Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

ŘSD začalo s přípravou přeložky podkrušnohorského tahu I/13 u Chomutova

Silnice I/13 u Mostu, ilustrační foto. Autor: Hadonos – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=22667772
Silnice I/13 u Mostu, ilustrační foto. Autor: Hadonos – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=22667772

Hlavní silniční tah I/13, který pod Krušnými horami spojuje největší města severozápadních Čech, by se měl u Chomutova v příštích letech dočkat výrazných změn. Jde především o přeložku, která by měla ulevit tranzitem zatíženým obcím Černovice, Málkov a Zelená. Vedení Ředitelství silnic a dálnic o obchvatu tento týden jednalo s místními starosty, o čemž informovalo na svých stránkách.

„Naše obec je silnicí rozdělená na dvě části. Lidé u nás mají problém dostat se z jedné strany obce na druhou, musejí-li přejít silnici I/13. A situace je každým rokem horší a horší,“ popsala starostka Černovic Zdeňka Peroutková. Za zásadní označil přeložku i její kolega ze sousedního Málkova Josef Egerman. „Máme v obci kolem sta školáků, kteří denně hazardují při přecházení na autobusovou zastávku. Situace je kritická,“ řekl.

Zástupci ŘSD starostům sdělili, že okamžité řešení v podobě bezpečného přechodu, nadchodu, podchodu či jiných opatření je v kompetencích obce, nikoliv státu. Zároveň informovali o zahájení přípravy obchvatu a zkapacitnění dalších kilometrů silnice 13 směrem na Klášterec nad Ohří. Celkem má jít o čtrnáct kilometrů.

Příprava je ale na samém začátku. ŘSD zatím připravuje zadání pro studii, ze které vzejdou varianty řešení.
„Během příštího roku, zhruba v polovině, bychom měli mít konkrétnější informace,“ uvedl ředitel chomutovské správy ŘSD Martin Vidimský. Po dokončení studie zamíří záměr do centrální komise ministerstva dopravy, kterou musejí projít všechny velké dopravní projekty. Podle Vidimského od schválení centrální komisí k realizace obvykle uplyne pět až šest let.

Obce a ŘSD proto hledají i dočasná a rychlejší řešení, která by obcím alespoň trochu ulevila. Jde například o úsekové měření rychlosti či změnu vodorovného značení.

32
Diskuze

avatar
4 Komentáře
28 Reakce na komentáře
14 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
15 Autoři komentářů
Tomáš ZárubaZbyněkJiří KocurekSkromný dotaz-TR- Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

No a teď si představte podobný prostor na železnici: Vrcholem úspěchu by bylo tak leda dodrátovat Březno – Chomutov a „revitalizovat“ co je ve stopě, která je, návrh čehokoliv jiného by byl nanejvýš tak zesměšňován.
Já nezpochybňuju tuto stavbu ani celou dálnici/pořádnou jedničku směr CV-KV, ale výsledkem bude (kromě těch pozitivních) také negativum v dalším zhoršení konkurenceschopnosti železnice. Měly by se vylepšovat oba módy současně.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

A z jakého důvodu bys drátoval pro osobní dopravu úsek Březno – Chomutov?
Tome, opravdu by mě zajímalo, jak zrovna zde to zdůvodníš…

Ani pro nákladní nemá smyslu jezdit přes kopec…

-TR-
Host
-TR-

Sdružení ŽESNAD dlouhodobě usiluje o elektrizaci tratě Plzeň – Žatec. Chtějí mít další odklonovou trasu mimo Prahu. Pak by bylo logické, kdyby ze Žatce do Mostu byly k dispozici obě varianty, přes Chomutov i Postoloprty.

V dlouhodobém horizontu by pak rychlíky Plzeň – Most mohly jezdit v elektrické trakci. Mohl by na nich jezdit např. dvouvozový Panter nebo jiný kapacitní ekvivalent.

Ještě bych doplnil, že taková elektrizace nemá smysl bez nákladní dopravy.

