Strojvedoucí budeme hledat i na Slovensku, říká před velkou expanzí šéf Arrivy
Daniel Adamka, šéf skupiny Arriva Transport Česká republika. Pramen: Arriva
Společnost Arriva vlaky se dlouhá léta neúspěšně snažila dostat na českých kolejích do závazku veřejné služby. Podařilo se to až
Jezdím na výkonech,které má převzít zmiňovaná firma.Uz s předstihem nám vedoucí jasně řekli,že nás všechny zaměstnají, není tedy důvod jít k jiné firmě.3 miliony vlkm zůstávají u ČD, tudíž stejný počet lidí.Dalsi věc, předislokace výkonu z jiných středisek v rámci ČD, slušná kol.smlouva atd.A teď mě odpovězte,kde chtějí sehnat lidi,protože ty střediska,která zaniknou nebudou ani u nového dopravce,budou naopak ještě dál. Takže závěr bude takový,že jestli vyjedou,tak ne v takovém rozsahu a kraji nezbude,než prosit u ČD.
Nebo na první měsíce, možná rok jako na oko tvrdě budou muset přidat.
Jestli se nepletu, tak stejně černé prognózy se tu objevovaly, když měl GW Train převzít šumavské lokálky. No a oni (překvapivě) jezdí. Tady to dopadne stejně.
Jinak v prosinci 2016 jsem letěl do Indie. Objednané letenky, vyřízená víza a vše další. Pro jistotu jsem jel z Turnova do Prahy rychlíkem, který jel dřív, abych cestu na letiště neměl „na krev“. No a vláček měl hodinu zpoždění, protože v Turnově nemohli nahodit motor. Jestli bude Arriva prosit zrovna u ČD, tak to nevím o co ….
Jen říkám,že nebi důvod odcházet,notabene za horším,protože to co mám v ks mě nedají.Jinak samozřejmě každého věc.No a když teda hodinu,tak před 14 dny zůstal trčet v Nezdenicich 2 dny a cestující byli rádi za ČD. Ale stát se může,je to jen stroj.
A vy jste chtěl do Indie letět bez objednaných letenek a vyřízených víz a všeho dalšího?
Stejně tak se mohlo stát jako nám, že vlak i autobus na letiště OK a letadlo na příletu s půl hoďkou a na odletu s hodinou. Vůbec nic divného.
Takže rozumím vám dobře, že u ČD pozdě a se starými vozy nic překvapivého? Tak proč tolik negativních příspěvků na Arrivu? Dopřejte nám, kteří tam jezdíme, změnu 🙂
Ovšem vaše příspěvky také zrovna chválou na radní Libereckého kraje neoplývají. Bude změna, mohl jste jezdit cca 5 let starými jednotkami. Ale krajští ouřadové vás zachránili a budete jezdit jednotkami stáří dvaceti i třiceti let.
Proč lžete? Radní Libereckého kraje nechválím? O kterých příspěvcích konkrétně píšete? V této diskusi jsem vás pouze požádal o odkaz na to, kde hejtman Půta uvádí, že Desira budou jezdit už od letošního prosince. Vaše konkrétní odpověď = 0. A o 5 let starých jednotkách z nabídky ČD jsem se vyjádřil tak, že by mě zajímalo, kde je ČD vezmou. Vy víte odkud? A můžete být konkrétní?
Na Šumavě se také říkalo, že lidé přejdou, protože to z tohoto konce civilizace je na dojíždění do Budějovic trochu daleko, ale to tady platit nebude. Jinak se to samozřejmě dá řešit pronájmem strojvedoucích, od agentury, když bylo výhodné pro ČD, tak určitě i ty by byli ochotni půjčit..
Bude to zajímavé sledovat. Už jen třeba že R Kolín-Rumburk vozí 3 nástupní místa. Rumburk, ČL a Kolín. Jestli Arriva bude všechno chtít vozit z Prahy, tak to bude velmi zajímavé a moc pěkné směny.
Vždyť to pan Adamka říká jasně, to nebude o mzdách, ale o kvalitních směnách. Takže strojvedoucí si dá z Prahy do Kolína náklad na pořádné mašině a v Kolíně skočí na Baureihe 628 nach Rumburg. Tam udělá obsluhu Mikulášovic a šup zpátky do Kolína :-))) No a pokud vyjdou hodiny, jako že jo, tak si zas počká na nějaký ten náklad, ať je vytížen.
no tak budete jezdit u čd jinde nebo vy si myslíte, že bez vás doprava zkrachuje. prostudujte si třeba kolik chcou čdáci za kojetín-rožnov. Takže závěr zní, že vy jste nahraditelný a jestli ten vedoucí mluví opak, tak by jste se měl nad sebou zamyslet.
Ano,budeme jezdit jinde.Jinak řeči vašeho kmene nerozumím,ostatně jako drtivá většina diskutujicich🤣
Ještě k těm podmínkám a platům….. Arriva si tedy hodně věří se sháněním strojvůdců…… Co já vím, taková IDS shání za dobré peníze jak o život a nic moc sehnat nemůže. Přesně nevím kolik nabízejí… KDS jsem se někde dočetl, že základ za normální hodiny bez přesčasů dokonce 45 tis, lákají na stroje ve výborném stavu, nic…. A další a další… Tak kde je vezmou je mi záhadou. Nebo tam berou tolik, že pilot dopravního letadla bude chudý příbuzný??
Ano není to jen o mzdách. Kolik pan Adamka bere? Jestli by se sám spokojil s tím co smrkne strojvedoucím notabene průvodčím. 🤔
Proto si vypomůžou lidmi ze Slovenska, kteří budou dělat za míň.
Takže strojvedoucí odveze osobák řadou br 628 z Liberce do Paky a zpět (nesliboval náhodou Půta Desira hned od prosince?), no a pak si pro zpetření odveze náklad třeba do Zawidowa. 😁
Má pan Adamka smysl pro humor.
Pan Adamka bere cca polovinu toho co pan Kupec. Stačí?
A určitě nemá ve smlouvě zlatý padák.
Jsem vás ani nestihl vymínusovat kluci, jak jste se tu odborníci sešli. 😁
Copak Trondo vy děláte u Arrivy na mzdovém?
a ty jsi prezident zeměkoule?
Ne tu funkci jsem o chlup nestihl, bral to nějakek petr. r, neznáš ho? 😀
Ale taky řídí značně menší firmu. V tom případě je Kupec levněší.
