnímu okruh nejspíš výrazněji nepomůže a možná bude mít indukční efekt. Ale při budování okruhu jde hlavně o to druhé, což je zásadní – odvést tranzit z města.

FrenkyUL

Dodnes tady psali železničáři o nepotřebnosti dálnic a už tu máme další level a sice pumpičkáře. Co lidi, kteří už to na kole neujedou a kam chtějí MHD nevede?

PvvS

Pumpičkáři stejně jezděj po chodníku a zavazej.

Joker

V okamžiku, kdy bude mít Praha trať z centra na letiště a Pražský okruh můžeme říct, že se již konečně nachází město v 21. století. Infrastruktura, jak je teď je něco podobného, jakoby třeba ve 30. letech jezdily ještě pořád po Praze drožky tažené koňmi a byla tramvaj na páru.

David

Nikoli, to bude ve století 20., moderní města 21. století totiž více než automobilovou dopravu řeší kvalitu života uvnitř města, především to jak vypadají ulice a jakou plní funkci. V tomto Praha zaostává už nejen za západními metropolemi, ale i za těmi východními.

Joker

Nejvyšší kvalitu života mělo původní slovanské Hradiště na místě dnešního Pražského hradu.

František

Hmm, tunely na úseku Satalice -Brezineves asi vypadají dobře v mapě, ale taky tam bude kurvitko v podobě 80tky a úsekového radaru. To fakt bude i potom rychlejší a bezpečnější jezdit po stávajícím okruhu.

Pako

Kterém?

kix

po novopacké asi myslel

Georg

nebo po 101 🙂
frantisek vzdy prekvapi neotrelym nazorem…

FrenkyUL

Slaný

Faktura

Nějak si ty tunely na sebe vydělat musej.

Petr

Tunely na 80 kmh se dělaly kdysi. Nyní je běžné 100 kmh. V zahraničí je běžně 100 kmh v tunelu, u nás jen v tunelu Valík.

Tomas

mapu Prahy jste nekdy videl?

Jiří Šrámek

Po čem stávajícím? Kde to najdu, prosím?

J.K.

Tak hodně štěstí… Abychom ještě nekoukali že půlka problémů odpadne jen změnou přístupu ŘSD…

mgr.pavel

Troufám si tvrdit, že ano. Že půlka, možná třetina, problémů je v přístupu k subjektům dotčeným budoucí stavbou. Další část je vinou rigidních zákonů na schvalovací řízení, kterými si stát hází klacky pod vlastní nohy (a kde se dílčích pokroků také dosáhlo). A třetí velkou částí je český sebestředný do sebe zahleděný provinční přístup „to tu nikdy nebylo, já to nechci“ resp. „ne za mým dvorkem“ případně „nám to přinese jen problémy (a na přínos pro ostatní vám kašleme)“. Jednička se zlepšila, dvojka trošku, českou náturu jen tak nezměníme – snad časem, postupnoým budováním důvěry ve stát a jeho instituce… Číst vice »

ZdendaP

V podstatě souhlasím, jen bych řekl, že u 3) to není jen o české nátuře, ale obecně o lidské. Já si myslím že nikde na světě Vám nebudou skákat radostí, když jim za barákem postavíte dálnici, která jim osobně vlastně nic pozitivního nepřinese. A je jedno jestli jim nic nepřinese skutečně nebo domněle. Zkrátka si nesmyslím, že se v tom od zbytku světa, nebo minimálně Evropy, tolik lišíme.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Jestli tohle Mátl zvládne do zmíněného roku 30, pak by měl Vatikán uvažovat o změně nejvyššího šéfa…

Marcel

Minimálně o svatořečení učitě. Bude to totiž zázrak.

Indian

No minimálně na hrad!:)

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

2033!

Jarda

Raději ho posadit do sž, třeba by stvořil zazraky i tam.

Ruda

#svobodaven

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

#sosnadotepláků

V. F.

Mátl to určitě nezvládne. Pokud se to podaří, bude to díky tandemu Mátl – Kupka.

