Rozklad veřejné dopravy v Pardubickém kraji pokračuje. Uplatníme sankce v maximální výši, řekl hejtman

Autobusy SOR společnosti BusLine Pardubicko. Foto: BusLineAutobusy SOR společnosti BusLine Pardubicko. Foto: BusLine

Dopravce musel na svých stránkách zveřejnit kontakty, kde si mohou lidé stěžovat.

Zpět na článek
137 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gajda

Po problémech Arrivy v Plzeňským kraji bych čekal, że jim ty kraje v těch soutěžích dají tak likvidační podmínky, kdyby se start nevydařil, že si to už ten dopravce nedovolí. A ono se spíš ukazuje, že ta Arriva tam byl jen slabej odvar, že to další s přehledem trumfnou.

Josef

Ukrajinci došli? Nebo neumí zaplatit ani je? A to nemyslím rozhodně v souvislosti s válkou, protože tuhle práci už skoro jiný dělat nechce.

Pavel

Ukrajinci za tyto peníze dělat nebudou. Nebude za ně dělat nikdo. Místo naříkání musí firmy začít platit. Pod 200,- na hodinu nikdo normální nus řídit nebude. A nejde o nějaké moje představy, vím za kolik jezdím…

Miroslav

To co funguje tak to je potřeba zrušit a nahradit něčím novým

ANGELO

DEJTE ŘIDIČŮM PENÍZE KTERÉ ODPOVÍDAJÍ PRÁCI A NE TU ALMUŽNU. UŽ NEJEZDÍM JAKO ŘIDIČ AUTOBUSU A JSEM MOC RÁD. AŽ BUDE PLAT JAKÝ MÁ BEJT A NÉ 340HODIN V MĚSÍCI ZA 32000.TAK TO BUDE NĚCO JINÉHO.

Martin

Bordel !!!!!!!

Pavel

Zrušíme vlaky a nahradíme to autobusy. Autobusy nejezdí. Takže pokud občan nemá auto tak se z vesnice nedostane.

Stráťa

To stejné se může stát stát i s vlaky…pokud se nepletu tak strojvedoucích taky nejsou zrovna přebytky a jejich průměrný věk je dost vysoko.

PetrN

Jiste, ajzebonaci totiz nestavkuji 🙂
Uprimne, radeji prvotni bolesti a pak kvalitni doprava se zasuvkami a wifi, co mi pokede az do cetra obce, nez x let trapeni se v 810 nebo regionove, kde jediny komfort je nerudny pruvodci a zastavky x kilometru od obce. O tragedii jmenem TR10 se radeji v ucte ke vsem nezminuji, to je zlo samo pro sebe

Gwann

Ta nechut k vlakum a CD z vás primo sala

Ony totiž jsou i protivni řidiči busu, jiné vlaky než 810, argument wifi je pochybny a zrovna na regio spojích se jezdí už většinou na integrované jízdenky.

Jen pozor, IDOL je v papírové verzi ještě větší hruza naz TR10. Ale to se vám taky asi nehodi

PetrN

Jsou jine vlaky nez 810, ale jezdit v 810,uz jen to riziko, ze se to muze stat, ze mi volici pojedou v 810 za TR 10,z toho bych bez nadsazky jako voleny zastupce nespal, takze opravdu stokrat radeji ten bus s aspon minimalnim zarucenym komfortem a kvalitou prepravy. …. Argument wifi pochybny zcela urcite neni, kdyz ho za x let nebyly CD schopny dat ani na expresni vlaky na paterni trati EX 1(zda ma wifi tak bisna tretina vozu v souprave, a to jde prosim o soupravy s vozy s naprosto zoufalou propustnosti signalu). A proc sem tahate IDOL, kdyz… Číst vice »

Gwann

vlaky v pardubickém kraji nejsou integrované? myslím, že jsou. takže TR10 pro pardubický kraj nemá relevanci, ne?

a namotat chybějící wifi v 810 s chybějící wifi ve vozech linkách Ex jako argument proč zrušit lokálky….