Určitě pro vás nebude problém sem dát odkaz na to, kde Půta sliboval Desira už od prosince. Nebude pak pro mě nic jednoduššího než zajít na krajské zastupitelstvo a omlátit mu to tam o hlavu, když nevyjedou včas. To rád zařídím 🙂
Rád se přidám.
https://kancelar-hejtmana.kraj-lbc.cz/kraj-vybral-pro-zeleznicni-trasu-z-liberce-do-stare-paky-nejlepsi-nabidku-n895030.htm
Už jsem slišel babské zvěsti že ČD bude své stojvedoucí pronajímat jiným dopravcům.Také jsem slišel že pokladní ČD pujdou pod SŽDC aby mohly prodávat jízdenky pro kohokoliv,ale co je na tom pravdy?
Arriva by to nedovolila, pracovník čd by chtěl aji ty jejich benefity.Bude digitalizace, nastoupíte do vlaku a jak vystoupíte, tak vám odečtou jízdné.
Ne,není důvod, aby se Čd loučili s pokladniky. Naopak,bude to do budoucna tam,kde zůstanou vítaným zdrojem financí.Jsn budou zřejmě v jiné organizační složce,než dosud.
Už k 1.7.by měli jít pod SŽDC, ale nestihne se to.Takže jdou pod SŽDC nebo ROC k novému gvd
ČD mají sami málo strojvůdců, takže jejich pronájem jinam je opravdu babské řeči
prosím, prosím šéfe, ještě je na zlínsku neujasněný soubor D, kde je nehorázně drahý čd, má se rozhodnout do konce března, kde kraj bude hledat levnějšího dopravce. Není nějaká souprava volná a můžu říci, že když se bude jezdit za krajský jízdné, tak počet cestujících stoupne. Sice kraj píše 6 jednotek, ale to je i pro linku km-vizovice.
při jednání o ceně nabídla arriva 135Kč za km a ČD 150.Hotová smlouva s arrivou byla podepsána na 169Kč za km…kdo je tedy levnější????
Mimochodem v krajích kde byla podepsána smlouva s ČD se dopravce držel nabídnuté ceny a nezvyšoval ji jak arriva.Navíc tyto prachy teď půjdou do německa a tady nezůstane ani haléř.ČD jich alespoň většinu vrátilo do oběhu v tomto kraji.Teď si za naše prachy budou vozit zadky němčouři v nových strojích a sem pošlou vysloužilé střepy tak jak to ostatně dělají teď.
Mohu poprosit o odkaz na smlouvu? děkuji:-)
Dobrý den,chci se zepta.Bydlím v ůsteckém kraji.mám 3 kamaradi u ČD a od nich jsem se dozveděl že alternativní dopravci oslovili kraj s tím že nebudou mít lidi a požádali o pronájem zaměstnanců od ČD a prý došlo k dohodě.jisté náznaky potvrdil i kontakt z kraje,Bylo by možné vysondovat je-li to pravda či nikoliv děkuji.
Dobrý den, poptám se.
Díky
Tak podle ČD i dopravců nesmysl-)
DÍKY
já taky, martine víte vůbec kde je mrakodrap ve zlíně?
A že teda z té ceny, za kterou se u nás bude jezdit, v tom Německu těch nových strojů koupí:-) Ach jo…
„…aby mohla začít jejich modernizace. Ta se uskuteční v Pars nova, harmonogram už je schválený.“
Je to vaše volba, pane Adamka. Ale až Vám to z toho Šumperka přijede, nedivte se, když to nebude mít kolo nebo brzdy.
Jo PRAS, to bude průser. Snad těch jednotek budou mít dost na „nas mnogo“ řešení 🙂
pánové uklidněte se, arriva nemá manažérský rychlokvašky, kteří čekají jen na zlatý padák od státu(od čd)
Že vy jste si dnes ještě nedal pilulku?
Vy také ne…
Nebýt Trondy a petra r tak se nepobavíme.
Máte recht. 😁
když jsi tady, tak nemůžeme mluvit sprostě, máš aspoň občanku nebo jen režijku?
„Dobrý den, pane řidiči, předložte režijní a technický průkaz“ Péťo, jsi trouba, ale za tohle ti lajk dám, protože se to docela povedlo, ty jeden kluku ušatá s gramatickými nedostatky.
Může mi někdo z diskutujících, především těch preferujících „soukromníka“ Arrivu, v čem je pro Českou republiku výhodnější platit zadat výkony a platit Deutsche Bahn – německému národnímu dopravci. než Českým drahám – českému národnímu dopravci???
I kdyby to dostal zadáno ryze český dopravce, tak budou modré gumy pindat.
Nepreferuji Arrivu, po zkušenostech s GW Train na Šumavě vnímám České dráhy jako špičkového dopravce, ale odpověď na Vaši otázku může být o penězích. DB je možná je levnější, než ČD.
A špičkové je na ČD to, co předvádí na trati do Ostravy, nebo to, co předváděli s tím pojízdným kovošrotem na Šumavě před GWTR?
Ten pojízdný kovošrot byl hádám lepší, než to, že vlivem méně vozidel a tím upravenými oběhy zničilo dojezdové/odjezdové časy do Budějovic/Krumlova a co při létě způsobuje Indii s nutnosti posilování busem v chráněné krajinné oblasti, ve kterém se taktéž stálo…
V tom pojízdném kovošrotu se ale narozdíl od GéWétramvají topilo a bylo tam kam dát zavazadla a dokonce byl ten kovošrot vybaven naprostým luxusem – bylo kam pověsit kabáty. O cestující se starali vlakvedoucí.
Rozhodně ČD nabízely na Šumavě podstatně vyšší kvalitu služeb.
No já nevím, u ČD v Interpanteru někde pověsit kabáty nejde, třeba u mista pro kočárky…
Interpanter na Šumavě nejezdil. V 810, 816 a 814 je ale mnohonásobně vyšší počet háčků i polic na zavazadla, než u 654.
Důvod je prostý – ČD (jako kterýkoliv jiný podnik) potřebují konkurenci, aby rostly směrem k vyšší kvalitě. Dále – objednavatelé a cestující potřebují vidět, že železniční doprava se dá realizovat i jinak, než v rámci ČD. Jestli tuto konkurenci představuje Arriva nebo někdo jiný, není podstatné. Výhodou Arrivy je silné zázemí a historie v dopravě.