Georg

taky mi prijde, ze tohle je ta prava vyzva pro jedince jeho formatu. 🙂 snad tam bude dostatecne dlouho na to, aby to dotahl.
mozna by mohl jeste pak dat nejakej drazni melouch typu urhineves-benesov nebo pardubice-chrudim.

JaŠm

Ty Pražský šmejdi jako dosáhli svého?
ŘSD ve snaze pohnout konečně se stavbou pražského okruhu místo aby vyvlastnila pozemky a dálnici postavila na terénu stejně jako ve zbytku země, tak nimby-stům postaví skoro 10 kilometrů tunelů v rovině?
No to je vrchol!!!
A my to máme Pražským šmejdům platit z daní.
To je na svolání demonstrace a táhnutí na Prahu.

bkv

A v Budějovicích si byl?

BND30

Cože ?!?
V Českých Budějovicích by chtěl tunel stavět každý….

Jura

Tunely jsou na useku 520, kde se podarilo najit rozumne reseni. Protestuici Chabry jsou na useku 519. Spojit se ma 518 a 519.

Drabadura

Jednání na severu Prahy zjevně probíhala takto:
Vy chcete tunel odsud sem a vy odsud sem – a není to málo?
Jedině tak mohlo dojít k tomu, že velká většina bude v tunelech.

Bobek

Hlavní trasa + přivadeč Rybářka celkem 30,5 kilometru, z toho 9,7 v tunelech, tomu u vás říkáte velká většina?

ZdendaP

No jo, matematika prý není v životě důležitá…

Miroušek

Naprostý souhlas – ŘSD dělá ze severopražáků nadlidi.

Georg

rsd chce, aby se okruh dostavel. to je priorita, ne hadani se s nejakymi nimbysty.

David

Konečně se kus západní Evropy dostal i do ČR. Podívejte se třeba jen na rychlostní silnici od českých hranic do Linze kolik je tam tunelů, které nejsou vynuceny terénem, ale životem okolo dálnice.

Josef Trögl

A ještě obchvat Grazu, cca 10 km v tunelu.

Jenda První

Linec není zrovna rovnocenný příklad – tam je dálnice řešena průtahem přes hustě obydlenou část města. Tam to není vynucené terénem, ale prostorem. Pražský okruh se takovým oblastem vyhýbá a podobá se spíš dálnici A1 kolem Salzburgu, kde je jen jeden velmi krátký tunel. Ale kde tunel v poli mají, je A99 u Mnichova.

Pedro

Tak táhni. 🙂

W14

Četl jsem váš příspěvek do slova vyvlastnění. Zkuste si prosím proces vyvlastnění nastudovat. Jen velmi obecně – pražský okruh sice bude sloužit spoustě lidi, ale je spousta dalších lidí, na které bude mít negativní dopad, a jestli proti tomu jdou obce nebo části obce, tak se o vyvlastnění fakt nemůžeme bavit.

mlokXCM

Vyvlastnění má svá přísná pravidla, ovšem důvodem k nemožnosti použít vyvlastnění není to, že někdo je proti záměru, který je důvodem vyvlastnění.

Faktura

Klid a dalšího braníka v PETu. My v Praze platíme 40% daní z příjmu, platíme si to ze svého.

Jenda První

Příjmy na daních z příjmu (u PO) v Praze zkresluje fakt, že mnoho firem má v Praze jen sídlo, ale hodnoty fakticky tvoří jinde v zemi.

Petr

V současné době jsou tunely jako ochrana před hlukem běžné. Například cesta do Linze, obchvat Vídně, České Budějovice. Tady navíc půjde o 6 pruhovou komunikaci s vysokou intenzitou provozu. V úseku Bzenec-Rohatec na D55 je ptačí oblast a tam se bude dělat v podstatě 10 km tunel jen kvůli ptákům. Na středočeské části D3 se plánuje o mnoho více tunelů a mnohem dražších ražených. Na okruhu okolo Prahy budou tunely hloubené.

Nixon99

Pražáci jsou zvyklí žít na úkor zbytku republiky. Že sdílených daní dle RUD mají dvojnásobek na hlavu, co zbytek republiky. Snadno si pak můžou dovolit např. kompenzovat MHD částkou vyssi než kolik stojí dálková drážní doprava v cele republice a tu svoji tramvajenku pak prodávat v podstatě zadarmo. To se jim to hoduje, když to zbytek republiky platí.

