Rozhodnuto: Výpravní budova kladenského nádraží půjde k zemi, nahradí ji novostavba

Nová nádražní budova Kladno, vizualizace. Pramen: Správa železnicNová nádražní budova Kladno, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Stará budova je podle SŽ ve výrazně horším stavu, než se předpokládalo. Město demolici podpořilo.

Odebírat
Upozornit na
guest
259 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Traman

Opet zvitezila ceska nenazranost a zabednelost. Nasli si pseudoduvod a na Kladne budou mit misto hezkeho nadrazi moderni unimobunku a nekdo si na tom poradne napakuje kapsy. Priste si treba nechaji zbourat historickou radnici a taky ji nahradi unimobunkou? Timto zpusobem jim tam zbydou uz jen panelaky a multifunkcni bedny. Oskliva dira.

Xaver

Kladenští zastupitelé si asi řekli: Kladno je stejně vcelku nevzhledný město plný nevzhledných lokalit a staveb nevalné kvality, tak proč si v něm vůbec udržovat nějaké hezké historické budovy…

Tim

Konečně bude mít Kladno nádraží, které si zaslouží. Vzhledově je to pěkné a náklady na provoz budou poloviční. V dnešní době chce každý, kdo má do zadnice díru zachovávat polorozpadlé budovy, ale už nepřispěje na jejich provoz. Jinak Kladno je obecně strašná díra. Třeba Ústí nad Labem je taky hnusný město, ale některé části jsou docela pěkné. v Kladně jsem nenašel ani kus.

Magadancz

Těšnov, Vysočany, Kladno, Vyšehrad https://www.idnes.cz/praha/zpravy/nadrazi-vysehrad-novy-majitel-praha-2-pamatka-developer.A240209_172538_praha-zpravy_pitt a co dál? Karlštejn, Hluboká nebo Karlův most?

SYN

Nádraží Kladno srovnatelné s Karlštejnem? To jakože fakt?? A co třeba „soubor staveb Jižní město“ to si ochranu nezaslouží??

Bram

Za mne rozhodně správné rozhodnutí, nová budova vypadá dobře a Kladno bude mít konečně i moderní budovu.

Xaver

Za mě rozhodně špatně. Nová budova je tuctová a nezajímavá a Kladno přijde o další z mála historických budov, jaké si jiná města opatrují.

Trumway

„Za poslední dva roky jsme v projektu modernizace trati ne pokročili, ale udělali několik ohromných skoků. Jak směrem k realizaci stavby, tak k její optimalizaci. Tedy zejména k tomu, aby byla pro cestující z Kladna a pro okolí co možná největším přínosem. Jak bude výsledek vypadat sami vidíte na tomto videu. Jen upozorňuji, že některá protihluková opatření, architektonická řešení a technické detaily nejsou definitivní. Přístřešek u hlavního nádraží, se bude redukovat, tak aby historická budova lépe vynikla. Některé protihlukové stěny budou nahrazeny absorbéry. Podchod Klikorkova bude nahrazen jiným řešením. Prostě detaily ještě ladíme.“ No, to se tedy detaily pěkně vyladily.… Číst vice »

VWfandadopravy

Jak říkají Cimrmani: 1.fáze senility je neschopnost myšlenku udržet, 2.fáze je neschopnost myšlenku opustit. Chápu, že Vám záleží na historickém odkazu, ale ve smyslu Vaší logiky by se ten nádražní dům nesměl zbourat ani v roce 3000. Nikdo nezpochybňuje památku obětí náletu v době 2.sv.v..Ale já mám z Vašich příspěvků pocit, že z toho náletu viníte SŽ a všechny, kteří s demolicí a výstavbou moderního terminálu souhlasí. Věřím, že pamětní deska bude důstojně a vkusně dobře umístěna v rámci nové budovy. Zkuste prosím připustit, že demolice původní budovy a výstavby nové, nijak památka nevinných obětí náletu neutrpí, naopak, pokud modernizace… Číst vice »

SYN

Vzato do důsledku, pokud se bude množství (stavebních) památek systematicky zvyšovat, bude možno vypočítat rok (neříkám, jistě vzdálený, ale ne „astronomicky“) kdy nebude místo pro další nové stavby, o drobnostech jako pole a lesy ani nemluvě. Pak už budeme žít jen ve skanzenu…

Trumway

Ten Vás pocit je špatný a rozhodně nikoho koho jste uvedl z náletu neviním. Mě nejde jen o památku obětí ale i o to , žese ona budova se obětí náletu nestala a je tak němým svědkem těchto událostí, který tady stále je což v případě té nové říci nebudeme moci. Na některých místech tyto budovy takové štěstí neměly třeba jako ta v Klatovech. https://www.youtube.com/watch?v=GRdOOazw5pM A pak mi hodně vadí, že se nejprve vyparacují plány a studie kde se s touto budovou stále počítá aby se od těchto plánů ustoupilo. Pokud někdo říká, že rekonstrukce jsou vyhozené peníze tak já… Číst vice »

Trumway

Odkaz se ztratil v textu tak ještě jednou
https://www.youtube.com/watch?v=GRdOOazw5pM

Trumway

Dokáže mi někdo vysvětlit proč zmizel příspěvek který odkazoval na jeden konkrétní článek ? Kdyby měl někdo krátkou paměť tak se jednalo o tento odkaz:
https://archiv.hn.cz/c1-67293300-precedens-pro-bourani-budov-sprava-zeleznic-slibovala-zachovani-kladenskeho-nadrazi-po-ziskani-povoleni-otocila

Trumway

Takže asi nedokáže. No nic. Já bych tady měl ještě něco co hovoří pro zachování této budovy:

„Opravdu černý den zažila železniční doprava v Čechách 17.dubna 1945.“
F.Vojtášek, Pod palbou hloubkařů

https://www.e-kladensko.cz/zpravy/1872-kladno-si-pripomnelo-nalet-prisel-i-pametnik

likvidátor shotoushků

Zdravíčko ti jinak slouží?

Trumway

Slouží, slouží. A Vám?

cenek

Tady asi nebudu nějak slzet.

Happy

SŽ bych nepodezíral z nějakého demoličního hobby. Máme tu dost různých nádražních budov, které by v takovém Německu dávno nestály. Naopak je tu snaha spoustu budov revitalizovat nebo dokonce přímo restaurovat. Ne vždy to jde. Ono taky záleží, co chtějí místní samosprávy. Moderní architekturu bych nezatracoval, stále je kvalitnější než většina brutalismu. Nádražních budov byla zbourána celá řada. A buď je nahradila secese, funkcionalismus, Brusel, brutalismus. Můžeme se jen dohadovat, jestli to, co vznillo je kvalitnější než to, co tam bylo. Když se v Praze bouralo to nádherné zámecké nádraži, aby ho nahradil Fanta se svou secesí, tak také lidé… Číst vice »

Xaver

Jenže Fantova budova je ještě vyšších architektonických hodnot, než bývalá budova. U tohoto projektu je ovšem nová budova typická nudná Cíglerovina.

Happy

To ovšem srovnáváme po 100 letech. Navíc z toho zámeckého nádraží je jen málo dochovaných fotek, abychom to mohli vůbec komplexně posoudit. Prostě architektura zaniká a vzniká a hybatelem je vždy forma její upotřebitelnosti. Co myslíte bude pro Jihlavu město lepší rehabilitovat typizovanou budovu BMTB poplatnou době vzniku nebo to přejet buldozerem a postavit něco nového? Vím, že je rozhodnuto, ale přesto kdyby na vaši volbě záleželo.

