Doprava ve městě Infrastruktura Silnice Stavebnictví

ŘSD má povolení na bypass křižovatky v Bílině, pokračuje s přípravou tunelu

Bílina a silnice I/13. Pramen: Město Bílina
Bílina a silnice I/13. Pramen: Město Bílina

Ředitelství silnic a dálnic získalo stavební povolení na zbudování samostatného jízdního pásu, který má ulevit nejzatíženější křižovatce v Bílině na hlavním tahu I/13. Zároveň ujistilo vedení bílinské radnice, že pokračuje v přípravě několikamiliardového tunelu, který má město definitivně zbavit tisíců tranzitujících aut denně. ŘSD to uvedlo na svých stránkách.

Takzvaný bypass se týká křižovatky silnice I/13 se silnicí II/257 (ulice Spojovací). Průměrná denní intenzita provozu zde přesahuje 15 tisíc aut, přičemž křižovatka působí jako úzké hrdlo a vyvolává kolony. Samostatný jízdní pás v délce přes 160 metrů převede provoz z centra směrem na Most; automobily díky němu nebudou muset vjíždět na „kruháč“. Stavební práce by měly začít i skončit ještě letos, potrvají tři měsíce.

Silnice I/13, Bílina. Pramen: ŘSD
Silnice I/13, Bílina. Pramen: ŘSD

Úprava jedné z několika přetížených křižovatek ale není definitivním řešením pro Bílinu, která patří na podkrušnohorské magistrále I/13 k nejpostiženějším městům. Řešením má být tunel o délce 1,3 kilometru za zhruba tři miliardy korun, který povede v oblasti mezi železničními stanicemi Bílina a Bílina kyselka. Tunel má město definitivně zbavit tranzitní dopravy.

Nyní vrcholí práce na technicko-ekonomické studii. „V nejbližších dnech obdržíme od projektanta čistopis,“ uvedl Michal Vrabec z generálního ředitelství ŘSD. Současně ŘSD zpracovává ekonomické hodnocení stavby, které předloží centrální komisi ministerstva dopravy. Ta by měla o osudu stavby rozhodnout během dubna či května. Pokud dá komise projektu zelenou, bude ŘSD uvažovat i o možném využití systému design&build, tedy že vítěz tendru stavbu vyprojektuje i postaví.

Silnice I/13 propojuje aglomerace pod Krušnými horami. Bílinou nyní vede dvoupruhový průtah s několika kruhovými objezdy. U tunelu zatím není jasné, kolik bude mít pruhů.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Honza D.
Host
Honza D.

Kruháč u Lidlu je že všech v Bílině ten nejmíň problematický, ale i snaha o zlepšení se cení.
Jestli to tady čte někdo z ŘSD – co takhle postavit obdobný bypass na křižovatce I/16 x I/35 u Úlibice? Pravidelně se tam (pokud není zákaz vycházení 🙂) vytváří od Nové Paky dlouhé kolony a právě bypass ve směru na Jičín by značně pomohl. Prostor tam fyzicky na to je, jen to doladit s majiteli pozemků a může se stavět (toto berte jako lehkou nadsázku). 😄

Jirka
Host
Jirka

Sám jste si odpověděl. V Úlibicích jsou problém zastupitelé a památkáři. Asi by tam jinak neprodali dost medu a „draků, co letí“. Slyšel jsem, že tam ŘSD z nouze dá semafory, takže bude od Hradce had přes celou vesnici, ale zase půjde najet od Paky. Kdo chce kam…

Alex
Host
Alex

Narvali tam namísto semaforu kruháč a teď se dopravní inženýři diví, že se jim tam štosují auta. Pro srovnání tejná křižovatka v roce 2006, oddělené přímé a odbočovací pruhy…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Zadání od správce komunikace bylo jaké? Předpokládám, že ŘSD řeklo Kruháč! Kdo by tam naprojektoval něco jiného, nesplnil by zadání. Ani strojaři nemůžou za to, že si pohlavár prosadil kocept nefuk a tak se již 30 let zbytečně pálí eketřina v rychlíkovýžch lokomotivách.
Naopak tam, kde ti „blbci inženýři“ kruháč od počátku doporučovali, tam si ŘSD nedalo říct. A tak je na té křižovatce u Kojetína několik křížků.

Jirka
Host
Jirka

Dopravní inženýr to ví, ale to není jediný faktor výběru..

Gejza
Host
Gejza

Dobrá zpráva. Hodilo by se k tomu dodat jen obligátní: „Proč nebyl bypass postaven už dávno“? Je smutné, jak se u nás musí desetiletí přešlapovat, než se rozhodne nejen o finálním, ale i o dočasném řešení.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Bylo nebo nebylo v jednom místě stékaly se dvě řeky. Kousek od soutoku vyrostlo město a jednoho veselého roku si pan starosta vybědákali kruhový objezd na průtahu městem*. Aby byl kruhový objezd, na horním konci ho mají, my budem mít taky. A se zvýšeným středem, aby to nikdo v osobáku nemohl střihnout rovně. HA! A co si pan starosta vybědákali, to se postavilo. Otevřel se kruháč, otevřela se přitom i flaška a když domluvili a dopili, odebrali se na radnici. Ještě ten den na kruháči uvíznul řidič autobusu při pokusu obdočit na autobusové nádraží. Autobus dřel spodkem. *) už tohle… Číst vice »