Rozhovor: Ve hře je i možnost napojení přes Dubaj, říká manažerka budějovického letiště
Letiště České Budějovice. Schůdky by byly, teď ještě sehnat letadla. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Jaká je budoucnost létání na nejnovějším českém mezinárodním letišti, které se právě dokončuje? Mají České Budějovice šanci uchytit se na
A kde robia chybu v takom Poprade alebo na Sliači?
Vim ze to je dobre ze tu bude letiště v CB 👍👍👍kdo chce jezdit autem ať jezdí já poletim 😂👍tupci !
Už dlouho jsem se tak dobře nepobavil jako nyní když jsem si přečetl tento rozhovor s touto paní. Zároveň jsem zděšen, jak se u nás vyhazují veřejné peníze. Paní Martino, místo hledání hubu, držte raději hubu….😁
Ano soudruzi z Bruselu nacpali peníze do Lince a tak je jim letiště vedle u konečníku = konkurence + zničení dotací. Ale to JIhočechy nezlomí…………..
Byznysová klientela tam není, pro lowcosty je tam málo pasažérů, a ještě se jim tam ani ta A380 nevejde.
No ono je to celý trošku nedomyšlený, protože pokud nebude dálnice ČB -PRG tak tam nebude nikdo lítat. V současné době je lepší jít pěšky.
,,Chceme překlopit dnešní zažitý model, že si k nám turisté z Prahy odskočí na dva dny. Nám jde o to, aby turista bydlel zde a odskakoval si naopak do Prahy“ a co tam sakra ty lidi budou dělat😂
Turistických atrakcí je v okolí dost, ale vybudovat okolo toho veškeré zázemí pro zahraniční turisty a udělat tomu kvalitní marketing, to je „podnik“ s hodně nejasnou budoucností.
To není důležitý, důležitý je mít letiště.
Vyjít článek 1.4., tak si budu prakticky jistý, že je to fejk redakce …
No tak stačí se podívat do Lince co tam létá, jak často a hlavně jak velkými letadly – zejména Austrian a Lufthansa a sem tam nějaký charter, lowcost žádný. Důvodem nebude, že je to drahé letiště (mimochodem v Rakousku je vyšší kupní síla) ale že tam prostě není dost pasažérů a kdo není ochoten platit za letenku do sousedních zemí 120 euro a více letí z Vídně, nebo Mnichova.
Tam se není o co přetahovat.
Kolik jí platí, že jí baví plácat tak optimistické nesmysly? :)))))))
Dubai?
No, třeba jim kraj vypíše zakázku na dotovanou linku do NYR … nebo třeba Rio, Tokio …
Letiste Vídeň, Praha, Linz uz svolaly krizové štaby. Očekávají značný propad cestujicich, který se presunou od Budějovic.
Zaznělo na nich ze pokud se otevře ještě letiště v Bechyni můžou to zabalit. V dosahu budou lázně, Orlik a muzeum čokolády v Táboře. Charterove společnosti se uz ted přou o kapacitu linky Dubaj-Budejovice-Bechyne-Karlovy Vary.
Mně by zajímalo, jaké paní má auto.
služební?
jsem automechanik, mně zajímá typ, podle toho hodnotím.
no třeba má svoje auto a né auto nějaké paní ;)))).
Budějovice maji vzduch jako Ostrava, hluk jako ve válcovně a dopravu jak Severojižní magistrála. Uz jen to levne letiště tam chybí :-(((. Hlavne ze sefici z Bosche budou mit primou linku k Vůdci.
Když čtu ty negativní komentáře, tak si říkám, že by bylo dobré referendum mezi Jihočechy, zda chtějí raději letiště nebo dotovat lokálky kolem Blatné či Slavonic. Aby šotoušci nebyli nemile překvapení vůlí většiny.