zkuste lepší argumentaci, tato bramboračka je dost k ničemu

PetrN

Je to vizitka CD, kdyz ani trat, ktera ma byt vlajkovou lodi nesplnuke zakladni pozadavky roku 2022, tak to na lokalkach evidentne nebude jine. S sorry, 810 nebo podobny srot za TR10 je proste v dnesni dobe pod hranici jakekoli dustojnosti cestovani, s konfortem levnejsiho autobusu nesrovnatelne. Problemy Bus line se driv ci pozdeji, za me nejpozdeji do par tydnu vyresi, hruzostrasna kvalita lokalek provozovanych CD by trvala x let.
A to se vubec nebavime o tom, ze tohle resit je nesmysl, kdyz se z vetsiny jedna o trasy, kde ani vlaky nejezsi a jezdit jednoduse nemohou.

Surio Mario

Vlaky jsou v Iredu integrované, ale o výhodnosti místního integrovaného jízdného nejlépe svědčí fakt, že Hradec a Pardubice jsou regiony s nejvyššími prodeji oneticketů.

kakov

jsou integrovány R od Arrivy? jestli lze na IREDO tarif jet z HK do PCE všemi vlaky

MRC

Jsou. Normálně jimi na IREDO lístky jezdím, ale jediné kde se IREDO vyplatí jsou cesty z konce Pardubického kraje na konec královehradeckého. Nikde jinde jsem tu výhodnost nenašel.

Jindřich

Vážení, konečně začíná být snad všem jasné, že „soutěže“ na poskytování veřejné dopravy je zvrácenost. Vozy stojí stejně, energie a nafta stojí stejně, takže jediné podbízení se firem ve výběrovém řízení – je cenou na úkor řidičů!!

Jediná reálná úspora, kde může dopravce ve výběrovém řízení „stlačit“ cenu, je skutečně jen mzda a případně zázemí řidičů.

Kdo ještě neprohlédl, konečně to pochopte, a dokud nedojde ke zlidštění služeb, k vytvoření zázemí pro řidiče a nebudou řidiči pořádně za svoji nedoceněnou práci zaplacení – ať se to klidně po…re

Frantisek

Jen pak někteří lidé, kteří sázeli na veřejnou dopravu, přijdou o práci a skončí na dávkách, aniž by jim někdo něco vynahradil. Bohužel dnes chybí mnoho pracovních míst přímo v obcích, namísto toho zaměstnáváme řidiče převážením všeho možného i nemožného přes půl Evropy, za což jim patrně platíme i víc než za „blbý“ autobus do nejbližšího střediska…

Jindřich

Děkuji Františku za názor, a odpovídám, že vše je o nastavení podmínek, o kterých „lopaty“ řidiči nerozhodují.
A je to jasné – řidiči VHD už prostě nechtějí pracovat za takových podmínek!!
U nás odchází 28 plus 38 plus 15 řidičů, a náhradou nových je v kurzu něco přes dvacet. Počty jsou jasné. Co vím, odcházející řidiči už nejdou znovu „jinam“ jezdit. Opouští obor.

Stráťa

Těch míst kde se dá ovlivnit cena je spousta. Zaprvé vozy a nafta nestojí stejně ale schopné vedení může vyjednat množstevní slevy.

No a mimo toho je tu velikost a efektivita vedení společnosti, počty účetních, právníků, obchoďáků atd. Pak třeba smlouvy se servisy, úklid vozidel, sídlo společnosti. Pokud je objednavatelem povolena tak reklama na a ve vozidlech… zdaleka to nejsou jenom platy a zázemí řidičů.

Gwann

Jasně, ale pokud někde není super tunel, tak stejne tohle (až na busy, tam se asi fakt dá dost usetrit) stejně má akorát podpůrnou úlohu. A vždy stejně budou zkoušet šetřit na řídících.

Gwann

V jistě míře máte pravdu. Ale co navrhujete místo toho? Dát to komukoliv kdo půjde kolem?