V tom, že je to levnější. Nasypat prachy do ČD nenese z hlediska státního rozpočtu žádnou výhodu, protože nic z těch peněz se formou dividend nevrátí.
Položme si tu otázku jinak… v čem je výhodné zadat výkony a platit je právě ČD? Zaměstnanci jakéhokoliv dopravce budou s největší pravděpodobností Češi nebo občané zemí EU. Spotřeba energií (jde o nezávislou trakci, takže nafty) se odehraje na území ČR. Společnost je registrovaná v ČR, tudíž zde i daní. Platby SŽDC půjdou stejně u jakéhokoliv dopravce. Vozidla se budou udržovat a opravovat také nejpíš u nás… Vlastně vše, co může být pro stát výhodné – daně, odvody, platby… vše je stejné. Jediný rozdíl může být v čistém zisku společnosti, který je ale v poměru k těm dalším částkám velmi… Číst vice »
ČD víc utrácí/nakupuje v Česku, takže tady nějaký malý rozdíl přece jen bude.
Ale u firem registrovaných na Kypru, takže v tom žádný rozdíl není.
Furt? Nevlastní to náhodou už Kelner?
Takže v Hollandsku!
Prašť jak uhoď.
V jednom se mýlíte – že společnost se zahraničním vlastníkem bude danit v ČR. I průměrný daňový poradce zařídí, že danit se bude v „nejpřátelštější“ zemi. Ale konečný výsledek bude stejný – ČD daně v ČR neplatí, protože nejsou ve zisku, zatímco zahraniční společnosti si případný zisk zoptimalizují.
Proč vlastně není ČR tou „přátelskou“ zemí stran zdanění? (Existence „daňového ráje“ je vyvolána existencí daňového pekla.)
No nic, to sem nepatří, navíc kdyby tu zakázku dostal subjekt s českým daňovým domicilem (ani se neopovažuju název koncentrovaného žlutého zla vyslovit 🙂 ), tak budou Dráhoadvokáti pičovat kvůli něčemu jinému.
Myslím, že DPPO se platí podle sídla společnosti, nikoliv podle sídla vlastníka? Ale hádat se nebudu, nejsem daňař. V každém případě DPPO stejně nebude nijak třeskutě vysoká… ale DPFO za zaměstnance, DPH, spotřební daň, daň z nemovitostí zůstávají v ČR…
Pracovníci arriva mají větší mzdy, tak více utratí tady
S tím se dá souhlasit. Ovšem jsme v ČR a tohle je už od počátku jedno velký šméčko. Viz. Liberecký kraj.
ta arriva méně vybere od kraje, tudíž kraj ušetřené peníze použije někde jinde.
Bureši, doufám, že se stejným vlastenectvím nechodíte nakupovat do Kauflandu, Lidlu, Tesca, Bauhausu, ale chodíte jen poctivě do Hrušky, Coopu a PONTu.
Jinak vám můžu říct, že na naší trati (FJB) byla Arriva o parník lepší než první třída vašeho modrogumního zaměstnavatele v podobě vozu A vykoupaného v bílém emailu s polepenou kadibudkou (dnes jsem tím jel a nechce se mi věřit, že Kupec má tu drzost něco takového v roce 2019 vypravit a prodávat jako první třídu).
Jinými slovy asi by namísto „řešení“ kdo je Arriva bylo vhodnější řešit kvalitu vlastních výkonů…
Dobrý den,
nebudu psát o Arrivě. Ale obecně bude v blízké budoucnosti extrémní nedostatek strojvedoucích, který nebude vyřešitelný ani pracovníky z jiných zemí. Je to sice hodně zajímavá a velmi dobře placená práce – jenže jen málo lidí na ní má předpoklady.
Důsledkem v dohledné době bude rušení vlaků a někdy i tratí. Nedostatek řidičů autobusů je řešen právě tímto způsobem – už docela dlouho dopravci ruší i spoje (zejména dálkové), které byly plně vytížené.
Asi by bylo dobré se zabývat důvody, proč to tak je.
Nízká nezaměstnanost a velká konkurence jinde, když se dá pěkně vydělat i normálním režimem, tak člověk co nemá vztah, tady ty šílené směny trpět nebude, ani když za ně bude 50 000, když pořád nebude doma a nebo v debilní časy.
Pokud přijde krize, tak ta to třeba vyřeší, jinak budoucnost bysme měli hledat i v moderních technologiích, lokálky by ani nemuseli mít strojvedoucí, ta technologie na zastavení u nástupiště na nějaké senzory, případné rozjezdy ovládané ovladačem průvodčího, nemohou být ani nějak šílené drahé, nebo složité, jen se toho zatím lidí bojí, přitom tyhle tratě požíraj strojvedoucích dost a ještě se často vytváří oběhy tak, aby to vycházelo kvůli personálu a míň cestujícím nešikovnými časy..
Někomu se to líbit nemusí, ale ta degradace pozice strojvedoucího časem přijít musí. S moderní technologií lze mít na lokálkách opravdu jen lepšího „řidiče“. Problém autobusů je jinde, tam to byla opravdu podhodnocená práce, takže kdo mohl, tak utekl. Pozice strojvedoucího je placena dobře.
To je ošemetné vzhledem k požadavkům/zodpovědnosti,/podstoupeným procedurám/více směnám v debilní časy, řekl bych že těch 30 000 u ČD za tohle je spíš přijatelná částka, než dobře placená. Jinak ty požadavky se už snižují.
Ak si myslíš že práca rusnovodica je dobre platená si na veľkom omyle táto práca je v tak podhodnotena na dnešné pomery v ktorých fyra pracuje a koľko má všelijakých povynosti ktoré mu pomaly ani do jeho pracovnej náplne nepatria a nároky kladené na túto profesiu tak sa nedivím že ich toľko malo a nedostatok viem o čom píšem bol som zamestnaný v tejto profesii 38 rokov
Polodementní šotouší mínusovači, nebojte se být konkrétní v tom, co se vám na to přesně nezdá.