MHD

Tak to znáte Německo nějak povrchně. Je to přesně naopak!
Budovy tam mnohdy stojí v naprosto hrozném stavu a už jsou třeba 10 let zavřené, zatéká do nich a nikdo je je bourat neplánuje. Velké, nevyužité budovy, typu Varnsdorf tam jsou sice opravené, ale zavřené. U nás se Varnsdorf uboural.
Takže demoliční lobby naprosto jasné. (Tím nenarážím na nic konkrétního).
V tomhle případě bude i trochu megalomanské řešení. Spousty eskalátorů, vysoké stropy. Byl k tomu přizvaný alespoň architekt? O soutěži si nedělám iluze.

Happy

Vysoké stropy zajistí vzdušnost prostoru. Nebo snad chcete takovou nepřívětivou krtčí noru jako je ten brutalistní hlavák?

MHD

Hlavní nádraží má vysoké stropy také. Ale tam je to k množství lidí, a vydýchaného vzduchu, adekvátní.

Granja

Já se dosud nevyrovnal se zbouráním Těšnova. Hlavně důvodu, pro který ta staniční budova musela padnout.

Happy

A jsme opět u náhledů. V období, kdy Těšnov padl byl náhled na historizující architekturu 2.pol. 19. století dost skrz prsty. To bylo i za první republiky. Na tento typ architektury se nahlíželo jako na podřadnou. Vše má ovšem svůj vývoj a dnes by Těšnov nepadnul, protože náhledy se mění. Každá doba hledí na ty předcházející styly s opovržením. On ani ten Fanta nebyl jiný v tomto ohledu. Dnes třeba hledíme na Brusel či brutalismus více smířlivě než kdy jindy předtím, ale stále považujeme architekturu 90.let za kekel, který je potřeba podminovat. To je vývoj a v architektuře trvá desitky… Číst vice »

mikemp

@Happy možná by dnes Tešnov nepadl ale mohl dopadnout jak Vyšehrad.

Trumway

Ti co souhlasí se zbouráním této budovy patrnbě nechápou, že tady nejde jen o to, že ta budova má cenu a měla by zůstat tachována, ale začíná zde jít i o princip?

https://youtu.be/HJABVj331HQ?t=170

Xaver

Jasně, obvyklá výmluva na špatný technický stav. Prostě byznys s bouráním musí jet dál. SŽ už mě začíná silně štvát. Tohle by chtělo nějak víc rozmáznout .
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/reporteri-ct-bourani-starych-nadrazi-je-byznys-za-desitky-milionu-rocne-234617

Luboš Beneš

Taky mám ten pocit, že poté co se na Covid už vymlouvat nelze, tak spodní voda je hit dobré správy.

SYN

Jakože „bourací firmy“ nutně potřebují zakázky aby nepadly?? To zní až směšně…

Xaver

Někdo něco takového psal nebo říkal? Proč dedukujete něco, co v textu není obsaženo?
Každopádně pro bourací firmy je to další super kšeft.

Tomáš Hoření

Kdyby chtěl někdo podpořit petici týkající se výpravní budovy Kladno, níže dávám odkaz. Autorkou petice je opoziční zastupitelka Kladna paní Anna Gamanová. Petice pouze slepě nevolá po zachování stávající budovy, ale především vyzývá k uskutečnění patřičné diskuze, která zde neproběhla (a zřejmě není v plánu).

https://www.petice.com/za_nadrai_kladno_ktere_bude_souasti_kladenske_identity_a_skutenym_centrem_nove_rozvojove_lokality

Jiří Šrámek

Nic proti petici, ale myslím si, že bigotní lpění na zachování (čti: (údajné) záchraně) každé polorozpadlé nádražní budovy, pro kterou se v aktuální podobě a uspořádání bude jen těžko hledat smysluplné využití, je hloupost. Chápal bych to v případě architektonického skvostu, ale ne u barabizny, jako je tato (a mnoho dalších).
Zbourání a výstavbu nové budovy, která bude dělat čest městu a která bude i příjemná pro cestující, považuji za výborné řešení.

Xaver

Budova opravdu není polorozpadlá. A vaše hodnocení budovy jako „barabizna“ je čistě subjektivní“. Dle mého estetického vnímání má mnohem větší hodnotu než navrhovaná novostavba.
Využití se vždy dá najít, když se chce. Stačí prostory např. za nějaký symbolický peníz pronajmout např. nějaké neziskovce. Pořád to vyjde mnohem levněji i s výhledem na mnoho desítek let, než bourání a stavba nové budovy.

Trumway

Vždyť v článku co sem dal AlfM je napsáno,že nektere prostory pronajate i byly

Xaver

Takže by klidně mohly být i dál.

Trumway

Tak nějak bych to viděl. Maximálně vystěhování po dobu rekonstrukce a pak šup zase zpátky.

Trumway

Hele, kde ten příspěvek tohoto uživatele je? Byl tady a není.

PvvS

V překladu:
Vy to za svý opravte a udržujte. A mu se u toho jenom vyfotíme, abysme ukázali jak jsme dobří…

Nikde jsem tam neviděl, že by si město budovu odkoupilo a udržovalo..

Michal M

Správa železnic věc probírala s městem, který má mandát zastupovat jeho obyvatele. To se rozhodlo, jak se rozhodlo.
(A dávat svoje osobní údaje na petice.com může jen úplný pitomec.)

Trumway

Jméno,příjmení, bydliste a email. Informace které sdilite všude možně. Třeba i při každém online nákupu.

Xaver

Jistě, oni totiž vždy zastupitelé měst jednají v nejlepším zájmu svého obyvatelstva a vždy reprezentují jejich názor. Tohle je opravdu směšné tvrzení.

Josef Pešek

Nepodpořím. Kde je petice za postavení nové budovy?

Trumway

Jak to tady sleduji tech pro novou budovu je vetsina a nejsou schopni si ji založit?

Trumway

Díky

mikemp

Vždyť menší budova je v Hostivicich. Bohužel se seslo neci nikdo nečekal.

Petr

Pěkné, teď už jen narovnat ten oblouk co byl kvůli staré budově a je to 1*.

Jiný Petr

Chápu, co chcete říci, ale zaměnil jste si příčinu a následkem. Ten oblouk na Kladně není kvůli budově. Má historický důvod. Původní koněspřežka (v její trase probíhá trať od Lán do Prahy Dejvic dodnes) neměla vést vůbec přes Kladno. To bylo změněno na poslední chvíli – nevede sice přes město, ale obloukem se přiblížila jeho okraji. Ten oblouk je defacto od Přítočna (Pleteného Újezdu až před Kamenné Žehrovice. A je to důsledek plánování a rozhodování před více než 150 lety. Budova se postavila na straně k městu – nikoli na opačnou stranu. Řešením by bylo radikální změna – byla jednou… Číst vice »

Petr

Nebylo zdůvodnění ponechání oblouku při rekonstrukci, že se zachová stávající budova a tím se ušetří?

vasek.beroun

Studie se mi líbí, vypadá střízlivě, funkčně, daleko od nějakých výstřelků jako pergola na Hauptbahnhofu.

Trumway

Vždyť to vypadá jako nádraží v Praze -Libni

Broge

Vy jste ten navrh evidentne nepochopil…

Szony

Naprosto souhlasím

Změna je na dohled

SŽ si už loni požádala o demoliční výměr a pak úplnou náhodou posudek vyšel tak, že je budovu nutno zbourat. To je opravdu hanba! Taková krásná a funkční budova, ale tady se bude za velké peníze, za plýtvání přírodních zdrojů a vypouštění velkého množství CO2 nesmyslně bourat a zase stavět. Nevěřím jim ani slovo o nějaké vodě v základech nebo co. Tak ať jí odčerpají!

petr

a viděli jste někdo budovu u nás v MB?ta by na rozdíl od téhle potřebovala zbourat desetkrát!.a furt se nic neděje!

