Infrastruktura Letectví Letiště Rozhovory Zprávy

Rozhovor: Ve hře je i možnost napojení přes Dubaj, říká manažerka budějovického letiště

Letiště České Budějovice. Schůdky by byly, teď ještě sehnat letadla. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Letiště České Budějovice. Schůdky by byly, teď ještě sehnat letadla. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Jaká je budoucnost létání na nejnovějším českém mezinárodním letišti, které se právě dokončuje? Mají České Budějovice šanci uchytit se na letecké mapě Evropy. „Naší velkou výhodou je umístění na pomezí Německa, Rakouska a České republiky,“ říká marketingová manažerka Letiště České Budějovice Martina Vodičková. Naznačuje přitom, že by letiště mohlo posloužit i k výcviku pilotů.

Letiště České Budějovice, nový terminál. Autor: Letiště České Budějovice
Letiště České Budějovice, nový terminál.
Autor: Letiště České Budějovice

Rýsuje se vám už nějaký letecký byznys?

Ano, rýsuje. Máme nového kolegu pana Dietera Pammera, který dříve pracoval například na letišti v Linci. A on má celý trh výborně zmapovaný. Samozřejmě jsou naším cílem charterové lety do dovolenkových destinací, především do Středomoří. Pak potřebujeme spojení do nějakého hubu, abychom otevřeli Budějovice světu, a hledáme partnerského dopravce, který by to létal.

Vedete už konkrétní jednání?

Jednáme s více subjekty a nabízíme letiště všem, kteří se v tomto obchodu pohybují. Regionální letiště si zpravidla musí najít nějaký velký letecký přistav, díky němuž region propojí se světem. V našem případě bychom samozřejmě rádi létali do některého z evropských letišť. Logiku by díky firmě Bosch mělo například propojení České Budějovice – Stuttgart. Vzhledem k velkému zájmu asijských klientů je ve hře i možnost napojení na asijský trh přes Dubaj. Je to teď navíc i pro české turisty velmi modní destinace.

Zajímají vás i přestupní uzly v západní Evropě, kam směřují pozornost třeba letiště v Brně a Ostravě?

Samozřejmě nás zajímají, je ale třeba říci, že Brno a Ostrava cílí hlavně na byznysovou klientelu, na manažery firem, které v regionech působí. Ale jižní Čechy nejsou byznysová destinace, proto se soustředíme hlavně na turisty. My chceme z jihu Čech udělat jednu z nejvýznamnějších turistických destinací ve střední Evropě. Aby se létala buď Praha, nebo jižní Čechy. S tím, že ve spolupráci s Rakušany chceme lákat na trojúhelník Vídeň, Budějovice, Mnichov.

Jaké nabízíte výhody?

Největší výhodou Letiště České Budějovice bude, že se tu přistane za malé peníze. Náš region je pak pro turisty výhodný i v tom, že tu mohou žít levně, je tu relativně levné ubytování, a přitom blízko do všech významných turistických cílů, jako je zmíněná Vídeň nebo Praha. Chceme překlopit dnešní zažitý model, že si k nám turisté z Prahy odskočí na dva dny. Nám jde o to, aby turista bydlel zde a odskakoval si naopak do Prahy. Ale to je samozřejmě strategická a dlouhodobá záležitost.

Jak jste tedy daleko v jednání s leteckými společnostmi?

Jsme s nimi v kontaktu. Problém ale je, že nikdo s námi nepodepíše smlouvu, dokud nebudeme mít hotovo a certifikováno. Vedeme hovory s řadou dopravců i touroperátorů, ale s podpisem chtějí všichni vyčkat na otevření letiště.

Neděsí vás trošku případy Brna a Ostravy, kterým se nedaří dlouhodobě stabilizovat nějaké pravidelné linky?

Neděsí. Ale samozřejmě si uvědomujeme, jak složité to budeme mít. Jedním z problémů v Evropě je, že nejsou letadla, nemá kdo létat. Když někdo zkrachuje a vrátí letadla leasingové firmě, ta je okamžitě přeposílá do Asie. Věříme ale, že tato situace nebude trvat dlouho.

Když to shrnu: primárně chcete dělat chartery, tedy výjezdovou turistiku, a doplňkově příjezdovou turistiku na pravidelných linkách. Je to tak?