🙂 Nejsem šoutouš ani omylem, jsem bohužel jen zkušený cestující na lokálkách. Ale z lokálek spíše zmizí průvodčí a vlakvedoucí. Navíc by mne zajímalo, jak jakákoli technologie dokáže řešit velmi často se vyskytující překážky na trati právě na lokálkách (stromy, divoká i domácí zvěř, auta, kameny, závěje,…). Strojvedoucí může být také tím posledním, kdo ještě může zabránit nehodě v případě selhání dispečera (a naopak, to samozžejmě ano). Neexistuje žádná dokonalá a bezchybná technologie. Úplně mi stačilo, když jsem kdysi v jedné blbé fabrice vyráběl součásti pro stíhačky u velké německé firmy. O nějakou kvalitu ty součásti nezavadily ani náhodou. Díky… Číst vice »
Z vedlejší debaty o Syslografech, problematické dveře jsou plné čidel a právě ty jsou velkým zdrojem neschopností, takže se už těším na tu autonomní jízdu:)
Jinak je naprostý nesmysl tvrdit, že na lokální dráze nahradíte člověka strojem. Daleko lepší podmínka a kvalita zabezpečení bude vždy na páteřních tratích než na lokálce s o tři stupni horším zabezpečením. Na samotné trati, provozu a okolí tratě je tolik možných proměných, že vést tam autonomní vlak může jen absolutní idealista, nikoliv odpovědný člověk. Zde viz i naprosto zabezpečený nový tunel a to je jen kousiček trati :))
Na arivě v Praze mě vždy rozesměje. Jak borec stojvedoucí na příměstské lince zastaví, otevře dveře, postaví se, vyjde z kabiny vytahat/naložit bábám všechny kočárky. Pak si zas sedne. A jede se dál na další zastávku. Kde se hrabe Jančura:-) Městská linka 21. století:-) Ve volných chvílích by ještě mohl nosit kafe, když pojede na neutrál.
No a teď si vem, že na všechny rychlíky bude potřebovat sehnat průvodčí. Za ty peníze, co na nabízí, nemá šanci obsadit všechny pozice při současné situaci na trhu práce. A od ČD jim tam moc lidí nepřejde, tím jsem si jist.
Zaslechl jsem že nabízí 16000 na pozici vlakvedoucího.
Stevardky z ML v Prahe majú v čistom cca 28.000 kč,od ČD určite možu získať zamestnancov,ktorí majú cca 17.tis v čistom
…na tu sumu u ČD jste přišel kde :))))) ???
to majú pokladníci ČD
Personál ve vlaku má snad ale mnohem více..
Myslím,že blíže pravdě jsem já. Praxe ukáže skutečnost.
Zase je pravda, že lidi kolem Vláry jsou docela chudí a ta padesátiletá ženská na vyšší peníze moc šanci nemá..
Kolik vám za ten blábol o čistejch osmadvaceti Arriva dala? Nejste vy ten doceněnej rošňovodič zo Slovenska.
když se podívám jak jste nervozní a nadržený, tak asi platíte vyšší daňe než oni.
V inzerátech bylo 20 brutto.
daleko od pravdy nejste, je to okolo 18 čistého, což je mzda, za kterou by jim šli pracovat maximálně nějací studenti na DPP. Vlakvedoucí u ČD má o dost víc, takže pro ně není důvod měnit firmu.
hodně se mýlíš. Počítej plat vlakvedoucího 22-26 000 čistého
U ČD má vlakvedoucí víc jen v tarifu. Plus příplatky, směnnost, osobní ohodnocení.
Šest týdnů dovolené, KOPku, jízdní výhody na celou síť…
O zázemí nemluvě
a co je na tom k smíchu? že pomůže zákazníkům?
Asi to, že ty 628 jsou doopravdy v něčem na tom příměstu horší, než dosud jezdící střepy.
Asi jo, u ČD čumí strojvedoucí z okna a kouká jak si zákaznici musí pomoct sami, holt prozákaznický přístup.
Kdyby jen to. Průvodčí také cestující nezajímá i když nastupuje s kufrem z nízkého nástupiště do rychlíky stejnými dveřmi, u kterých on stojí. A když skoro spadne na schodek, ani se neobtěžuje zeptat, zda je vše v pořádku…
Tak hlavně nízkopodlažní Žabák a Regionova tady žádný problém s kočárkem řešit nemohla, tak je to docela irelevantní.
Jistě všechny vlaky ČD jsou nízkopodlažní, třeba rychlíky z Prahy do Tanvaldu.
Rychlík není příměstský osobák, zase chcete porovnávat neporovnatelné, navíc já jsem nikdy ani vysokopodlažnost u lokálko rychlíků jakéhokoliv dopravce nehanil, takže nevím co na se mě pokoušíte otáčet.
No tak příměstské vlaky do Neratovic, tam je to to samé.
Zas na druhou vysokopodlažní arriva na městské lince je bez problémů.
Můžem vzít i jinou oblast, nežli praha -> Pokud do šukafona osadíme wifi a klimatizaci, máme nové vozidlo, že? A že jezdí v závazku, kde má být nízkopodlažní vozidlo, je taky bez problému.
A nevím jak vy (podle toho, co prezentujete, vlakem určitě nejezdíte, nebo pouze do vedlejšího města), ale dám radši přednost síťové jízdence, nežli v každém spoji řešit další jízdenku, jak to máme teď v busech 🙂
V normálních IDS systémech (tím neříkám, že jsou to všechny) je síťová jízdenka také a platí i v autobusech, takže pro dálkovou cestu si koupím jízdenku podle nabídek konkurence a v regionu místní IDS síťovku a nemusím řešit jestli vlak a nebo autobus.
A zapomněl jsem dodat, že ve většině případů je krajská síťovka levnější než celodenní jízdenka ČD, např. v Ústeckém kraji 130 krajská a 209 ČD, na Jižní Moravě 190 krajská a opět 209 ČD, východní Čechy 160 Iredo a 368 ČD (součet pardubické a hradecké, protože Iredo platí v obou krajích).
Asi by tam měl mít cedulku aby se nastupovalo pouze 1. dveřmi a jeho další povinnost by byla pomáhat s nástupem. Zkus to někde prosadit. Za ty peníze co berou to rádi budou určitě dělat. Dříve byli na nádražích portýři , co to zkusit tímto směrem ??
Strojvedoucí je od toho aby řídil lokomotivu, ne aby vytahoval kaštanům z vlaku kočárky, nakládal kola a nosil kafe….
za komunistů to tak bylo.
