ŘSD začalo s přípravou přeložky podkrušnohorského tahu I/13 u Chomutova
Silnice I/13 u Mostu, ilustrační foto. Autor: Hadonos – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=22667772
Hlavní silniční tah I/13, který pod Krušnými horami spojuje největší města severozápadních Čech, by se měl u Chomutova v příštích
No a teď si představte podobný prostor na železnici: Vrcholem úspěchu by bylo tak leda dodrátovat Březno – Chomutov a „revitalizovat“ co je ve stopě, která je, návrh čehokoliv jiného by byl nanejvýš tak zesměšňován.
Já nezpochybňuju tuto stavbu ani celou dálnici/pořádnou jedničku směr CV-KV, ale výsledkem bude (kromě těch pozitivních) také negativum v dalším zhoršení konkurenceschopnosti železnice. Měly by se vylepšovat oba módy současně.
A z jakého důvodu bys drátoval pro osobní dopravu úsek Březno – Chomutov?
Tome, opravdu by mě zajímalo, jak zrovna zde to zdůvodníš…
Ani pro nákladní nemá smyslu jezdit přes kopec…
Sdružení ŽESNAD dlouhodobě usiluje o elektrizaci tratě Plzeň – Žatec. Chtějí mít další odklonovou trasu mimo Prahu. Pak by bylo logické, kdyby ze Žatce do Mostu byly k dispozici obě varianty, přes Chomutov i Postoloprty.
V dlouhodobém horizontu by pak rychlíky Plzeň – Most mohly jezdit v elektrické trakci. Mohl by na nich jezdit např. dvouvozový Panter nebo jiný kapacitní ekvivalent.
Ještě bych doplnil, že taková elektrizace nemá smysl bez nákladní dopravy.
Především jako návaznost na Plzeň – Žatec. Navíc mi přijde obecně blbé mít malý vynechaný kousek v elektrické oblasti. I kdyby to nakonec kromě R využívaly hlavně Lv a odklony – nemusí být přece všechno primárně pro ND. 🙂 Dokážu si navíc představit, že při přechodu na střídavinu by se tak uspořila napáječka, protože by do Žatce a Postoloprt „dosáhly“ Chomutov a Most.
Každopádně smysl příspěvku byl poukázat na nerovnoměrné investice do silnic a železnic.
Doporučuju ten objem investic posuzovat alespoň zhruba také ve vztahu k objemu přepravy.
Nejméně peněž jde do dopravy vodní. Stavět nízkorychlostní kanál Dunaj − Odra − Labe jen kvůli tomu, aby do vodní dopravy šlo stejně jako do železnice je nápad leda tak do kabaretu. 😀
No to je pěkná blbost. To by pak byla akorát zakonzervovaná situace. Pokud se chce převádět doprava na železnici, tak se musí situace více/rychleji zlepšovat právě zde. Zdůrazňuji „více zlepšovat“, tj. měnit podstatně k lepšímu parametry jako rychlost a kapacita, což nemusí nutně znamenat (pouze) „nalít více peněz“.
A když už to posuzovat jen podle těch peněz, tak ale v součtu od roku 1967 (= počátek zásadního zlepšování silnic), pochopitelně v přepočtu na dnešek. Nebo ještě jinak: nepočítat to, co má/mělo charakter „lepší údržby“, ale jen to co opravdu znamenalo něco nového nebo výrazně vylepšeného.
jako dobrý, ale chtělo by to řešit taky Ostrov-Klášterec, tam je to hrozné… a to možná rovnou „D13“
Zkuste si namalovat jak vyřešit asi nejhorší úsek Květnová – Boč nebo spíš až kousek za Boč. Sevřené údolí Ohře a Stráž nad Ohří moc variant nenabízí.
Neberte to prosím osobně, ale opravdu by mne Váš názor zajímal.
Tam jedině vrchem mosto-tunelovou variantu. Dolů do údolí Ohře se s žádnou kapacitní a rychlou komunikací nevejdete (ať už ji budeme říkat dálnice či jinak). Bude to drahé, ale jinou možnost nevidím. Když ve Slovinsku stavěli dálnici A1 paralelní s původní silnicí přes sedlo Trojane, tak z toho taky vyšla dálnice napřed úbočím svahu nahoru a pak kombinace mostů a tunelů.
Určitě navrhnout dálnici D13 od D8 (kde se to teď jmenuje I/63) kolem Teplic až k D6 u Karlových Varů. Klidně s tím, že bude nespojitá a připravovaný průtah Bíliny či současný čtyřpruh přes Most zatím zůstanou v parametrech silnice I. třídy. Ale nové úseky tam, kde to jde, je potřeba řešit s výhledem do budoucna a ne to jen flikovat. Ten směr spojuje od Chebu až po Děčín spoustu významných měst.
Přesně tak. Tolik měst a průmyslu na v jedné linii, tam měla být dálnice už dávno.
Neblázni, doprava tomu neodpovídá. Běžte se tam svézt.
A to jako že budou dělat obchvat těhle obcí těsně u Chomutova dřív, než naplánují obchvat samotného Chomutova?
Tak průtah Chomutovem není až tak kritický jako ve zmíněných obcích…
Pravda.
„Zástupci ŘSD starostům sdělili, že okamžité řešení v podobě bezpečného přechodu, nadchodu, podchodu či jiných opatření je v kompetencích obce, nikoliv státu.“
Rychle a téměř zadarmo (oproti stavbě podchodu) to lze vyřešit tak, že ráno, když jdou děcka do školy, u toho přechodu bude stát policajt a řídit provoz.
Aspoň k něčemu by ty měšťáci byli
Myslel jsem Pomáhat a Chránit, státní. Aby dostáli svému heslu. Měšťáky v obci asi nemají.
Nerozumím tomu, proč se v obdobných případech, kdy by se jednalo jen o dočasné řešení, nepostaví pro nadchod ocelová pozinkovaná konstrukce. Neříkám že by to byla bůhví jaká krása, ale účel světí prostředky a bezpečnost chodců za to stojí.
Mimo tohoto místa mne napadá ještě přechod na I/7 před letištěm a určitě by se našla ještě další vhodná místa.
A proč ne dřevěná? Dřevo vydrží taky dost. Klido deset let. Však nejen u nás ale i v Německu se třeba na několik let budují dřevěná nástupiště pro vlaky a to plně bezbariérová.
Ten policajt od 7:00 do 18:00 je podstatně účinnější. Kdo z Vás proboha v posledních pěti letech potkal něco řešícího policajta, pokud zrovna nejezdí jak prase? Já jsem byl naposledy zastaven v roce 2013, jezdím 50 000 km ročně…
Ono stačí od 7:00 do 8:15, pak se může třeba ohřívat v kanclu čajem, protože děcka už jsou ve škole. A pak odpoledne 15 minut před koncem vyučování, než skončí poslední třída. Nevím, která (a jestli vůebc nějaká) základní škola vyučuje až do 17:30.
Na to stačí i rodič ve výstražné vestě. Samozřejmě neřídí provoz, ale řidiči i děti jsou pozornější.
Fakt to musí řešit rodiče, když se nám policajti (veřejní i měštští) válí na benzínkách? V mém městě v čase 7 – 8:00 jsou přechody zajištěné. Mrzuté je, že debilové, kteří jsou zkroceni ráno blbou výstražnou vestou odpoledne zapomenou, že ty děti ze školy chodí i zpět (a protože to je delší časový úsek, tak už tam ty vesty nehlídají)(ani veřejné rozpočty nedovedou zaplatit vše).
TUC … kšiltofku dozadu …
TUC … ledky na podvozku …
TUC … a na rodiče fakáče …
A kdo tomu rodičovi dá v práci volno? A v případě, že se i přesto satne nehoda, budou ho tahat po soudech? Policii si z daní platíme proto, aby v kanclu dělali práci pro práci (a pro tmu)?
Zajímavé je, že starostové obcí stále argumentovali, že to možné není, podchod, nadchod, přechod se semaforem, nic prý není možné, místo toho kupovali papundeklové policajty a informativní radary, dokonce už druhé. Že to prý ŘSD nepovolí… A najednou je to jinak…
Ono to možné opravdu není. Máte pocit, že malá obec dokáže zaplatit pod silnicí pod správou ŘSD něco za cirka 10 miliónů? Dovedete si představit, jak vypadají jejich rozpočty? Koukněte se na jejich weby…
Jak se psalo výše. Pro chodce je možné postavit dřevěnou lávku. Rozhodně nebude stát 10 milionů.
Smím se zeptat, jak se na takovou lávku dostane invalida na vozejku..?
Pokud jde o děcka do školy… tak tam budete muset mít policajta, jinak ty děcka půjdou přes silnici po přechodu. A řešit to školním řádem a dvojkou z chování za to, že šlo děcko po přechodu a ne nadchodem, je zavrženíhodný kreténismus.
Přednostně je třeba brát ohled na případy, kdy to děcko bude doprovázet mamka s kočárkem, ve kterém má druhé, mladší. Proto tam ten přechod bude tak jako tak potřeba.
Ono by v pohodě stačilo udělat mezi jízdní pruhy dopravní ostrůvek, to funguje jako skvělá psychologická brzda na řidiče a chodci sledují auta vždy jen z jednoho směru. Jednoduché a funkční.