Viděla bych to spíše půl na půl. Dokonce si myslíme, že do budoucna bude převažovat incoming, a nemusí být jen na pravidelných linkách. Musím zmínit ještě jednu věc, na kterou spoléháme. Aktuálně se buduje dálnice na Prahu i do Rakouska, a v Rakousku vidíme řadu destinací, které nejsou obsluhovány. Znovu zdůrazňuji, že naší velkou výhodou je umístění na pomezí Německa, Rakouska a České republiky.

Není konkurencí Linec?

To je letiště, které je nám nejblíže. Jeho velkým problémem ale je, že je pro dopravce velmi drahé, jestli se nemýlím, je čtvrté nejdražší v Evropě. Proč by tedy dopravce raději nezamířil do Budějovic?

Jak velký zájem registrujete u českých cestovek? Přeci jen, jižní Čechy jsou poměrně řídce osídlený region.

Žije tady na 600 tisíc lidí, což není úplně málo. A spolu s přilehlými částmi Německa a Rakouska se dostáváme k milionu. Jednali jsme už s největšími cestovními kancelářemi, cítíme velký zájem, ale dokud nebudeme mít certifikováno, tak nebudeme podepisovat žádnou smlouvu. Kryjeme tím i sami sebe, kdyby se něco v rámci certifikace zvrtlo. Vedle cestovek jednáme i o využití letiště jako testovací báze.

Co to znamená?

Letiště České Budějovice má velkou výhodu v tom, že má dostatek prostoru, zázemí, vyškolené lidi a hlavně volný časový prostor na to, aby za příznivou cenu mohlo své služby nabídnout leteckým společnostem k výcviku pilotů. Pro nás by to bylo výhodné, že si ozkoušíme naše možnosti, něco vyděláme a uděláme si dobré jméno. Takováto spolupráci by mohla začít i dříve, než dokončíme certifikaci. V rámci zkušebního provozu. Uvidíme, kdy nám ÚCL povolí spustit světla do testovacího režimu.

Vraťme se k zahájení provozu. Jak bude vypadat první sezona veřejného mezinárodního Letiště České Budějovice?

Předpokládáme, že budeme mít nějaké charterové lety. Obchody na další rok se uzavírají vždy v září a říjnu předešlého roku, je otázkou, zda a kdy budeme mít jasno o naší licenci. Budeme proto velmi opatrní.

Při zahájení stavby jste říkali, že letiště potřebuje k uživení 80 tisíc cestujících ročně. Kdy dosáhnete tohoto cíle?

Chceme se k tomuto číslo dopracovat do pěti let po zahájení provozu.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
je mi to jedno
Host
je mi to jedno

A kde robia chybu v takom Poprade alebo na Sliači?

Jirka z CB
Host
Jirka z CB

Vim ze to je dobre ze tu bude letiště v CB 👍👍👍kdo chce jezdit autem ať jezdí já poletim 😂👍tupci !

Tom
Host
Tom

Už dlouho jsem se tak dobře nepobavil jako nyní když jsem si přečetl tento rozhovor s touto paní. Zároveň jsem zděšen, jak se u nás vyhazují veřejné peníze. Paní Martino, místo hledání hubu, držte raději hubu….😁

Medvěd
Host
Medvěd

Ano soudruzi z Bruselu nacpali peníze do Lince a tak je jim letiště vedle u konečníku = konkurence + zničení dotací. Ale to JIhočechy nezlomí…………..

Nicky
Host
Nicky

Byznysová klientela tam není, pro lowcosty je tam málo pasažérů, a ještě se jim tam ani ta A380 nevejde.

Patriot
Host
Patriot

No ono je to celý trošku nedomyšlený, protože pokud nebude dálnice ČB -PRG tak tam nebude nikdo lítat. V současné době je lepší jít pěšky.

Vítek
Host
Vítek

,,Chceme překlopit dnešní zažitý model, že si k nám turisté z Prahy odskočí na dva dny. Nám jde o to, aby turista bydlel zde a odskakoval si naopak do Prahy“ a co tam sakra ty lidi budou dělat😂

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

Turistických atrakcí je v okolí dost, ale vybudovat okolo toho veškeré zázemí pro zahraniční turisty a udělat tomu kvalitní marketing, to je „podnik“ s hodně nejasnou budoucností.

Michal
Host
Michal

To není důležitý, důležitý je mít letiště.