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Především jako návaznost na Plzeň – Žatec. Navíc mi přijde obecně blbé mít malý vynechaný kousek v elektrické oblasti. I kdyby to nakonec kromě R využívaly hlavně Lv a odklony – nemusí být přece všechno primárně pro ND. 🙂 Dokážu si navíc představit, že při přechodu na střídavinu by se tak uspořila napáječka, protože by do Žatce a Postoloprt „dosáhly“ Chomutov a Most.

Každopádně smysl příspěvku byl poukázat na nerovnoměrné investice do silnic a železnic.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Doporučuju ten objem investic posuzovat alespoň zhruba také ve vztahu k objemu přepravy.

Nejméně peněž jde do dopravy vodní. Stavět nízkorychlostní kanál Dunaj − Odra − Labe jen kvůli tomu, aby do vodní dopravy šlo stejně jako do železnice je nápad leda tak do kabaretu. 😀

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

No to je pěkná blbost. To by pak byla akorát zakonzervovaná situace. Pokud se chce převádět doprava na železnici, tak se musí situace více/rychleji zlepšovat právě zde. Zdůrazňuji „více zlepšovat“, tj. měnit podstatně k lepšímu parametry jako rychlost a kapacita, což nemusí nutně znamenat (pouze) „nalít více peněz“.
A když už to posuzovat jen podle těch peněz, tak ale v součtu od roku 1967 (= počátek zásadního zlepšování silnic), pochopitelně v přepočtu na dnešek. Nebo ještě jinak: nepočítat to, co má/mělo charakter „lepší údržby“, ale jen to co opravdu znamenalo něco nového nebo výrazně vylepšeného.

libor
Host
libor

jako dobrý, ale chtělo by to řešit taky Ostrov-Klášterec, tam je to hrozné… a to možná rovnou „D13“

Honza D.
Host
Honza D.

Zkuste si namalovat jak vyřešit asi nejhorší úsek Květnová – Boč nebo spíš až kousek za Boč. Sevřené údolí Ohře a Stráž nad Ohří moc variant nenabízí.
Neberte to prosím osobně, ale opravdu by mne Váš názor zajímal.

Martin V.
Host
Martin V.

Tam jedině vrchem mosto-tunelovou variantu. Dolů do údolí Ohře se s žádnou kapacitní a rychlou komunikací nevejdete (ať už ji budeme říkat dálnice či jinak). Bude to drahé, ale jinou možnost nevidím. Když ve Slovinsku stavěli dálnici A1 paralelní s původní silnicí přes sedlo Trojane, tak z toho taky vyšla dálnice napřed úbočím svahu nahoru a pak kombinace mostů a tunelů.

Martin V.
Host
Martin V.

Určitě navrhnout dálnici D13 od D8 (kde se to teď jmenuje I/63) kolem Teplic až k D6 u Karlových Varů. Klidně s tím, že bude nespojitá a připravovaný průtah Bíliny či současný čtyřpruh přes Most zatím zůstanou v parametrech silnice I. třídy. Ale nové úseky tam, kde to jde, je potřeba řešit s výhledem do budoucna a ne to jen flikovat. Ten směr spojuje od Chebu až po Děčín spoustu významných měst.

Qěcy
Host
Qěcy

Přesně tak. Tolik měst a průmyslu na v jedné linii, tam měla být dálnice už dávno.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Neblázni, doprava tomu neodpovídá. Běžte se tam svézt.

MildaIV
Host
MildaIV

A to jako že budou dělat obchvat těhle obcí těsně u Chomutova dřív, než naplánují obchvat samotného Chomutova?

Petr
Host
Petr

Tak průtah Chomutovem není až tak kritický jako ve zmíněných obcích…

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Pravda.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

„Zástupci ŘSD starostům sdělili, že okamžité řešení v podobě bezpečného přechodu, nadchodu, podchodu či jiných opatření je v kompetencích obce, nikoliv státu.“

Rychle a téměř zadarmo (oproti stavbě podchodu) to lze vyřešit tak, že ráno, když jdou děcka do školy, u toho přechodu bude stát policajt a řídit provoz.