To jste opravdu takovy hlupak? Regonalni trate vyuzivaji lide zijici v jejich okoli. Letiste pak vsichni obyvatele v jeho okoli a turiste. Takze kdyz usporadam referendum v okoli a po trase regionalni trate zda chci vlak nebo letiste, je jasne, ze to bude vlak. Pokud usporadam referendum v celem kraji zda regionalni trat na Blatensku a Slavonicku nebo letiste je jasne, ze to bude letiste, protoze obyvatel okresu Ceske Budejovice (cca. 200 tisic obyvatel) nevyuziva regionalni trat na Blatensku ci Slavonicku, ale spise da prednost letisti a bude mu jedno zda vlak na Blatensku ci Slavonicku pojede, protoze ho denne… Číst vice »
Proč by nemohli do Budějic přiletět letadlem a pár dní courat po památkách?
A to je problém? Provoz vlaků ze Slavonic do Telče nebo v okolí Blatné není placen i z daní lidí žijících v okrese České Budějovice? Proč by neměli mít lidé z okresu ČB právo hlasovat o celkovém množství peněz, které jejich kraj dává do veřejné dopravy? Proč nesmí rozhodnout, zda je lepší ty peníze dát do letiště, autobusů či lokálek v rámci svého kraje? To je nějaká nedotknutelná záležitost, kolik musí kde jezdit vlaků? Je to krajům nějak předepsané, že musí zajistit obsluhu každého metru kolejí, co v kraji mají? K tomu se nesmí zbytek lidí v kraji vyjadřovat? Chápu,… Číst vice »
Takovych průzkumů jsem pár viděl a všechny dopadly stejně. Letiště nikdo nechce.
Bože, narvat lokálky už i k diskusi o letišti…
Chceme přece ty davy turistů z Dubaje lifrovat hromadně z letiště do Telče, Slavonic, Krumlova a Blatné. Jedno bez druhého nemůže přežít 🙂
Mě by docela zajímalo, jak chce takové pidiletiště řešit personál, když bude odbavovat dejme tomu jedno letadlo denně (což ani nebude), nebo jak to funguje třeba ve Varech. Budou tam držet dva lidi, kteří zvládnou komplet odbavení příletu i odletu, na který se ale bude muset přijít 4 hodiny předem? Půjčovat si lidi z Prahy? Najímat brigádníky, které bude potřeba neustále proškolovat? Jak je to třeba s hasičema? A nebude tohle všechno tak strašně neefektivní, že nízké poplatky budou moct mít jedině v případě, že kraj bude pumpovat další miliony ročně do provozu?
Pokud si to letiště na sebe nevydělá, což je pravděpodobné, tak to zaplatí každý pracující občan ve svých daních.
Možná že na to tech 50 milionů dotací každý rok stačí ;-).
Hasiči už tam asi 3 roky jsou. Naprosto snové povolání, při slunečných dnech se většinou opalujou
To si poté tu výsluhu plně zaslouží.
Určitá část se dá pořešit brigádnicky (např. ostraha, manipulace se zavazadly), ale core-team musí být proškolený a certifikovaný a tím pádem (relativně) dobře placený – a ten tam budou muset držet víceméně nastálo. Plus samozřejmě v době odbavení letadla další síly, které nebudou platit oni, ale zaplatíme je my všichni – cizinecká policie, celníci, hasiči (ty mohou mít „svoje“, resp. třeba v PED je zajišťuje armáda). PED má v tomhle ohledu vůbec značnou konkurenční výhodu – provoz letiště jako takového z větší části zajišťuje a platí armáda (která by ho tak jako tak používala k výcviku, i kdyby tam civilní… Číst vice »
do tych emirátů je potřeba celníky a cizineckou policii.
Ceske budejovice jsou uz ted mezinarodni letiste. Sice neverejne, ale jsou. Takze … to je ten nejmensi problem.
Asi jsem se díval špatně do mapy, ale není i Brno mezi Prahou a Vídní? A navíc z Brna můžete na UNESCO – Tugendhat, Kroměříž, Třebíč, Lednicko-Valtický areál, Olomouc, Žďár nad Sázavou…….