GreenBitch

Z toho vašeho rozboru vám vypadl jeden důležitý fakt. Kolik Praha vydělá. Nebudu vás zdržovat googlováním, ale je to 1/4 českého HDP. Čtvrtinu HDP celého českého hospodářství vyprodukuje Praha. Ještě vám prozradím další (jednu z mnoha) perličku. Praha si tím svým bohatstvím nešáhne na většinu podpory z EU, takže si „cáluje“ všechno sama. Má to jednu výhodu. Alespoň tu nerostou zhovadilosti (pardon redakce) typu sauna pro koně nebo fitness pro psy, na které ta zlá Praha vlastně přispívá.

MartinS.

Možná jste si nevšiml, ale ta zlá Praha nabízí stejné podmínky i všem, co v ní bydlí a nemají v ní trvalé bydliště… a i těm, co do ní pravidelně či nepravidelně dojíždějí, ať už za prací, za turistikou nebo z jakéhokoliv jiného důvodu. Z těch všech v rámci RUD nedostává nic. Do Horní Dolní nikdo cizí nejezdí a tak není důvod navyšovat pro Horní Dolní částku z RUD.

Gwann

Odkud že to jste? Abychom se podívali, kolik vaší obci či kraji kdo co cáluje…

Fakt miluju tyhle výkřiky.

Praha má reálně cca 1,5 mio obyvatel, určitě cca 500tis tam dojíždí do škol a za prací. 1/5 republiky. HDP je ještě vyšší procento. Kvůli tomu má složitější infrastrukturu atp.

Zda má z RUD dvojnásobek či kolik, nehodlám hledat, ale je zároveň krajem, takže si spoustu platí ze svéhoi, co si jiná města neplatí. Zn Blanka

Takže si jděte bublat někam na pisoár

Georg

je to hlavni mesto, vsude zastavba… proc ne? v civilizovanych zemi stavi dalnicni tunely i okolo prdeli jako je freistadt, dokonce pro frekvence, ktere jsou zlomkem tohoto.

Gwann

Jakým pražským šmejdům, ty vobejdo? Nepleteš si exoty z Dolních Chabrů a pár dalších MČ s celou Prahou? A fakt si myslíš, že po tomhle budou jezdit hlavně Pražáci? Asi jsi upadl, že?

P_V

Hledal jsem na portálu EIA hesla: D0, 518, 519, okruh… a nenašlo se nic. To posílali Českou poštou?

ABCD

Říkám si jak dlouho je známá hrubá podoba okruhu? Desítky let?
Stejně nebylo možné ochránit toto území, tak aby nevznikly spory a třeba se nemusely dělat drahé tunely.

Nevím třeba tato cesta je lepší a stejně by to jinak nešlo. Stejně všichni chtějí bydlet v Praze/ u Prahy a je levnější postavit tunely, protihlukové stěny a všechna opatření než to území třeba nevyužít.

Nevím, koncepčně by mě to zajímalo.

Zajímalo by mě zda je možné si z toho vzít nějaké ponaučení pro budoucnost.

JaŠm

Jak „a třeba se nemusely dělat drahé tunely“.
Jinde po republice se nimby-stům vyvlastňovalo a nestavěli tunely.
Kde jste to vzal?
Tunel v Budějovicích je, protože ho nakreslili do území, kde je historická zástavba né jako na severu Prahy satelity.

pamětník

Jak dlouho je (komu) známa hrubá podoba okruhu, nevím, ale tato trasa byla vybrána někdy na přelomu 20. a 30. let minulého století, kdy se teprve stavěly Dejvice a Bubeneč a nebylo ještě ani ruzyňské letiště, Suchdol byla vesnice jménem Suchdol u Prahy bez tehdy neexistujících částí Budovec a Výhledy (a podobné to asi bylo i na protějším břehu Vltavy v Chabrech), a třeba i Horoměřice byly vesnicí bez nynější nové rozsáhlé obytné zástavby. V těch podmínkách byl okruh skutečně VNĚJŠÍM okruhem, ale v současnosti je to trasa jen něčím jako je třeba jižní spojka, ovšem s tím rozdílem, že… Číst vice »

Dachs

Kdo si stavěl domek v Suchdole na začátku 80., už věděl, do čeho jde a k čemu výhledově bude sloužit onen koridor. Spolužákovi rodiče takto stavěli a věděli to, co je od nich 300 metrů „někdy“ plánováno. Suchdol byl za levnější peníz a vcelku správně odhadli, že se začne něco dít, až jim bude devadesát.