Strojvodca je tam na to aby riadil vlak a lebo danú lokomotiu a nie aby robil to čo má robiť niekto z pracovnou náplňou stanicneho zamestnanca ktorého sme zrušili rozdelením takých podnikov ako bolo ČSD alebo ich nástupné zel. Správy CD a ŽSR
Že ta vysmívaná regionova byla nízkopodlažní. A na městské lince se opravdu zdá se často nastupuje s kočárky. A promiňte, vidět toho borce, jak strojvedoucí vstává ze židle, vychází do zimy naložit 3 kočárky na podbabě mi fakt příjde směšné a amatérské. Jako kdyby to byla nějaká tramvaj sprostá. Ps :chybí tam další personál zdá se – ušetřilo se na průvodčím.
Na městské lince (zatím) jezdí desiro a to je taky nízkopodlažní. Pokaždé tam byl i personál (posledně dokonce dva, „starý praktik“ a zmatená holčina v zácviku). A promiňte, přijde mi hodně směšné to neustálé hledání „důvodů“, jak je to špatně a spiknutí proti Dráze, která vždycky nabízí to nejlepší 🙂
Vysoká podlaha v příměstu není žádné hledání důvodů, to s těmi kočárky se totiž určitě netýkalo Desira, vysoká podlaha na příměstu je prostě špatná.
On je důvod spíš ten, že je to Arriva – žádnou velkou kritiku na Bymee, 854+056 nebo muzejní kousky na Sp „Sázava“ (což je PŘÍMÁ NÁHRADA té fujfuj 845 od Arrivy!) jsem nezaznamenal.
Ale no tak Bymee jako nosná řada víkendových rychlíků do Tanvaldu je přece moderní, klimatizované a nízkopodlažní vozidlo. V žádném případě to není spařená konzerva sardinek, do které se leze jako po žebříku.
Tanvald je odpadní výkon, kam vždy pojede to, co zbude a je levné.
O tom rozhoduje kdo? Proč tomu neodpovídá cena za vlkm?
Asi přístup MD k těmto výkonům a celkově té oblasti, pokud se doplácí, tak bych řekl proto, že jsem často viděl vozit vzduch a oproti jiným linkám tady bude podíl cestujících na zaplacených nákladech jeden z těch nejmenších. Samozřejmě, že se to dá vidět i plné lyžařů, ale to nebývá vždycky.
Praha – Tanvald je odpadní výkon? Proto tam ČD o víkendech nasazuje soupravu o 4 osobních vozech?
Rychlík s pravidelně řazenými Bdmtee je odpad, reálná kapacita těchto vozů je malá, tak půlka z těch 96 míst, k tomu hytlák s lavicí pro osm, kde to není lepší. Tenhle vlak vážně nemůže být zamýšlen pro mraky lidí..
To ale přece není jen Tanvald, ale PŘÍMĚSTO na 070 nebo 120 cd/ct (854, 750.7 s vlekama, 714 + 021), špičky od východu (Bymee) nebo od jihu (muzeum na Sp „Sázava“)… všechno odpad? A městská linka na 3 nebo 4 roky není odpad? Nebo jen dvojí metr (šupléra a pásmo)? Nepřijde vám ta neustálá modrá dialektika už trapná?
Tyhle věci jezdí, protože tady jsou od dob, kdy byly v pohodě, ale když na něco probíhá náhrada, tak by jedeš prostě očekával nějaké větší posuny, ne skoro to samé v bledě modrém. Bymee u Brna čeká náhrada už brzy, 854 tady taky už asi moc dlouho nebudou, ale na takové ty odpadní výkony, proč ne, 056 neznám. Ta muzejní náhrada na Sp do Benšova má vozy se stejného roku, jako ta 628. Ale co hlavně, na trati, kde jezdí spojené našlapané slony, co mají necelou tisícovku lidí na palubě v krátkém intervalu, rychlíky, kde se sedí v B po… Číst vice »
Sp Sázava jsem viděl dneska ráno a je to opravdu nádhera, tím bych chtěl denně jezdit do práce. -aa- tu psal, že u IDSK v diskusích zda přidat Arrivu do závazku vyhrála síla režijky…
A uznává režijku😀
Což je řekl bych docela dost zbytečná věc, na takhle krátké a ne za tím ne úplně vytížené a důležité lince.
Už jste s těmi režijkami trapný pane Sůro. Jestli po ní tak toužíte, tak se ožeňte s nějakou průvodčí nebo strojvedoucím nebo co já vím co preferujete.
Netoužím. V Liberci by mi byla pro dojíždění do Prahy zcela k ničemu:-)A rozvádět se nechystám:-)
Hmmm, kdyby to napsal jinej votroubek?! Když se k tomu potřebujete snižovat.
Hlavně, že to museli hned rychle přiklepnout Arivě.. Bez soutěžního práva.
Eh, jak se ta situace liší od situace, kdy to bylo přiklepnuto ČD, taky bez „soutěžního práva“ (co to je?)?
Státní společnost..
A?
A nízkopodlažní vozidlo.
U CD to bylo jinak tenkrat za socanu?
Má to být nízkopodlažní a diesel pod dráty je dost ostuda. Dál také došlo ke zdražení, tím že neuznávají ČD jízdenky jiné než papírové a kupte si v Sedlci, nebo v Hostivaři po 17h papírovou. A on PID je na krátké vzdálenosti dost drahej. PIDka za 12kč ve vlaku neplatí a ta za 18 neoplatí po Praze. To samé je třeba- koupím sÍťovku ČD, online, abych měl body (a že jich za síťovku není málo), u Arrivy si ale musím doplatit ještě PID jízdné.
A vo tom to je. Někdo ušetřil, ale ne zrovna Vy..
Z toho, že mi zdražila doprava mám jásat? Zlepšilo se něco, co stojí za vyšší cenu? Vy slavíte zdražení potravin třeba?
„tím že neuznávají ČD jízdenky jiné než papírové“
Kecy – Arriva na ML má normálně POPku a vyčte si všechno včetně IN-cokoli, síťovek a režimek. (Akorát ČD na úseku Libeň-Hostivař své kunčofty ojebávají, protože jim prodají jízdenku přes Wilson.)
Jenže to by chtělo místo „předem jasno“ aspoň do toho vlaku vlézt…
Diesel pod dráty je možná ostuda, ale nevzpomínám si, že by národní dopravce nabízel na ML něco jiného než diesel… nebo jste snad už viděl elektrickou Regionovu?