Trumway

Proto jsem rád za to kde bydlím, protože tady k přestavbě došlo za minulého režimu na nevzhlednou kostku a ani to nebylo překážkou aby se budova dala téměř do své původní historické podoby a myslím, že se to hodně povedlo. Proto věřím, že v Kladně by to šlo taky .

Xaver

Samozřejmě, že by to šlo. Ale to by se muselo chtít a nepřihrávat zakázky napojeným bouracím firmám…

Xaver

Přesně tak, mnohem horší budovy se nechávají stát a ty, které by šlo úplně v pohodě opravit, se bourají. Navíc tahle je opravdových architektonických hodnot.

vasek.beroun

Jo. Mohli jsme tam roky chodit sbírat dřevomorku na smaženici.

Martyk

Voda do základů nenatekla z vodovodního potrubí. Je to spodní voda. Vygooglete si, co to znamená, než začnete psát tak hloupé nesmysly, jako je odčerpání vody. To čerpání by totiž bylo na mnoho a mnoho desítek let, než se z Čech stane poušť. A mezi tím nám, prosím, vysvětlete, proč by mělo zbourání té ošklivé a moderní drážní dopravě naprosto nevyhovující barabizny vadit. Vždyť úplně stejných barabizen jsou okolo tratí stovky a možná i tisíce. Vždyť přece skoro každé nádraží vypadá takhle.

Vlastimil Kocurek

Ano jsou to většinou nevzhledné opakovaní projekty, které měly navíc funkce, které dnes nepotřebujeme, např. byt pro výpravčího.

Xaver

Že je něco ošklivého je váš zcela subjektivní názor. Z mého pohledu je ta budova naopak krásná.

SYN

A jak správně říkáte, je to váš subjektivní názor…

Luboš Beneš

A tom tam chtějí stavět podchody….aby ta spodní voda nebyla problém i tam.-:)

Vlastimil Kocurek

Budova není ani krásná ani funkční.

Xaver

Pro mě krásná je.

likvidátor shotoushků

Šotoultras opravdu o nádražních budovách nerozhodují ☠️

Trumway

Železný Brod- Kompletní demolice VB
Turnov – Částečná demolice VB
….
Kladno – kompletní demolice VB

Jiřik

Která část výpravní budovy se zbourala v Turnově?

Trumway

Zatím ještě ne, ale to přijde.Všk tady o tom byl článek. Jisté však je, že do 165. výročí to už nestihnou.

Michal M
Trumway

„Zbourána bude naopak část stávající výpravní budovy, konkrétně křídla, kde je nocležna a stanoviště výpravčích. „

Martyk

No a co? Nádraží jsou téměř stejná, tak proč vyhazovat nesmyslné částky za každé z nich?

PvvS

Naštěstí

Trumway

„Část domů, které v roce 1945 Na Výhybce stály, už neexistuje. Podobně jako kladensko-nunčická dráha, která vedla zdejším lesem a kvůli níž patrně spojenci útok provedli.
Naopak některé domy, které ve čtvrti stály před pětašedesáti lety, se ani dnes výrazně architektonicky nezměnily. To je případ dvou domů v ulici Železničářů naproti parkovišti současného ČSAD nebo části dílen tohoto autodopravce.“

O důvod víc nechat tuto budovu stát.

PvvS

Domy zbourat, vysadit původní les….

Robert Pražák

A těm lidem v lese vykopat zemljanky.

tarten

Netroškařme. Vysadit původní netknutý prales.

Jan Dobiáš

Architektonická soutěž nebude?

Vlastimil Kocurek

Dánové by se jistě zase přihlásili a vytáhli ze šuplíku další orientální projekt.

Xaver

Nebude, dneska se všechno zadává rovnou Cíglerovi…

Trumway

Přemýšlel jsem jestli to sem hodit, ale je to tady dopravní server a článku se to týká, protože spojenecké nálety nebyly nic jiného než snaha o ochromení dopravní infrastruktury. Takže třeba se ta informace někomu bude hodit. 🙂
https://www.databazeknih.cz/knihy/pod-palbou-hloubkaru-419832

Michal M

To je opravdu převratný objev a hodně se týká textu článku.

Trumway

Za ty tři + mi to stálo. Chce to nezapomínat, že ne každý ví všechno co se kde šustne a ne každý třeba o tomto titulu ví. Že o tom víte Vy neznamená, že jsou na tom všichni ostatní stejně. Dal jsem to sem proto, že je to opravdu významný počin a že to z dostupností není již bůhví jak růžové. A ano, týká se to, protože v té knize se stejně jako v článku o tomto nádraží píše.

Martyk

Tohle odbíhání od tématu je tak baBuršovské. 🤮

Trumway

To není odbíhání od tématu.S tématem a proč tu budovu zachovat to úzce souvisí. Jenže to může někomu kdo má tunelové vidění uniknout.

DavidS

„týká se to, protože v té knize se stejně jako v článku o tomto nádraží píše“ 😀 😀 😀

Leipaer

Kladno bude prostě nové pražské sídliště…

Trumway

a za chilku bude Praha až v Peci pod Sněžkou

tarten

Nebude, počet obyvatel ČR se nezvýší, naopak začne časem klesat. Pražská metropolitní oblast je celkem daná, rozšiřovat se už moc nebude, jen to určité míry zahušťovat.
https://www.itipraha.eu/uploads/assets/MAPA_ITI-2021+.pdf

SYN

Aby tam nabyla dřív Vratislav… 🙂

tim

To ale už je dávno

Jiný Petr

Tím už – bohužel – dost dlouho je. Proto taky město od roku 89 upadá a upadá (přes tím to taky nebyla žádná sláva, ale ten sešup je jasný – podívejte se na stránky kvalita života v městech v ČR. Kladno v rámci stř. Čech je tragicky na spodních příčkách)

VTT

Takovým sídlištěm jsou i Říčany, kde je kvalita života nejvyšší ze všech měst v ČR.

Martyk

Inu, co si kladenští volí, to mají.

likvidátor shotoushků

A co by to tak mělo být jiného?

qěcy

No,… mohlo by být velkými Říčany. Ovšem to závisí na mnoha okolnostech. Není to třeba jen o tom, zda tam sídlí nějaká firma s velkými zisky. MB není zrovna dobrým příkladem.

Jiný Petr

Ještě jedna zvláštnost taky je. Na podjezd pod Wolkerovou silnicí si SŽ ani po několika letech ještě nestihla zajistit stavební povolení – byť na trati se už maká, ale zbourání nádraží zvládli v rekordním čase.
To jsou paradoxy.

To stavební povolení na podjezd nebylo v době podpisu smlouvy mezi SŽ a Eurovií, ani při zahájení stavebních prací a ani před 3 měsíci, kdy jsem se dotázal SŽ. Pokud se něco změnilo, tak se omlouvám, novější informaci jsme nenašel.

Michal M

Jestli to nebude tím, že zbourat vlastní budovu bez památkové ochrany je jednodušší než vykoupit pozemky na podjezd.
(A železniční most pro podjezd se asi staví – souděl podle fotek v tomro článku)

https://www.vasekladno.cz/doprava/18110-zitra-se-na-mesic-zavre-zeleznicni-prejezd-ve-wolkerove-ulici

Jiný Petr

Ano staví – v tom je ten vtip. Oni to staví od počátku, ačkoli stavební povolení není 🤣. Asi spoléhají na možnost, která ve stavebním zákoně byla (a snad tam je pořád; po všech novelách to nevím) – že když ke to podzemí, tak oni nejde. Když to pak zahrabete, tak se žádný úřad neozve.

Třeba základovou desku domu šlo postavit bez povolení a i část zdí – pokud nebyly vyšší než 1 metr.

