ŘSD chystá mezi Mladou Boleslaví a Nymburkem další obchvat
Vizualizace přeložky Krchleby - Nymburk na silnici I/38. Foto: ŘSD
ŘSD chystá žádost o územní rozhodnutí, stavět chce v roce 2026.
ŘSD chystá žádost o územní rozhodnutí, stavět chce v roce 2026.
Nechápu, proč neuvažuje ŘSD trochu víc koncepčně. U Všelib postaví rovnou silnici na násep aby ji pak od obce odhlučňovali vysokými protihlukovými stěnami. Mohli tu silnici postavit blíže dráze bez náspu a naopak tu silnici 3. třídy do Všelib převést mostem přes jak novou komunikaci tak i železnici a odstranit při tom přejezd (2v1), rovněž tak protihlukové stěny mohly být společné pro silnici i železnici. Ale co já to vůbec chci, když SŽ není schopná takhle myslet ani u staveb ve vlastní režii Třeba v Běchovicích tak stojí protihluková stěna uprostřed kolejiště, protože koleje pro nákladní dopravu se nerekonstruovaly, zatímco… Číst vice »
Kdyby raději řešili pořádně obchvat Nymburka. Propojení silnice od Boleslavi na Lysou a Sadskou. Nemusel by pak tranzit projíždět středem města a odpadly by nekonečné kolony při nějakém dopravním problému.
„Pokud by se podařilo dokončit oba obchvaty, na trase zůstane už jen průjezd Vlkavou a Zavadilkou.“
Pan autor by si mohl zjistit, že na trase se nachází i Libichov.
Myslíte těch asi 200 metrů ? to fakt není zdržení
Nejde o udržení dopravy, ale o obyvatele obce.
Zdržení
Naprostá blbost. Takže odlehčí všechlapům a krchlebům a odsere to velebka. BRAVO. To je logika houpajícího koně. A nějáká protihluková stěna určitě pomůže (ironie). Ještě větší blbost je, že je to postavené na kopci, takže to bude slyšet určitě. Ono přeci nestačí,že nám tu jezdí vlak, k tomu tady bude silnice, takže velké díky ŘSD, čkejte že vám tam přistane petice od místních.
Ještě by to chtělo petici proti Let it roll …
Takže Veleliby dostanou 38 sílnici blíže k sobě. Proč nemůže přeložka vést na východ od obce Všechlapy?
Ve Všechlapech směrem k Velelibám je nastavěná spousta nových rodinných domů tam čekejte velký odpor k této variantě.
No to si pište
Je velká škoda, že I/38 mezi Jihlavou a MB není budována jako 2+2 a ani se to neplánuje. Byla by to přesně ta potřebná alternativa k současnému nevyhovujícímu stavu „vše přes Prahu a po D1“.
Ekonomicky by to nevyšlo a do budoucna nikdo neříká, že se nemůžou přidávat pruhy. Obchvaty lépe projdou přípravou, obce jsou rády, ekologisté neprotestují, je to levnější.
Ekonomicky vyjde každá studie podle zadavatele. V tomto úseku by se to určitě povedlo bez velké práce.
To máš podobné jako s účinností Potravních doplňků 🙂
Poláci taky staví úseky ve 4pruhu, kde není provoz na té současné úrovni.. A toto je super spojka mezi D11. D10.
Předně jak píše kolega , takový vzdálenější okruh Prahy
A jaké dopravní proudy by tato trasa měla převzít? I/38 má velký význam např. pro nákladní dopravu do Škodovky, ale jinak by ta trasa sloužila pouze pro spojení Vysočiny a východní části Středočeského kraje a Libereckého kraje. Tedy území prakticky bez významných zdrojů a cílů osobní dopravy. A tak tam kromě dopravy autodílů do škodovky zase takové intenzity nebudou.
Pro spojení s jižní Moravou bude sloužit D43 / D35 a pro spojení s Ústeckým krajem a hlavními cíli v Sasku je to moc velká oklika.
Řekni mi ty chytráku jak 3 km ti můžou spojit vysočinu? WTF?? Silnic je víc než dost…
Dokončení D43 a D35 pod Troskami je něco mezi absolutně v nedohlednu a nemožné. Kromě toho, jestli někde nejsou intenzity na dálnici, tak je to pod Troskami. Druhak by po D či S38 objížděla Prahu a D1 většina dopravního proudu z D10, D8 a východu Prahy. Troufám si říct, že kdyby ta věc existovala, pod 15 000 vozidel denně by to nešlo ani na nejslabším úseku.
Netvrdím, že D35 pod Troskami je potřeba. To se ukáže teprve až se dokončí D35 z HK do Úlibice. Souhlasím, že teď to potřeba spíše není. Jsem přesvědčený, že D43 možná je. Z velké části je připravené těleso již z dob Protektorátu a je to tedy o řešení v Bystrci (nebo nějakého obchvatu Prýglu). Nemyslím si, že by S38 převzala většinu proudu D8. Ten směřuje směrem, který D10 neobslouží. A v případě trasy D1-S38-D11-D0-D8 bych si počkal na efekt dokončení D0. To by mělo být naprostou prioritou a pak bych teprve řešil nějaké vzdálenější „obchvaty“ Prahy. Proud D1-D10 nemusí být… Číst vice »
Ona bohužel supluje také chybějící východní obchvat Prahy. Být ten hotový, méně lidí by si krátilo cestu po 1/38.
Co by se ale hodilo, tak střídavý třípruh ve stoupáních HB-Jihlava. 110 kV ten kopec obchází, silnice vede přes vrchol. Logičtější by to bylo naopak.
To je zase ,, inteligentní“ řešení…..
Zavadilka by to potřebovala o hodně více, kamióny se řítí dolů obcí 80 km/h a je otázkou času, kdy jeden dole u křížku pojede rovně. A přechod pro chodce v tom místě je opravdu adrenalinový sport. Ve Všechlapech mají alespoň úsekový radar a je tam rovina. Smůla pro Zavadilku je, ža paní starostka bydlí v Jizbicích a řeší hlavně jizbické záležitosti a na Zavadilku kulatně řečeno kašle.
Za rok budou volby, možná by s tím místní mohli něco udělat 🙂
Neměly by se všechny obchvaty (na „jedničkách“) už navrhovat/stavět aspoň jako S14,0/80 (střídavý třípruh)?
To znamená, že za stejné peníze těch obchvatů postavíte míň. Tedy mnoho obcí bude na své obchvaty čekat déle. Tedy ne, neměly.
Nečeká se kvůli penězům, ale papírům.
Na této silnici to bude ještě dlouhá cesta k modernímu tahu mimo obce. Každopádně mě fascinuje ta lehkost s jakou to napojili do té OK, ktera s tím zjevně nepočítala.
Tam by se nabízelo stejné křížení jako to, které je navržené s tou druhou dvojkou.
Ta OK tam není zas tak dlouho, za chybu považuji, že jí nepostavili tak, aby I/37 vedla nadjezdem nad kruhákem.
Nepochopím, proč se z kruhového objezdu nepokračuje rovně přes trať Nbk- Veleliby a Veleliby se neobkrouží z dostatečné vzdálenosti ze západní strany a pak se v klídku vrátí na budoucí obchvat severně od Velelib, místa je tam dost a dost.