Jindřich

Vzorem nám mohou být zkušenosti z kolébky kapitalismu, z Anglie. Tam ta VHD byla v osmdesátých letech už tak hrozná, že dopravu musela vláda zestátnit.
Aplikoval bych to na naše poměry, že by za dopravu odpovídala politická reprezentace a za špatnou dopravu by byli přímo zodpovědní politici svými pozicemi. A ne, že zde Hejtman lacině háže vinu na dopravce?
Občané by zhodnotili kvalitu dopravy ve volbách.
A tento způsob nijak nevylučuje nové vozy, USB zásuvky a Wi-Fi ve vozech, a podobně.

Jindra

to je teda zvláštní logika

Frantík

Výhoda netto smluv, kde má dopravce nějakou spoluúčast na tom, jak dokáže cestující „přitáhnout“. Nevýhoda je, že buďto „trpí“ špatně nastavenými jízdními řády, nebo si je může částečně ohýbat podle svých potřeb.

medvěd

Kdo neplní uzavřené smlouvy – musí počítat s pokutama.

Šejdr

„Poprvé jsme se zde ale setkali s tím, že měli někteří řidiči podepsáno více pracovních smluv u různých dopravců a rozhodovali se na poslední chvíli.“ Tak to by si měli zvykat, v jiných oborech je tohle už léta běžnou praxí. Dohodnutá nebo dokonce podepsaná pracovní smlouva a zaměstnanec v lepším případě zavolá den nebo dva předem, že podepsal další smlouvu s jinou firmou, a tedy zítra nenastoupí. V horším případě přijde až první den zaměstnání a ve dveřích oznámí, že tímto podává výpověď ve zkušební době. Anebo se neozve vůbec, jednoduše nepřijde a když se mu HR konečně dovolá, oznámí,… Číst vice »

Petr

Z Vašeho příspěvku jsem nabyl dojmu, že je zcela v pořádku pokud podepíši několik pracovních smluv.
Píšete, že již léta je to běžnou praxí.
Osobně, pokud se rozhodnu pro změnu zaměstnavatele či jsem okolnostmi ke změně donucen, tak zvážím všechny možnosti a smlouvu podepíši s tím u něhož opravdu nastoupím. 🤔
Vlastní zkušenost mám s německým dopravcem, do smlouvy dal, že se zavazuje „podržet“ mi místo 2,5 měsíce a já, že jsem povinnen na toto místo nastoupil (pod sankcí 2000,- €). Zkušební doba 2 měsíce, ovšem prac. poměr zaniká po 14-ti dnech.
Jiný kraj, jiný mrav.

Hasler

No nevím. Zákonem stanovená zkušební doba v Reichu je 6 měsíců…

Zbyněk

Je dobře, že dle Zákoníku práce, není u nás ve zkušební době jakékoli sankce požadovat. Určitě jde jednu z mála, né-li o jedinou účinnou páku na zaměstnavatele.

Frantisek

Zvykat? A jak to tedy má řešit? Nabrat také více lidí a půlce z nich říct ono „sorry“? Tak to bych fakt chtěl, jako zaměstnanec. 🙂

Pája

Nabídnout podmínky, které řidiči neodmítnou – a nebo se do výběrek necpat. Vidina zisku zaslepuje rozum.

Leinad

Mít lidí o pár víc než je potřeba. To má i další výhody, lepší plánování dovolené.

Pája

Ono je spravedlivé říct, že tohle chování zaměstnanci okoukali od zaměstnavatelů. Řeči typu „za bránou čeká X lidí“ ani jiný dopad mít nemohly. Teď se to vrací jako bumerang a lepší to nebude, protože mladší generace tohle prostě „nežere“ .

Petr

Pokud se dopravce hlásí do výběrového řízení, jsou mu známy podmínky tohoto „výběrka“. Měl by si tudíž položit otázku zda je, v případě úspěchu, schopen dostát svým závazkům, ať materiálně, tak personálně. Což jak je vidět společnost Busline není. Ohánět se tím, že chybí řidiči, že někteří podepsali smlouvu u více dopravců, je problém pouze a jen této společnosti. Spoléhat na to, že ti „pitomci“, kteří jezdí u „Pepíka“ budou rádi, že je zaměstnám, je zdá se zcela mylná představa. Podobně uvažoval jistý dopravce v Jihočeském kraji, naštěstí vypadl hned „v předkole“. Doba se holt změnila a ti „pitomci“ za… Číst vice »

Vít Jůza

Okamžité odstoupení od smlouvy by samozřejmě znamenalo, že po delší domu nebude chybět pár procent spojů, ale všechny. Navíc bez záruky, jestli příští vybraná firma nebude mít potíže ještě horší.