Michal M

To je trochu odvážné tvrdit, že se staví něco, na co není stavební povolení.
Železniční most je stavební objekt zahrnutý ve stavebním povolení na modernizaci železnice.
Rampy podjezdu – jak píšou v tom samém článku – čekájí na výkup či vyvlastnění pozemků. Kde to přesně je bude vědět asi nejlépe město a investor.

Jiný Petr

Není – přečtěte si smlouvu mezi SŽ a Eurovií – které se jmenuje „Modernizace trati Kladno (včetně) – Kladno-Ostrovec (včetně)“ – najdete ji zde: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/26001171?backlink=35b2r v bodě 15.7. se doslova píše: změnu závazku v souladu s § 100 odst. 1 ZZVZ ve věci plnění „Podjezdu Wolkerova“. ….. V případě, že na tuto část stavby nebude získáno společné povolení, nebude toto vyhrazené plnění Zhotovitelem provedeno. ……. V době podpisu smlouvy – 19.09.2022 – nebylo vydáno povolení. A pokud se nic nezměnilo, tak tomu tak nebylo ani po roce od podpisu smlouvy. I v dalších přílohách (např. Technické specifikaci) v dané registru… Číst vice »

Jiný Petr

Mínusářům se nelíbí ta smlouva (já ji nepsal 🤣, jen, bohužel, četl) rsp. výjimka v ní? či co?

SYN

Stavební povolení na trať (včetně mostu) existuje.

qěcy

No a? V Praze se taky postavil podjezd pro auta, ale není z něj vyhrabána hornina. 🙂

Trumway

Vytvořeno / změněno: 5.3.2017 / 5.3.2017 „ŽÁDAME VEŘEJNOST O POMOC! Na budově Českých drah na Kladně bývala pamětní deska obětem náletu. Má někdo z vás dochovanou fotografii této desky a její umístění? Ví někdo z občanů více informací o tom, kam deska zřejmě v 90. letech 20. století zmizela? Statutární město Kladno se rozhodlo desku obnovit. Ocenili bychom, kdyby nás rovněž kontaktovali příbuzní po obětech náletu, které bychom rádi pozvali nejenom na pietní akt, ale rovněž k rozhovoru o onom tragickém dni a případně získali dokumenty a fotografie těchto nevinných obětí války.“ https://mestokladno.cz/zadame-ve rejnost-o-pomoc-nalet-ze-17-4-1945-na-kladne-na-vyhybce/d-1459992 No vidíte. V 90. letech 20.… Číst vice »

Martyk

Pokud ta deska byla z bronzu, pak už zbývá jen otázka, zda ji k recyklaci prodala stavební firma nebo její zaměstnanci na své triko. Dnes to někdo sotva zjistí, protože je to už dávno promlčené.

standa

co v český třebový??? nechtějí se tam taky vyřádit při přestavbě uzlu????? taky je to tam dost naddimenzovaný a starý.

Alibaba

Tam budova zásadně ničemu nepřekáží, problémový oblouk je od ní směrem na Prahu. Navíc je opravená (relativně nedávno) včetně přednádraží.

V!KCZ

Nejsem Třebovák, ale nádraží v ČT je naprosto super!
Je tam dobrá nádražka, docela dobrá kavárna, obchod a dokonce i kadeřnictví! A ještě tam zaparkujete autem v podzemní garáži.
Víc takových nádraží, lidi např. v Brně můžou ČT jen závidět

Mimopražský

Zrovna tam se bude jistě i poslední kůlna již z principu bránit všemi možnými i nemožnými prostředky 🙂

Jouda

Proč? Proč se zase SŽ musí vyřádit zrovna na Kladně??? Tak oni opravují jednu historickou budovu za druhou , naposledy třeba České Budějovice a mnoho mnoho dalších a tady jdeme do paskvilu. Asi bych neměl v podstatě ani nic proti nové budově. Jen kdyby to neslo prostě jasné identifikační prvky nádražní budovy , jako je tomu všude jinde. Ještě tam můžou plesknout reklamu na Lidl a nikdo to ani nepozná. A pochopitelně náš primátor, místo toho aby trochu chránil historii a byl pyšný na odkaz našich předků, tak to pohřbí. Ale co taky čekat od Volfa. Přivzteklená a ješitná hokejka..Kterého… Číst vice »

Juraj

Nechcete srovnávat kladenské nádraží s tím budějovickým nebo plzeňským, že ne? V tom je právě ten rozdíl – budova v Kladně není nijak extra historicky cenná, většina baráku neplní účel, není žádná přidaná hodnota v opravě. Zbytek tl;dr.

Jouda

To srovnávate vy. Já ne. Píšu spousty dalších, napříč různě velkými městy

Luboš Beneš

`Je legitimní otázka kolik stojí oprava a kolik novostavba. A jaké jsou reálné náklady na údržbu. A pak taky trochu zohlednit to zda dobře vypadající budovu s opravenou střechou je nutno zbourat. Není to plýtvání? Kde se sakra zrovinka teď vzala ta spodní voda?

Trumway

No, je s podivem,. že město s tou demolicí souhlasí.

Jiný Petr

Volfovi je všechno jedno, pokud se nejedná o hokej, resp. nový zbytečný zimní stadión, nový nábytek do kanceláře za milión, super drahé služební auto a kšefty pro své kamarády. A pokud jde o hazard, který podporuje. S bouráním všeho souhlasí (viz mohutná petice proti bourání kvůli OC Centrál). Demolování Vápenek mu taky nikdy nevadilo. Zástavba polí za Oázou super hnusnými baráky (viz ty novostavby). Stavba nesmyslu zvaného piškot – hlavně, že se může chlubit za cenou za architekturu. ad. atd. Ale, že některé silnice a chodníky jsou rozbité už 40 let mu nevadí, že na sídlištích nefunguje polovina veřejného osvětlení… Číst vice »

Granja

To podle popisu vypadá jakoby v Kladně nebyli žádní voliči a on se v rámci své partaje nebo hnutí zvolil sám. Anebo jsou se stavem svého města voliči natolik spokojeni že více nepožadují a se současným stavem ve městě jsou spokojeni.

Michal M

Zase ty popisky neberte tak vážně. Zaprvé přehání, zadruhé středočeský kraj není zdaleka tak bohatý jako Praha a zatřetí na Kladně to bylo hnusný vždycky…

realista

Platí hlavně to vaše „zatřetí“, ale je třeba ještě dodat, že Kladno po celou dobu od „převratu“ vlastně ani nikdy nemělo kloudné osobnosti ve vedení města.

Trumway

To, jak to někde vypadá je třeba taky dávat do širších souvislostí.

https://www.youtube.com/watch?v=c22Yn3E8Djg

Bohužel už tehdy měli pravdu, že v Praze je to stokrát „lepší“ a je tam toho stokrát víc.

Jiný Petr

„hnusný“ – se srovnání s jinými městy ano bylo. Ačkoli rodák, musím to přiznat. Ale mě štve nejvíce, že se to prostě nelepší – spíše naopak – i tak, kde byla za komančů zeleň jsou dnes obchoďáky a asfalt. Takže je to ještě hnusnější. Jen žel. přejezdů na Kladně ubylo (ale to už před revolucí)

Michal M

I kdysi půvabný Benešov, totáčem zmršený sídlišti, podivnými budovami a pseudoprůmyslem, se dohromady taky nedal a asi nikdy nedá…

Jiný Petr

Je to stejný jako s volbou ANO a SPD – taky se k tomu nikdo nehlásí a přesto má ANO největší volební zisky.
Na Kladě – od revoluce nebyl žádný výběr – buď ODS a Jiránkem v čele nebo Volf (původně ODS, pak ho zavřeli a pak si založil VpK (volba pro kamarády, pardon pro Kladno).

