ŘSD chystá úpravu křižovatky na D8 u Zdib, silnici I/9 na Mělník rozšíří na tři pruhy

Silnice I/9 a mimoúrovňová křižovatka Zdiby s D8. Foto: PudisSilnice I/9 a mimoúrovňová křižovatka Zdiby s D8. Foto: Pudis

Úpravy křižovatky začnou příští rok.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

To stejně nevyřeší největší problém na dané křižovatce a to je kruháč, u kterého jsou pravidelné kolony.

Poudy

Nechápu proč se nepracuje na zkapacitnění křižovatky v plném plánovaném rozsahu a místo toho to budou 20 let látat po kouscích..

Zuzana

Věřte, že i tato úprava místu hodně uleví. Je zde plánovaná mimoúrovňová křižovatka ve třech úrovních, s kolektorem a s tramvají ve 3. úrovni, ale čekat na celou stavbu je nesmysl. V tuhle chvíli se na D8 tvoří kolony odbočujících aut zasahující do připojovacího pruhu od čerpací stanice. Po zprovoznění přímé větve na I/9 se velká část aut té stykové křižovatce úplně vyhne. Zbylá auta bude dál brzdit kruháč u Zdib.

Poudy

Zuzano nebojte se, místo i veškeré plány velmi dobře znám. Máte pravdu ale neříkáte nic co by nepadlo v článku, Váš komentář je zcela zbytečný, nezlobte se na mne. Vy jen obhajujete to co tady já kritizuji. Řeším tu tristní stav přípravy staveb, tohle mělo být už dávno připravené a v realizaci jako celek. Tahle křižovatka se látá větev po větvi už pěknou řádku let a nevypadá to že by se to mělo změnit, přitom kompletní přestavba by se mohla spojit s výstavbou TT a byl by klid. Vypadá to navíc že i tato větev bude muset doznat změn kvůli… Číst vice »

Tomáš

Nechápu, proč Zuzanin komentář shazujete. Ona má pravdu, že přímá větev místu výrazně uleví. Jasně, že kompletní přestavba celé MÚK by byla lepší, ale uvědomte si, že tuhle pitomou přímou větev už ŘSD plánuje aspoň 10 let! S takovým přístupem bychom se kompletní přestavby MÚK nedočkali nikdy.

Poudy

Ano Zuzana má pravdu v tom že to místu uleví, ale já sem se pozastavoval nad tím proč to tam tak dlouho trvá a proč se dávno nepřipravila čeká křižovatka 😉

Jarda 2

Všichni místní moc dobře vědí, že trasa D8 – Neratovice – Mělník zoufale potřebuje rychlou 4pruhovou kapacitní silnici „D9“ !!!
Tragédie je že podle dopravního značení se 90% úseku mezi Mělníkem a Neratovicemi jede rychlostí 50Km/h přes nespočet dlouhých obcí (=souvisle zastavěné území podél 1/9 s bující předměstskou výstavbou) a blíž do Prahy to stejně nejde rychleji kvůli množství aut, náklaďáků a autobusů MHD stavících na každý mezi ….. Bohužel z D9 neexistuje ještě ani centimetr…

David

Nepotřebuje, potřebuje maximálně pár obchvatů, ale tranzit do Mělníka může jet v klidu mimo obce po D8 a I/16. To území potřebuje spíš kvalitní příměstskou železnici než další kapacitní silnici.

David

Kdyby se navíc udělala rychlá spojka z Liběšic (I/15) do Roudnice (D8), tak by se mohla celá I/9 z Prahy až do České Lípy zrušit. Dálnice nebo i kapacitní I/9 v současné trase přes Kokořínsko je nesmysl.

Tomáš

Přesně to si už delší dobu říkám také! Obchvat Roudnice a pár přeložek do Liběšic a byla by to paráda!

Hajnej

Občas tamtudy jezdím a pokaždé se divím, že tam něco takového nevzniklo už dávno…

Castic

Tahle změna pomůže, ale bude potřeba dalšího:

– Rozšíření Cínovecké na 3 pruhy
– Dostavba vnějšího okruhu
– Dostavba vnitřního okruhu
– Posílení železnic a navazujících změn
– stavba nových
– narovnání stávajících
– zrychlení (tak, aby cesta např. z Mělníka netrvala 1 hodinu, ale třeba 20 – 30 minut.

Chtělo by si to udělat analýzu dopravy, tu stát má, ale nereaguje na to. Respektive možná jo, ale jen lokálně, nedokáží se podívat na celek.