Sedrik

Tak já vám to teda vysvětlím jak je to s nedostatkem řidičů: Ono jich není ani tak málo a nemají málo peněz, ale nechtějí dělat například patnáctky pětkrát týdně. Čekání mezi spoji se sice platí a řidič má v podstatě volno za 120 korun na hodinu, ale nejde to do FPČ, takže je v práci třeba 13 hodin, ale do Fondu mu jde 9. K čemu je řidiči pětihodinová pauza někde v nějaké vesnici, kde nemá jít ani kam na záchod? Nechce být v práci od 5 do 20 hodin. Kam by taky šel, když dopravci všechny ubytovny po revoluci… Číst vice »

Pája

Z větší části Vašeho příspěvku souhlas, ale „osolit lidem jízdné“ opravdu není ten nejchytřejší nápad.

Sedrik

Prostě musí zaplatit službu od řidiče až po ředitele dopravce. Naftu, náhradní díly, inovaci vozového parku, opravy, atd.
Když si jdete pro máslo, tak ho taky berete nebo neberete. Buď na něj máte nebo ne. A musíte v jeho ceně zaplatit celý řetězec od dojičky mléka až po majitele supermarketu. Proč by to v dopravě mělo být, a je, jinak?

Pája

VHD je pro životní prostředí většinou vstřícnější než IAD a to je v současnosti problém dost zásadní. Navíc určitě není cílem zvyšování IAD, nejsou 60. léta minulého století.

Ivan

Ano, cestující budou stále platit víceméně symbolické jízdné, zbytek jim doplatí vsichni ostatní obyvatelé ČR včetně těch, kteří vůbec veřejnou dopravu nepoužívají, ze svých daní. A co se nevybere na daních, to se zaplatí z dluhu, který opět zaplatíme my vsichni z budoucích daní a to včetně úroků.

Frantisek

Hlavně by měl skončit ‚socialismus‘ v IAD, kde je užití většiny silnic zdarma a ještě jsou neustále přidávány další, včetně parkovišť. Ze spotřební daně na paliva by pak měly jít peníze do životního prostředí a zdraví, ne do měšce na další spotřebu. Potom lze uvažovat o vyšším zpoplatnění i u veřejné dopravy. Ta by měla být organizována s co nejmenším počtem řidičů na daný přepravní proud a mnohem lépe provázána.

Frantík

No každopádně objednavatel se nesmí bát zaplatit víc peněz. Jestli to vytáhne se svého nebo z kapes lidí, je relativně nesouvisející věc.

Stráťa

„Řidič by radši hrčel 7 hodin v tahu s malými přestávkami a měl padla. Toto ale dopravci nechápou a cpou jim peníze, ale prachy taky nejsou všechno.“

Sice chápu že dělené směny jsou neoblíbené ale vzhledem k rozdělení poptávky během dne se jim nedá vyhnout. Dokud bude většina lidí potřebovat ráno do práce/školy a odpoledne zpátky tak ve veřejné dopravě budou potřeba dělené směny a dopravci ani objednatelé s tím nic neudělají. Řešení je jediné a to změna fungování společnosti aby zmizela ranní i odpolední špička s tím ale dopravci moc neudělají takže jim zbývá víc platit.

Pája

Řešení je podle Vás to, že se zákazníci

Pája

…přizpůsobí dopravci? 😃 Hele, jsem syn autobusáka, pro spoustu věcí mám porozumění. Ale tohle je fakt mimo.