A pokud jde o ceny, ML si objednává Ropid/IDSK a ti si ten provoz také platí, takže si můžou rozhodnout, jaký tarif tam bude platit… nikdo národnímu dopravci nebrání, aby si požádal o přidělení kapacity a začal tam jezdit na vlastní riziko… potom může uznávat tarif ČD i všechny komerční slevy…
Ta Regionova,co tam jezdila před Arrivou, byla na baterie nebo šlapací? Jiné výkony ČD v dieselu pod dráty či vysokopodlažní v síti PID nevadí?
To samozřejmě platí o vytíženosti konkrétních spojů a linky, jestli tam diesl vadí nebo nevadí, 814 je sice trochu nemorální a bývala i našlapaná, ale aspoň takovou absurditu, aby fíra běhal nakládat kočáry, nenabízela.
a kdo rozhoduje o tom, zda tam diesel vadí nebo ne?
To by měl rozhodovat soudný objednavatel – právě podle té vzdálenosti, vytíženosti, významu linky.. Jestli se to někomu nezdá, tak snad ještě má právo s tím vyjádřit svůj nesouhlas na tomu zaměřeném webu. Za mě je to sporné, protože vytíženost na této trati je u řady spojů, vlastně všeho mimo největší špičku, zatím dost bídná.
Nejvyšší koncil šotoušský zasedající v posvátném městě MuN.
ČD se tam ale dlouho snažili udržet elektřinu (451), Arriva se o to ani nepokusila.
To, že nechali dojezdit 451 bez hledání náhrady do úplného rozkladu, to je ta snaha udržet elektřinu?:-)
Takže není chystaná soutěž na 50 jednotek?
Ale železnice by měla jít kupředu.a se soukromníky moc nejde , použita vozidla ale hlavně že ušetříme.u cd jezdí šroty ale je to zadrbanymi 90kami a podfinancovanim.
Jsem mě za to, že je na ML nasazeno Desiro a jsou zde velmi dobře placení průvodčí. Tak proč to dělá strojvedoucí?
Je ještě otázka, když jde fíra pomáhat cestujícím ,jestli utáhne ruční brzdu a zamkne stanoviště když je opouští.
Panáčku ten už nestihnete. Já ale musím, já ten vlak řídím :-)))
Strojvedoucí ze Slovenska jsou prima,ale na tratích kde dopravu organizuje a řídí SŽDC je jediným komunikačním jazykem jazyk český a všechny hovory musí být veden v něm. A jazyk slovenský je sice blízky ale není stejný, takže stačí jeden dostatečně odvážný výpravčí a vlaky se slovenským strojvedoucím stojí. A to není problém jen Arrivy,ale i ČD a dalších dopravců.
U slovenštiny se nevyžaduje zkouška ze znalosti cizáho jazyka na území Čr, neboť je to jazyk příbuzný. Mimochodem, jeden odvážný strojvedoucí a dráha taky stojí, neboŤ v příhraničí s Polskem taky česky výpravčí moc nemluví.
Ale vyžaduje! Je na to dokonce předpis. Musí složit zkoušky jak písemné, tak ústní v jazyce státu kde chce jezdit.
Pořád lepší strojvedoucí, který tu práci už někdy dělal, než když je to rychlokvaška jak z plzeňských práv… Předpisy na Slovensku jsou sice mírně odlišnější, ale ten základ je stejný. A odvážnější výpravčí může klidně zastavit vlak ČD Carga, třeba z naprosto jiného důvodu – jejich dispečer si do informačního systému zadal u Mn vlaku manipulaci všude a vlak má nesouhlas k odjezdu. Tak ho vezme na nejvzdálenější kolej a čeká, až se dozví, co se bude dít. Co mám zkušenost se strojvedoucími soukromých dopravců, zvládají předpisy daleko lépe než strojvedoucí ČD/ČDC a dalo by se říci že je s… Číst vice »
Myslím, že většinu strojvedoucích u soukromníků vychovali ČD. Pak už záleží, jak daný zaměstnanec k práci přistupuje. Nehledě na to, že dělá práci velmi zodpovědnou. V případě laxního přístupu je jednou nohou v kriminále.
Někteří strojvedoucí si bohužel myslí, že na nich stojí dráha a když ho bude nějaký výpravčí chtít, tak si ho má sehnat jak chce. A tak se přelaďují jak uznají za vhodné, diktují si, kam chtějí odstavit, aby to měli nejblíže a hodinu před koncem směny na záloze už mají vytažený proužek a chystají se na odchod.
Neříkám, že někteří výpravčí se nechovají podobně, ale je jich podstatně méně.
Pak si dovolím tvrdit, že vaše znalost předpisů jakožto výpravčího také není valná. Vy jakožto výpravčí (alernativně jiná dokumentace) určuje, na jaké frekvenci, či systému bude dotyčný strojvedoucí (záloha) k zastižení. A pokud není, tak máte páky, jak jej k tomu donutit. Ale podle vašich komentářů maji na DI pravdu. SŽDC neznají svůj předpis ? Vys***te se na to, to nezměníte.
Já se setkávám s fíry od ČDC každou šichtu a všeci jsou to super lidi…
Z čánku: Kdyby vás teď někdo oslovil, ať ještě podáte nabídku do další soutěže na železnici, přihlásíte se? Teď se hlavně nic nevypisuje a máme plné ruce práce se zakázkami od prosince 2019. Není reálné, že bychom se teď do něčeho ještě hlásili s tím, že vyjedeme v roce 2019. Nicméně věříme, že soutěže budou pokračovat. Na a hlavně že tu p.Sůra napsal článek Stát pomůže Českým drahám, rychlíky a expresy už nebude nabízet konkurenci Tudíž by se to mělo přepsat že stát pomůže jiným dopravcům. Stát by ČD pomohl když by ty soutěže dál pokračovali a nikoliv že je… Číst vice »
No, jelikož jsem na vlastní uši slyšel Ťoka mluvit o tom, že chce ČD v podstatě zničit, tak se není ani čemu divit. Do 15 let, díky postoji našeho státu a přihrávání zakázek soukromníkům na krajské úrovni, ČD v podstatě úplně zaniknou.
Co přesně říkal?