Z tohoto hlediska má Brno lepší parametry a stejně se jim moc nedaří.
No, rozhodně držím palce, budete to potřebovat.
Ty šejkové v Dubaji musí být už úplně nadržený, aby mohli létat do Budějovic. Jak by řekl klasik Cimrman. V Budějovicích by chtěl žít každý mimo mě. Možná, ale myšlenka mezinárodního letiště není až tak blbá. mohla by tam přistávat práškovací letadlo z Rakouska a některá až z Německa. 🙂 Ale teď vážně. To si myslí fakt někdo myslí vážně na kraji, že jeho voliči a daňový poplatníci potřebují letiště? Ti lidé potřebují mít dostupnou lékařskou péči (zkuste sehnat v jihočeském příhraničí třeba zubaře). Potřebují funkční veřejnou krajskou dopravu a opravdu jednou za týden nějaké letadlo do Londýna opravdu nepotřebují!
Posuzovat život v Budějcích na základě letiště je dost mimo mísu. A já tu žiji rád, navíc mi v tom dává za pravdu Index Kvalita života z roku 2018, který zpracovala společnost Delloite porovnává dostupná data v oblasti zdraví, materiálních podmínek a vztahů mezi lidmi a zahrnuje celkem 29 ukazatelů vyjadřujících úroveň zdraví prostředí, dostupnosti zdravotní péče, práce, bydlení, vzdělání či dostatečnost služeb. Ze všech 206 obcích s rozšířenou působností vám můžu s radostí sdělit, že Budějce obsadili 8. místo z 206 posuzovaných měst. 1. místo mají Říčany, druhá je Praha a třetí jsou Černošice , čtvrté má Třeboň, páté… Číst vice »
Co říkáte na dopravu a stav ovzduší ?
To bylo hodnoceno take. Do zdravotniho prostredi se zahrnuje i stav ovzdusi.
Pokud se pamatuji, tak treba koncentrace polétavého prachu je podobná Ostravě.
V Českých Budějovicích nežiji. Jen když čtu nějaké články o výstavbě megalitických staveb v Jihočeském kraji, tak se mi to spojí s Cimrmanovým výrokem. Nevím proč. Proto jsem ho ve svém příspěvku použil.
Megalitický a megalomanský opravdu není totéž:-)
I když tu všichni ironizují snahu ČB, já myslím, že si určitě dokáže přetáhnout nějaké chartery z Prahy do několika destinací (Egypt, Turecko, Kypr, Kanáry?), 3 měsíce v roce. Možná do 100 tis. pax ročně. S pravidelnou linkou, no nevím, záleží, jak moc do toho vrážet peníze, ale byl bych spíš skeptický. Obávám se, že je do určité míry čeká nepříjemný střet s realitou. V každém případě jim přeji, ať to aspoň částečně vyjde.
100 000 pax rocxne… to znamena cca 500 letů za rok … tohle nalítat ve 3 měsících … to jsou tri lety denne … iluze.
S těmi chartery je problém, že dominantnímu dopravci na CZ trhu, Smartwings, se určitě nevyplatí tam bázovat letadlo (tj. nechávat ho tam přes noc) – protože to vyžaduje dodatečný personál a náklady a vybavení atd. Na to tam není dostatečně velká spádová oblast. Nehledě na to, že v sezóně ani zpravidla nemá dostatečnou kapacitu letadel, i když si je půjčuje, kde se dá. Letošní letní sezóna navíc bude možná „okořeněná“ uzemněním MAXíků, pokud se nepovede vyřešit problém se SW. To se možná budeme divit, co ještě letecké společnosti, aby přepravily všechny koupáky k moři, „vytáhnou z kopřiv“ (to je samozřejmě… Číst vice »
Souhlasím, že na bázování TVS eroplánu to není a jen tak nebude. Na druhou stranu nevidím nic nemožného ne trojúhelnících i W, a stejně tak si dokážu představit i nějakou zahraniční společnost, jako je třeba v BRQ Tailwind, Onurair, Tunisair apod. Letošní sezóna je pro ČB už pasé, příště se uvidí.