Prngr
Host
Prngr

Vyjít článek 1.4., tak si budu prakticky jistý, že je to fejk redakce …

Nicky
Host
Nicky

No tak stačí se podívat do Lince co tam létá, jak často a hlavně jak velkými letadly – zejména Austrian a Lufthansa a sem tam nějaký charter, lowcost žádný. Důvodem nebude, že je to drahé letiště (mimochodem v Rakousku je vyšší kupní síla) ale že tam prostě není dost pasažérů a kdo není ochoten platit za letenku do sousedních zemí 120 euro a více letí z Vídně, nebo Mnichova.
Tam se není o co přetahovat.

Prngr
Host
Prngr

Kolik jí platí, že jí baví plácat tak optimistické nesmysly? :)))))))
Dubai?
No, třeba jim kraj vypíše zakázku na dotovanou linku do NYR … nebo třeba Rio, Tokio …

Hans
Host
Hans

Letiste Vídeň, Praha, Linz uz svolaly krizové štaby. Očekávají značný propad cestujicich, který se presunou od Budějovic.
Zaznělo na nich ze pokud se otevře ještě letiště v Bechyni můžou to zabalit. V dosahu budou lázně, Orlik a muzeum čokolády v Táboře. Charterove společnosti se uz ted přou o kapacitu linky Dubaj-Budejovice-Bechyne-Karlovy Vary.

petr.r
Host
petr.r

Mně by zajímalo, jaké paní má auto.

AAA
Host
AAA

služební?

petr.r
Host
petr.r

jsem automechanik, mně zajímá typ, podle toho hodnotím.

Veronika
Host
Veronika

no třeba má svoje auto a né auto nějaké paní ;)))).

Liberal shark
Host
Liberal shark

Budějovice maji vzduch jako Ostrava, hluk jako ve válcovně a dopravu jak Severojižní magistrála. Uz jen to levne letiště tam chybí :-(((. Hlavne ze sefici z Bosche budou mit primou linku k Vůdci.

Souprava
Host
Souprava

Když čtu ty negativní komentáře, tak si říkám, že by bylo dobré referendum mezi Jihočechy, zda chtějí raději letiště nebo dotovat lokálky kolem Blatné či Slavonic. Aby šotoušci nebyli nemile překvapení vůlí většiny.

PetrB
Host
PetrB

To jste opravdu takovy hlupak? Regonalni trate vyuzivaji lide zijici v jejich okoli. Letiste pak vsichni obyvatele v jeho okoli a turiste. Takze kdyz usporadam referendum v okoli a po trase regionalni trate zda chci vlak nebo letiste, je jasne, ze to bude vlak. Pokud usporadam referendum v celem kraji zda regionalni trat na Blatensku a Slavonicku nebo letiste je jasne, ze to bude letiste, protoze obyvatel okresu Ceske Budejovice (cca. 200 tisic obyvatel) nevyuziva regionalni trat na Blatensku ci Slavonicku, ale spise da prednost letisti a bude mu jedno zda vlak na Blatensku ci Slavonicku pojede, protoze ho denne… Číst vice »

Medvěd
Host
Medvěd

Proč by nemohli do Budějic přiletět letadlem a pár dní courat po památkách?

Souprava
Host
Souprava

A to je problém? Provoz vlaků ze Slavonic do Telče nebo v okolí Blatné není placen i z daní lidí žijících v okrese České Budějovice? Proč by neměli mít lidé z okresu ČB právo hlasovat o celkovém množství peněz, které jejich kraj dává do veřejné dopravy? Proč nesmí rozhodnout, zda je lepší ty peníze dát do letiště, autobusů či lokálek v rámci svého kraje? To je nějaká nedotknutelná záležitost, kolik musí kde jezdit vlaků? Je to krajům nějak předepsané, že musí zajistit obsluhu každého metru kolejí, co v kraji mají? K tomu se nesmí zbytek lidí v kraji vyjadřovat? Chápu,… Číst vice »

Liberal shark
Host
Liberal shark

Takovych průzkumů jsem pár viděl a všechny dopadly stejně. Letiště nikdo nechce.

Rogalo
Host
Rogalo

Bože, narvat lokálky už i k diskusi o letišti…

Alf
Host
Alf

Chceme přece ty davy turistů z Dubaje lifrovat hromadně z letiště do Telče, Slavonic, Krumlova a Blatné. Jedno bez druhého nemůže přežít 🙂

Tomas
Host
Tomas

Mě by docela zajímalo, jak chce takové pidiletiště řešit personál, když bude odbavovat dejme tomu jedno letadlo denně (což ani nebude), nebo jak to funguje třeba ve Varech. Budou tam držet dva lidi, kteří zvládnou komplet odbavení příletu i odletu, na který se ale bude muset přijít 4 hodiny předem? Půjčovat si lidi z Prahy? Najímat brigádníky, které bude potřeba neustále proškolovat? Jak je to třeba s hasičema? A nebude tohle všechno tak strašně neefektivní, že nízké poplatky budou moct mít jedině v případě, že kraj bude pumpovat další miliony ročně do provozu?