Stráťa

Ne, …teda asi ano. 🙂 Ale ne proto aby se přizpůsobili zákazníci dopravci ale proto že je to pro ně celkově lepší. Zákazníci obvykle nechcou jezdit nejplnějšími spoji, po silnicích ve špice, nakupovat v plných obchodech ve stejnou dobu jako ostatní atd. Dělají to tak protože musí – všechno se to odvíjí od povinností během dne jako je hlavně hlavně práce. Takže s tím jak je stále míň nutné aby všichni pracovali současně, a postupně se šíří pohyblivá nebo alespoň „méně sjednocená“ pracovní doba, dochází k oslabování špiček a posilování sedel. Kdo má na výběr obvykle nepojede do práce ve… Číst vice »

Leinad

Další možnost je dát přestávku jednu (mezi ranní a odpolední špičku, pokud možno s pobytem kde řidíč chce). Ale pokud řidič několikrát za den stojí na konečné deset minut, tak to platit.

Pája

Těch pár minut často padne na vyrovnání zpoždění. Samozřejmě ne vždycky, ale tím bych se nezabýval.

Frantík

Že zpoždění se sčítá, je logické. Nevidím ale důvod proti, aby si dopravce stanovil, že řidiči budou mít třeba alespoň pětiminutovou přestávku (bez ohledu na zpoždění).

Frantík

„Ono jich není ani tak málo a nemají málo peněz, ale nechtějí dělat například patnáctky pětkrát týdně. “

Určitě by si tak vydělali hodně peněz, ale rozumím správně tomu, že těch „40 tisíc za měsíc“ je právě za této podmínky? Přepočítejte si to na hodinu a zjistíte, že je to míň než dělník ve fabrice 😀

Pája

K tomu ranní nástupy spíše ještě v noci, odpovědnost za životy a zdraví pasažérů, přibývající agresivita na silnicích…. Fakt není co závidět.

Pavel

Těch čtyřicet je minimální zaručená mzda plus diety. Míň dát nelze. To je ale divné, že nemají řidiče…

Fedor

Sa inšpirovali Arrivou v Bratislave?😁

Ota

bojím se toho, že velké komplikace budou i v Kraji Vysočina, kde by ve všech 8 soutěžených oblastech měl jezdit ICOM

Otakar

Takže na Vysočině to dopadlo dobře a vyhrál ten „správný“?

Gwann

Tak Netolicky narozdil od Kortyse pochopil, jak ze sebe nedělat Kašpara.

Zda to lidem pomůže, to je jiná věc.

Busline to přeju.
Jen se těším na tažení bankovních záruk za kvalitu…

J. Rybka

BusLine už vyjednává s krajem o prázdninovém jízdním řadu!

Pája

Fakt? Tyjo, takže Vařil s krajem vy.ebává od prvního dne.😕

V. K.

Bankovní záruka je krásný institut v jednom ohledu a to že banka oprávněnost jejího uplatnění věřitelem nezkoumá a záruku hned vyplatí. Takže žádné dlouhé soudy s dodavatelem nebo hrozba insolvence. Pokud by bylo její uplatnění v rozporu se smlouvou, musel by dlužník kraj zažalovat a on by musel prokazovat, že k porušení smlouvy nedošlo.

Gwann

Obecně máte pravdu. Zde ale možná hrozí malá komplikace, uvidime

kakov

jestli mohu z jiného soudku, neví prosím někdo, pro BL utekl z PLK? děkuji

Gwann

Vyhrál toho víc než mohl strávit. Podle toho co jsem slysel

Byvaly autobusak

Myslíte Plzeňský kraj?

Blbě si spočítali, kolik mají po arrivě chtít za poskytování subdodávky a už po pár měsících byli x milionů v mínusu.

percula

Jsou někteří zaměstnavatele ke kterým zaměstnanci nejdou( kvůli povesti ci zkusenostem ) ani za větší peníze. Autobusovou. dopravu neznám, ale nemůže to byt příčinou nedostatku ridicu?

