ŘSD začalo s přípravou přeložky podkrušnohorského tahu I/13 u Chomutova

Silnice I/13 u Mostu, ilustrační foto. Autor: Hadonos – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=22667772Silnice I/13 u Mostu, ilustrační foto. Autor: Hadonos – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=22667772

Hlavní silniční tah I/13, který pod Krušnými horami spojuje největší města severozápadních Čech, by se měl u Chomutova v příštích

Hlavní silniční tah I/13, který pod Krušnými horami spojuje největší města severozápadních Čech, by se měl u Chomutova v příštích letech dočkat výrazných změn. Jde především o přeložku, která by měla ulevit tranzitem zatíženým obcím Černovice, Málkov a Zelená. Vedení Ředitelství silnic a dálnic o obchvatu tento týden jednalo s místními starosty, o čemž informovalo na svých stránkách.

„Naše obec je silnicí rozdělená na dvě části. Lidé u nás mají problém dostat se z jedné strany obce na druhou, musejí-li přejít silnici I/13. A situace je každým rokem horší a horší,“ popsala starostka Černovic Zdeňka Peroutková. Za zásadní označil přeložku i její kolega ze sousedního Málkova Josef Egerman. „Máme v obci kolem sta školáků, kteří denně hazardují při přecházení na autobusovou zastávku. Situace je kritická,“ řekl.

Zástupci ŘSD starostům sdělili, že okamžité řešení v podobě bezpečného přechodu, nadchodu, podchodu či jiných opatření je v kompetencích obce, nikoliv státu. Zároveň informovali o zahájení přípravy obchvatu a zkapacitnění dalších kilometrů silnice 13 směrem na Klášterec nad Ohří. Celkem má jít o čtrnáct kilometrů.

Příprava je ale na samém začátku. ŘSD zatím připravuje zadání pro studii, ze které vzejdou varianty řešení.
„Během příštího roku, zhruba v polovině, bychom měli mít konkrétnější informace,“ uvedl ředitel chomutovské správy ŘSD Martin Vidimský. Po dokončení studie zamíří záměr do centrální komise ministerstva dopravy, kterou musejí projít všechny velké dopravní projekty. Podle Vidimského od schválení centrální komisí k realizace obvykle uplyne pět až šest let.

Obce a ŘSD proto hledají i dočasná a rychlejší řešení, která by obcím alespoň trochu ulevila. Jde například o úsekové měření rychlosti či změnu vodorovného značení.

Tagy Chomutov ŘSD silnice I/13
32 komentářů