Nespokojenci se pak rozdrobí v ostatních stranách – není tu žádný alternativní lídr.
Žiji tady celý život – postupně na několika místech a tak mohu porovnávat

Alibaba

Protože je barák ekonomicky neopravitelný.

Trumway

Ekonomicky neopravitelné je dost zvláštní spojení. Buď je opravitelný nebo opravitelný.

Trumway

*není

Alibaba

Opravitelný je, ale pochopil jsem, že oprava stojí víc (hlavně technologie opravy odvodnění/izolace základů) než zbourání a postavení nové menší budovy.

Trumway

A to je právě to. Izolace stavby je jednodušší když se stavba zbourá a začne se znovu od základů. Možná je to i levnější. Možná. Tohle si ale můžeme dovolit u staveb, které nemají valného významu. Např. taková Moldava kde je pamětní deska na službu Adolfa Branalda (to je ten pán co napsal Severní nádraží a Lazaretní vlak). Ta deska by na nové budově byla taky zcela zbytečná. A ani tady by nám nemělo být za těžko dát si tu práci a opravit jí. Technologie na to máme a podřezávání staveb pomocí pily a jejich dodatečná izolace je metoda dost… Číst vice »

MartinS.

Ano, je to jak píšete. Můžeme si to dovolit u staveb, které nemají valného významu. Současná kladenská nádražní budova opravdu nemá valného významu, stejně jako neměly třeba Vysočany. Tudíž je logické, než by se zbytečně utrácelo za opravu, zboří se a levněji se postaví nová budova.

Trumway

„Můžeme si to dovolit u staveb, které nemají valného významu.“

Tím jsem myslel zbourat . Asi jsem to měl napsat lépe 😉

Alibaba

A co s tou budovou na Moldavě budete dělat?
Kousek vedle ve Vejprtech se zredukovala na nejnutnější minimum.
Ohledně Kladna souhlasím a připojuji se ke komentáři MartinS.

Trumway

1. Naučte se zeměpis, protože Vejprty nejsou kousek od Moldavy ale jsou vzdálené vzd.čarou přes 50km, 2. jedná se o výjimečnou stavbu 3.až jednoho krásného dne dojde k propojení přeshraničního spojení bude tady nádražní budova chybět.

PvvS

Nebo tam bude něco, co bude velikostí odpovídat provozu.

SYN

A bude to postaveno za miň než by mezitím stála údržba současného.

Martin Hanzal

Az dojde k propojeni preshranicnicho spojeni, bude trat velmi pravdepodobne dalkove rizena a rozhodne nebude obsazena vypavcim, takze jeji existence tak jako tak postrada smysl…

Alibaba

Třeba proti Meziměstí je to kousek vedle.

Piný kousek je Dolní Poustevna.

Prostě jsem chtěl naznačit, že v současnosti jsou budovy těžce předimenzované. Ve Vejprtech, v Poustevně i Meziměstí je propojení, a hlavně v Poustevně (sposta vlaků oproti dvou zmiňovaným) nikdo tak velkou budovu nepotřebuje (v Šengenu a v EU) a nechce ji provozovat.

Alibaba

Podobný kousek je Dolní Poustevna.

Modré zábradlí

A čemu bude chybět?

Jiný Petr

Touhle logikou „ekonomické neopravitenosti“ – by se neopravila polovina D1. Na železnici by se na koridorech opravovala/ modernizovala jen část (nikoli celé trasa), kde to zrovna ekonomicky dobře vyšlo.

Tyhle pojmy bych sem vůbec netahal

Michal M

Jako daňový poplatník bych je sem naopak tahal. Taky jsem opravoval barabiznu, což nakonec při horších dispozicích a funkčnosti vyšlo dráž než stavba nového nízkoenergetického domu…

Projektak

A teď ať si sahnou všichni Kladenaci do svědomí. K čemu je tak velka VB?
Hospoda zavřená, bezi tam jedna trafika, ktera zavira jiz v 5 hodin? Co ty další prostory? Jsou využité? Kolik pokladen je reálně potreba? Vzdyt vetsina z nas jezdí na dlouhodobe jizdne/PID. Osobně ani halu nijak nepouzivam. Proste prijdu na nadrazi, za 3 minuty sedam do vlaku a trada. Opravdu takto velka a architektonicky nijak vyznama budova nema smysl. A Kladna neni opravdu uzlova stanice či stanice s velkym mnozstvim prestupujících

martin

Tak tady se jaksi staví pro budoucnost, nikoliv minulost. Poloha nádraží, nová čtvrť kolem si jaksi zaslouží moderní odbavovací budovu. Nejedná se přece jen o pár pokladen, ale může tu být plno služeb, bistro, restaurace a další, které přijdou při čekáni na vlak vhod. Když nevyužijete vy, využijí jiní.

Alibaba

Myslíte si, že postavení nové dálnice včetně výkupu nových pozemků by vyšlo levněji?
A je to politicky průchodné?

Tomáš Buček

Škoda, historická budova má historickou a architektonickou hodnotu, stálo by za to se trochu plácnout přes kapsu a zachránit ji. Chápu, že nová budova bude úsporná, ale proti bodově historické je, jak to říct, taková nemastná, neslaná. Neurazí, ale ani nezaujme. Rozhodně nevytváří nic jako genius loci. Je to trochu paradox, když denně slyšíme o ochraně životního prostředí, o udržitelnosti, o nutnosti šetřit přírodní zdroje, tak bouráme, neopravujeme, jako by přírodní zdroje byly nevyčerpatelné

Trumway

„Neurazí, ale ani nezaujme“
Nezaujme a urazilo už jen ono rozhodnutí o demolici.

A k té ochraně přírody…slyšíme o ní téměř denně stejně jako slyšíme o tom, že automobilová doprava vytváří zbytečné emise. No a pak také slyšíme jak lidé z měst na tuto dopravu nadávají že jim otravuje život. Ale tato doprava neí problém v případě, že chtějí z města vyjet ven a jet se podívat na biathlon kam v době kdy žádný sníh není pendlují nákladní auta a sníh tam ve velkém vozí.

Alibaba

Sníh v biatlonovém areálu mají uschován kousek vedle (naproti ve svahu), žádné velké vzdálenosti. Mají ho nasněžený z minulé sezóny do zásoby. To by se muselo zakázat zasněžování obecně. A nějak to rozvozit musí, a aby jim to do závodu neroztálo tak to musí udělat rychle těsně před závodem.

Trumway

Jasný, ale pořád to jsou přeci zlé emise 😉

Mykola

Nechci nikoho urazit,ale nějak nechápu souvislost Kladenské budovy s biatlonem. No v určitém věku bývá problém chytit myšlenku,nebo naopak udržet m…… myšlenku.😁

Trumway

S tím biathlonem jsem začal já a nikoliv Alibaba. A bylo to myšleno jako ukázka toho jak snadno si někteří z nás umí protiřečit.

MartinS.

Byl jste někdy na Kladně? Jaký genius loci vytváří tamní nádražní budova v místě, kde stojí? Před ní asfalt, parkoviště, stání pro autobusy, pak parčík a začíná zóna skladů a obchodů, na kterou navazuje sídliště. Tam se opravdu soubor mimořádných vlastností a významů charakteristických pro určitou sídelní lokalitu, propojující neopakovatelným způsobem určité lidské dílo s určitým přírodním prostředím nevyskytuje.

Trumway

A kdo za to může? Se podívejte jak tahle budova byla v 50. letech jedna z mála budov v této lokalitě (Kročehlavy)
Tady se na to můžete podívat
https://geoportal.gov.cz/web/guest/map

SYN

Jo takže nádražní budovu už máme, po její rekonstrukci „jen“ ještě dostavíme to pěkné okolí, a už bude jasné proč se rekonstruovala… proč mám dojem že vám jde akorát o ten Krok1??