Kernteriér

ICOM si stáhl hodně řidičů do JM kraje, kde mu to dost hořelo, tady je taky zakopaný kousek psa.

zdydy

to lidem určitě pomuže, když čekají na autobus. nebo si mužou vzít tágo na náklady dopravce

Sedrik

A nebo se jednoduše postarat sami o sebe jako dospělí lidi a nespoléhat se na druhý. Nejede bus? Se vrátím domů pro auto a tím o mně jako zákazníka přišli.

Pája

Proč se vždycky najde někdo, kdo vypotí takhle hloupoučký příspěvek? Podle Vás tedy všichni musejí mít vlastní auto, včetně dětí i důchodců a samozřejmě i ŘP? Ach jo 😣

Sedrik

Nemusí. Jistě že ne. Ale nesmí si z dopravy dělat právo. V pekárně třeba taky zrovna nemusí mít chleba. Tak holt půjdu jinam.

kakov

Jinými slovy občan nemá právo spolehnout se na VHD, ale ti ostatní, tj. kraj a dopravce, mají právo chovat se hloupě a nezodpovědně, „dobré“ myšlenkové pochody……

kakov

Tohle zkusím říct našemu řediteli, když se mi nechce do práce, tak se má zachovat zodpovědně a odhakovat si to sám

Beny

V tom případě tu dopravu můžete zrušit celou. Když odjedu busem potřebuji mít jistotu, že dojedu i zpátky.

Gwann

je to veřejná služba. tudíž na to právo je.

obdobně jako je právo, když už je v obci vodovod, aby z něj tekla voda. pokud možno pitná.

Gwann

a děti do školy pojedou jak? 80letá paní bez řidičáku, natož auta? člověk i v produktivním věku z rodiny, kde sice řídí všichni, ale auto na osobu nemají?

buď jste troll nebo momentálně zaostalej.

Pája

Ty dvě možnosti se nevylučují 😆

Sedrik

Možná, že jsem zaostalej, to by museli posoudit jiní, ale jedno umím: totiž postarat se sám o sebe a neplakat v diskusích, jak se o mně nepostaral Kraj a druzí.
Jinak je mě to vlastně regál. Vím jedno: nejede? Jdu jinam. Nemají máslo tady? Bude jinde 😛

Petr

Tohle je otázka pro kompetentní osobu na Krajském úřadě.
V Německu, pokud bus nepřijede nebo cestujícímu ujede (nebavíme se o 1 minutě), tak má cestující nárok na proplacení Taxi.

Tomáš Záruba

Tak hlavně že těch taxíků v odlehlejších oblastech je…

Hasler

Jak kde, třeba v rakousku u na spoustě autobusových zastávek, které se o víkendech neobsluhují je seznam telefoních čísel na taxislužby. Několikrát nám to z nějakého výšlapu zachránilo krk.

Frantisek

Aneb veřejná doprava v rozkladu, místní všichni v autech a cizí si přivolají další auta. Tedy ne, že by všude furt muselo něco jezdit, ale když jsem z podobného výletu jel sám anebo se školáky a řidič na mě koukal jako na zjevení, přišlo mi to docela skličující.

Frantík

Taky to taxi něco stojí,a při určitém počtu cestujících už víc než ten autobus. (Taxík je třeba 10 za km, autobus 50 za km…)

Tomáš Záruba

No, tak o víkendu jsem třeba sháněl taxík v Plané nad Lužnicí, což bych úplně za nějakou „plesnivou díru“ nepovažoval. Dále viz Google. Nebo tuhle jsem uvažoval o cestě „někde od vlaku“ na Krakovec, ovšem tak trochu jsem doufal, že to nebude nutně z Rakovníka. Hehehe. A tohle platí prakticky napříč republikou mimo aspoň středně velká města.

rozinka

Dobře Iredo výběr nezvládlo, nedostat se do práce je průser, ale vadí někomu, když se nedostane včas do školy? Kromě pár úchylných šprtů nikomu. Takže kraj by především měl momentálně vyřešit návozy do firem a spoj do škol prostě odřeknout, studenti tam stejně nechtějí být a omluvný to mít budou, když nejede autobus. V dané situaci se s tím nic lepšího dělat ani nedá.
Pak je tu druhá věc vyházet vedení Ireda, které opět podělalo veřejnousoutěž.

kakov

vy jste opravdu hlupák, chodit včas do školy je věc vytváření správných návyků, osobní zodpovědnost, vy si snad myslíte, že žáci, kteří se naučí nechodit do školy budou vynikající pracovníci???

vzdělání není důležité?