Nějaký maličký potenciál tam asi je, ale reálných bych viděl tak 50 párů letů ročně (=18000 PAX), víc ani náhodou. To je ekonomicky úplně k ničemu. A pravidelný provoz vůbec nepřipadá do úvahy bez obludně velkých dotací.
No a představa o incomingu Číňanů, Amíků a Korejců do Krumlova, to už je fakt wet dream a ukázka totální neznalosti fungování principů incomingové turistiky…
To ze nekde je letadlo pres noc, neni jeste bazovani.
Prenocovani letadla mimo bazi dopravce je bezna zalezitost.
Nebo jste snad nekdy slysel, treba lot, lufthansa a klm bazuji letadlo v praze?
Já pochopitelně vím, co je bázování letadla a co je s tím vše spojené (line maintenance, bázování crew atd.). V rámci diskuse jsem to zjednodušil. Ale i jen ten overnight stay letadla by v ČB asi byla blbost. U leisure dopravců je to navíc velmi výjimečné, tam se letadla v 90% případů vrací večer do báze. Výjimkou jsou pochopitelně lety do vzdálených (v zásadě výhradně mimoevropských) destinací.
A pro obzvláště velké šťouraly – spletl jsem se v těch písmenkách: trojúhelníkový let je myšlen OSR-PED-TGD a zpáteční leg TGD-PED-OSR…To jen aby mě nikdo nechytal za každé slovíčko 🙂
2023 je plánováno v Budějicich metro.
….na letiště
Dal jsem plus ….
Ale mám jiné info – bude to VRT, která bude svážet PAX z Prahy a Mnichova
Ne, bude to ten vynález od Muska, jak se to jen jmenuje..jo, hyperloop!
Jasně. Úplně živě to slyším. „Depo Písnice. Ukončete výstup a nástup, příští stanice Náměstí Přemysla Otakara II.“
blízko do všech významných turistických cílů, jako je zmíněná Vídeň nebo Praha
ciwe … to mi ho teda vyndej 🙂 Do Vídně přes Třeboň nebo přes Nažidla? Do Prahy kudy?
https://zdopravy.cz/vyluky-versus-silnicni-uzavirky-nahradni-busy-stoji-v-kolonach-tah-na-jih-je-ochromen-25715/
Obnovíme karavany soumarů jako za Vaclava I a Japonci se jen pohrnou ;-).
Na Vltavě postavit v ještě zdymadla jako v Panamě,přístav pro tankery a bude to kompletní.
Nic, co je hrazeno z veřejných prostředků není dost drahé ;-).
V právním státě by si za tohle šel někdo sednout
Tohle nema s pravnim/nepravnim statem nic spolecneho.
Bacha na ty cizi termity … vypadate pak jak suteren.
jestli to nedělá vše ze svojich peněz, tak je jednou nohou v kriminále.
Ne. Právní stát je stát, kde vládne právo. Jediný možná důvod stavby tohoto nesmyslu který mě napadá, je nějaká forma korupce. Korupce je protiprávní.
pokud víte, že je v tom korupce… tak muzete podat trestni oznameni.
pravni stat znamena vladu prava.. to je ale neco trosku jineho, nez si predstavujete vy.
a mimochodem – pokud se kraj rozhodl, ze hodi pul miliardy do opravy ceskobudejovickyho letiste… na tom samo o sobe nic protipravniho.