Luk

Škoda. Ta nová budova je velmi neosobní, nemá žádnou duši. Je to jen krabice umožňující schování před deštěm a zimou, nic víc.

Juraj

To je zajímavé. U nového pražského hlaváku vadil přesný opak 🙂

Luk

Mně osobně u nového hlaváku vadí, že tu ochranu neplní. Stará budova kladenského nádraží ji plnila. Takže žádný přesný opak.

Jarda

Naštěstí alespoň zde ten zdravý rozum zvítězil a ta ruina půjde k zemi.

Jouda

Ruina ? To myslíte vážně ? Byl jste tam ? Fungoval jste tam ? Já ano. Do poslední chvíle. Tak si ty nepodložené keci nechte. Ruina vypadá jinak.

qěcy

Vy jste ty posudky budovy viděl, nebo jste u jejich tvorby byl? Já taky sloužil v různých nádražích a teprve když jsem v jednom prolezl mokrý sklep, podíval se, co je pod podlahou, jak vypadají vytržené okenní rámy a viděl rozebranou sežranou střechu, mohl jsem říct, že kromě částí zdiva je ten barák skoro na demolici.

Alibaba

Na první pohled to totiž přes vrstvu barvy vypadá hezky.
A takhle si představují opravu Výtoňského mostu lidi co by ho chtěli zachránit nátěrem.

Trumway

Ruina. Mohla to být skutečně ruina kdyby se některý letoun z onoho bombardovacího svazu v roce 1945 trefil. Jenže to se nestalo.

Trumway

A pak že nejsou peníze. Kdyby totiž skutečně nebyly bude snaha 1. o údržbu 2. opravy stávajících budov které jsou navíc takového formátu a ne, že se budova zbourá a postaví se místo ní nějaká novostavba. Jenže to by musely být co? No lidi, kteří by se o údržbu starali. A víte co? Běžte už s tím soustavným bouráním někam.

https://kladensky.denik.cz/zpravy_region/v-kladne-odhalili-pametni-desku-pripomina-obeti-naletu-20170430.html

https://mapy.cz/turisticka?pano=1&source=base&id=2178777&x=14.1132604&y=50.1279376&z=19

Trumway

Jen do mě mínusáři, jen houšť ! „V Pamětní knize stanice Kladno, kterou nálet přímo zasáhl, jsou uvedeny tyto doplňující údaje: „Značně poškozeno zhlaví stanice s částí přilehlých traťových kolejí, demolovány garáže, kdežto výtopna postižena pouze částečným poškozením rotundy. Doprava osobní, jak ve směru Nové Kladno, tak i Libušín udržována přestupováním po dobu pěti dnů; úplný normální provoz na libušínském zhlaví zahájen až v nové osvobozené republice. Při náletu přišel o život posunovač Valda František, těžce zraněni nádražní Pejša Alois a Bendl II. František.“ „Výbuchy bomb při náletu na kladenské nádraží měly takovou sílu, že z kolejí u kilomtovníku 1.0… Číst vice »

Leštění

Takhle údržba a provoz nové budovy je zpravidla levnější, zvláště když je menší. To samé se týká často i rekonstrukce.

Trumway

I přes to, že mě pronájem místa posledního odpočinku mých předků stojí peníze, čas a úsilí taky pronájem nezruším protože tím ušetřím. Ta budova je svým způsobem taky takový památník a když už na ní někdo dal pamětní desku měl by si uvědomit, že ta deska patří na tuto konkrétní budovu a ne na žádnou jinou.

PvvS

Jojo, a pak se další léta budou vyhazovat peníze za údržbu budovy, kterou tam nikdo vlastně nechce a nepotřebuje. I jen vytápění na rozumnou teplotu, tak aby tam po zimě nebyla všude plíseň, půjdou u takovýhle budovy ročně do statisíců…

Trumway

Ok. Takže vlastně je to dilema mezi tím jestli máme zájem o zachování toho co bylo kdysi ušetřeno a nebo jestli chceme jen stále počítat peníze abychom náhodou neměli málo . Takové staré lidové moudro praví, že peníze si nikdo do hrobu nevezme a jiné říká, že je lepší být bohatý duchem než být bohatý materiálně.

PvvS

Nejde o skrblení, ale o snížení nákladů a úsporu energií.

Trumway

Snížení nákladů je to samé co skrblení. ˇusporu energií chápu, ale ….Když se podívám na ty fotografie u článku nevypadá to, že by se v tom velkém prostoru mělov zimě nějak extra topit natož aby tam bylo teplo.Vypadá to spíš, že to je jen prostor do kterého nebude pršet a foukat.

PvvS

Netemperovaný uzavřený prostory, kór v podmáčený budově budou plesnivět.

Že vy nepochopíte rozdíl mezi tím, že se ušetří za vytápěná, který se dají použít jinde a skrblením třebas na údržbě, tak to je jen váš problém.

POkud místo týhle vícepodlažní budovy bude přízemní, navíc s vícevsrtvýma oknama, tak tam budou tepelný ztráty podstatně menší.

Trumway

Jasně. Kdyby v téhle vícepodlažní budově byly byty a nájemníci nebyl by problém s vlhkostí a byly by korunky na další údržbu. Místo toho bude přízemní bez nájemníků , bez příjmu…ale co já se vůbec starám.

PvvS

Ta spodní voda vám nevadí ? A jste si jistý, že by ty byty byly zkolaudovatelný ?

Trumway

Nevadí . Na to se dělají takové ty vrty co se jim říká vsakovací studny a systémy drenáží.

Martyk

Vsakovací crty a systém drenáží za miliardu či více na záchranu fetiše uctívačů hnijícího odpadu. Takových nádražních budov máme v Česku spousty. Není třeba vyhazovat za nesmyslnou záchranu jedné ze stovej stejných.

Trumway

Tak vidíte,že by to šlo jen by to holt něco stálo. Takže až zase budeme poslouchat o vlády, že nejsou byty můžeme si na to vzpomenout. Ta novostavba bude jen jednoúčelová.

PvvS

Na nádraží dnes byty nikdo nezkolauduje.

Granja

A kam tu pamětní desku měli dát? Určitě je lepší když je na budově, lépe v budově, než když je umístěna venku s nulovou ochranou před nepříznivým počasím.

Trumway

Takových desek které jsou na větru a dešti je a jéje….Tuhle teď bude nutné ochránit před demoliční technikou.

Alibaba

Ti kteří se o to měli v posledních 100 letech starat jsou už dávno pod kytičkama nebo v důchodu. Byly tu těžké protesty, že by firma ČD a.s. (jako dopravce) neměla vlastnit nádražní budovy.
A má to cenu opravovat, když stavba nové budovy má být levnější?

Jiný Petr

Ta budova se dost zásadně rekonstruovala a opravovala kolem roku 2000. Vnitřní přestavba byla dost rozsáhlá. Jen se na údržbu nesmí kašlat. A když vykopu podél baráku hlubokou jámu – tak se mi tam logicky bude stahovat voda a půjde i do sklepa (takže se pak nemůžu divit, že tam tu vodu mám)

Alibaba

No a ona budova se chtěla celá podkopat kvůli podchodu a ten by tam tu vodu stahoval ještě víc, takže základy budovy by do nemusely zvládnout a jejich oprava/zajištění proti vodě by stála prostě víc peněz než zbourání a postavení budovy nové. Ono totiž izolovat stávající stavbu při požadavků zajištění je docela technicky náročné, hlavně nějaké zajištění, aby se to nesesypalo, když se to někde podkope, aby se tam ta izolace dala dostat.