Peeetr

Je půlka června.

MPE

No, rekneme, ze treti tyden v cervnu uz ta absence vazne neni az takovy pruser :-). Ale jinak samozrejme souhlas, je to o vytvareni spravnych navyku atd.

rozinka

Takže co je za takové situace důležitější dostat lidi do práce nebo studenty do škol? Že vy jste byl ten debilní šprt?
Ale jinak jste opravdu totální hlupák, během 14 dnů, kdy nebudou jezdit autobusy, žáci zapomenou osobní zodpovědnost!

Ivan

Nezáviďte inteligentnímu přispěvovateli, že používá narozdíl od vás hlavu. Student se těžko do školy dostane, pracující může vzít auto. Samozřejmě to nejde trvale…

Frantisek

Někteří pracující auto nemají, zatímco někteří žáci si je od rodičů vypůjčí. A co takhle dnes tolik zdůrazňovaná odpovědnost za hlídání dětí málem i na záchodě? 🙂 Nadto, většina spojů není vyloženě školní ani pracovní…

kakov

„většina spojů není vyloženě školní ani pracovní“

přesně tak, to je zásadní problém, dnes se napracuje jednotně od 6:00, já třeba jel vlakem s příjezdem do Plzně v 7:50, proti mě seděl starší pán a říkal někomu do telefonu, že jede do práce, sám jsem také jel do práce, minimálně polovina vlaku nebyla školní mládež,
šlo by ušetřit řidiče, ale muselo by se to dělat s rozumem

Twix

Zaprvé kolikrát se dost těžko odliší jestli jde o spoj víc pro školáky nebo pro pracující (pokud to není něco neveřejného) a zadruhé bych moc nechtěl aby moje sedmiletá dcera, která do školy jezdí už busem sama (resp. s dalšími dětmi z obce), čekala na zastávce na neexistující spoj.

rozinka

Mluvil jsem o studentech středních škol, kteří jsou již soběstační. To že sedmiletá dcera musí sama čekat na zastávce do prvního stupně je spíš ostuda rodičů. A také selhání školství v kraji, protože první stupeň má být bez dojíždění.

Beny

1) Dost malých vesnic je prostě moc malých na samostatnou školu. (Podívejte se na mapu)
2) Děti sami dojíždějící busem jsou normální záležitost. (a mamataxi ohrožující bezpečnost u škol je děs)
3) Velmi často mají školy nastavený striktní systém absence do x %.

Otakar

Děkuji za tyto kroky

Ivan

Děkujeme!!!

Twix

Díky moc.

Geralt

!!! TROLL ALERT !!!

nowas

Vy jste té škole asi moc nedal.

jouda

Hlavně aby takhle nedopadly autobusové spoje, které by mohly v budoucnu nahradit zrušené lokálky (nebylo-li by zbytí). To by byl teda kauf.

***** Petr

To vyřeší rekvalifikace strojvedoucích. A na cestující si holt zvyknou 🙂 Mohou to být i SORy v najbrtu , aby ten pokrok nebyl zničující 🙂

Chleba Nakup

Přejít z kokpitu 810 na nějaký rozhrkaný trakař S. O. R.? Tak to NE! Radši knihu 🙂

Pája

SOR není autobus. 😝

Kamui

Tady by hlavně pomohlo, aby ta firma dostala permaban na jakékoli další soutěže. Jenže to zákon bohužel neumožňuje.

Pája

Hlavně majitel/majitelé. Založit novou firmu a jít do dalšího výběrka zvládne skoro každý a by cestujícím opravdu nepomohlo. Ovšem pak existuje problém s bílými koni, že….

Tomáš Studený

Bílého koně můžete dohnat k výstřelu, žádný problém…

Pája

No právě 😯

Frantík

Počet pozitivních/negativních referencí?