Na hrane zakona je vsak dotovat leteckou linku z krajskeho rozpoctu. §329 tr. zakonika: Uredni osoba, ktera v umyslu zpusobit jinemu skodu nebo jinou zavaznou ujmu anebo opatrit sobe nebo jinemu neopravneny prospech -vykonat svou pravomoc zpusobem odporujicim jinemu pravnimu predpisu -prekroci svou pravomoc, nebo -neplni povinnost vyplvyvajici z jeji pravomoci…. Odnetim svobody na pet az dvanact let nebo propadnutim majetku bude pachatel potrestan -opatri-li cinem uvedenym vyse sobe nebo jinemu prospech velkeho rozsahu, nebo -zpusobi takovym cinem skodu velkeho rozsahu Pripadne §220 a §221 tr. zakonika: Kdo porusi podle zakona mu ulozenou nebo smluvne prevzatou povinnost opatrovat nebo spravovat… Číst vice »
nejlepsi jsou pravnici amateri… co sice umi copy paste ze sbirky… ale nemaji paru o tom, co vykopirovali 😀
Smula, ja nic nekopitoval.
Tady máte vykopirovanou citaci Usneseni Nejvyššího soudu ČR ze dne 19. 10.2010, sp.zn.k tretnému činu podle § 220 Poškozování při správě cizího majetku, konkrétně to jak se tento pojem definuje: Přečin porušení povinnosti při správě cizího majetku podle § 220 odst. 1 tr. zákoníku spočívá v jednání, kdy pachatel způsobí jinému škodu nikoli malou tím, že poruší podle zákona mu uloženou nebo smluvně převzatou povinnost opatrovat nebo spravovat cizí majetek. Podstatou trestného činu podle § 220 tr. zákoníku je tedy jednání (konání nebo opomenutí), kterým vzniká škoda na cizím majetku, a nevyžaduje se, aby se tím pachatel nebo někdo jiný… Číst vice »
Koho obviníte, krajské zastupitelstvo? A proč ne hned MDČR, třeba za rozšíření dálnice o 70cm nebo za režijní jízdenky?
Poruseni povinnosti při správě cizího majetku, zneužití pravomoci úřední osoby …
To tezko. Nesmite zustat u nazvu. Musite se taky podivat do textu – tech malych pismenek.
Důvod?
To fiasko v Ostravě nestačilo? Asi máme opravdu spoustu přebytečných peněz!
A ještě bych prosil tu pohádku o Karkulce 😀
paní nám neřekla, že u budějovic je bezletová zona, tak letadla při změně větru neodstartují.
Nepovidej… kde?
nad temelínem, podívej se na leteckou mapu.
Na tu mapu by ses mel podivat ty.
Vzsyt temelin jenuplne mimo jakykoli provoz na ceskobudejoviciym letisti 😀
ted ti nerozumím, ty si myslíš, že letadlo vzlétá kolmo, musíš si uvědomit, že letadlo vzlétá a přistává proti větru a musí udělat na přistávání otočku. tak smajlíka ještě jednoho a když poletíš, tak se dívej z okénka.
bože… neblábol už.
1) mám pocit, že sis spletl letiště. temelín je úplně mimo budejovicke letiste, uplne mimo osu jeho dráhu
2) letadlo žadne otocky delat nemusi, pokud uz snad prislusne letistni priblizeni obsahuje nejake zmeny smeru, muze je mit.. hadej kde… ano, mimo temelin
nicmene opet opakuju, temelin je prakticky naprosto mimo nejaky vliv na provoz ceskobudejovickeho letiste, zadnym zpusobem neovlivuje provoz ani z jedne strany. vzdyt ty drahy ceskobudejovickeho letiste smeruji zcela jinym smerem, nez je temelin 😀
ja uz to chapu … ty si pletes vzdusny prostory. jediny omezeny vzdusny prostor, který nejakym zpusobem omezuje ceskobudejovicke letiste, je LKTRA79 …
No jo, jenze to není bezletova zona … a nemá nic spolecnyho s Temelínem … 😀 krom toho, když uz bude aktivovaná, tak má dolní hranici 7500 feetu .. takze pristavajici lety neomezi – ty jsou hluboko pod touto hranicí .. tu tvoji „zatáčku“ dělají v cca poloviční výšce… no, a vzlety neomezí taky, protože ty se ji jednoduse vyhnou.
Bejvávalo … teď už na to nekoukaj … a podle toho to někdy dopadá. A i kdyby … nedá se Temelín po startu nebo před přistáním obletět?