Suchdolák

To, že „kdo si stavěl domek v Suchdole na začátku 80., už věděl, do čeho jde a k čemu výhledově bude sloužit onen koridor“, je samozřejmě pravda, ale i tehdy byla ještě zcela jiná intenzita silniční dopravy než nyní. Velká část zástavby Suchdola je přitom ale předválečná a brzy poválečná a tehdejší stavebníci o dnešní podobě silniční dopravy rozhodně nemohli mít ani nejasnou představu = tehdejší doprava na okruhu by jim nevadila (a nevadila by ani těm současným). Teď by zase měl negativní dopad hluku z dopravy na okruhu na zastavěné území Suchdola i narušení života na terénu nechtěnou další… Číst vice »

P_V

Domníváte se, že jinde ve stč kraji by dálnici vítali s nadšením? Třeba ta připravovaná silnice Tuchoměřice – Úžice by mohla severnímu okruhu odlehčit a zároveň i zkrátit cestu. A jaký je proti té silnici odpor, že se nejspíš v celku ani nepostaví.

Suchdolák

Pochopitelně nedomnívám. A ta zamýšlená ´“spojka“ do Úžic (která má logicky řešit problémy především Kralup a II/101), je v podstatě právě trasou skutečného vnějšího okruhu – jen by nesměla končit u Úžic, ale musela by pokračovat minimálně až k D10. Ale to je, bohužel, utopie, a řešení skutečného problému necháváme příštím generacím, aniž bychom jim pro to aspoň připravili lepší podmínky, protože raději vyplýtváme fůru peněz za hloupost.

Georg

tyhle nymbysticke myslenkove piruety vzdycky pobavi. 🙂

Tomáš V.

Vysvetlete to tem, co si postavili domy ve Stredoceskem, a kteri, na rozdil od Suchdolaku, skutecne o nejake stavbe nemohli mit poneti. Vysvetlete to ridicum kamionu, ze v relaci Pardubice-Plzen pojedou oklikou pres Melnik, budou jiste nadseni za dobrych 30 km navic. A vysvetlete to same ridicum OA a lehkych uzitnaku, ze misto toho, aby v casech mimo spicku volili primejsi trasu „pres Blanku“ a po radialach, tak ze maji jet tim regionalnim nesmyslem. Vysvetlete to Prazakum, ze misto toho, aby okruh slouzil i jim, v alternativnim vesmiru se postavi regionalni okruh, ktery povede odnikud nikam pro tranzit a mistni… Číst vice »

Suchdolák

Právě jste naprosto trefně popsal, jaká pitomost je chtít sedět jednou řití na několika židlích = řešit několik zcela nekompatibilních problémů jedinou stavbou: ve výsledku to totiž nebude pořádně vyhovovat nikomu. I já bych na severu Prahy chtěl mít nějakou komunikaci „pro Pražáky“ (= pro místní frekvenci pražskou + přilehlých příměstských oblastí): že tam nějaká samozřejmě potřeba je, o tom se ostatně mluví už od 50. let minulého století, ale to není a nikdy ani být nemělo takové monstrum rádoby řešící asi pět různých problémů, ale opravdu pořádně (= uspokojivě) neřešící ve skutečnosti žádný – ani cestu kamionu z Pardubic… Číst vice »

ZdendaP

Cesta kamionu z Pardubic do Plzně samozřejmě přes katastr Prahy vede už nyní. Akorát, že místo cca 37 km po severním a západním segmentu D0 to je cca 56 km přes štěrboholskou spojku, jižní spojku, Spořilov, D1 a jižní segment D0.

pamětník

A ono je snad i výhledovým cílem, aby přes Prahu vedla vždycky, takže tomu máme vycházet vstříc ještě víc? Nebylo by naopak lepší postavit za ty peníze něco, co by tomu kamionu dobře vyhovovalo také, ale přitom jej do Prahy nezatahovalo vůbec?