Bylo to někdy loni v rámci přednášek vlády v demisi ještě v té době. Co přesně říkal, už si nepamatuji, ale bylo to něco v tom smyslu, že ví, že by stát, jakožto majoritní akcionář, se měl o firmu starat, ale že dráhy jsou špatní hospodáři, že si za to mohou sami a stát jim pomáhat nebude, že je nechá radši zbankrotovat, nebo něco v tom smyslu. Já jsem zastánce ČD a nestydím se za to, ale zároveň chápu, že liberalizace a nástup konkurence je nezbytný pro fungování trhu.. bohužel si na MD směrnici EU vyložili zase špatně, kompletní liberalizace… Číst vice »
A ještě Stráský, Říman a Žemlička a máte infernum kompletní. Možná by OSŽ mohlo vydat kalendář, kde nejdou fotky parních lokomotiv, ale těchto arcipadouchů a kazičů poctivého díla národního.
Je to spiknutí proti jediné správné dráze!
A kde berete jistotu, že nepřijde jiný dopravce? Byl tu National Express, nalákán na sliby, že budou soutěže…
však tu již soutěže proběhli a do které že se National Express přihlásil?
Do žádné. Po dvou letech jejich působení zde nebyla vypsána jediná soutěž, tak to vzdal.
Děkuji za odvážný příspěvek – takové se zde obvykle mažou – uvidíme jak dlouho vydrží Váš. Moje obvykle mají životnost v řádu hodin.
Jestli se nepletu, ta stát anoncoval soutěže už před mnoha a mnoha lety… kdyby se soutěžilo průběžně, každý rok podobný objem, několik rychlíkových linek a několik regionálních souborů, pokud možno na stejně dlouhou dobu provozu, potom by se do toho nejpíš soukromníci hlásili… liberalizace osobní železniční dopravy musí dostat nějaká pravidla a standardy… bez nich se do toho nikdo rozumný nemůže ve větší míře zapojit…
„Železniční odbory nicméně nemáme.“
Šťastlivci!!!
Co není, může být. Poznáme to velmi snadno, OSŻ a podobné organizace přestanou na tohoto soukromníka útočit…
Určitě chcete 16hodinovou pracovní dobu, nulovou bezpečnost práce, žádné ochranné pomůcky, despotické šéfy, se kterými nikdo nehne atd. Ač to neslyšíte rád, odbory jsou od toho, aby se výše uvedené nevyskytovalo.
Jsem rád, že to říkáte. Mám stejný názor. K dokonalosti už jen zbývá, aby se to dozvěděli někteří odborářští činitelé v provozu. (osobní zkušenost ze SŽDC)
Proto mají podíl třeba v ČD Travelu a blokují příspěvky na rekreaci u jiných (levnějších) firem…
michale, já nejsem v odborech xx let a co píšeš právě probíhá za asistence odborů. Aby se tohle nevyskytovalo jsou kontrolní orgány a kde nejsou kamarádičkové, tam je pořádek. A chci se zeptat, když si odborář dostáváš dotaci na zahraniční rekreaci nebo dostaneš jednou ročně jeden banán a pomeranč?
Takže Desira v LK budou až o rok později a do té doby 628? Tak proč to Půta dal Arrivě, když ČD nabídly Sharky už od prosince? Kvůli úspoře 1,50kč/km? Nebyla to soutěž, takže by si to obhájil.
Nojo, tak něco smrdí. Nečekaně
Takto je to prezentováno od začátku. Zapomínáte současně, že kromě RegioSharků ČD v té nabídce o 1,50 Kč dražší nabízely Regionovy na Tanvald – Železný Brod.
Já mám za to, že ČD podaly dvě nabídky. Ta levnější s Regionovou byla v souhrnu za cenu pod 150Kč/km, viz. Twitter Miroslava Kupce.
U obou nabídek se počítal s 814.
Jaký byl tedy v těch dvou nabídkách rozdíl?
https://zdopravy.cz/rozdil-150-kc-za-kilometr-liberecky-kraj-zverejnil-o-kolik-byla-arriva-levnejsi-nez-cd-23386/
Nějak se mi v uvedeném článku nedaří najít rozdíl mezi těmi dvěma nabídkami. Tedy tou o 1,50Kč dražší, než nabídla Arriva a tou s cenou pod 150Kč/km, kterou Kupec zmiňuje na Twitteru a dle jeho rozhovoru na magistrátu ji Liberecky kraj odmítl právě z důvodu nasazení Regionovy (https://www.youtube.com/watch?v=VjyI4ZbJB7U&t=15s).
Řídím se cenami zveřejněnými krajem, nikoliv na twitteru 😀
Stále jste jste mi ale nevysvětlil, jaký byl rozdíl mezi těmi 2 nabídkami, které podaly ČD. Výše uvádíte, že v obou nabídkách pro trať 035 bylo počítáno s řadou 814. Dle záznamu z tiskové konference je ovšem evidentní, že tomu tak nebylo a kraj se s variantou, kde měla být nasazená řada 814 nespokojil a neporovnával ji. Záznam z konference zveřejnil kraj zde: https://www.youtube.com/watch?v=VjyI4ZbJB7U&t=15s
Omlouvám se, ale já to tam nikde neslyším. V jakém čase? Jen tak mimochodem, kde ty Sharky chtějí vzít? Nabízí je stejně i na spojení Děčín – Liberec pro společnou smlouvu Ústeckého a Libereckého kraje. To najednou pak řeknou, že nebudou? (většina sharků je přidělena do určitých krajů kvůli pořízení z evropské dotace, takže je nejde jen tak přesouvat).
V čase 1:10. Kde by ty Sharky vzali je mi celkem jedno, ale asi někde ano, když se s nimi přihlásili.
papír snese lecos
V Áčkách určitě. 😁
Vzhledem k tomu, že jste další reakci již nenapsal, tak předpokládám, že mi dáváte za pravdu.
Ještě jsem neměl čas si to pustit, jsem v terénu. Po 17 se na to podívám.
Díky, je to tam, máte pravdu. Nicméně jdu si vyžádat nabídky kompletně, jestli kraj zveřejní, oni to tam říkají poněkud zmateně. Není jasné, zda nešlo ještě o extra nabídku ČD jen na ŽB – Tanvald, jako ji dávalo GWTR.