Frantík
Hodně štěstí

A jaké kompenzace dostanou cestující? Asi prd co?

XYYY

Kompenzace za co ? Cestující nemá uzavřenu přepravní smlouvu na konkrétní spoj …

Hodně štěstí

Snad byl ohlášen nějaký rozsah služeb a určitě existují v IREDO nějaké předplacené jízdenky či karty!

Pája

Sankce v maximální výši jsou jediný legální způsob, jak odradit vykuky a podnikavce od rozvratu VHD s vidinou zbohatnutí. Nikdo Vařila ani nikoho jiného s pistolí u hlavy nenutil jít do soutěže ani podepsat smlouvu.

V. K.

Zrovna v případě Vařila by to s tou pistolí bylo přesně naopak.

Pája

Nechtěl jsem to psát tak natvrdo, ale samozřejmě v jeho případě máte pravdu.

***** Petr

Tak zrovna u Vařila a pistole bych si nebyl natolik jist

Radim

Kdy konečně pochopí, že náborový příspěvek (skoro) nikoho nezajímá? Co takhle dát na platu o 30% víc než ostatní dopravci? To ne, že…

Vojta

A o 30 % vyšší jízdné je taky v pořádku?

rozinka

V Německu/Rakousku jízdné zlevnili a mzdy neklesali.

XYYY

Docvakne federální (spolková) nebo zemská vláda, v tuzemsku to ani kraj / vláda neudělají ….

Martin

Tady máme výsledek Vašeho propagovaného záškoláctví ve Vašem příspěvku : mzdy neklesalY je správně.

Petr

Zřejmě máte na mysli měsíční jizdenku za 9,-€.
Jinak o zlevňování jízdného v Německu fakt nic nevím a měl bych. Naopak vím, že VDW (společný tarif pro kraje PA, FRG, REG a DEG) byl od 1.6. navýšen. Cestujícím to bylo písemně oznámeno, zároveň s žádostí o pochopení.

kakov

otázka je co je na výběr, lepší o 30% dražší bus, který jede, než levný bus, který nejede

PetrH

Za mě by to bylo v pořádku. Prostě nic není zadarmo.

Sedrik

Klidně. Za služby se musí platit.

Kopřivák

A z čeho by těch 30 % zaplatili? 😮

Jakub

Když se podává nabídka do VŘ musí se kalkulovat i s vyšším platem.

XYYY

A nejste pro vyšší cenu za vozidlový km vybrán.

V podmínkách VŘ by musela být stanovena minimální tarifní mzda, jíž musí všichni dopravci zaměstnancům garantovat ….

Vít Jůza

Mzda stanovená zákonem nebo objednatelem se nemusí ukázat dostatečnou podmínkou k nabrání a udržení dostatku kvalitního personálu, správnou výši nemusí odhadnout ani při vší odbornosti a pečlivosti ani dopravce, nemusí jít ani jen o peníze, může se jednat o aktuální nedostatek např. řidičů, který s okamžitou účinností lze řešit jen jejich rozkrájením.

Frantík

No – nejsem vybrán, tak nemusím jezdit s autobusy, čili nemusím nikomu platit a autobusy můžu prodat. Jupí 😀

MRC

Ve smlouvě s krajem. Mají jít do výběrka s takovou cenou, se kterou seženou dostatek řidičů..

XYYY

Nastudujte si ZP, pasáž „výpovědní lhůta“ … řidič může v podstatě kdykoli dát výpověď, přičemž za tuto dobu sehnat náhradu dopravce nemusí …

Kernteriér

To by klidně šli. Ale zbytečně, protože by to VŘ nemohli vyhrát.

Pavel

S takovou cenou nevyhrají. Vina je na kraji. Nabídky, které nekalkulují s tržní cenou hodiny práce řidiče (minimálně 200,-), ale operují se zákonným minimem (144,-), za které nelze řidiče sehnat mají být vyřazeny jako nereálné a podvodné. Cestující nyní doplácí na to, že kraj nesplnil co měl.