ZdendaP

Praha je od nepaměti přirozeným centrem Čech. Logicky velká část cest tak vede z ní nebo do ní. Díky tomu je dálniční síť v Čechách postavená tak jak je. Můžeme se bavit o výhledovém rozšíření dálniční sítě, aby se nějaké tahy Praze úplně vyhnuly. Řekněme třeba D20 (KV – Plzeň – Písek – ČB0), D19 (Písek – Tábor – Humpolec), D38 (Jihlava – Kolín – MB) a D13 (KV – Chomutov – Ústí – Děčín – Liberec). Ani to nemusí být vyloženě dálnic, protože na nich nikdy nebudou takové intenzity. První je však důležité obsloužit prioritní trasy. Což jsou v… Číst vice »

GreenBitch

No to určitě bylo. A věřím, že to bude předmětem další koncepce. Nyní je snaha dostavět to, co se naplánovalo před x lety.

Dalnice

Vedla pres Prahu? Ony ty kamiony jezdi pres Staromak a Parizskou? Nebo KOLEM Prahy? neplete se vam to?

Dalnice

Jaky presne vytvori problem kamion jedouci po katastralnim uzemi Prahy? Tj. periferni ctvrti Suchdol, kde zije asi 7 tisic obyvatel tj. asi o 2 tisice mene nez v sousednich Roztokach a asi o 10 tisic mene nez treba v Ricanech.

Tomas

zcela ukazkove nimby.

GreenBitch

Předpodkládám, že Suchdolákům jde o tohle: https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/vlada-planuje-obchvat-strednich-cech-stavet-se-ma-temer-400-kilometru-dalnic-1366031 Což asi bude následovat „hned“ potom, co se dokončí stávající plán, který už desítky let počítá s tím, proti čemu Suchdol brojí. Stát se snaží dostavět základní dopravní infrastrukturu. Lze pochopit, že nikdy nelze vyjít vstříc všem. Možná, kdyby to obce okolo Prahy tolik nezdržovaly, tak by dnes byl okruh již v plné délce zprovozněn a čas průtahy ušetřeny už mohl být investován do plánování dalších staveb (viz třeba okruh střední Čechy).

Suchdolák

Nemyslím, že by Suchdolákům šlo právě o tohle, protože než tohle snad někdy někdo postaví, všichni současníci už budou dávno mrtví. Suchdolákům jenom vadí, že valnou část té dopravy, kterou je zdůvodňována potřeba výstavby tohoto chimérického velkého okruhu okolo Středočeského kraje, nasaje právě ten okruh po území Prahy, protože bude „komfortnější“ i než třeba naprosto nevyhovující II/101, se kterou přitom nikdo téměř nic nedělá.
Suchdoláci ten okruh samozřejmě (byˇneradi) přežijí, ale hloupost je to z pohledu Prahy, která je ale asi stále nepoučitelná – i tolik roků po výstavbě II.SJM.

GreenBitch

Nějak si nedovedu představit, co by se mělo dělat s II/101. Ta silnice vede po celé svojí délce neustále intravilány obcí. Aby se z toho stalo něco použitelného, musela by se vyvést doprava mimo tyto obce, což se rovná vlastně stavbě nového okruhu.

Petr

Tato trasa je zapsána v územních plánech po desítky let. Dříve byla intenzita dopravy o mnoho nižší, nebyli jsme v EU. Nárůst intenzit je třeba zohlednit a udělat lepší protihluková opatření pomocí tunelů. Jinudy už trasu protlačit nelze, okolí Prahy se zastavuje a prosadit novou trasu v jiné stopě je prakticky nemožné. Minimálně by to ale znamenalo zdržení o dalších 10 let. Nyní se dává žádost EIA, takže pokud vše dobře půjde, tak za 5 let se může kopnout.

GreenBitch

10 let? To přidejte.