Také mi to přijde zmatené, o tuto „kauzu“ se zajímám více a trvalo mi poměrně dlouho, než jsem se v ní zorientoval. Možná je to tak záměrně, kdo ví? Každopádně další věcí, která mi přišla zvláštní je porovnávání nasazení jednotky 814 na sklonově náročné trati z Liberce do Č. Lípy, kde to argumentují nevyužitím maximální traťové rychlosti 100km/h, horních rychlostníků a adhezí. Takto to srovnávají s tratí ze Železného Brodu do Tanvaldu, kde se prakticky žádné významné stoupání není, rychlost je 50-60km/h, zatím bez horních rychlostníků a k problémům se zpožděním v důsledku nasazeného vozidla zde nedochází, kapacitně také naprosto… Číst vice »
no přeci ze zlínského kraje, tady budou takové zmatky, že když nějaký shark zmizne, tak to nikdo nepozná i šotouši neví kdy jede shark a kdy regionova.
Nějaký krajský šiml se přitom zmiňoval, že je to tím, že má Regionova nízkou rychlost, přitom tahle zmíněná trať má rychlost 50-60 km/h.
Letos čeká trať velká rekonstrukce.
A jak se to projeví zvýšením rychlosti?
Na stránkách hejtmana se píše o důvodu, že Regionova nedokáže jezdit 100 km/h a na horních rychlostním profilu v300, jestli tedy na té lokálce SŽDC zvedne rychlost dvojnásobně – skvělé.
Ano, a argumentovali to přitom srovnáním s jinou, sklonově náročnou tratí (Liberec – Česká Lípa).
podívejte se třeba na leo na koridoru kde jezdí lepší časy zásluhou zrychlení a shark proti regíně má taky markantní lepší zrychlení a lepší brzdy.
Myslíte to srovnání tratí 035 a 086 s jejich rozdílnými rychlostmi? Ta Regionova do Tanvaldu je fakt problém. Rychlost 80 km/h je zde málo. 😁
Také ve výběru dopravce vidím řadu nesrovnalostí. Napište na kraj stejně jak jsem to udělal já. Odpověďi se mi ale zatím nedostalo.
A na kraj Vysočina nebo Středočeský kraj jste také psal? Tam také byla řada nesrovnalostí.
Ne, protože tam se mě to bezprostředně netýká. A nepsal jsem, že jsem vyloženě proti změně dopravce, protože tomu tak není. Chtěl jsem se pouze ujistit, zda změnou dopravce nedojde oproti současnosti ke zhoršení nabídky spojení, ke zhoršení tarifního odbavení a ceny pro celé spektrum cestujících, které dané spoje nyní využívají. Současně jsem upozornil i na několik nesrovnalostí.
Tak ono problémem není „celé spektrum cestujících“, problémem je zcela konkrétní výseč mimotarifních cestujících…
Konkrétně tím myslím například skupinovou jízdenku pro 8 osob pro trasu Pardubice – Kořenov.
Hlavně o tom rozhodoval člověk, který je ve funkci od 1. února a vlak viděl v Prysku maximálně z rychlíku. 😁
Rozhodovala o tom Rada Libereckého kraje.
Co by tady smrdělo? Arriva dala nejlevnější nabídku při splnění podmínek, a to dokonce 2x. Ty polopravdy o tom, že proti sobě stály výhradně Sharky ČD vs. 628 Arrivy jsou úsměvné.
Nějak jsem v tomto články nenašel nic o provozu osobních vlaků v Libereckém kraji. Nejste v jiné diskusi? Ty Sharky ČD nemají, takže odkud je vezmou a nasadily by je opravdu už od prosince? To já si jako pravidelný cestující a neželezničář na Desira klidně počkám.
Původní nabídka ČD nebyla o 1,50 Kč/km dražší, ale atakovala 200 Kč/km. Přičemž ČD nabízely rovněž neexistující sharky, resp. stejné sharky nabízely minimálně na dvou místech (takže by nakonec přišly „sorry, na 030/035 až za rok“ taky, pokud by je musely udržet na Děčín-Liberec).
smrdí tu český rybník, protože jediné důležité je ušetřit, tj. vyhrává nejnižší nabídka = kupuju šmejd
Ve všech řízeních jsou parametricky jako „nepodkročitelné“ definovány minimální standardy, stejně tak i Liberecký kraj požaduje od druhého roku nízkopodlažnost apod., čili není pravda, že rozhoduje jen nejnižší nabídka a kupuju šmejd (očividně jsou k vzteku modrogumů obvykle mimo hru šukafóny, hypernovy apod. skutečný šmejd).
Na druhé straně je (rovněž ke vzteku modrogumů) cena jedním z kritérií, a proč by vlastně neměla být? Jak vidno, dokáží i ČD pod tlakem snížit cenu o 20% (druhá věc je, že si chybějící část nechají proplatit někde bokem jako „prodej majetku“ apod.).
cena by měla bý (jak píšete) jedním z kritérií, nikoliv jediným, bohužel na to jediné kritérium často dojedeme (tím myslím čeští občané nikoliv dopravce)
ČD do toho netahejte to je spíše politicko-ekonomicko-právní debata, kterou je potřeba udělat na vyšší úrovni než u dopravce
Cena JE jen jedním z kritérií, dalšími obvykle jsou „nepodkročitelné“ minimální standardy, definované zadavateli. Nikoli „chceme cokoli nejlevnějšího“, ale (například) „chceme nejlevnější vozidlo s výkonem nejméně XY kW/t“. Problém je, že ani v tom okamžiku není „vždycky nejlepší“ nabídka ČD zajímavá…
Šmejdy mají čínské kořeny, mě německé..
A to tam evidetně nemají průvodčího, Takže to bude asi tak 1,50.
Teda to poravím, když jsem viděl, nebyl tam průvodčí.. Prý tam nějaký má být…
Napadlo někoho, že i kdyby ČD cenu snížili o vic než 1,50 kč, stejně by to nedostali, hledal by se jiný důvod že vítězem je Arriva…
Proč tedy nabízely v 1.kole cenu o desítky procent vyšší? Kde tak zázračně ušetřily?
Těch „by“ tam máte trochu hodně… nikdo nemůže vědět, co by se stalo, kdyby ČD snížily cenu o víc než 1,50 Kč? Nemůže to vědět proto, že se to nestalo… takže nemá cenu spekulovat…
Nespekuluji…. jen pan Kupec moc dobře věděl o té 1,50 kč a nic s tím neudělal. Proč asi. Jeho politická trafika mu to nedovolila. Patří do stejného názorového proudu jako Ťok, Babiš…
Na Jančuru jste úplně zapomněl! Spiknutí je celoplanetární!
(No jo, vždycky je to lepší hodit na rejdy nějakých tajemných živlů a „zaprodanců v žoldu“ než připustit vlastní neschopnost.)