Temelin je uplne mimo jakykoli provoz z a na ceske budejovice. Ani neni necim, cemu by bylo potreba se vyhybat.
Temelin omezuje provoz v ceskych budejovicich asi tak stejne, jako provoz v Praze.
A máme tady tedy prvního stálého cestujícího, který je schopen aji za obhajobu mezinárodních letů rozmlátit klavesnici. ty jsi tak rozčílený, že ani nevíš kdo do temelína stavěl ty koleje. prostě letiště u temelína se stavět nemělo.Tečka.
Péťo, tak šup šup spolknout tabletky, dobře zapít a do postýlky… a vezmi si na dobrou noc nějakou knížku… třeba o letadýlkách… a tam si třeba přečteš, že letiště v Plané je už od roku 1937… tak to tam asi bylo dřív než elektrárna u Temelína.
dá, jestli bude volný nebe a dobrý počasí není problém.
Co Tě vede k tomu tady takhle žvanit?
co je ti po tom. Třeba jsi můj syn.
Ano, všichni se teď poženou na dovolenou do Budějovic. 😀 paní je optimistka roku. Na pravidelnou linku nasadí i Falca z Nekonečnýho příběhu, ne?
Jasne a jeste Emirates nasadi A380…
A ten poletí na mezipřistání do brna.
v Brně nepřestane, pan Unucka ho přivítá v Ostrave
Asi huli dobrej matros 😀
Ta paní by se měla léčit. Má hodně bujnou fantazii a blouzní.
Tohle bude ještě větší průser než Ostrava a Brno dohromady.
Asi ma odpovídající plat z našich peněz …
A už zbývá jen postavit prosklenou železniční stanici za 500mega a pravidelné spojení nejlépe každých 20min ve špičce…
Ale tak třeba Budějovice-Dubaj chvíli vydrží, než si všichni místní potentáti a jejich manželky sjedou skouknout Burj Khalifa za peníze z nějakého eurodotačního titulu „Průzkum možností incomingové turistiky v euroregionu Slíva Notorica ze zemí Blízkého východu“… Viz Mošnov.
Jo 😀 😀 😀 !
Železnice nebude. Jen letadla a dálnice. Paní to řekla jasně. 🙂
Obdivuji bujnou fantazii paní Už vidím jak celý svět frčí do Jižní Čech na dovču Ano Český Krumlov,Holašovice, Hluboká jsou krásná místa,ale to je vše Vše se dá zvládnout během jednodenního tripu z Prahy Hlavní problěm a kamenem úrazu jsou prachbídné služby,ať je to úroveň gastronomie,zážitková turistika,wellnes,spa,otřesný a nepříjemný petsonál ve službách obecně Nevím kdo by trávil např. týden v Jižních Čechách,kdyź vedle v sousedním regionu Horní Rakousko je daleko více zážitků a atrakcí,ať jsou to hornorakouské Alpy,jezera,pulzující letoviska jako Hallstatt,Bad Ischl,Gmunden či blízký Salcburk Navíc každý region má svou kartu,kde je v ceně doprava,vstupy na atrakce,hrady,muzea i doprava v… Číst vice »
Takže píšete o sousedních regionech a pak dáte za příklad Davos?
Však ano – Předlitavsko – Švajc 😀
anebo dojet autem s kolama do kempu zliv .
Nechci být zlým prorokem, ale tohle bude průser jako vrata…….
Nejsem specialista, ale viděl bych to na megalomanickou kompenzaci nějakého komplexu méněcennosti, a to za cizí peníze…
Nebo je stavba letiště sama o sobě nějakou skupinovou terapií?
Nechci být nějak hrubý, ale jestli tomu ta paní opravdu věří, tak je případ pro Chocholouška. Tohle letiště bude šílený průšvih. Karlovy Vary samotné mají mnohem větší turistický potenciál, než Budějovice a mají podobně mizerné dálniční spojení s Prahou, přesto to letiště živoří. A oni chtějí lákat zahraniční turisty.