Rossec
Host
Rossec

Pokud si to letiště na sebe nevydělá, což je pravděpodobné, tak to zaplatí každý pracující občan ve svých daních.

Liberal shark
Host
Liberal shark

Možná že na to tech 50 milionů dotací každý rok stačí ;-).

Radek
Host
Radek

Hasiči už tam asi 3 roky jsou. Naprosto snové povolání, při slunečných dnech se většinou opalujou

Rossec
Host
Rossec

To si poté tu výsluhu plně zaslouží.

MPE
Host
MPE

Určitá část se dá pořešit brigádnicky (např. ostraha, manipulace se zavazadly), ale core-team musí být proškolený a certifikovaný a tím pádem (relativně) dobře placený – a ten tam budou muset držet víceméně nastálo. Plus samozřejmě v době odbavení letadla další síly, které nebudou platit oni, ale zaplatíme je my všichni – cizinecká policie, celníci, hasiči (ty mohou mít „svoje“, resp. třeba v PED je zajišťuje armáda). PED má v tomhle ohledu vůbec značnou konkurenční výhodu – provoz letiště jako takového z větší části zajišťuje a platí armáda (která by ho tak jako tak používala k výcviku, i kdyby tam civilní… Číst vice »

petr.r
Host
petr.r

do tych emirátů je potřeba celníky a cizineckou policii.

Jen tak
Host
Jen tak

Ceske budejovice jsou uz ted mezinarodni letiste. Sice neverejne, ale jsou. Takze … to je ten nejmensi problem.

Jan Novák
Host
Jan Novák

Asi jsem se díval špatně do mapy, ale není i Brno mezi Prahou a Vídní? A navíc z Brna můžete na UNESCO – Tugendhat, Kroměříž, Třebíč, Lednicko-Valtický areál, Olomouc, Žďár nad Sázavou…….
Z tohoto hlediska má Brno lepší parametry a stejně se jim moc nedaří.
No, rozhodně držím palce, budete to potřebovat.

Hodně štěstí
Host
Hodně štěstí

Ty šejkové v Dubaji musí být už úplně nadržený, aby mohli létat do Budějovic. Jak by řekl klasik Cimrman. V Budějovicích by chtěl žít každý mimo mě. Možná, ale myšlenka mezinárodního letiště není až tak blbá. mohla by tam přistávat práškovací letadlo z Rakouska a některá až z Německa. 🙂 Ale teď vážně. To si myslí fakt někdo myslí vážně na kraji, že jeho voliči a daňový poplatníci potřebují letiště? Ti lidé potřebují mít dostupnou lékařskou péči (zkuste sehnat v jihočeském příhraničí třeba zubaře). Potřebují funkční veřejnou krajskou dopravu a opravdu jednou za týden nějaké letadlo do Londýna opravdu nepotřebují!

PetrB
Host
PetrB

Posuzovat život v Budějcích na základě letiště je dost mimo mísu. A já tu žiji rád, navíc mi v tom dává za pravdu Index Kvalita života z roku 2018, který zpracovala společnost Delloite porovnává dostupná data v oblasti zdraví, materiálních podmínek a vztahů mezi lidmi a zahrnuje celkem 29 ukazatelů vyjadřujících úroveň zdraví prostředí, dostupnosti zdravotní péče, práce, bydlení, vzdělání či dostatečnost služeb. Ze všech 206 obcích s rozšířenou působností vám můžu s radostí sdělit, že Budějce obsadili 8. místo z 206 posuzovaných měst. 1. místo mají Říčany, druhá je Praha a třetí jsou Černošice , čtvrté má Třeboň, páté… Číst vice »

Liberal shark
Host
Liberal shark

Co říkáte na dopravu a stav ovzduší ?

PetrB
Host
PetrB

To bylo hodnoceno take. Do zdravotniho prostredi se zahrnuje i stav ovzdusi.

Liberal shark
Host
Liberal shark

Pokud se pamatuji, tak treba koncentrace polétavého prachu je podobná Ostravě.

