ŘSD má územní rozhodnutí na dalších 17 kilometrů D35, i pro nejdelší dálniční tunel

Ředitelství silnic a dálnic získalo územní rozhodnutí pro stavbu dálnice D35 z Opatovce do Starého Města, jehož součástí bude i

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Poudy

Aha, takže D43 nikdy nebude? Nebo jak má člověk chápat, že přivaděč bude jen přivaděč a ne např. půl profil pro budoucí D43. I z mapky je patrné, že další úsek tohoto „přivaděče“ bude jen silnicí první třídy č.43, tak jak to tedy vlastně s touhle silnicí D43 bude.. Zase půjdu do postele naštvanej, D43 se beztak nedožiji a to je mi 26 let..

daleko do důchodu

Ne ne… Polská strana měla zájem o dostavbu D-43 Wroclaw-Wien kde prakticky od Městečka Trnávka směr Brno je zemní těleso včetně mostú hotovo a v mapách.cz sice zakreslena je…. Ale no prostě ale… už jednou málem byla stavba dokončena před 80ti lety. Plácnu sem odkazy pro mne jsou tyto stránky spíše science fiction…. No nevěřím že se někdy vůbec kompletné dokončení plánu dálniční sétě uskuteční…. ostuda neskutečná tohodle státu a jeho vlád.
http://www.ceskedalnice.cz/odborne-info/historie-dalnic/
http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/dalnice-1967-2007.pdf
http://www.odry.cz/assets/File.ashx?id_org=10908&id_dokumenty=437248
https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_v_%C4%8Cesku
https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C4%9Bjiny_v%C3%BDstavby_d%C3%A1lnic_a_rychlostn%C3%ADch_silnic_na_Slovensku

daleko do důchodu

Pěkná mazačka, o co tady jde? Aby si to náhodou nepřečetl Ťuk či Ťok vždyť to snad všichni víme že výstavba jakýchkoli dopr staveb je v režii tohodle státu a vlád katastrofa.

Alibaba

Přeju tunelářům klidnou ražbu. Jestli tam bude stejná geologie jako v Hřebečským tunelu, tak mají na té délce co dělat.

Tomáš

Fajn, a jak to souvisí s problematikou D35?

Hanzi

Zřejmě tak že drážní zblblici nedokážou udýchat to, že tiskové zprávy mohou být o jiné infrastruktuře a ne jen o kolejích.

tuzemák

No snad se tolik nestalo. Původně mělo patřit pod článek níž, ale špatně se mi to zařadilo. Pišu z telefonu a ty teklamy tady ty stránky nějak nedávají. Pořad někam přeskakuje text.

Svojsin

Ty poskakující reklamy mě tady taky už pěkně „žádná legrace“

Skeptik

Stejně je fajn, že nám ŘSD poskytuje alespoň ty krásné vizualizace – ČT by je měla vysílat každý den místo večerníčku, aby se budoucí generace mohla těšit na tu perfektní dálniční síť, která tu pro ni jednou bude.

František

Jasně, učme je těm ujetým dopravním preferencím už od mala. 😉 Ale jako vtip dobré.

Souprava

Depka?

Pedro72

Chybí zmínka o tom, že návazná silnice na východním konci je vedená v plánované trase D43.

Tomáš

Možná záměrně hlavně ŘSD tuto informaci nezdůrazňuje, protože pro nemálo jedinců znamená „D43“ něco jako rudý hadr na býka. Je jasné, že tady to s problemtikou úseku u Brna vůbec nesouvisí, ale proč si to tím komplikovat…

František

Vždyť lidé ta auta chtějí, tak co? 🙂

Souprava

Závist je špatná vlastnost. 😉

Nekdo

tak to je snad jasné, že se to musí protáhnout Bástrem, ne? to museli Ti lidé vědět, když se do Bastru nebo jinde stěhovali, že je tam dálnice naplánována nejméně padesát let. protože tenhle NIMBY-smus u nás docela vadí. a korunu tomu nasazují různé Vody z Tetčic a podobní!

Martin z Ostravy

V článku chybí podstatná informace, a to, že ÚR zatím není pravomocné.
Jinak doporučuji všem podívat se na rozhodnutí, které je zde : http://staremesto.imunis.cz/edeska/detail.asp?id=1415 a které má 85 stran, respektive 77, když pominu seznam dotčených osob.

mgr.pavel

Sladkokyselá zpráva: Na jednu stranu super že je získáno další razítko. Na stranu druhou: 1) mělo to být už před 10 lety a 2) plánovaný začátek prací za 4 roky je také raději no comment..

...

No hlavně to zatím vypadá, že se postaví úsek, na který nebude nic navazovat na západě, ani na východě. Tenhle úsek měl přijít na řadu jako úplně poslední z celého tahu HK-OL, jestli v některém úseku stávající I/35 nemá zásadní problémy, je to právě tady.

Rodney

Úsek na západě (Janov-Opatovec) je naopak v přípravě nejdále. Nicméně stejně se bude nakonec čekat na D35 kolem Litomyšle, který místní nejvíce zdržují. ŘSD prohlásilo, že nebude stavět úsek uprostřed ničeho. Zajímavé je, že u D6 nebo D7 tak činí.