Trumway

Samozřejmě, že to má cenu opravovat. Tuhle otázku bychom si mohli položit u spousty budov a staveb. A tady to není o tom, že se údržba zanedbala během celých posledních 100 let (o tom silně pochybuji) . Tady je to o tom, že když se tam dala v roce 2017 znova pamětní deska mělo se už v té době říci “ máme tady desku a proto je třeba budovu udržovat, aby na ní mohla viset“. Ne, že se dnes řekne „No co nějaká deska. Sundáme jí a pověsíme jí na novou budovu. Co na tom, že tady na tom místě… Číst vice »

Michal M

Pamětní desku umístní někam na novou budovu – ale tobě už asi definitivně jeblo.

Trumway

Ne, mě nejeblo. Mě jen štve, že se bourají budovy jako je tato.

pony

> “máme tady desku a proto je třeba budovu udržovat, aby na ní mohla viset“

vetsinou je treba k zdurazneni naproste absurdity nejakeho komentare mirne parafrazovat, tady stacilo copy & paste

Trumway
Michal M

Aby ti nerupla cévka.

Trumway

Mě ne. Jen aby nerupla někomu až se zbourá větší množství takových budov a pak se přijde na to, že na stavbu nových nejsou peníze.

Michal M

A to tady reálně hrozí, nebo si musíš vymýšlet čím dál větší pitomosti?

Martyk

Obzvláště, když rekonstrukce by stála dvojnásobek toho, co novostavba, jak tomu je u této odporné brabizny v Kladně.

honza_kl

Odporná barabizna to není, ale ani žádný skvost. Je to vcelku obyčejná účelová stavba ve stylu své doby, jakých byly postaveny tisíce.

Aleš

„Správa železnic už má zpracovanou koncepční studii k nové budově od firmy Jakub Cigler Architekti.“
To je ale náhoda,sotva se rozhodlo bourání už je hotová studie,kéž by se takhle rychle pracovalo v jiných projektech…A nebo… je vše už dávno rozhodnuto a vše jsou jen opičky okolo…

Experiment 89P13

Ne, že bych se chtěl někoho zastávat, ale když potřebujete porovnat dvě varianty, tak potřebujete vstupní data na obě dvě.

Juraj

Je to nádraží, ne koncertní síň.
Tím chci říct, že není úplně nevídané, pokud architektonické studio vytáhne základní koncept ze šuplíku a jen ho adaptuje na místní podmínky.

vlachjan

Žádné archtektonické studio, v němž jsem pracoval (zatím pět) neumělo vytáhnout ze šuplíku architektoický koncept, nedej bože rovnou studii na nádražní budovu, zejména, pokud stavbu stejné velikosti již předtím nenavrhovalao jinam.

jan.sekanina

Kdyby byl alespon nový návrh budovy pěkný, ale subjektivně ho hodnotím jako nehezký.

Michal M

A Kladno už jsi někdy navštívíl? Zajímal by mě pohled estéta na tenhle shluk králíkáren, továren a brownfieldů…

fous55

Dojmy z kladna jsem měl vždy záporné.

Michal M

Já taky, a nové nádraží bude na Kladno silný nadprůměr – zvlášť jestli se povedou i ty úpravy okolí…

Trumway

A víte, že já ani ne?

Trumway

Na novou budovu se.. pes! Jakou ta nová budova bude mít hodnotu oproti té co přežila nálet v roce 1945? Hmm?

https://www.youtube.com/watch?v=B6qikA2ds30

qěcy

Jakou? Spočítejte to. Klidně v jiných jednotkách, než peněžních. Historickou, kulturní, architektonickou atd. Ať to můžeme porovnat i my.

Trumway

Historickou. Možná pro někoho může ta budova mít hodnotu i citovou když už je na ní umístěna deska se jmény.

Půjčím si něco od Taxmenů (s drobnou úpravou):
„Tak jako pomník co svěcen byl v boji jakoby války už nebylo dost. V explozích dýmu on (a) smutně tam stojí jak u Remagenu ten nešťastný most“.

http://www.omk.cz/dyn/doc/wikiimg?image_name=27%2ejpg

PvvS

Větší..

Trumway

To sotva

Martyk

Mnohonásobnou.

Erik 217

taky jsem si nevsiml, ze by na to byla vypsana zakazka

Leštění

Předpokládám že se řešilo dodatkem se zpracovatelem dokumentace stavby jako změna řešení rekonstrukce budovy

Jaaa

Ano, všemocné dodatky. Tohle je jasně mimo zadání.

Leštění

Budova součásti zadání byla, jinak by se ani nemohlo přijít na to, že opravit navrženým způsobem nepůjde.

Vojtěch Suchan

Mě by zajímalo, jestli bude vyvozená nějaká zodpovědnost u toho, kdo budovu do takového stavu dostal, nebo alespoň u toho, kdo schválil její poslední opravu, při které očividně nedošlo k žádnému pokusu budovu skutečně zajistit.

Julek

Jako že by si třeba šel sednout na 5 let soudruh Husák?

Granja

Ten už si to vybral dopředu v Leopoldově.

Kuna

Myslím že od doby stavby před 150 lety už došlo k promlčení.
Jinak nechápu tuhle posedlost mastnými pokutami a tresty, co se tím vyřeší? Po 100 letech?

Vojtěch Suchan

Jakože, že stavitelé před 150 lety měli počítat s tím, že budovu nebude nikdo udržovat? K poslední větší opravě budovy došlo navíc někdy před deseti lety, kdy by ke zjištění poruch, které znemožňují její další využívání asi mělo dojít.

kedar

Před 150 lety neexistovaly hydroizolace – ty nejsou mnohdy ani na panelácích z Husákovy éry. A ty tam opravdu nedodáte údržbou typu výměna kohoutku, střešní krytiny či opravy fasády.

O opravit to jde, ale rozhodně ne snadno, bezrizikově a už vůbec ne levně. Ve spoustě případů to i nedává smysl, stavba se nechá dožít a pak se zbourá a nahradí jinou.

A v tomhle případě tedy lpění na 150 let staré budově vážně nechápu.

Olin

Mhmm…, chlapi nevíte, kde se dá sehnat parta „murárov“, kteří postaví dvojpatrový barák na spodní vodě, de facto s kalfasem, fankou a dvojmužnou pilou, bez hydroizolace a nějak vydrží s nic moc údržbou 150 let ? Kluk přemýšlí o střeše nad hlavou a já bych takový „chalany“ místo odsuzování bral všema deseti 🙂 .

Michal M

Žádné odsuzování tu nikde nevidím. Prostě před 150 lety hydroizolace ani tepelné izolace neexistovaly a budovy byly studené, vlhké (a plesnivé).
Jejich vnitřní komfort byl dost jinde než na jaký jsme dnes zvyklí. Hydroizolace pod budovu dodatečně dodat nejdou a problém tady jak se zdá není jen voda, ale i kondice zdiva…

Trumway

Mě by zase zajímalo jestli se na onu pamětní desku, která byla slavnostně odhalena v roce 2017 zapomene a skončí na hromadě suti a nebo bude přendána na tu novou budovu.

Jiný Petr

Se znalostí Kladna bych to viděl na následující postup – pamětní deska skončí v odpadu, po několika letech se najde pár dobrovolníků, kteří za svoje soukromé peníze nechají desku znovu udělat a pak několik let budou prosit SŽ, aby se mohla umístit na novou budovu, nebo alespoň na tyč v místě dnešní budovy.

Viz „nedávná“ akce s obnovou desky v Kladně-Dubí

Granja

Nestěhují se jen pamětní desky ze starých budov na nové. Stěhují se i kapličky, boží muka a stěhoval se i celý kostel v Mostě.

qěcy

Zjistěte, kdo způsobil vlhnutí sklepa a přízemí. A kdo zničení části trámoví.