Hodně štěstí
Host
Hodně štěstí

V Českých Budějovicích nežiji. Jen když čtu nějaké články o výstavbě megalitických staveb v Jihočeském kraji, tak se mi to spojí s Cimrmanovým výrokem. Nevím proč. Proto jsem ho ve svém příspěvku použil.

Herold
Host
Herold

Megalitický a megalomanský opravdu není totéž:-)

Karel
Host
Karel

I když tu všichni ironizují snahu ČB, já myslím, že si určitě dokáže přetáhnout nějaké chartery z Prahy do několika destinací (Egypt, Turecko, Kypr, Kanáry?), 3 měsíce v roce. Možná do 100 tis. pax ročně. S pravidelnou linkou, no nevím, záleží, jak moc do toho vrážet peníze, ale byl bych spíš skeptický. Obávám se, že je do určité míry čeká nepříjemný střet s realitou. V každém případě jim přeji, ať to aspoň částečně vyjde.

Jen tak
Host
Jen tak

100 000 pax rocxne… to znamena cca 500 letů za rok … tohle nalítat ve 3 měsících … to jsou tri lety denne … iluze.

MPE
Host
MPE

S těmi chartery je problém, že dominantnímu dopravci na CZ trhu, Smartwings, se určitě nevyplatí tam bázovat letadlo (tj. nechávat ho tam přes noc) – protože to vyžaduje dodatečný personál a náklady a vybavení atd. Na to tam není dostatečně velká spádová oblast. Nehledě na to, že v sezóně ani zpravidla nemá dostatečnou kapacitu letadel, i když si je půjčuje, kde se dá. Letošní letní sezóna navíc bude možná „okořeněná“ uzemněním MAXíků, pokud se nepovede vyřešit problém se SW. To se možná budeme divit, co ještě letecké společnosti, aby přepravily všechny koupáky k moři, „vytáhnou z kopřiv“ (to je samozřejmě… Číst vice »

Karel
Host
Karel

Souhlasím, že na bázování TVS eroplánu to není a jen tak nebude. Na druhou stranu nevidím nic nemožného ne trojúhelnících i W, a stejně tak si dokážu představit i nějakou zahraniční společnost, jako je třeba v BRQ Tailwind, Onurair, Tunisair apod. Letošní sezóna je pro ČB už pasé, příště se uvidí.

MPE
Host
MPE

Nějaký maličký potenciál tam asi je, ale reálných bych viděl tak 50 párů letů ročně (=18000 PAX), víc ani náhodou. To je ekonomicky úplně k ničemu. A pravidelný provoz vůbec nepřipadá do úvahy bez obludně velkých dotací.

MPE
Host
MPE

No a představa o incomingu Číňanů, Amíků a Korejců do Krumlova, to už je fakt wet dream a ukázka totální neznalosti fungování principů incomingové turistiky…

Jen tak
Host
Jen tak

To ze nekde je letadlo pres noc, neni jeste bazovani.

Prenocovani letadla mimo bazi dopravce je bezna zalezitost.

Nebo jste snad nekdy slysel, treba lot, lufthansa a klm bazuji letadlo v praze?

MPE
Host
MPE

Já pochopitelně vím, co je bázování letadla a co je s tím vše spojené (line maintenance, bázování crew atd.). V rámci diskuse jsem to zjednodušil. Ale i jen ten overnight stay letadla by v ČB asi byla blbost. U leisure dopravců je to navíc velmi výjimečné, tam se letadla v 90% případů vrací večer do báze. Výjimkou jsou pochopitelně lety do vzdálených (v zásadě výhradně mimoevropských) destinací.

MPE
Host
MPE

A pro obzvláště velké šťouraly – spletl jsem se v těch písmenkách: trojúhelníkový let je myšlen OSR-PED-TGD a zpáteční leg TGD-PED-OSR…To jen aby mě nikdo nechytal za každé slovíčko 🙂

JarynJarin
Host
JarynJarin

2023 je plánováno v Budějicich metro.

libor
Host
libor

….na letiště

Prngr
Host
Prngr

Dal jsem plus ….
Ale mám jiné info – bude to VRT, která bude svážet PAX z Prahy a Mnichova

MPE
Host
MPE

Ne, bude to ten vynález od Muska, jak se to jen jmenuje..jo, hyperloop!

...
Host
...