PetrN

No zrovna úsek Janov-Opatovec taky nepřináší žádné výrazné zlepšení (žádná obec) a nejzásadnější jsou právě obchvaty Litomyšle a Vysokého Mýta. Každopádně Janov-Opatovec jako jediný z 42km dlouhé části Ostrov-Opatovec má platné ÚR, u ostatních alespoň dle mapové aplikace ŘSD se předpokládá vydání pravomocného ÚR v 3/2019 (Džbánov-Litomyšl-Janov) nebo 6/2019 (Ostrov-Mýto-Džbánov)… No každopádně pro tyto úseky byl ještě před měsícem na webu ŘSD termín realizace 2021-2023/4 a mám pocit že před rokem 2020-2022, teď je tam 2022-2025…
Jinak jsem pro, aby stavěli i úsek uprostřed ničeho, ať se něco děje

železničář v důchodu

„jestli v některém úseku stávající I/35 nemá zásadní problémy, je to právě tady“
No, nevím: v rozhlasové „Zelené vlně“ nejsou třeba právě informace o nutnosti objíždět tunel Hřebeč po „staré“ silnici úplně výjimečné …

František

Nově tam budou hlásit nutnost objet ten nejdelší tunel. Nevidím zásadní rozdíl. 😀

Souprava

Ne každý má osypky z auta jako ty. Ale nepřekvapilo mě, že si zrovna ty začal hysterčit zrovna u tohoto článku. 🙂

Vladimir

Podle me je to z nouze, ale hlavně , ze se staví alespoň takto. Kdyby se mělo cekat, na kontinuální výstavbu, tak se nedočkáme výsledku nikdy.

skyisblue

Jak tady nekdo muze dat minus opravdu nepochopim… Ad 1) Ze to melo byt uz pred 10 lety a vcera bylo extremne pozde je snad kazdemu jasne. Ad 2) Od UR k zahajeni praci 4 roky take radsi nekomentuji, u soukromeho investora by to byla nejlepsi cesta, jak prijit o praci.

František

Třeba proto, že ne každému to přijde tak jako Vám. Lidé mají různé preference a musejí se dohodnout, ne přebít.

Souprava

Všechny peníze mají jít do vesnických lokálek, my tě chápeme Farskej. Když budeme stavět dálnice, už ti nikdo těma lokálkama nebude jezdit a zruší ti je a ty nebudeš vědět kudy v životě dál a nikam se nedostaneš. V tvém světě autobus ještě nebyl vynalezen, případně ty jsi něco víc než ostatní a tobě autobus nestačí.

a8n

Soukromý investor běžně vykupuje pro stavbu stovky pozemků, že.

skyisblue

To je jeden pohled na vec, to souhlasim, ze takovy rozsah vykupu nema. Druhy pohled je ale takovy, ze to neni zadna omluva. Vykupy pozemku a prace na DSP jsou dve ruzne veci, porad neni standardne zadny duvod, aby vse trvalo tak dlouho (kdyz pomineme to, ze stavebni urady nedodrzuji zakonne lhuty, coz je obecny problem). Stejne tak by vykupy nemusely trvat tak dlouho, kdyz by zde stat nevystupoval jen z pozice sily (uznavam, moje spekulace, ale stat tak jedna prakticky vsude). Zamestnanec RSD take nikdy nebude vykonny jako projektovy manazer soukromeho investora, coz opet cely proces zpomaluje a bohuzel… Číst vice »

Milan

Jak tam územně vyjde křížení s mladějovskou železnicí?

Asdf

Povede nad tunelem.

Souprava

Viz Asdf a kdyby to náhodou takhle nebylo, musela by to ŘSD vyřešit najdezdem či podjezdem, neb jde o soukromou dráhu, takže nemůže ŘSD požadovat její zrušení. A nemůže k tomu přistoupit ani jako k vyvlastnění pole, protože zde by zcela zlikvidovala použitelnost celé dráhy. Těžko by mohla nařídit, aby to vlečkař s vlakem nějak objel, jako traktorista. Je to škoda, že k takovému konfliktu nedošlo, byla by docela sranda, muset sledovat, jak ŘSD s nelibostí zajišťuje překřížení jakési srandovní úzkokolejky a nemá z právního hlediska možnost to řešit jinak. 🙂 Docela by mě zajímalo, zda by ŘSD směla či… Číst vice »

Jiří Kocurek

Asi podobně jako při stavbě jedné cyklostezky. Napřed zaasfaltovali polňačku a dali tam značku „Stezka pro chodce a cyklisty“. A taky „Postaveno z dotací EU“. Pak zjistili, že ta polňačka je sice obecní, ale je to jediná přístupová komunikace k jistému selskému stavení. Mno přijet k selské usedlosti vozem je dropava obvyklá již několik staletí, právo takového přístupu bylo již vydrženo za císaře pána. Tak se tam dala další cedule s výjimkou. Mno takže co? Na dálnici nesmí být zřízen železniční přejezd. Před ním a za ním dálnice změněna na silnici 1. třídy a osvobozena od poplatků. Legální řešení je… Číst vice »