ŘSD uvádí do provozu modernizovanou křižovatku na D46 u Olšan, doplnilo pruhy

Demolice mostu, ilustrační foto. Pramen: ŘSDDemolice mostu, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic dnes uvádí do provozu modernizovanou mimoúrovňovou křižovatku na dálnici D46 u Olšan u Prostějova. Původní křižovatka

Ředitelství silnic a dálnic dnes uvádí do provozu modernizovanou mimoúrovňovou křižovatku na dálnici D46 u Olšan u Prostějova. Původní křižovatka byla vybudována v roce 1975 ve směrovém oblouku bez připojovacích a odbočovacích pruhů. Proto byla označována jako jedna z nejvíce nebezpečných dálničních křižovatek v ČR. Otevření oznámilo ŘSD v tiskové zprávě.

„Chybějící připojovací a odbočovací pruhy křižovatky u Olšan tvořily bodovou závadu a  výraznou překážku bezpečnosti provozu. Zejména při najíždění vozidel na D46 docházelo ke konfliktním situacím, a to vzájemným omezením mezi účastníky silničního provozu,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

V rámci modernizace byly doplněny připojovací a odbočovací pruhy, rozšířen byl dálniční most přes potok Blata a došlo také k vybudování nového nadjezdu silnice III/5707 přes dálnici D46. Součástí byla i výstavba nové protihlukové stěny, díky níž má dojít ke snížení hlukové zátěže v obci Olšany u Prostějova.

Zakázka byla realizována jako pilotní projekt v systému Design & Build; zhotovitel tedy stavbu naprojektoval i postavil. Mimoúrovňová křižovatka Olšany u Prostějova je v pořadí již čtvrtou modernizovanou křižovatkou na dálnici D46. Zahájení modernizace další křižovatky, konkrétně MÚK Prostějov – střed, je plánováno na příští rok.

D46 MÚK Olšany

Hlavní trasa:
délka: 1,1 km
kategorie: R 22,5/100
počet všech stavebních objektů: 24

zhotovitel: EUROVIA CS, PORR, OHL ŽS
cena stavby dle smlouvy: 104,9 mil. Kč bez DPH
termín realizace: 05/2018 – 09/2019

Tagy D46 dálnice MÚK Olšany ŘSD
15 komentářů