Jasně. Úplně živě to slyším. „Depo Písnice. Ukončete výstup a nástup, příští stanice Náměstí Přemysla Otakara II.“

AAA
Host
AAA

blízko do všech významných turistických cílů, jako je zmíněná Vídeň nebo Praha

ciwe … to mi ho teda vyndej 🙂 Do Vídně přes Třeboň nebo přes Nažidla? Do Prahy kudy?

https://zdopravy.cz/vyluky-versus-silnicni-uzavirky-nahradni-busy-stoji-v-kolonach-tah-na-jih-je-ochromen-25715/

Liberal shark
Host
Liberal shark

Obnovíme karavany soumarů jako za Vaclava I a Japonci se jen pohrnou ;-).

Jindra
Host
Jindra

Na Vltavě postavit v ještě zdymadla jako v Panamě,přístav pro tankery a bude to kompletní.

Liberal shark
Host
Liberal shark

Nic, co je hrazeno z veřejných prostředků není dost drahé ;-).

Človek
Host
Človek

V právním státě by si za tohle šel někdo sednout

Jen tak
Host
Jen tak

Tohle nema s pravnim/nepravnim statem nic spolecneho.

Bacha na ty cizi termity … vypadate pak jak suteren.

petr.r
Host
petr.r

jestli to nedělá vše ze svojich peněz, tak je jednou nohou v kriminále.

Človek
Host
Človek

Ne. Právní stát je stát, kde vládne právo. Jediný možná důvod stavby tohoto nesmyslu který mě napadá, je nějaká forma korupce. Korupce je protiprávní.

Jen tak
Host
Jen tak

pokud víte, že je v tom korupce… tak muzete podat trestni oznameni.

pravni stat znamena vladu prava.. to je ale neco trosku jineho, nez si predstavujete vy.

a mimochodem – pokud se kraj rozhodl, ze hodi pul miliardy do opravy ceskobudejovickyho letiste… na tom samo o sobe nic protipravniho.

PetrB
Host
PetrB

Na hrane zakona je vsak dotovat leteckou linku z krajskeho rozpoctu. §329 tr. zakonika: Uredni osoba, ktera v umyslu zpusobit jinemu skodu nebo jinou zavaznou ujmu anebo opatrit sobe nebo jinemu neopravneny prospech -vykonat svou pravomoc zpusobem odporujicim jinemu pravnimu predpisu -prekroci svou pravomoc, nebo -neplni povinnost vyplvyvajici z jeji pravomoci…. Odnetim svobody na pet az dvanact let nebo propadnutim majetku bude pachatel potrestan -opatri-li cinem uvedenym vyse sobe nebo jinemu prospech velkeho rozsahu, nebo -zpusobi takovym cinem skodu velkeho rozsahu Pripadne §220 a §221 tr. zakonika: Kdo porusi podle zakona mu ulozenou nebo smluvne prevzatou povinnost opatrovat nebo spravovat… Číst vice »

Jen tak
Host
Jen tak

nejlepsi jsou pravnici amateri… co sice umi copy paste ze sbirky… ale nemaji paru o tom, co vykopirovali 😀

PetrB
Host
PetrB

Smula, ja nic nekopitoval.

PetrB
Host
PetrB

Tady máte vykopirovanou citaci Usneseni Nejvyššího soudu ČR ze dne 19. 10.2010, sp.zn.k tretnému činu podle § 220 Poškozování při správě cizího majetku, konkrétně to jak se tento pojem definuje: Přečin porušení povinnosti při správě cizího majetku podle § 220 odst. 1 tr. zákoníku spočívá v jednání, kdy pachatel způsobí jinému škodu nikoli malou tím, že poruší podle zákona mu uloženou nebo smluvně převzatou povinnost opatrovat nebo spravovat cizí majetek. Podstatou trestného činu podle § 220 tr. zákoníku je tedy jednání (konání nebo opomenutí), kterým vzniká škoda na cizím majetku, a nevyžaduje se, aby se tím pachatel nebo někdo jiný… Číst vice »

Karel
Host
Karel

Koho obviníte, krajské zastupitelstvo? A proč ne hned MDČR, třeba za rozšíření dálnice o 70cm nebo za režijní jízdenky?

Liberal shark
Host
Liberal shark

Poruseni povinnosti při správě cizího majetku, zneužití pravomoci úřední osoby …

Jen tak
Host
Jen tak

To tezko. Nesmite zustat u nazvu. Musite se taky podivat do textu – tech malych pismenek.

Jakub
Host
Jakub

Důvod?

Partneři



CSCARGO
RSD