Ten_z_Bíliny
Host
Ten_z_Bíliny

Aspoň k něčemu by ty měšťáci byli

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Myslel jsem Pomáhat a Chránit, státní. Aby dostáli svému heslu. Měšťáky v obci asi nemají.

Honza D.
Host
Honza D.

Nerozumím tomu, proč se v obdobných případech, kdy by se jednalo jen o dočasné řešení, nepostaví pro nadchod ocelová pozinkovaná konstrukce. Neříkám že by to byla bůhví jaká krása, ale účel světí prostředky a bezpečnost chodců za to stojí.
Mimo tohoto místa mne napadá ještě přechod na I/7 před letištěm a určitě by se našla ještě další vhodná místa.

Qěcy
Host
Qěcy

A proč ne dřevěná? Dřevo vydrží taky dost. Klido deset let. Však nejen u nás ale i v Německu se třeba na několik let budují dřevěná nástupiště pro vlaky a to plně bezbariérová.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Ten policajt od 7:00 do 18:00 je podstatně účinnější. Kdo z Vás proboha v posledních pěti letech potkal něco řešícího policajta, pokud zrovna nejezdí jak prase? Já jsem byl naposledy zastaven v roce 2013, jezdím 50 000 km ročně…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Ono stačí od 7:00 do 8:15, pak se může třeba ohřívat v kanclu čajem, protože děcka už jsou ve škole. A pak odpoledne 15 minut před koncem vyučování, než skončí poslední třída. Nevím, která (a jestli vůebc nějaká) základní škola vyučuje až do 17:30.

Kubrt
Host
Kubrt

Na to stačí i rodič ve výstražné vestě. Samozřejmě neřídí provoz, ale řidiči i děti jsou pozornější.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Fakt to musí řešit rodiče, když se nám policajti (veřejní i měštští) válí na benzínkách? V mém městě v čase 7 – 8:00 jsou přechody zajištěné. Mrzuté je, že debilové, kteří jsou zkroceni ráno blbou výstražnou vestou odpoledne zapomenou, že ty děti ze školy chodí i zpět (a protože to je delší časový úsek, tak už tam ty vesty nehlídají)(ani veřejné rozpočty nedovedou zaplatit vše).

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

TUC … kšiltofku dozadu …
TUC … ledky na podvozku …
TUC … a na rodiče fakáče …

A kdo tomu rodičovi dá v práci volno? A v případě, že se i přesto satne nehoda, budou ho tahat po soudech? Policii si z daní platíme proto, aby v kanclu dělali práci pro práci (a pro tmu)?

Petr
Host
Petr

Zajímavé je, že starostové obcí stále argumentovali, že to možné není, podchod, nadchod, přechod se semaforem, nic prý není možné, místo toho kupovali papundeklové policajty a informativní radary, dokonce už druhé. Že to prý ŘSD nepovolí… A najednou je to jinak…

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Ono to možné opravdu není. Máte pocit, že malá obec dokáže zaplatit pod silnicí pod správou ŘSD něco za cirka 10 miliónů? Dovedete si představit, jak vypadají jejich rozpočty? Koukněte se na jejich weby…

JirkaM
Host
JirkaM

Jak se psalo výše. Pro chodce je možné postavit dřevěnou lávku. Rozhodně nebude stát 10 milionů.

Skromný dotaz
Host
Skromný dotaz

Smím se zeptat, jak se na takovou lávku dostane invalida na vozejku..?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Pokud jde o děcka do školy… tak tam budete muset mít policajta, jinak ty děcka půjdou přes silnici po přechodu. A řešit to školním řádem a dvojkou z chování za to, že šlo děcko po přechodu a ne nadchodem, je zavrženíhodný kreténismus.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Přednostně je třeba brát ohled na případy, kdy to děcko bude doprovázet mamka s kočárkem, ve kterém má druhé, mladší. Proto tam ten přechod bude tak jako tak potřeba.

Zbyněk
Host
Zbyněk

Ono by v pohodě stačilo udělat mezi jízdní pruhy dopravní ostrůvek, to funguje jako skvělá psychologická brzda na řidiče a chodci sledují auta vždy jen z jednoho směru. Jednoduché a funkční.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll