lot
Infrastruktura Silnice Stavebnictví

ŘSD vypsalo tendr na další úsek D7. Obchvat Chlumčan má vyjít na 1,7 miliardy

Nový úsek D7 Postoloprty - Bitozeves. Pramen: MDČR
Nový úsek D7 Postoloprty - Bitozeves, ilustrační foto. Pramen: MDČR

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pokračuje v budování chomutovské dálnice D7. Dnes vypsalo výběrové řízení na zhotovitele obchvatu Chlumčan, což je asi 4,5 kilometru dlouhý úsek dálnice. Odhadovaná cena je 1,73 miliardy korun bez DPH.

ŘSD chce zahájit stavbu ještě letos, termín pro podání nabídek je 28. srpen. Výstavba pak potrvá tři roky. Silničáři už mají pro stavbu téměř všechny pozemky, probíhá jedno vyvlastnění a řeší se jedno dědictví.

Projekt spočívá především v přestavbě dnešní dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici v posunuté stopě. Proto jej ŘSD také označuje jako „D7 Chlumčany, zkapacitnění“.

Chystaná stavba na D7 "Chlumčany, zkapacitnění." Pramen ŘSD
Chystaná stavba na D7 „Chlumčany, zkapacitnění“. Pramen ŘSD

Podobné zkapacitnění chystá ŘSD i na dvoupruhových obchvatech, které byly v minulosti vybudovány na dalších úsecích budoucí D7: Louny, Postoloprty a Panenský Týnec. Na nich ŘSD chystá (v případě Týnce už od podzimu provádí) zkapacitnění v podobě dálničního uspořádání. Na dostavbu obchvatu Loun už má ŘSD od března smlouvu se sdružením firem Eurovia a Herkul.

Z necelých 80 plánovaných kilometrů D7 je dosud hotovo 43 kilometrů, delší souvislé úseky jsou od Prahy ke Slanému a od Postoloprt k Chomutovu, doplňuje je krátký úsek u Sulce. Obchvat Chlumčan na východě navazuje právě na úsek u Sulce, který byl uveden do provozu v roce 2009. Na západě se pak napojí na chystaný dálniční obchvat Loun.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hanzi

Hledal jsem na netu něco od Němců v souvislosti s úsekem od Chemnitz k nám, nic moc jsem toho nenašel nemá někdo info lepší? Zatím je v provozu obchvat Marienberg a dále je něco v plánu?

Honza D.

Dotěrný dotaz – jak to vypadá se zkapacitněním obchvatu S a s obchvatem Lotouše? Podle mého jde o dva nejbolestivější úseky silnice do Chomutova a předpokládal bych u nich prioritu.

Honza D.

… obchvatu Slaného… Sorry, nějak to vypadlo.

radim

Já bych spíš dal prioritu D0, D3, D35 (a asi i D49). Ale souhlas, že „na D7“ by se měly nejdřív postavit vámi zmíněné úseky

MlB

Bohužel, kde je největší priorita, tam to obvykle bývá taky nejsložitější a proto se takové úseky staví až jako poslední (pokud vůbec).

Ceky

Budme radi za kazdy novy kus dalnice, nove silnice nebo nejakeho obchvatu mesta nebo obce, tech dopravnich staveb je potreba realizovat jeste hodne a jde to strasne pomalu. Doufam, ze ten novy zakon o liniovych stavbach konecne dostavbu chybejici infrastruktury zrychli. Treba jako to frci v Polsku.

Radiátor

Jako dostává mě jak se vždycky staví po malých drobečcích, místo toho aby se to vzalo pořádně například 10km a ušetřilo by se.

Tomáš V.

?

Jiří Šrámek

!

David

377 mil/km mi přijde docela dost. Co tuto cenu ospravedlňuje?

BeHe

Je tam potřeba mostu a dost členitej terén

Kalanis

A hrabání do tělesa tratě 110 Zlonice-Louny.

Urban Transport Lover

Je potřeba tam postavit dva dálniční mosty (pro každý směr přes velmi hluboké údolí a k mostu vybagrovat velmi hluboký a táhlý zářez (zářez na současné 1/7 taky nesplňuje normy) – a tady se budou stavět oba směry dálnice těsně vedle současné 1/7….

Kodl

Diky za kazdy dalsi kilometr v neuveritelne zastarale ceske infrastrukture. Ale ruku na srdce, jakou prioritu ma tento kousek dalnice oproti extremne chybjicim a stale nedokoncenym dalnicim jako D35, D55, D49 a D11?
Troufam si tvrdit, ze D6 a D7 je pro aktualni vladu velice jednoduche a „levne“ PR pred volbami.

Jakub

Tak ona je věc ta, že řešení D7 nebo třeba D6 nijak nebrzdí D1, D35, D3 a další významnější dálnice

Urban Transport Lover

D7 je velmi potřeba – každoročně se na 1/7 podstatně zvyšuje doprava – hlavně kamionová – je to směr na Saskou Kamenici (Chemnitz) a Lipsko (Berlín a Hamburg)
D6 do Karlových Varů už není ni třeba komentovat – tam je to snad každému jasné, že ta dálnice pomůže celému Karlovarskému kraji i městům jako (DYCKY)Most a Chomutov v /steckém kraji a městům okolo dálnice ve Středosčekém kraji..
– a bude todálniční spojení do Frankfurtu nad Mohanem a do Paříže…

Vladimír Bílý

Mno, z pentlogramu intenzit dopravy 2016 vychází, že D7 od Loun a D6 od Lubence stěží splňují vlastní normu ŘSD na upgrade na 2+1. To silně relativizuje to vaše „velmi potřeba“:-)

Greta

Tento úsek právě propojí dosud nesouvisející kousky do celistvého úseku Chomutov-Panenský Týnec. Zbytek jsou vaše spekulace-kdyby si dělali drahé PR, tak byste byl spokojený?

Jonas

Greto, nemáte pravdu. I po dostavbě úseků u Loun a Chlumčan zůstane dvoupruhovy úsek u Postoloprt. Ten se má navíc dle současného harmonogramu realizovat až jako poslední.

kubisek

Budou chybět Postoloprty. I Pokračování od Slaného má být dříve.

2701

Budou, ale a) si za to muuou trochu sami, kdyz nedokazali vyresit hriste, b) vede to aspon mimo obec, narozdil od Lotouse.

BeHe

To máte recht, okolo Postoloprt je to docela ok, ovšem pokud na křižovatce u obce vám tam nevlítne z vedlejší nějaký místní “ expert”

BeHe

Úsek Chlumčany se z jedné strany napojí na funkční obchvat Sulce, na ten možná bude už napojen obchvat Panenského Týnce; z druhé strany se úsek Chlumčany bude napojovat na úsek obchvat Loun, který snad začnou letos stavět

Kalanis

A kolik brzd v rámci celého stavebního kolečka je na na D6 a D7? A kolik na vámi vypsaných stavbách?