Martyk

Zavřeme přírodu za to, že si dovolila zvýšit hladinu spodní vody, až zčerná.

Alibaba

Tak teď ještě rekonstruovat tratě do Prahy a může sem jezdit i nějaké délkové linky od východu, má to konečně šmrnc modernosti.

P_V

„řešení s nižší energetickou náročností, což může přinést i značné provozní úspory“, ale frknou tam eskalátory, kter0 6erou elektriku a musejí se udržovat. Ha ha ha. Navíc to vypadá, že při jejich nefunkčnosti (aby došlo k té proklamované úspoře) se bude bude chodit přes koleje, neboť tam nevidím pevné schody.

Dos22

Takový detail po zastavených eskalátorech se dá normálně chodit.

Miri

Ale docela blbě – ty schody bývají moc vysoké. Spíš by tam teda, pro onu výše zmiňovanou úsporu energie, mohly být eskalátory s fotobuňkou.

Michal M

Eskalátory vedou z odbavovací haly. Většinou se dneska dá do podchodu dostat i z prostoru mimo budovu, kde je víc prostoru a možná i rampa.

P_V

Pak je ale ta odbavovací hala zbytečná, když se z čekárny nedostanete na nástupiště, ale musíte oběhnout nádraží.

Michy

Proč byste měl obíhat nádrařží, když tam budou vést ty eskalátory?

P_V

Které budou pro poruchovost / nákladnost údržby / úsporu elektřiny, nehodící se škrtněte, mimo provoz.

Michal M

Na tohle se dá reagovat jen hláškou MUDr. Skružného z Vesničky…

PvvS

Jojo, všude jinde to funguje, jen v Kladně ne..

Jiný Petr

Samozřejmě, že nové nádraží (je jedno zda ve staré či nové budově) bude energeticky dražší.
Všechno co bude navíc – eskalátory, světla v podchodu a na perónech, světelné odjezdové cedule, úklid a údržba perónů a podchodů – to všechno (a radikálně) zvýší náklady proti stávající situaci.
Navíc – dle skici nové budovy se zdá, že i vytápěný prostor (minim. pro cestující) bude mnohem větší. Plus klimatizace – ta dneska na nádraží není

Jiří

Já nevím, jestli bych se chtěl přít, zda je energeticky nevýhodnější stará vlhká předimenzovaná ratejna nebo novostavba.

Granja

… kde se musí topit mnohonásobně více, také více svítit a často vytápět i prostory, které nelze rozumně využít.

Swariner

Tohle už je opravdu zcela absurdní argumentace a zcela degraduje i ostatní vaše příspěvky zde.

B.W.B.

No vida, tady vítězí “ jednodušší a levnější“ řešení. Jako žel většinou v této kotlině (tím se nechci zastávat tohoto nádraží konkrétně). Mezi tím se pak tyčí zcela opačné příklady, jako je projekt přístřešku v Praze na Wilsoňáku.
A opravdu by mne zajímala ta cena, když jen samotná demolice stojí u spřátelených firem skoro to samé co hrubá stavba…

Jaaa

To je ale “náhodička”; sice se to “potvrdilo” až nyní, ale všechny soutěže a projekty už máme rozjeté a přidělené, na barák je demoliční výměr – na SŽ jsou holt nadlidé, co jasně vidí do budoucnosti, bez ohledu na to, kolik se do toho baráku doteď nalilo peněz.

Jinak stará budova provozně asi nebude moc vyhovovat budoucímu stavu. Nicméně tento způsob řešení je opravdu “vtipný”.

Leštění

To že je dnes o tom článek neznamená že se to dnes potvrdilo, v zásadě jasno je o tom už od podzimu.

Jaaa

Tak buď kecá jeden nebo druhej.

Michal M

Co to je za dementní logiku? Nalili jsme tam X desítek milionů, tak je to důvod tam utopit dalších 3X, a pak předimenzovanou budovu ještě provozovat a udržovat?
SŽ budovu už nějakou dobu vlastní a její nevalný stav asi zná. Další okolnosti mohla odhalit stavba běžící od září 22; tady v září 23 vyšel článek, že se zvažuje zbourání a v prosinci se zažádalo o demoliční výměr.
Jestli je na tomhle postupu něco nelogického, tak je to problém na straně přijímače, což je u nicku Jááá už taková nepsaná tradice…

Jaaa

Já vycházím z jasně řečené citace v článku. Vaše slaměné panáky si nechte pro někoho jiného.

Michal M

A „bez ohledu na to, kolik se do toho baráku doteď nalilo peněz“ naráží na jakou pasáž článku?

Low cost

To až se dozví klub za staré Kladno, dostane psotník…

Jiný Petr

Nedostane, žádný takový klub tu nemáme. Dostanou ho maximálně místní rodáci

Low cost

A nechcete ho založit? Z Prahy vám pro něj pošleme členskou základnu v dárkovém balení

Bram

Tak zrovna ty Klub za starou Prahu nikam posílat nebudeš. A mluvit v množném čísle (nejen) v tomto případě je naprosto mimo.

Johnyka

Pěkná budova.

Jiný Petr

A po revoluci už i opravovaná (vně i uvnitř) a vevnitř i dost radikálně přestavovaná.

Jiný Petr

Je to škoda. Jedna z mála historických budov na Kladně. památek to máme sakra málo a těch pár budov bouráme a bouráme. Město postupně ztrácí všechna místa a nějakou atmosférou

Honza

Nádraží asi škoda je, ale obecně teď Kladno fakt nemá atmosféru, kterou by někdo chtěl nebo měl zachraňovat. Naopak potřebuje dost provětrat.

Jiný Petr

Jakože bychom ho zbourali ještě víc – nezůstalo nic z hornické ani hutnické tradice; nezůstalo nic z tzv, hornických čtvrtí; a obchodní třída přežila jen díky tomu, že přišel rok 1989, jinak by tam taky bylo panelákové sídliště

radnice potřebuje provětrat jako sůl – to jo. Ale větší devastaci města si už představit nedokážu

Jiný Petr

Pro mínusáře: nemáme žádná historické centrum; zbourali jsme všechny památky na hornickou činnost včetně unikátní těžební věže; na hutnictví nám už taky skoro nic nezbylo; tzv. vápenky jsme začali „chránit“ až poté co byly očesány a pobořeny (a chráníme je jen papírově, proti devastaci nedělá město nic). první dívčí školu (tzv. egemák) jsme zbourali a nahradili OC centrál; nejstarší budovu – stavení v Kročehlavech jsme taky zbourali; rybník zasypán a zastavěn Baumaxem; na KND (když jsme na webu dopravy) nezbyla jediná památka vč. tzv. semmeringu a takhle můžeme pokračovat Teď budova hlavního nádraží – která do toho panelákového prostředí vnesla… Číst vice »

Jirka P.

Tak Kladno ani regulérní historické centrum nemá (už z historického pohledu vzniku Kladna, i když se za něj dá považovat nám. Starosty Pavla. V jeho okolí navíc lze nalézt i jistý Genius Loci. Jako významnou a zachovanou památku beru kapli sv. Floriana. Památka na dívčí školu i semmering mohla zůstat, ale prakticky by to bylo velmi těžko uchopitelné. Jako lehkou upomínku na začátek trasy lze brát podle mě povedený park Kovárna. Jinak jako cennou památku beru budovu Gymnázia. A o zasypání Kročehlavského rybníku v souvislosti se stavbou Baumaxu nemám informace, ale třeba mě opravíte. V jiných případech si historických budov… Číst vice »

Trumway

Hmm, paráda 🙁

Martyk

Není to památka. Takových nádraží jsou stovky. A je to hnusná barabizna.