Alespoň, že už probíhají společné stavby zároveň.

Beekee

… a pak jsem se probudil.

Castic

…😂 dobrej, jo no, v případě té železnice 😀

Radim

V tomto případě ten „střídavý třípruh“ (2+1) nebude „střídavý“, aspoň dle letáku ŘSD. 2 pruhy budou v celé délce ve směru na D8, v opačném jeden.

David

Souhlasím, že je tato stavba potřeba. Ale I/9 tady nemá žádnou tranzitní funkci. Do Mělníka se jezdí po I/16. Velká část toho provozu by se tak odfiltrovala, kdyby na sever od Prahy vedla nějaká rychlá kapacitní železnice. To už by ale byla moc odvážná koncepce přesahující „udržovací“ (nevizionářskou) politiku naší země.

Castic

Souhlas, je to potřeba, ale bylo by lepší jiné řešení, které sníží tlak na výstavbu nových silnic, chápu není to možné všude, ale tam, kde to jde postavit železnici a k ní připojenou infrastrukturu, jako záchytná parkoviště, domy pro kola, atd. nebo svozové autobusy podle odjezdů vlaků.

Je potřeba být více odvážný s plánováním dalších staveb, palec nahoru 👍👍

Hajnej

Až na ten drobnej detail, že je to po té I/16 desetikilometrová zajížďka…

David

Je to zajížďka jen o 7km, je to rychlejší, pohodlnější a bezpečnější, jelikož neprojíždíte jedinou vesnicí či horizontem.

Dachs

Tranzitní, netranzitní, záleží, jak se to vezme. Bez tohoto úseku by Líbeznice byla totálně ucpaná od rána do večera. PID jezdí do Mělníka také logickou nejpřímější cestou, s potenciálem obsloužit rovnou mělnická sídliště. D8 + I/16 je kombinace vhodná tak na nedělní dopoledne či pozdní večery, kdy není až taková pravděpodobnost, že skončíte v kamionovém pekle. Je to kilometricky delší, časově srovnatelné (ovšem jak kdy), ale rozhodně tato trasa znamená větší apetit, než když jedete po I/9 přes ty padesátkové vesnice (kde tři z pěti řidičů v obavách hypnotizují tachometr a plouží se reálných 40-45 km/h). Celý úsek I/9 Zdiby… Číst vice »

David

Dovolím si oponovat, na silnici (i I. třídy), u které nechcete aby byla kapacitní tranzitní komunikací (už jen proto že prochází vesnicemi) mají kruhové objezdy své místo. Já bych naopak namísto zkapacitňování silnice dopravu na ní redukoval a pak bude možná i bezpečnější pro ty cyklisty.
Argument s tím, že po dálnici je to nepříjemné, protože tam jezdí kamiony a tak raději jedu přes vesnice mi přijde dost nemístný. Přesně kvůli takovým jako vy, bych tam ještě pár kruhových objezdů přidal.

Karok

Tento sjezd jednoznačně potřebuje úpravu. Jen si říkám (i) nestačila by dotčená křižovatka upravit na kruhový objezd s bypassem ve směru Zdiby – Neratovice? Místo na to je… (ii) snad mají zkoordinované práce s plánovanou tramvajovou tratí.

Olin

Myslím, že ne… Jel jsem tam jen párkrát, ale tohle je přesně ten typ křižovatky s tak velkým rozsahem dopravy, kde místo na nějaký kruháč není. Zde vlhký sny ŘSD o obasfaltovaných otvorech strkající je všudemožně po republice i na úplně irelevantní místa (I/3 v Benešově, obchvat I/27 Klatovy a mnoho dalších) nejsou na místě a celý to chce pěkně předělat na MÚK, protože… Špunt, emise, hluk, navýšení opotřebení všeho možného…

zyx

A co to zde bylo za stavebni cinnost par let zpatky? Vi nekdo?

Kubrt

Nadjezdy D8 nad I/9 jsou nově postavené, plus přibyl bypass pro přímou jízdu (mimo OK) Líbeznice-D8-Praha.

jkjk

Taky myslím, že ne. V roce 2016 tam byla hustota 13 tis., dnes tedy klidně kolem 15 tis. Na takové intenzity se kruháče moc nehodí.

Castic

nn, nestačila, hustota provozu je tam taková, že byste na kruháči dělaly ještě větší fronty ze všech stran.